Fotorelacja – wymiana/czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin(EGR)

Postprzez StrusPedziwiatr » 9 lip 2014, 21:19

Znalazłem na allegro takie cudo za 6,00PLN (poczta priorytet 5PLN) na obrazku poniżej. Cytat ze strony sprzedawcy:
Wykonana przy użyciu wycinarki wodnej WOTERJET FLOW z wysokogatunkowej płyty uszczelkarskiej GAMBIT AF-1000, odpornej na wszystkie warunki panujące w układzie wydechowym.


Jeśli się nie sprawdzi, to czeka mnie ponowna zabawa z EGR.
Załączniki
uszczelka_108.jpg
uszczelka egr mazda 3 bk
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 00:40
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: M3 BK (sedan), 1.6 Y6 81kW, 2005

Postprzez bjorm » 10 lip 2014, 00:10

a co tam się może nie sprawdzić? :D
podkładka jest ok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez DarkClouds » 13 wrz 2014, 01:54

Mam pytanko czy czeka mnie czyszczenie egr ? Checkengine nie było ale po podpięciu się pod komputer wywaliło mi
uploadfromtaptalk1410565969055.jpg
czyli 3 związane z egr i jeden że świecami dodam tylko że madzia raz ma moc a raz jej nima
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 11:32
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2004 1,6 Diesel 109KM

Postprzez X900X » 13 wrz 2014, 14:08

Miałem takie same błędy przy pierwszym podłączeniu .Aktualnie pozostał tylko P138B.
Spróbuj wykasować je programem FOREScan , u mnie, kasowanie błędów związanych z egr programem Tourque pomagało tylko do pierwszego odpalenia silnika.
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 14:26
Posty: 17
Auto: Mazda 3 2005 BK 1,6 Diesel

Postprzez bercikz » 18 gru 2014, 22:55

U mnie występuje szarpanie podczas jazdy (ok. raz na 600km). FORscan pokazuje jakąś dziwną pracę EGR (która się pokrywa z szarpnięciami)i czasami błąd turbo. Czyścić czy zostawić ?

P.S
Ta metalowa podkładka faktycznie może wpaść łatwo wpaść do silnika? Jak się przed tym bronić ?
Załączniki
falowanie.png
Ostatnio edytowano 20 mar 2015, 12:30 przez bercikz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez bjorm » 21 gru 2014, 18:55

ta podkładka nie wpadnie do silnika na pewno, jedynie moze odpaść z bloku i spaść na dolną osłonę, nie ma fizycznej możliwości by wpadła do silnika podczas demontazu EGR.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez bercikz » 21 gru 2014, 20:37

Jak zdjąć tą opaskę ? Próbowałem śrubokrętem podważyć, ale nie chciała zejść. Druga kwestia to nagrzewnica. Co znajduje się w przewodach od nagrzewnicy(ciecz/gaz) i czy zdejmować je?
Załączniki
nbqPIC0202mTh.jpg
Ostatnio edytowano 20 mar 2015, 12:24 przez bercikz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez uszol90 » 27 gru 2014, 14:51

W chłodnicy spalin (bo tak to się nazywa) jest ciecz chłodząca (dwa czarne węże) – demontując zawór EGR nic nam się nie wyleje, opaskę rozpinasz tylko od strony EGRa, wystarczy podważyć – siedzi dość mocno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez bercikz » 4 sty 2015, 22:43

Wyczyszczone. Po wyskoczył jakiś błąd który pewnie był spowodowany przekręceniem kluczyka na pozycję zapłonu podczas gdy EGR był odpięty, ale się usunąłem. Odpalam silnik ale przy 3K jakby coś go blokowało, po czym idzie do 5K. Trochę pojeździłem, ale jakby miał mniej mocy, obroty idą płynnie. Na jedynce i dwójce jeszcze czuć kopa turbo ale potem to już ni hu hu. EGR czyszczony tylko kompresorem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez bercikz » 18 sty 2015, 19:58

Okazało się że problemem był wężyk od sterowania zmienną geometrią który wypadł przy czyszczeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez marcinklin » 19 mar 2015, 15:58

Witam. Mam pytanko. Po podpięciu kompa wyskoczył mi taki błąd P1412 "Zawór regulacyjny ciśnienia recyrkulacji spalin – zaklemowany zawór". Nie zapala mi się żadna kontrolka na desce rozdzielczej, auto też zrywne jak zawsze, jedynie czuć zamułę od 1tys do 1,5 tys obrotów. Czy to może być objaw zaklemowanego zaworu ? Warto przeczyścić ten zawór EGR, czy mogę tak jeździć ?

Byłem w 2 warsztatach to kręcili nosem jak zapytałem o czyszczenie EGR, że nie jest to opłacalne bo za tydzień, a może za miesiąc znowu się zaklemuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2014, 17:50
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 3 HB 1.6 MZ-CD 109KM 2006r Sunlight Silver Metallic

Postprzez kropek101 » 19 mar 2015, 19:34

Coś chyba źle odczytałeś nie był tam przypadkiem zakleszczony zawór EGR :> wykasuj błąd, sprawdź czy za jakiś czas wróci. Najlepiej tego zaworu nie ruszać przeważnie jak się go dotknie to zawór pada.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez marcinklin » 20 mar 2015, 00:58

kropek101 napisał(a):Coś chyba źle odczytałeś nie był tam przypadkiem zakleszczony zawór EGR :> wykasuj błąd, sprawdź czy za jakiś czas wróci. Najlepiej tego zaworu nie ruszać przeważnie jak się go dotknie to zawór pada.


Mówisz, że zawór pada, a chłopaki piszą, że sami go czyścili i wszystko gra. Chyba, że coś nie tak rozumiem ?

Na wydruku z kompa jest identycznie napisane:

"Kody usterek P1412:
ZAWÓR REGULACYJNY CIŚNIENIA RECYRKULACJI SPALIN
– zaklemowany zawór"

Sprzęt to Hella Gutmann Solutions "mega macs 42 SE"

PS. Aha, błędy były odczytywane podczas gdy auto było w trybie awaryjnym i wtedy mogłem kręcić tylko 3 tys. obrotów max (bo 4 świece były spalone). Więc może to komputer sam zaklemował zawór egr na czas wejścia w tryb awaryjny (dlatego tylko 3 tys max obrotów?) ? Błędy skasowane po wymianie świec, ale nie sprawdzałem do tej pory czy jakieś znowu wykryło.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2014, 17:50
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 3 HB 1.6 MZ-CD 109KM 2006r Sunlight Silver Metallic

Postprzez bercikz » 20 mar 2015, 12:37

Ja czyściłem u siebie EGR, ale nie odczułem różnicy, aczkolwiek trochę było tam pyłu jak kompresorem dmuchałem. Jakieś 3tys później dostałem błąd o zakleszczonym zaworze, usunąłem i jest ok. Z tymi błędami to loteria jest, ostatnio miałem błąd czujnika nacisku pedału sprzęgła i obroty kierownicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez marcinklin » 20 mar 2015, 20:19

bercikz napisał(a):Ja czyściłem u siebie EGR, ale nie odczułem różnicy, aczkolwiek trochę było tam pyłu jak kompresorem dmuchałem. Jakieś 3tys później dostałem błąd o zakleszczonym zaworze, usunąłem i jest ok. Z tymi błędami to loteria jest, ostatnio miałem błąd czujnika nacisku pedału sprzęgła i obroty kierownicy.


Widzisz, u Was pojawiało się zakleszczony zawór, a u mnie zaklemowany. I żadnych objaw nie mam oprócz muła od 1tys do 1,5tys obrotów, jak wtedy za delikatnie gaz wcisnę to trochę go szarpnie(przydusi się). Więc pytam czy to od tego EGR ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2014, 17:50
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 3 HB 1.6 MZ-CD 109KM 2006r Sunlight Silver Metallic

Postprzez kropek101 » 20 mar 2015, 20:49

Może być od EGR ale też może być to coś zupełnie innego. Jak masz pecha a przycina ci się ten zawór na otwarciu to niestety auto traci moc są osoby którym auto nie potrafiło nawet ruszyć ze świateł było tak słabe. Możesz próbować wyczyścić EGRa nie jest to skomplikowane.

Ja osobiście bym nie ruszał jak nie musisz, zrobiliśmy to u kolegi po wymianie turbo po tym jak posypał błędami. Cały rozebrany wyczyszczony, nasmarowany gdzie trzeba a i tak walił błędami że go zacina skutek mimo iż elektronicznie sprawny to mechanicznie nie działał poprawnie został odłączony auto wyleczone.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez GRL » 9 kwi 2015, 09:25

Czy któryś z szanownych kolegów ma orientację co do nomenklatury Valeo zaworów EGR do Mazdy 3 BK 1.6D?
Wszędzie po internecie natrafiam na informację, że potrzebuję 700444.
Tymczasem po zakupie okazało się, że nie pasuje, gdyż ma wtyczkę w obudowie, a nie zintegrowaną wiązkę z wtyczką na końcu (jak w fotorelacji).

Potrzebuję jakiegoś punktu zaczepienia, by dobrać odpowiedni element.
Mam delikatne podejrzenia, że potrzebuję 700409, ale wolałbym mieć pewność, a nie kupować w ciemno (ten figuruje głównie jako element do C-Maxa).
M3 BK 1.6d rocznik 2004.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2014, 13:10
Posty: 9
Auto: M3 1.6d

Postprzez maxkarla » 11 maja 2015, 21:19

Witam,

Niedawno pojawil blad ECU w Mazdzie 3 BK:
kod P0405 – czujnik A recyrkulacji spalin – niski sygnał wejściowy

Faktycznie tylko sporadycznie przy drugim biegu zamula i szarpie przy dodawaniu gazu i podobnie jak na 3 biegu.

Pojechalem do mechanika umowic na termin naprawy i przed odjechaniem do domu ECU przestal pokazac juz blad az do tej pory, co to moze byc przyczyna? Jestem zielony. Czy tylko czyszczenie EGR pomoze? Czy cos innego? Prosze o pomoc, bylbym wdzieczny!

Pozdrawiam! <spoko>
Początkujący
 
Od: 21 cze 2012, 11:15
Posty: 8
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 Di TURBO 109KM, 2006r.

Postprzez victorek22 » 12 sie 2015, 21:38

mam podobny problem z madzią, po odpaleniu auto rwie do przodu, nagle spadek mocy i obroty max do 3k i dalej nie chcę iść. Błedy na kompie związane z egr oraz 2 spalone świece. Dziś wyczyściłem przpustnicę, przepływomierz oraz wyciągnąłem zawór egr do wyczyszczenia, troszkę było syfu, elektromagnes sprawny, a zawór wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną i zostawiłem do wyschnięcia. Dodam iż pierwszy problem z utratą mocy zaczął się w styczniu tego roku, pojechałem do kolesia który usuwał mi dpf i po podłączeniu do kompa błędy z egr, doradził aby zaślepić więc zaślepił. Auto jakieś z 2 miesiące chodziło dobrze, moc była, czasem check engine wywalił ale auto jeździło. Teraz od kilku tygodni mam właśnie straszny problem z mocą, do 3 tys i dalej nic. Dowiedziałem się od innego elektryka że egr w maździe się nie zaślepia ponieważ te auta są bardzo uczulone na obieg powietrza oraz iż zawór jest sterowany elektrycznie. Najlepsze jest to iż dziś po wyjęciu zaworu egr nie było żadnej zaślepki tylko miałem rurkę odciętą od egr po lewej górnej stronie która wchodzi w układ dolotowy, dziś taką rurkę sobie kupiłem całą i zamierzam to skompletować w całość. Zapłaciłem 600 zł za zaślepienie egr i badziewie to dało! Mam też 2 świece spalone a wyczytałem że spalone świecę też mogą powodować utratę mocy oraz stan awaryjny auta. Czy w zaworze egr powinna być jakaś uszczelka metalowa? bo czytałem że powinna być a ja nie miałem, chyba że gdzieś spadła. Jutro składam egr i zobaczymy co się wydarzy. Miał ktoś podobny problem i go rozwiązał? pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 17:31
Posty: 15
Skąd: Poznań/ Gniezno
Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu

Postprzez StrusPedziwiatr » 12 sie 2015, 23:52

Nie mam DPF'a, uff!... U mnie błędy pojawiały się z powodu świec i EGR'a, dotego padł wentylator (kupiłem na tablicy używany, działa!). Poniewaz Madzia niedługo zrobi przebieg jak z Ziemi na Księżyc, z czego sam zrobiłem z 70%, wymieniłem od razu wszystkie cztery świece, żadne tam dwie, szkoda kasy na kolejną robociznę. Dodam, że na błedach ze świecami przejechałem z 50k km albo i więcej.. EGRa przy wymianie świec też wyczyściłem, po raz trzeci w ciągu 2 lat. Po kilkunastu kilometrach znowu kontrolka Check Engine, powrót do warsztatu, żeby sprawzić, czy aby znowu nie świece i fuszerka... okazało się, że to tylko EGR. Wniosek jest jeden: przy sporym przebiegu nie ma co czyścić EGRa w nieskończoność, po prostu wymiana.. Co do wzrostu mocy po wymianie świec, to nie wiem. Turbo było regenerowane ponad 100k km temu, powinno jakoś chulać, ale myślę, że wymiana świec coś tam dała: ciszej, łatwiejsze odpalanie. Ale fakt jest jeden: przy błednym EGR Madzia już nie zbiera się tak szybko. Nie wiem jakie doświadczenia mają inni w tym temacie....

Dopisano 12 sie 2015 23:57:

@ Victorek22
Czy w zaworze egr powinna być jakaś uszczelka metalowa? bo czytałem że powinna być a ja nie miałem, chyba że gdzieś spadła. Jutro składam egr i zobaczymy co się wydarzy.


Jest uszczelka, niekoniecznie metalowa... Metalowa była fabrycznie, możesz uzyć tej, u mnie sprwadza się super... zobacz http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=469&t=60815&start=100:
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 00:40
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: M3 BK (sedan), 1.6 Y6 81kW, 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323