Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez leszeni » 13 mar 2008, 12:38

witam,
jestem nowy na forum, jak też od kilku dni posiadaczem mazdy 3 z silnikiem 1.6 citd,
zauważyłem dźwięk , gwizd z turbiny pojawiający się przy ok 1800 obr., proszę obeznanych na rzeczy forumowiczów o opinie,

pozdrawiam


Łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.
Ostatnio edytowano 25 lip 2013, 22:25 przez lukaszm, łącznie edytowano 2 razy
Powód: edycja tematu
Początkujący
 
Od: 13 mar 2008, 12:34
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1.6 CITD BK14 '04

Postprzez Adaś » 13 mar 2008, 16:31

leszeni napisał(a):proszę obeznanych na rzeczy forumowiczów o opinie,

Jechałeś kiedyś turbo dieslem lub jakimkolwiek autem z turbosprężarką?
Turbina jest elementem mechanicznym i tak jak inne takie urządzenia hałasuje podczas pracy – w tym przypadku charakterystyczny świst

poza tym przenosze do traktorzystów:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez leszeni » 14 mar 2008, 07:37

jeździłem dieslami i jeżdzę nadal Vw, i nigdy takiego dźwieku nie słyszłałem, chciałem poprostu odpowiedzi innego uzytkownika mazdy 3 1.6 cdti czy też tak ma., proszę o przenisienie pytania z powrotem do działu 3/5/6
Początkujący
 
Od: 13 mar 2008, 12:34
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1.6 CITD BK14 '04

Postprzez Yapa » 14 mar 2008, 10:02

leszeni napisał(a):jeżdzę nadal Vw, i nigdy takiego dźwieku nie słyszłałem

bo diesel Vw jest za głośny :) , dlatego nie słyszysz turbo. moim zdaniem świst to norma
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 15:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez rsz » 14 mar 2008, 10:47

Yapa napisał(a):dlatego nie słyszysz turbo. moim zdaniem świst to norma

A ja uważam, że to nie norma. W mojej "3" nie słyszę działania turbiny (i uprzedając pytania: turbo sprawne – miło wciska w fotel podczas przyśpieszania :) , ze słuchem też nie mam problemu.)
Początkujący
 
Od: 14 cze 2007, 08:31
Posty: 21
Skąd: W-wa
Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD, M2 DE 1.5 MZR

Postprzez leszeni » 14 mar 2008, 11:12

A ja uważam, że to nie norma.

no właśnie, miałem okazję posłuchać forda focusa c-max z identycznym silnikiem i pewnie turbiną, i także nie słychać żadnego gwizdu z turbiny.
Celem mojego pytania jest uzyskanie Waszych opinii jako użytkowników/mechaników,
nie chciałbym się dać "oskubać" w jakimś serwisie.
Początkujący
 
Od: 13 mar 2008, 12:34
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1.6 CITD BK14 '04

Postprzez Yapa » 14 mar 2008, 11:16

a mocny ten świst?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 15:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez leszeni » 14 mar 2008, 11:25

ciężko powiedzieć,coś jakby gwizd, jest słyszalny od ok. 1500 obr do ok. 2500 obr,
tak samo przy wzrastaniu i spadaniu obrotów :(
Początkujący
 
Od: 13 mar 2008, 12:34
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1.6 CITD BK14 '04

Postprzez Halski » 20 mar 2008, 12:03

zauważyłem dźwięk , gwizd z turbiny pojawiający się przy ok 1800 obr

ja jazdze swoja od 2 lat, 90kkm przebiegu i ten swist-ledwo slyszalny jest-tzreba sie wrecz wsluchac zeby uslyszec, ale to normalne moim zdaniem.

jezdzij na wyzszch obrotach, tak jak benzyna:)
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 21:58
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,2 MZCD, 2011

Postprzez brii » 20 mar 2008, 12:07

Jeśli gwizd jest głośny to może gdzieś się pojawiła jakaś delikatna nieszczelność...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jackjn » 9 kwi 2008, 12:48

Mam identyczny problem, gwizd z turbiny. Przy zdjeciu wezyka z turbiny gwizd znika. Nie wiem czy to dokladnie turbina, czytaja forum mozna sie wiele dowiedziec na temat tej przypadlosci. Regeneracja turbiny to wydatek ok 1200-1300zl, ale moze okazaac sie niepotrzebny. Jade do mechanika w najblizszych daniach wiec dam znac co i jak.
Jack
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 12:44
Posty: 4
Skąd: Kórnik
Auto: Mazda 626 Kombi

Postprzez jackjn » 14 kwi 2008, 12:11

No i zakonczylo sie na wymianie turbiny :( Tzw regenerowana 1500zl w Poznaniu w firmie TurboTech. Reszte zamontowal juz pan M. Gawlak z Zaniemyśla :)
Jack
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 12:44
Posty: 4
Skąd: Kórnik
Auto: Mazda 626 Kombi

Postprzez Riki » 14 kwi 2008, 13:16

jackjn napisał(a):Reszte zamontowal juz pan M. Gawlak z Zaniemyśla


<spoko>

auto odzyskało wigor? :D :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jackjn » 14 kwi 2008, 13:25

Niestety niebardzo. Mam jeszcze filtr powietrza do wymiany. I cos czuje ze bedzie regulacja zaworow. Juz rozmawialem z panem Gawlakiem. Troche ta turbina piszczy przy dodawaniu gazu na 3 biegu. Moze sie wyrobi jeszcze.
Jack
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 12:44
Posty: 4
Skąd: Kórnik
Auto: Mazda 626 Kombi

Postprzez Riki » 14 kwi 2008, 13:33

p. Gawlak zna temat :) myślę że jeśli turbina jest poprawnie zregenerowana to auto będzie jeździło jak trzeba...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez leszeni » 14 kwi 2008, 13:38

w moim przypadku auto jeździ normalnie, nie ma żadnych oznak zużycia turbiny, <co?>
Początkujący
 
Od: 13 mar 2008, 12:34
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1.6 CITD BK14 '04

Postprzez andrzejbor » 6 maja 2008, 21:27

Hmm.... ja też od niedawna jestem posiadaczem mazdy 3 1.6 CD i faktycznie słychać świst – dosyć wyraźnie – choć autko ma jak najbardziej odpowiednie osiąg. Mam przejechane 97k. Czyżby wymagało to ingerencji mechanika? A może nic nie ruszać żeby nie dać się naciągnąć skoro działa w porządku? i
andrzejbor
 

Postprzez tom-ko » 7 maja 2008, 18:34

ja w swojej 626 2.0 DiTD też ma m podobny objaw. Kiedy dodaję gazu i silnik osiąga ok 1800-2000tys. obr. to moja turbina nie świszczy wręcz JĘCZY ( dosłownie) .Jest słyszalny jęk... mam juz prawie 220 tys km przejechanych, z czego ja zrobiłem 10 i nic się z tym nie dzieje... Może trzeba zbierać kasę na nową???
tom-ko
Początkujący
 
Od: 25 lis 2007, 09:44
Posty: 6
Auto: 626 kombi 2.0 td,110 KM 2002 r

Postprzez gregorb » 10 maja 2008, 00:08

Ja w swojej slysze tylko jakby wzmocniony szum powietrza, mile dla uszu i z tego co wiem to tak wlasnie powinna sie zachowywac normalna praca, Zreszta ciezko podejrzewac jakakolwiek niezgodnosc skoro mam przejechane dopiero 17,5 tys.km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 19:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez Lagi » 10 maja 2008, 14:52

Witam!
U mnie nie słyszę świstu natomiast przy załączeniu turbiny, przy obrotach 1800 – 2000 następuje lekki przysiad mocy szczególnie na 4 i 5 biegu.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 19:33
Posty: 31
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323