Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez kropek101 » 9 mar 2017, 16:14

Nie chciałeś pokusić się o uszczelkę głowicy jak już tyle robiłeś, własna robocizna to tak jak u mnie dużo zaoszczędza a jak sam wiesz jest to większy koszt. Natomiast przy przebiegach ponad 200tyś warto przefrezować gniazda zaworów, wymienić uszczelnienia, prowadnice.
Silnik cykał by jak z fabryki.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez macvas » 9 mar 2017, 16:28

Jellystone.yogi napisał(a):Chcę tym autem jeździć aż do jego śmierci.

Ja też często przyłapuję się na takich myślach. Jestem zbyt emocjonalny w kwestii ewentualnego rozbratu z Czerwoną <lol>

uszol90 napisał(a):
Co konkretnie chcesz zmieniać?


Przebieg obecnie jest 210tkm. Rozrząd i "klawiaturę" ogarnąłem zaraz po zakupie.
Osobiście to chciałbym zregenerować turbo, bo niby zbiera się prawidłowo, ale dźwiękami już się nieśmiało o to upomina. Planuję wstawić ślimaka hybrydę i wydajniejszego icka.

Do tego dojdzie prawdopodobnie komplet sprzęgło+dwumas, bo te elementy są od nowości i bankowo się posypią jak wrzucę program. Oprócz tego pewnie przy rozbieraniu do zrobienia wyjdą inne historie o których pisze powyżej kropek101. Chciałbym zapewnić autu jakieś ~100-120tkm bezproblemowej jazdy, aż do kolejnej wymiany rozrządu.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez uszol90 » 10 mar 2017, 08:15

–> kropek
Wiem o co chodzi, ale jakoś poki co się nic nie dzieje to nie będę poprawiał fabryki, wycieków nie ma z pod głowicy, chodzi bardzo dobrze , mysle jeszcze chwile pojezdzic poki nic się poważnego nie dzieje :–)
–> macvas to grubsza robota się szykuje! :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez adrian123215 » 29 mar 2017, 21:20

Czy to turbosprężarka?
https://youtu.be/mk72DRb9ERk
Początkujący
 
Od: 25 maja 2016, 19:09
Posty: 5
Auto: Mazda 3 bk 2007r.

Postprzez danrok » 29 mar 2017, 21:34

Moim zdaniem tak. Sprawdz jeszcze luzy na wirniku, ale podejrzewam ze lata juz niezle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez adrian123215 » 29 mar 2017, 21:37

Stało się to nagle po mocniejszym przegazowaniu silnika.
Początkujący
 
Od: 25 maja 2016, 19:09
Posty: 5
Auto: Mazda 3 bk 2007r.

Postprzez macvas » 30 mar 2017, 07:52

Stawiaj do turbiniarza na diagnozę.
Moja już się robi, a brzmiała w zasadzie podobnie.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez kropek101 » 30 mar 2017, 21:09

100% turbo
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez adrian123215 » 1 kwi 2017, 14:51

Co mogło być przyczyna takiego uszkodzenia turbo?
Załączniki
20170330_124926.jpg
Początkujący
 
Od: 25 maja 2016, 19:09
Posty: 5
Auto: Mazda 3 bk 2007r.

Postprzez kropek101 » 1 kwi 2017, 20:09

Zatarte łożyskowanie lub brak smarowania=pęknięcie wirnika na pół gdyby to było nowe turbo to można jeszcze podejrzewać złą regenerację lub kiepskiej jakości wirnik
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Krystek07 » 10 maja 2017, 08:48

Witam Panowie, mam do was małe pytanie czy to możliwe żeby zapchany FAP który często się przepalal zagotowal turbo? Zdecydowałem się na jego usunięcie i po 700 km turbo zdechło(upalony wirnik się rozleciał). Dodam że przed wycięciem turbiny nie było słychać i autko gorzej się zbierało a po wycięciu znowu zaczęło normalnie pracować i autko lepiej się odpychało.
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez uszol90 » 11 maja 2017, 00:34

Możliwe, a jak olej? Nie przybyło go zbyt dużo? Rozrzedzony wykańcza turbo i silnik raz dwa... a skoro się często wypalał FAP to podejrzewam... że go jednak przybyło.

Na początek do sprawdzenia siteczko* = poprawne smarowanie turbo i reszty.

poczytaj:
http://www.turbo-tec.eu/pl/wp-content/u ... i-tdci.pdf

http://www.motoremo.pl/pl/firma/informa ... di-dv6ted4

*i nie tylko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Krystek07 » 11 maja 2017, 10:51

Teraz czekam na turbinke aż wróci z regeneracji i nawet zakład każe wymienić przewód który doprowadza olej do turbiny w którym znajduje się to słynne sitko oraz wyczyścić wszystko co się da bo później nie uzna gwarancji.

Oleju znacznie nie przybyło. Po wycięciu fapa dla spokoju zmieniłem olej lecz zalany został total 5w30 nie wiem czy to miało jakieś znaczenie może powinienem już lać 5w40. Co do silnika nie zauważyłem jakiś nie pokojacych objawów. Pracuje cicho i równo

Wyczytałem gdzieś w necie że aby fap mógł się przepalic spaliny muszą osiągnąć temperaturę 600 stopni co jest zabójcze dla turbiny bo zostaje obciążona w bardzo dużym stopniu a przy częstym przepalaniu to wniosek nasuwa się sam. Z własnej winy prawdopodobnie wirnik się zatarl dostawał za dużą temperaturę i nie wytrzymał taka jest moja teoria ale może ktoś potwierdzi
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez uszol90 » 11 maja 2017, 16:51

Wydaje mi się że większa temperatura nie jest bezpośrednio na turbinie a na FAPie (niespalone paliwo tam się dopala – dodatkowy wtrysk paliwa w fazie gdy zawory wydechowe są otwarte). Koniec końców na pewno dobrze to turbinie nie robi :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Fosster » 7 paź 2017, 09:41

Witam wszystkich,

Turbina w mojej Maździe piszczy przerywanym dźwiękiem. Tzn. że nie ma jednostajnego dźwięku tylko takie urywane "pipczenie". Mam tak od zakupu czyli prawie już 2 lata. Czy to norma? czy znak aby jechać do doktora? Tydzień temu wybrałem się w trasę 200 km i pierwszy raz od 2 lat nie załączyła się turbina. Samochód nie miał mocy, słabo przyśpieszał i nie brał też dużo paliwa – przy tym nie świeciła się żadna kontrolka świadcząca o jakiejś awarii, no po prostu żadnych złych wieści. Po krótkiej chwili zauważyłem, że nie działa turbina, tzn. nie włączyła się. Po zgaszeniu silnika i zapaleniu od nowa, turbina zaczęła działać. Wczoraj jeździłem cały dzień po Warszawie i było wszystko ok. Mam do was gorącą prośbę o opinie co powinienem zrobić aby zabezpieczyć turbinkę przed ewentualnym zniszczeniem czy po prostu nie powinienem się martwić i jeździć ? <cisza>
Fosster
 

Postprzez kropek101 » 8 paź 2017, 10:37

Turbo nie piszczy...
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez macvas » 8 paź 2017, 11:12

Fosster napisał(a):Turbina w mojej Maździe [..]


Po takich perypetiach poszukiwania przyczyn "usterki" warto rozpocząć od odczytu błędów z ECU, wtedy będziesz mądrzejszy, co dalej.

Generalnie zapewne auto wskoczyło Ci w tryb serwisowy i stąd odczucia, że Turbina mogła nie pracować, bo przy odpalonym silniku ona się zawsze, z mniejszą lub większą prędkością kręci – o ile się nie rozleci całkowicie, no ale wtedy auto jest z zasady unieruchomione <faja>

Fosster napisał(a):co powinienem zrobić aby zabezpieczyć turbinkę przed ewentualnym zniszczeniem

Sprawdzić smoka, drożność przewodu olejowego i wywalić sitko ze śruby drążonej. Typowe czynności dla TED4 o których wie każdy kto serwisował silniki HDI <oczko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez marszalekx » 11 paź 2017, 14:12

macvas napisał(a):co powinienem zrobić aby zabezpieczyć turbinkę przed ewentualnym zniszczeniem


Weź jedź do mechanika, który ogarnia turbosprężarki, zaoszczędzisz czas, może nawet trochę $$.
M.
marszalekx
 

Postprzez uszol90 » 12 paź 2017, 13:29

marszalekx napisał(a):
macvas napisał(a):co powinienem zrobić aby zabezpieczyć turbinkę przed ewentualnym zniszczeniem


Weź jedź do mechanika, który ogarnia turbosprężarki, zaoszczędzisz czas, może nawet trochę $$.
M.


Jakaś reklama ?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez talk_about85 » 19 kwi 2018, 11:10

Zastanawiam sie czy ufac do konca mechanikowi ktory twierdzi ze gdy luz na wirniku turbiny jak on to okreslil "jest o polowe wiekszy w stosunku do nowej turbosprezarki" i poki tak to wyglada mozna jezdzic. Wychodzi z tego ze turbiny na wykonczeniu maja luz duzo wiekszy. Kiedys sprobowalem na prostej drodze ale pod gore pociagnac auto na 4 biegu i szlo do 4 tys. obr./min pozniej wrzucilem 5 bieg ale moim zdaniem te 4 tys. i tyle. Jak ostatecznie stwierdzic ze turbosprezarka nadaje sie do regeneracji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323