Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy
kropek, a mógłbyś zrobić jakieś zdjęcia jak się do tego dobrać? bo widziałem co prawda na forum fordziarzy fotorelację, ale zdjęcia mają wielkość 5x5cm i nic nie widać. Na naszym forum też nie znalazłem fotorelacji co i jak się tam dostać i ewentualnie czy po odkręceniu tej śruby i jej wymiany należy potem jakoś zalewać turbo olejem (takie info czytałem z forum Forda, że po odkręceniu śruby po uruchomieniu silnika jest okres bez smarowania :/)
kropek, wszystko racja co piszesz tyle, że ja nie twierdzę, że operacja czyszczenia wymiany sitka jest dla każdego "domorosłego mechanika", ale gdyby była niewykonalna w warunkach przydomowego warsztatu to raczej byśmy o niej nie dyskutowali. Nie będę nikogo uczył czym i jak wyczyścić, bo każdy ma swój patent, aby usunąć olej czy inny osad etc.
Ostatnio widziałem, jak zaprzyjaźniony mechanior praktycznie od ręki doczyścił taką śrubę z sitkiem w C4, przy użyciu benzyny lakowej i sprężonego powietrza i dało radę. Wg niego te miedziane podkładki pasują również do y6, co jest wielce prawdopodobne więc nie sądzę aby był problem z dostępnością.
Czytałem w jakimś branżowym czasopiśmie, że w Y603 (nie kojarzę tylko czy to będzie jeszcze polift BK czy może już wylącznie silniki w BL?) sitko jest już z plastiku i ma większą średnicę otworów, co przy syntetyku wydłuża czas pomiędzy kolejnym serwisowaniem tego ustrojstwa. Z tego co widujemy na forum Y601 i Y602 z całą pewnością mają te felerne sitko z metalu.
Ostatnio widziałem, jak zaprzyjaźniony mechanior praktycznie od ręki doczyścił taką śrubę z sitkiem w C4, przy użyciu benzyny lakowej i sprężonego powietrza i dało radę. Wg niego te miedziane podkładki pasują również do y6, co jest wielce prawdopodobne więc nie sądzę aby był problem z dostępnością.
Czytałem w jakimś branżowym czasopiśmie, że w Y603 (nie kojarzę tylko czy to będzie jeszcze polift BK czy może już wylącznie silniki w BL?) sitko jest już z plastiku i ma większą średnicę otworów, co przy syntetyku wydłuża czas pomiędzy kolejnym serwisowaniem tego ustrojstwa. Z tego co widujemy na forum Y601 i Y602 z całą pewnością mają te felerne sitko z metalu.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Macvas
Miedziane podkładki dobierzesz w każdy sklepie chodzi mi o to że musisz mieć czas i czym pojechać po nie wraz ze śrubą lub samą podkładką a jak ktoś ma tylko jeden samochód w którym akurat czyści ten przewód to już ma problem.
Najlepiej jeśli chodzi o czyszczenie tej śruby i przewodu to udać się do zakładu gdzie robią turbiny.
Wrzucą na myjkę ultradzwiękową i mamy przewód jak nowy koszt to parę zł.
Danrok
Wiesz jak to jest jak się coś robi ręce brudne z oleju itp. czas goni aby naprawić bo auto potrzebne i nawet się nie pomyśli o robieniu zdjęć aby potem tu wrzucić.
Opisowo masz tak:
-Zdejmujesz osłonę silnika;
-Odkręcasz osłony termiczne turbiny wcześniej musisz zdjąć najlepiej przewód łączący (odmę i filtr powietrza z turbiną). Potem ten czarny plastikowy przewód nad turbiną który jest wkręcony jedną stroną do muszli turbiny a druga połączona z gumowym.
Osłona termiczna w mojej wersji jest przykręcana 2x na wsporniku do katalizatora który od razu podtrzymuje wąż od turbo ten przed silnikiem gumowy (śruby lubią się urwać na katalizatorze) Masz jeszcze do wykręcenia szpilkę na której leży pokrywa silnika i kilka śrubek łączących 2 elementy osłony termicznej (uwaga te na połączeniu 2 elementów osłony ja są przyśniedziałe podczas odkręcania lubią urwać fragment osłony i jest problem to poskładać w całość po robocie)
-po całej zabawie z osłoną termiczną masz dojście do śruby olejowej która znajduje się pod turbiną w bloku silnika, najlepiej popatrz od góry turbiny masz jeden koniec i idź po przewodzie to zobaczysz gdzie się kończy. Do wykręcenia potrzebny ci imbus uważaj abyś nie oberwał tej śruby dojście kiepskie a będzie mocno trzymać jeśli była nie ruszana (wszystkie gwinty są prawe).
Co do zalewania olejem. Robi się to gdy zakładasz nowe turbo z przewodami. wlewa się do turbo strzykawką około 5ml oleju tam gdzie wkręcasz przewód od góry obraca wirnikiem kilka obrotów dolewa oliwy i zakłada przewód olejowy. Jak masz obawy po czyszczeniu nalej sobie trochę oliwy do samego przewodu gdy będzie już dokręcony do bloku nie jest to proste ale pomyślisz to dasz radę dopiero potem przykręć górę.
Na stronie forda mają rację że tak się robi ale nie w każdym przypadku tylko jak turbo jest nowe a jak już to uwierz mi tam jest tak duże ciśnienie że jest to może 1sek i już masz smarowanie
Miedziane podkładki dobierzesz w każdy sklepie chodzi mi o to że musisz mieć czas i czym pojechać po nie wraz ze śrubą lub samą podkładką a jak ktoś ma tylko jeden samochód w którym akurat czyści ten przewód to już ma problem.
Najlepiej jeśli chodzi o czyszczenie tej śruby i przewodu to udać się do zakładu gdzie robią turbiny.
Wrzucą na myjkę ultradzwiękową i mamy przewód jak nowy koszt to parę zł.
Danrok
Wiesz jak to jest jak się coś robi ręce brudne z oleju itp. czas goni aby naprawić bo auto potrzebne i nawet się nie pomyśli o robieniu zdjęć aby potem tu wrzucić.
Opisowo masz tak:
-Zdejmujesz osłonę silnika;
-Odkręcasz osłony termiczne turbiny wcześniej musisz zdjąć najlepiej przewód łączący (odmę i filtr powietrza z turbiną). Potem ten czarny plastikowy przewód nad turbiną który jest wkręcony jedną stroną do muszli turbiny a druga połączona z gumowym.
Osłona termiczna w mojej wersji jest przykręcana 2x na wsporniku do katalizatora który od razu podtrzymuje wąż od turbo ten przed silnikiem gumowy (śruby lubią się urwać na katalizatorze) Masz jeszcze do wykręcenia szpilkę na której leży pokrywa silnika i kilka śrubek łączących 2 elementy osłony termicznej (uwaga te na połączeniu 2 elementów osłony ja są przyśniedziałe podczas odkręcania lubią urwać fragment osłony i jest problem to poskładać w całość po robocie)
-po całej zabawie z osłoną termiczną masz dojście do śruby olejowej która znajduje się pod turbiną w bloku silnika, najlepiej popatrz od góry turbiny masz jeden koniec i idź po przewodzie to zobaczysz gdzie się kończy. Do wykręcenia potrzebny ci imbus uważaj abyś nie oberwał tej śruby dojście kiepskie a będzie mocno trzymać jeśli była nie ruszana (wszystkie gwinty są prawe).
Co do zalewania olejem. Robi się to gdy zakładasz nowe turbo z przewodami. wlewa się do turbo strzykawką około 5ml oleju tam gdzie wkręcasz przewód od góry obraca wirnikiem kilka obrotów dolewa oliwy i zakłada przewód olejowy. Jak masz obawy po czyszczeniu nalej sobie trochę oliwy do samego przewodu gdy będzie już dokręcony do bloku nie jest to proste ale pomyślisz to dasz radę dopiero potem przykręć górę.
Na stronie forda mają rację że tak się robi ale nie w każdym przypadku tylko jak turbo jest nowe a jak już to uwierz mi tam jest tak duże ciśnienie że jest to może 1sek i już masz smarowanie
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
http://fotowrzut.pl/DP4K1JM4W2
http://fotowrzut.pl/AAO828YK6C
To siteczko jest tu prawidłowo zamontowane ? Czy może , powinno być skierowane całą powierzchnią siteczka w stronę otworów w śrubie ?
http://fotowrzut.pl/AAO828YK6C
To siteczko jest tu prawidłowo zamontowane ? Czy może , powinno być skierowane całą powierzchnią siteczka w stronę otworów w śrubie ?
dzieki kropek za instrukcje, jest bardzo pomocna.
przyłączam się do pytania. Wybieram się w weekend na jego usuniecie, ale nie wiem jakie podkładki potrzebuję?
mazda3_05 napisał(a):Zna ktoś może ,średnice wewnętrzną podkładek pod te śruby ?
przyłączam się do pytania. Wybieram się w weekend na jego usuniecie, ale nie wiem jakie podkładki potrzebuję?
Ostatnio edytowano 8 cze 2016, 19:27 przez danrok, łącznie edytowano 1 raz
mazda3_05
Ładny przykład plastikowego sitka. Nie ma to wielkiego znaczenie i tak podczas dociągania śruby się obróci.
Ładny przykład plastikowego sitka. Nie ma to wielkiego znaczenie i tak podczas dociągania śruby się obróci.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
co do miedzianych podkładek, można je użyć drugi raz pod warunkiem nagrzania do "czerwoności" wrzucamy do chłodnej wody i mamy plastyczne miedziane podkładki, zawsze tak robie i nigdy nie było problemu z wyciekiem
Lokalizacja śruby , fotka zrobiona od przodu samochodu , po wymontowaniu katalizatora
http://fotowrzut.pl/XIB4ZJ1IO0
Stara śruba wygląda tak http://fotowrzut.pl/YKG5RX8TJR
żadnego sitka w samej śrubie nie ma , poza tym widocznym na fotce .
140 tyś. sitko czyste , oczka siateczki takie same lub nawet większe niż w nowym typie śruby z plastikowym sitkiem .Zamiennik fordowski jest trochę za długi . :/
Właściwie niepotrzebnie to ruszałem .
http://fotowrzut.pl/XIB4ZJ1IO0
Stara śruba wygląda tak http://fotowrzut.pl/YKG5RX8TJR
żadnego sitka w samej śrubie nie ma , poza tym widocznym na fotce .
140 tyś. sitko czyste , oczka siateczki takie same lub nawet większe niż w nowym typie śruby z plastikowym sitkiem .Zamiennik fordowski jest trochę za długi . :/
Właściwie niepotrzebnie to ruszałem .
Szczerze to robiłem parę wymian turbin i nie spotkałem takiej śruby jak ta ze zdjęcia.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
a orientuje się ktoś czy turbina może padać z powodu złego programu wgranego po wycięciu filtra dpf?
Gościu od turbin twierdzi że to możliwe ponieważ wirniki padają cały czas od strony ciepłej. Zawór EGR sprawdzony, wszystko przeczyszczone, mechanik mówi, że nie widzi przyczyny a jakoś turbina padła 3 x od momentu wycięcia dpf.
Gościu od turbin twierdzi że to możliwe ponieważ wirniki padają cały czas od strony ciepłej. Zawór EGR sprawdzony, wszystko przeczyszczone, mechanik mówi, że nie widzi przyczyny a jakoś turbina padła 3 x od momentu wycięcia dpf.
- Od: 16 sie 2015, 21:38
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997
Mazda 3 1.6 Bk 2008
A poziom oliwy się nie podnosi?
Hmm musiał byś mieć wgranego jakiegoś ekstremalnego moda który cały czas idzie w trybie podniesionej temperatury spalin tak jak do wypalania filtra. W takim przypadku jest możliwe że łopatki się przegrzeją i w końcu posypią.
Hmm musiał byś mieć wgranego jakiegoś ekstremalnego moda który cały czas idzie w trybie podniesionej temperatury spalin tak jak do wypalania filtra. W takim przypadku jest możliwe że łopatki się przegrzeją i w końcu posypią.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam,
Mam problem,
Turbina świeżo po regeneracji, i po włożeniu odcina mi ją przy ok. 3,5 – 4 tys obrotów. Ktoś sie orientuje co to moze być.?
Mam problem,
Turbina świeżo po regeneracji, i po włożeniu odcina mi ją przy ok. 3,5 – 4 tys obrotów. Ktoś sie orientuje co to moze być.?
-
darek10r
Zdefiniuj twoje pojęcie odcina. i poczytaj poprzednie str. jest tu prawie wszystko o turbinie w tym modelu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
I jak ci odpowiedzieć.
Nie będzie pasować jeśli chodzi o wersję przed a po lifcie. Dokładnie chodzi o to że jeden miał filtr cząstek drugi nie.
Ale sprawdź po wyglądzie bo różnica jest w muszlach i gruszce łatwo poznasz jaką szukać. Ty podajesz rocznik 2011 i chcesz włożyć do 2008- ten rocznik to już po lift i oba powinny mieć te same turbiny.
Nie będzie pasować jeśli chodzi o wersję przed a po lifcie. Dokładnie chodzi o to że jeden miał filtr cząstek drugi nie.
Ale sprawdź po wyglądzie bo różnica jest w muszlach i gruszce łatwo poznasz jaką szukać. Ty podajesz rocznik 2011 i chcesz włożyć do 2008- ten rocznik to już po lift i oba powinny mieć te same turbiny.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Ale chyba chodzi o model BL? Przedlift bk z 2008?
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
kropek101 dziękuję za ważne dla mnie informacje. Porównam i zobaczę czy podejdzie.
francesco_franco Tak moja to jest jeszcze przedlift BK 2008r. Chociaż sporo części jest już z polifta
np widoczne na fotce halogeny.
francesco_franco Tak moja to jest jeszcze przedlift BK 2008r. Chociaż sporo części jest już z polifta
np widoczne na fotce halogeny.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości