Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez vqsoft » 12 gru 2009, 23:47

Matekk – miałeś awarie turbo ? zamieść tą instrukcje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez vqsoft » 12 maja 2010, 20:53

może komuś się przyda – sposób sprawdzenia suszarki. często pojawiają sie takie tematy. Dobrze i prosto wytłumaczone co i jak
objawy i potencjalne przyczyny
zawiera – wersje 90 Hp 109 HP i 109 z FAP
źródło TIS

http://rapidshare.com/files/386551817/Turbosprezarka_Y6_1_6l.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez tobii11 » 1 sie 2010, 08:53

Przepraszam , że tutaj rozpoczynam nowy wątek, ale jeszcze jestem słabo obyty w tym forum.moja mazda jest już po blacharce, lakierowaniu , wygląda ślicznie(starałem się przy robocie tej furki-w końcu żona ma tym jeździć), plynu do fapa jeszcze nie dolałem(świeci się check błąd 2584) i jest jeszcze jeden problem mianowicie turbo nie chodzi ," muł jak 150" nie ma sterowania łopatek turbiny, cięgno na puszcze stoi w miejscu dlaczego? Ściągałem intercooler, czyściłem węże potem to poskładałem tak jak było.Auto przed naprawą chodzilo normalnie, teraz turbo nie gwizda, chyba że nacisne dźwignie puszki ręcznie.Czy może to być spowodowane małą ilością płynu eolys i komputer blokuje turbo(nie ma trybu awaryjnego, kręci się na obrotach) czy coś padło(auto od stycznia praktycznie niejeżdżone tylko z blacharni do warsztatu i lakierni) pomóżcie ludziska bo wypadałoby zacząć tym jeździć nieprawdaż?
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2010, 19:46
Posty: 9

Postprzez vqsoft » 1 sie 2010, 10:17

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez tobii11 » 1 sie 2010, 19:54

eureka odkryłem!!!!!!!
Wężyk od podciśnienia turbo miał nieszczelną końcówkę i podciśnienie szło bokiem, teraz wszystko gwizda jak należy.
ps. dzięki za fachową pomoc
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2010, 19:46
Posty: 9

Postprzez deymian » 2 wrz 2010, 10:50

Cześć

Zastanawiałem się ostatnio jak to jest z tym gwizdem turbiny.
Wiem że generalnie powinna delikatnie pogwizdywać, choć wydaje mi się że trochę u mnie jest głośniejsza niż w przypadku innych aut.
Przy zamkniętych szybach i wyłączonym radiu nie jest źle,ale przy otwartych gwizd jest bardzo wyraźny.
Słyszałem opinie że gwizd zależy od konketnej turbiny i może być w jednej głosniejszy a w drugiej mniej, gorzej byłoby gdyby nie gwizdała.
Dodam że samochód jeździ bez problemu, przyspiesza, oleju nie ubywa, turbina nie ma luzów, powyżej 2-2,3 K obrotow właściwie jej nie słychać więc teoretycznie problemu nie ma.
Jak to jest w waszych Madziach, przy jakich obrotach ją słychać ( u mnie właśiwie tak przy 1,3 K )?.
Z czego może się brać głośniejsza praca (nieszczelności ?), i czy jest to sygnal że się w końcu rozkraczy.

Temat łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 09:06
Posty: 49
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.

Postprzez myshouek » 2 wrz 2010, 10:54

Wszystko ok, u mnie jest podobnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez deymian » 2 wrz 2010, 11:15

A czy też słychać ją wtedy tak jakby coś na sygnale jechało :) ?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 09:06
Posty: 49
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.

Postprzez toomaas » 2 wrz 2010, 11:29

deymian napisał(a):A czy też słychać ją wtedy tak jakby coś na sygnale jechało


U mnie jest zdecydowanie ciszej. Jak mam zamknięte okna to jej nie słyszę. Przy otwartych owszem coś tam świśnie i tyle. Do auta na sygnale w życiu bym nie porównał tego odgłosu...
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 17:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez myshouek » 2 wrz 2010, 12:35

deymian napisał(a):A czy też słychać ją wtedy tak jakby coś na sygnale jechało :) ?


Aż tak to nie słychać. PS-mój kolega w Golfie V GTD ma taki świst dlatego że nie ma katalizatora i ma turbinę Garretta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez ellukasz » 29 wrz 2010, 21:13

Witam,
mam pytanie, czy luz osiowy wirnika ok 2mm jest normalną przypadłością turbiny ?

pozdrawiam Łukasz
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 12:28
Posty: 24

Postprzez miru1968 » 29 wrz 2010, 21:37

Znawcą nie jestem ale dopuszczalny jest tylko promieniowy tzn.z góry na dól i na boki i to tylko do 1mm bo inaczej będą obcierały łopatki o obudowę.Luzu osiowego nie powinno być w ogóle ty piszesz o 2mm to bardzo dużo turbo do wymiany lub regeneracji,ale niech sie inni wypowiedzą :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez ellukasz » 29 wrz 2010, 22:15

że też nie pomyślałem jutro pokręcę wirnikiem zobaczę czy ociera ;)
EDIT:
Jednak trochę przesadziłem wirnik rusza się ok 1mm na boki i w górę i dół, ale nie zauważyłem problemów z kręceniem się czy tarciem o ściany obudowy. Będę kontrolował ją co jakiś czas

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 12:28
Posty: 24

Postprzez miru1968 » 30 wrz 2010, 17:43

No to jak tak masz to jest ok ważne żeby nie bylo luzów osiowych a ty napisałeś że właśnie takie są :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez vqsoft » 4 paź 2010, 09:49

dokładnie nie powinno być luzu osiowego wzdłuż oski
lekki luz promieniowy może być – wypełnia go olej pod ciśnieniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fixerq » 4 paź 2010, 11:38

vqsoft napisał(a):lekki luz promieniowy może być – wypełnia go olej pod ciśnieniem

A nawet powinien :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez ellukasz » 4 paź 2010, 22:05

Ruszając palcem wirnik prawie dotyka obudowy.

W plastikowej wlotowej rurce od turbinki znalazłem trochę oleju. Wcześniej na rurę od odmy założyłem gazę, żeby zatrzymać ewentualne kropelki oleju (nie wiem czy to dobry pomysł?). Wiec myślę, że poszły mi już uszczelnienia w turbo.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 12:28
Posty: 24

Postprzez vqsoft » 4 paź 2010, 22:07

gaza to sobie możesz ....
jak chcesz sprawdzić – wypnij odmę i pusc poza turbo. To przyłącze przy turbinie czymś zaślep

po 200 km sprawdź


gazą nic nie złapiesz – mozna wsadzić druciak kuchenny

ile znika Ci oleju ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez ellukasz » 4 paź 2010, 22:12

Pójdę za twoją radą. Na bagnecie nie zauważyłem różnicy. Jednak ostatnio mało jeździłem.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 12:28
Posty: 24

Postprzez fixerq » 5 paź 2010, 07:24

ellukasz napisał(a):Ruszając palcem wirnik prawie dotyka obudowy.

W plastikowej wlotowej rurce od turbinki znalazłem trochę oleju. Wcześniej na rurę od odmy założyłem gazę, żeby zatrzymać ewentualne kropelki oleju (nie wiem czy to dobry pomysł?). Wiec myślę, że poszły mi już uszczelnienia w turbo.
Turbine masz ok i przestań się zamartwiać. To silnik, a nie pacjent – gazy nie potrzebuje <lol> A w tych miejscach zawsze będzie chlapać olejem, szczególnie w dolocie. Nie zaleje ci filtra powietrza, no chyba, że masz oleju ponad stan :) Podsumowując, olej w tych częściach (nie tylko w silnikach PSA) to najnormalniejsza przypadłość, co do odmy – ma tak beznadziejne zapięcia, co sprawia, że jest mało szczelna i czasem troszkę pokapie:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323