Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez danrok » 24 maja 2016, 11:41

kropek, a mógłbyś zrobić jakieś zdjęcia jak się do tego dobrać? bo widziałem co prawda na forum fordziarzy fotorelację, ale zdjęcia mają wielkość 5x5cm i nic nie widać. Na naszym forum też nie znalazłem fotorelacji co i jak się tam dostać i ewentualnie czy po odkręceniu tej śruby i jej wymiany należy potem jakoś zalewać turbo olejem (takie info czytałem z forum Forda, że po odkręceniu śruby po uruchomieniu silnika jest okres bez smarowania :/)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez macvas » 24 maja 2016, 17:19

kropek, wszystko racja co piszesz tyle, że ja nie twierdzę, że operacja czyszczenia wymiany sitka jest dla każdego "domorosłego mechanika", ale gdyby była niewykonalna w warunkach przydomowego warsztatu to raczej byśmy o niej nie dyskutowali. Nie będę nikogo uczył czym i jak wyczyścić, bo każdy ma swój patent, aby usunąć olej czy inny osad etc.

Ostatnio widziałem, jak zaprzyjaźniony mechanior praktycznie od ręki doczyścił taką śrubę z sitkiem w C4, przy użyciu benzyny lakowej i sprężonego powietrza i dało radę. Wg niego te miedziane podkładki pasują również do y6, co jest wielce prawdopodobne <ok> więc nie sądzę aby był problem z dostępnością.

Czytałem w jakimś branżowym czasopiśmie, że w Y603 (nie kojarzę tylko czy to będzie jeszcze polift BK czy może już wylącznie silniki w BL?) sitko jest już z plastiku i ma większą średnicę otworów, co przy syntetyku wydłuża czas pomiędzy kolejnym serwisowaniem tego ustrojstwa. Z tego co widujemy na forum Y601 i Y602 z całą pewnością mają te felerne sitko z metalu.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez kropek101 » 25 maja 2016, 10:18

Macvas

Miedziane podkładki dobierzesz w każdy sklepie chodzi mi o to że musisz mieć czas i czym pojechać po nie wraz ze śrubą lub samą podkładką a jak ktoś ma tylko jeden samochód w którym akurat czyści ten przewód to już ma problem.

Najlepiej jeśli chodzi o czyszczenie tej śruby i przewodu to udać się do zakładu gdzie robią turbiny.
Wrzucą na myjkę ultradzwiękową i mamy przewód jak nowy koszt to parę zł.

Danrok

Wiesz jak to jest jak się coś robi ręce brudne z oleju itp. czas goni aby naprawić bo auto potrzebne i nawet się nie pomyśli o robieniu zdjęć aby potem tu wrzucić.

Opisowo masz tak:
-Zdejmujesz osłonę silnika;

-Odkręcasz osłony termiczne turbiny wcześniej musisz zdjąć najlepiej przewód łączący (odmę i filtr powietrza z turbiną). Potem ten czarny plastikowy przewód nad turbiną który jest wkręcony jedną stroną do muszli turbiny a druga połączona z gumowym.
Osłona termiczna w mojej wersji jest przykręcana 2x na wsporniku do katalizatora który od razu podtrzymuje wąż od turbo ten przed silnikiem gumowy (śruby lubią się urwać na katalizatorze) Masz jeszcze do wykręcenia szpilkę na której leży pokrywa silnika i kilka śrubek łączących 2 elementy osłony termicznej (uwaga te na połączeniu 2 elementów osłony ja są przyśniedziałe podczas odkręcania lubią urwać fragment osłony i jest problem to poskładać w całość po robocie)

-po całej zabawie z osłoną termiczną masz dojście do śruby olejowej która znajduje się pod turbiną w bloku silnika, najlepiej popatrz od góry turbiny masz jeden koniec i idź po przewodzie to zobaczysz gdzie się kończy. Do wykręcenia potrzebny ci imbus uważaj abyś nie oberwał tej śruby dojście kiepskie a będzie mocno trzymać jeśli była nie ruszana (wszystkie gwinty są prawe).

Co do zalewania olejem. Robi się to gdy zakładasz nowe turbo z przewodami. wlewa się do turbo strzykawką około 5ml oleju tam gdzie wkręcasz przewód od góry obraca wirnikiem kilka obrotów dolewa oliwy i zakłada przewód olejowy. Jak masz obawy po czyszczeniu nalej sobie trochę oliwy do samego przewodu gdy będzie już dokręcony do bloku nie jest to proste ale pomyślisz to dasz radę dopiero potem przykręć górę.

Na stronie forda mają rację że tak się robi ale nie w każdym przypadku tylko jak turbo jest nowe a jak już to uwierz mi tam jest tak duże ciśnienie że jest to może 1sek i już masz smarowanie
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez mazda3_05 » 27 maja 2016, 14:15

Zna ktoś może ,średnice wewnętrzną podkładek pod te śruby ?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2016, 14:03
Posty: 27 (0/1)
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 DIESEL 2005

Postprzez mazda3_05 » 8 cze 2016, 12:13

http://fotowrzut.pl/DP4K1JM4W2

http://fotowrzut.pl/AAO828YK6C
To siteczko jest tu prawidłowo zamontowane ? Czy może , powinno być skierowane całą powierzchnią siteczka w stronę otworów w śrubie ?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2016, 14:03
Posty: 27 (0/1)
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 DIESEL 2005

Postprzez danrok » 8 cze 2016, 16:11

dzieki kropek za instrukcje, jest bardzo pomocna.

mazda3_05 napisał(a):Zna ktoś może ,średnice wewnętrzną podkładek pod te śruby ?


przyłączam się do pytania. Wybieram się w weekend na jego usuniecie, ale nie wiem jakie podkładki potrzebuję?
Ostatnio edytowano 8 cze 2016, 19:27 przez danrok, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez mazda3_05 » 8 cze 2016, 18:23

Mierzone linijką ...

średnica zewnętrzna 18 mm
wewnętrzna 12 mm
grubość 3 mm

Pisze o zamienniku z forda , jeszcze jej nie wymieniałem ale pewnie będzie pasować .
Początkujący
 
Od: 23 maja 2016, 14:03
Posty: 27 (0/1)
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 DIESEL 2005

Postprzez danrok » 8 cze 2016, 19:27

dzieki a masz nr zamiennika z forda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez kropek101 » 9 cze 2016, 08:02

mazda3_05


Ładny przykład plastikowego sitka. Nie ma to wielkiego znaczenie i tak podczas dociągania śruby się obróci.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez uszol90 » 28 cze 2016, 17:12

co do miedzianych podkładek, można je użyć drugi raz pod warunkiem nagrzania do "czerwoności" wrzucamy do chłodnej wody i mamy plastyczne miedziane podkładki, zawsze tak robie i nigdy nie było problemu z wyciekiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez mazda3_05 » 13 sie 2016, 20:31

Lokalizacja śruby , fotka zrobiona od przodu samochodu , po wymontowaniu katalizatora
http://fotowrzut.pl/XIB4ZJ1IO0

Stara śruba wygląda tak http://fotowrzut.pl/YKG5RX8TJR
żadnego sitka w samej śrubie nie ma , poza tym widocznym na fotce .
140 tyś. sitko czyste , oczka siateczki takie same lub nawet większe niż w nowym typie śruby z plastikowym sitkiem .Zamiennik fordowski jest trochę za długi . :/
Właściwie niepotrzebnie to ruszałem .
Początkujący
 
Od: 23 maja 2016, 14:03
Posty: 27 (0/1)
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 DIESEL 2005

Postprzez kropek101 » 14 sie 2016, 12:28

Szczerze to robiłem parę wymian turbin i nie spotkałem takiej śruby jak ta ze zdjęcia.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez krolik_1986 » 12 wrz 2016, 22:51

a orientuje się ktoś czy turbina może padać z powodu złego programu wgranego po wycięciu filtra dpf?
Gościu od turbin twierdzi że to możliwe ponieważ wirniki padają cały czas od strony ciepłej. Zawór EGR sprawdzony, wszystko przeczyszczone, mechanik mówi, że nie widzi przyczyny a jakoś turbina padła 3 x od momentu wycięcia dpf.
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 21:38
Posty: 4
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997
Mazda 3 1.6 Bk 2008

Postprzez kropek101 » 14 wrz 2016, 10:47

A poziom oliwy się nie podnosi?
Hmm musiał byś mieć wgranego jakiegoś ekstremalnego moda który cały czas idzie w trybie podniesionej temperatury spalin tak jak do wypalania filtra. W takim przypadku jest możliwe że łopatki się przegrzeją i w końcu posypią.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez darek10r » 15 wrz 2016, 11:52

Witam,

Mam problem,
Turbina świeżo po regeneracji, i po włożeniu odcina mi ją przy ok. 3,5 – 4 tys obrotów. Ktoś sie orientuje co to moze być.?
darek10r
 

Postprzez kropek101 » 18 wrz 2016, 22:01

Zdefiniuj twoje pojęcie odcina. i poczytaj poprzednie str. jest tu prawie wszystko o turbinie w tym modelu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez korniszon » 27 gru 2016, 17:52

Proszę o odpowiedź:
– Czy turbina z Y6 polift z roku 2011 będzie pasować do przedlifta z 2008 roku?
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 10:56
Posty: 73 (10/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C Series 2 NEO Sport 2008r.

Postprzez kropek101 » 28 gru 2016, 09:07

I jak ci odpowiedzieć.
Nie będzie pasować jeśli chodzi o wersję przed a po lifcie. Dokładnie chodzi o to że jeden miał filtr cząstek drugi nie.

Ale sprawdź po wyglądzie bo różnica jest w muszlach i gruszce łatwo poznasz jaką szukać. Ty podajesz rocznik 2011 i chcesz włożyć do 2008- ten rocznik to już po lift i oba powinny mieć te same turbiny.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez francesco_franco » 28 gru 2016, 12:41

Ale chyba chodzi o model BL? Przedlift bk z 2008?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez korniszon » 28 gru 2016, 12:41

kropek101 dziękuję za ważne dla mnie informacje. Porównam i zobaczę czy podejdzie. :D
francesco_franco Tak moja to jest jeszcze przedlift BK 2008r. Chociaż sporo części jest już z polifta
np widoczne na fotce halogeny.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 10:56
Posty: 73 (10/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C Series 2 NEO Sport 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323