Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
nowy EGR – 800zł
zaślepienie go i wycięcię z komputera – 500zł
jak masz uszkodzony i zawieszony EGR to nie byłbyś w stanie jeździć. auto traci jakieś 70% mocy.
zaślepienie go i wycięcię z komputera – 500zł
jak masz uszkodzony i zawieszony EGR to nie byłbyś w stanie jeździć. auto traci jakieś 70% mocy.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
ludzie EGR w tych silnikach zaślepiają denkiem od pepsi więc to nie kosztuje nic oprócz czasu poświęconego na to. u jednych check po opdięciu/zaślepieniu pojawia się po odpaleniu, u innych po godzinie a u innych po dwóch tygodniach (jak u mnie). więc można tak jeździć ale jeśli wpadnie inny powód checka to już nie będziesz tego wiedzieć
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Cześć Panowie.
Czy może się ktoś wypowiedzieć nt zalet/wad po zabiegu usunięcia EGR z kompa?
Moja mazda obecnie jest po wycięciu FAPa w Kreatorze mocy i teraz zastanawiam się jeszcze nad usunięciem EGRa + chipie na 130km. Zastanawia mnie jedno – ciekawe jak to będzie z przeglądem
bo przecież przez ten zabieg dobiję kolejną dawkę NOx do środowiska
PS. EGR na razie działa prawidłowo, nie mam żadnych zastrzeżeń. Ale wcześniej czy później probblem się może pojawić, a po usunięciu będzie troszkę żwawszy na niskich obrotach. Z tego co słyszałem to będzie głośniejszy na biegu jałowym. Co myślicie?
Czy może się ktoś wypowiedzieć nt zalet/wad po zabiegu usunięcia EGR z kompa?
Moja mazda obecnie jest po wycięciu FAPa w Kreatorze mocy i teraz zastanawiam się jeszcze nad usunięciem EGRa + chipie na 130km. Zastanawia mnie jedno – ciekawe jak to będzie z przeglądem
bo przecież przez ten zabieg dobiję kolejną dawkę NOx do środowiska
PS. EGR na razie działa prawidłowo, nie mam żadnych zastrzeżeń. Ale wcześniej czy później probblem się może pojawić, a po usunięciu będzie troszkę żwawszy na niskich obrotach. Z tego co słyszałem to będzie głośniejszy na biegu jałowym. Co myślicie?
- Od: 17 maja 2015, 10:59
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3
1.6 diesel 2006 109km
FAP off / chip (141ps)
Hatchback y6
Skrócenie żywotności silnika? Czym? Tym, że auto oddycha świeżym powietrzem ? Śmieszne.
EGR jest tylko po to aby dławił auto. A po co dławił? Aby auto spełniało wymogi dotyczące emisji spalin.
Ja mam zaślepiony EGR. Auto w porównaniu z tym co było przed ma lepszą reakcję na gaz.
Pozdrawiam
EGR jest tylko po to aby dławił auto. A po co dławił? Aby auto spełniało wymogi dotyczące emisji spalin.
Ja mam zaślepiony EGR. Auto w porównaniu z tym co było przed ma lepszą reakcję na gaz.
Pozdrawiam
Witam czyściłem już egr kilka razy ale pewnie teraz padł całkowicie i wyskakuje ciagle błąd związany z egr i moje pytanie jak zakupie nowy egr i po założeniu jak mam zrobić ta adaptacje posiadam takie cudo. http://allegro.pl/interfejs-obd2-elm327 ... 80887.html
I drugie pytanie jest kilka ergow tzw. Firm produkujących obojętnie który kupić czy coś polecacie i najważniejsze mój egr ma kabel z wtyczka a wszystkie nowe maja sama wtyczkę odrazu przy erg-u co z tym zrobic
I drugie pytanie jest kilka ergow tzw. Firm produkujących obojętnie który kupić czy coś polecacie i najważniejsze mój egr ma kabel z wtyczka a wszystkie nowe maja sama wtyczkę odrazu przy erg-u co z tym zrobic
- Od: 28 lip 2012, 17:55
- Posty: 34
- Skąd: Łódź, Warszawa
- Auto: Mazda 3 bk 1.6 diesel 109km
rok. 2004-2005 silnik Y6
Cześć,
jeżeli nie jestem tu gdzie trzeba to proszę o podpowiedź gdzie iść.
mam pewien problem.
Zaślepiłem zawór EGR.
I tak jak przed zaślepieniem średnie spalanie w mieście oscylowało w granicach 13 litrów na setkę (zima-mróz), to po zaślepieniu jest powyżej 18 (powyżej 0 stopni). Czy to jest możliwe?
Zaślepienie dokonywał mechanik (nie ja) i jeszcze w aucie coś z kompem robił i dodatkowo zwiększył moment obrotowy o 25Nm. Nie widzi mi się spalanie o 5 litrów więcej. Jak czytałem to ponoć zaślepienie zmniejsza (nieznacznie) spalanie.
Auto Mazda 6 2.0 Benzyna 147KM GY 2006r.
jeżeli nie jestem tu gdzie trzeba to proszę o podpowiedź gdzie iść.
mam pewien problem.
Zaślepiłem zawór EGR.
I tak jak przed zaślepieniem średnie spalanie w mieście oscylowało w granicach 13 litrów na setkę (zima-mróz), to po zaślepieniu jest powyżej 18 (powyżej 0 stopni). Czy to jest możliwe?
Zaślepienie dokonywał mechanik (nie ja) i jeszcze w aucie coś z kompem robił i dodatkowo zwiększył moment obrotowy o 25Nm. Nie widzi mi się spalanie o 5 litrów więcej. Jak czytałem to ponoć zaślepienie zmniejsza (nieznacznie) spalanie.
Auto Mazda 6 2.0 Benzyna 147KM GY 2006r.
Witam,
Wyskoczył mi błąd na egr:
P0404-22
P0404-62
P1412-68
P1412-61
Egr oczywiście planuje wyminieć (lub naprawić jeśli znajomy elektryk podoła);
I teraz pytania:
-czy uszkodzony zawór będzie skutkować, ze wajcha przy turbosprężarce nie zawsze się opuszcza przy starcie silnika, oczywiście brak mocy i brak możliwości wejścia na ponad 3 tyś obrotów (zarówno po rozpoczęciu pracy silnika jak i w trakcie jazdy)?
-czym może być spowodowane uszkodzenie egr?
pzdr
Wyskoczył mi błąd na egr:
P0404-22
P0404-62
P1412-68
P1412-61
Egr oczywiście planuje wyminieć (lub naprawić jeśli znajomy elektryk podoła);
I teraz pytania:
-czy uszkodzony zawór będzie skutkować, ze wajcha przy turbosprężarce nie zawsze się opuszcza przy starcie silnika, oczywiście brak mocy i brak możliwości wejścia na ponad 3 tyś obrotów (zarówno po rozpoczęciu pracy silnika jak i w trakcie jazdy)?
-czym może być spowodowane uszkodzenie egr?
pzdr
- Od: 28 mar 2016, 09:04
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3bk 1.4 2004 (maj)
Cześć,
U mnie też problem z dławieniem. Tak jak ktoś pisał – odłączyłem wtyczkę od EGR (w pozycji otwartej) – auto śmiga aż miło.
Niestety mam MILa na desce.
Czy ktoś orientuje się jak (mam OBD2 na bluetooth) i za pomocą jakiego softu WYCIĄĆ błąd EGRa z softu Mazdy? Będę wdzięczny za pomoc (także pw jakby co).
PS. Jestem programistą – i wydaje mi się że taka operacja (posiadając konkretny program, wiedząc jaki błąd usunąć etc) nie może być trudna.
U mnie też problem z dławieniem. Tak jak ktoś pisał – odłączyłem wtyczkę od EGR (w pozycji otwartej) – auto śmiga aż miło.
Niestety mam MILa na desce.
Czy ktoś orientuje się jak (mam OBD2 na bluetooth) i za pomocą jakiego softu WYCIĄĆ błąd EGRa z softu Mazdy? Będę wdzięczny za pomoc (także pw jakby co).
PS. Jestem programistą – i wydaje mi się że taka operacja (posiadając konkretny program, wiedząc jaki błąd usunąć etc) nie może być trudna.
- Od: 5 paź 2011, 17:00
- Posty: 9
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 BK (Y6) 2006
Raczej się nie będzie dało. Poza tym nie wiem czy to dobry pomysł. Nie wiesz jakie to będzie miało dalej idące konsekwencje. Już niejeden na forum miał samochód z softem który nie rzuca błędów i potem płacili po kilka tyś za przywrócenie auta do stanu fabrycznego. Na Twoim miejscu naprawiłbym zawór.
Kolega ma padnięty EGR a że jak to on nie ma kiedy tego zrobić jeździ już tak chyba z 1,5roku co zrobił auto odpalone EGR ustawiony w prawidłowej pozycji aby miało moc, wtyczka wypięta i tyle.
Od czasu do czasu wywali błąd to go kasuje i jedzie dalej, można to robić nawet podczas jazdy byle byś miał pod ręką telefon i elema na BT
Od czasu do czasu wywali błąd to go kasuje i jedzie dalej, można to robić nawet podczas jazdy byle byś miał pod ręką telefon i elema na BT
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Moja przygoda z EGR:
Rozkręciłem swojego sprawnego "jeszcze" EGRa w celu przeczyszczenia...
Rozkręciłem również część z korpusem z silniczkiem(to był błąd...), wszystko przeczyściłem płynem do silnika po czym skręciłem i założyłem.
Po odpaleniu silnika błąd "check" i tryb awaryjny.
Rozebrałem jeszcze raz EGR i zmieniłem ustawienie tych "ząbków" co trzymają tą metalową rurkę od sterowania zaworem.
Silnik niby odzyskał moc, bo raz miał bardzo duży moment a raz prawie nic -check dalej się palił.
Kolejno zrobiłem mu logi dynamiczne Forscanem(wykresy w załączeniu) i zauważyłem że "Położenie zaworu układu recyrkulacji spalin" (kolor pomarańczowy) i "Cykl pracy zaworu recyrkulacji spalin" (kolor czerwony)tydzień temu szalał w pełnym zakresie a teraz cisza – wartość 0.
Z tego co sądzę te pierwszy ww. parametr mówi o otwarciu lub zamknięciu przepustnicy EGR?
Kolejnym krokiem jaki znalazłem na forum to zresetowanie ustawień EGR tzw. Reset EGR Valve Adaptations, jednak w mojej wersji FORScana 2.3.1 w trybach serwisowych nie mam nic podobnego...
Napięcia na kostce ok, 4,8 V
No i stanąłem w miejscu.. totalnie nie wiem co dalej robić, czy poszedł mi czujnik położenia zaworu czy wystarczy poprawie zresetować EGR ale jak???
Panowie moze ktos rozumie jak działa cały ten układ EGR-przepustnica. Nie wiem juz o co chodzi z moim autetm (M3 1.6 Y6 109PS)
Z obserwacji w forscanie wynika ze wartosc EGRVP(zawór egr) i SEC_TP(przepustnica) czasem pracuje czasem nie.
I teraz jak pracuje egr/przepustnica zamulniem, szarpanie, lekkie falowanie na jałowym.
EGR przeczyszczony ale dalej to samo. Powiecie EGR sie blokuje. Ale jesli tak to czemu nie wywala bledu/ czemu zamyka sie zawsze pozcji 0 (EGR nie dostarcza spalin) i czemu reset DTC w forsacnie zawsze odblokwuje EGR na jakis czas(np 88% na jałowym). Wiec cos go wysterowuje na 0, ale co????
Kiedy egr/przepustnica nie funkcjonuje to auto smiga super. Natomiast podczas jazdy EGR/przepustnica potrafi sie losow załączac na jakis czas.
Z obserwacji w forscanie wynika ze wartosc EGRVP(zawór egr) i SEC_TP(przepustnica) czasem pracuje czasem nie.
I teraz jak pracuje egr/przepustnica zamulniem, szarpanie, lekkie falowanie na jałowym.
EGR przeczyszczony ale dalej to samo. Powiecie EGR sie blokuje. Ale jesli tak to czemu nie wywala bledu/ czemu zamyka sie zawsze pozcji 0 (EGR nie dostarcza spalin) i czemu reset DTC w forsacnie zawsze odblokwuje EGR na jakis czas(np 88% na jałowym). Wiec cos go wysterowuje na 0, ale co????
Kiedy egr/przepustnica nie funkcjonuje to auto smiga super. Natomiast podczas jazdy EGR/przepustnica potrafi sie losow załączac na jakis czas.
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Hej mam pytanie na szybko otóż czy przy wymianie EGR trzeba go jakoś zaadaptować ? Da się samemu czy już trzeba mieć profesjonalny sprzęt? Czy po prostu odkręcam stary wkładam nowy i hula. Póki co mój sie powoli odzywa, ale ostatnio przegoniłem mazde po autostradzie i narazie błąd sie nie powtórzył ale to kwestia czasu zanim padnie Myślę o jego wyrzuceniu na stałe ale to nie tania usługa niestety.. A sprawny egr po małym przebiegu mogę mieć za 100 ziko
kropek101 napisał(a):Kolega ma padnięty EGR a że jak to on nie ma kiedy tego zrobić jeździ już tak chyba z 1,5roku co zrobił auto odpalone EGR ustawiony w prawidłowej pozycji aby miało moc, wtyczka wypięta i tyle.
Od czasu do czasu wywali błąd to go kasuje i jedzie dalej, można to robić nawet podczas jazdy byle byś miał pod ręką telefon i elema na BT
Potwierdzam. Check zapalił mi się jakieś 3 tys temu ale bez żadnych objawów (czasami było czuć ciut mniej mocy) więc odkładałem czyszczenie z braku czasu. Ostatnio zaczął się już poważnie zacinać i pojawiły się problemy z odpalaniem plus mocne szarpanie wtedy odpiąłem wtyczkę i jak ręką odjął Na początku jeszcze było czuć lekkie objawy (nie był w chwili odpięcia w pełni zamknięty) ale po kilku odpaleniach i ponownym skasowaniu checka jest w pełni ok
Ja odpuściłem samodzielne dłubanie i zadzwoniłem do firmy cartronic, polecam forumowiczom z podlaskeigo – problem z egr jak ręką odjął.
-
arkmas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości