Witam,
Krótko i na temat – gdzie w silniki 1.6 TDCI znajduje się zawór N75? i jak się do niego dostać. Sądzę że jest blisko turbo/gruszki ale nigdzie ani widu ani słychu :/
Dla pomocy przesyłam swoje zdjęcia silnika z prośba o zaznaczenie bliższej lokalizacji, bo już nie mam dalej sił przeszukiwać całego neta..
Dodam że wyskoczył mi błąd P0236 i auto "nie jedzie", brak mocy. Podobno można spróbować przeczyścić to ustrojstwo. Spróbuje zrobić fotorelację jak uda mi się go zlokalizować i naprawić
Dziękuję za pomoc
Zawór N75 – lokalizacja. Błąd P0236
Strona 1 z 1
Kolego szukajka nie gryzie. Setki razy było napisane gdzie znajduje się zawór sterowania podciśnieniem.
Musiał bym zobaczyć w papierach czy u mnie był ten błąd, bo też miałem problemy z podciśnieniem. Do sprawdzenia masz aktuator (gruszka, jak nie wiesz jak się sprawdza to daj znać), przewody od podciśnienia i na końcu sam zawór sterowania podciśnieniem. Tak poza tym to mycie tej gąbeczki w zaworze nie wiele pomaga.
Musiał bym zobaczyć w papierach czy u mnie był ten błąd, bo też miałem problemy z podciśnieniem. Do sprawdzenia masz aktuator (gruszka, jak nie wiesz jak się sprawdza to daj znać), przewody od podciśnienia i na końcu sam zawór sterowania podciśnieniem. Tak poza tym to mycie tej gąbeczki w zaworze nie wiele pomaga.
ok sprawdzę gruchę i przewody.
Żeby nie tworzyć 'pustych' postów wklejam lokalizację tego zaworu, tzn. to co udało mi się znaleźć w internetach – może komuś się przyda
Opisy:
"..elektropneumatyczny zawór sterujący zmienną geometrią znajduje sie z tylu silnika pod szyną wysokiego ciśnienia
wchodzą do niego 3 przewody pneumatyczne
1 – wejście podciśnienia z pompy vacum
2 – wyjście podciśnienie na siłownik ( grucha) przy turbosprężarce )
3 – przewód oddechowy czyli zassanie powietrza w przypadku gdy zassany siłownik vtg ma się wysunąć
.."
"...Musisz wejść pod auto i rozejrzyj się nad przednia półoś dochodzą do niego 3 wężyki..."
Żeby nie tworzyć 'pustych' postów wklejam lokalizację tego zaworu, tzn. to co udało mi się znaleźć w internetach – może komuś się przyda
Opisy:
"..elektropneumatyczny zawór sterujący zmienną geometrią znajduje sie z tylu silnika pod szyną wysokiego ciśnienia
wchodzą do niego 3 przewody pneumatyczne
1 – wejście podciśnienia z pompy vacum
2 – wyjście podciśnienie na siłownik ( grucha) przy turbosprężarce )
3 – przewód oddechowy czyli zassanie powietrza w przypadku gdy zassany siłownik vtg ma się wysunąć
.."
"...Musisz wejść pod auto i rozejrzyj się nad przednia półoś dochodzą do niego 3 wężyki..."
Wyczyściłem dzisiaj zawór N75, po złożeniu auto jeździło jak nigdy. Jednak zauważyłem po kilku km, że moc występuje czasami parabolicznie przykład: cisnę na 3 biegu, jest maksymalna moc ale za chwilę spada na ok 2 seksund i znowu wraca(jakbym nitro załączył) na 2/3 s i tak w kółko.
Gdy auto jest na biegu jałowym, przy wydechu słychać jakby coś się załączało a za chwilę wyłączało i tak w kółko, coś jakby dźwięk pracy pod obciążeniem a zaraz bez obciążenia. Może to być coś z niedomaganiem pompy vacum? chyba że ten zawór N75 już tylko na śmieci się nadaje..
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/a56whPuc4dA" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
Gdy auto jest na biegu jałowym, przy wydechu słychać jakby coś się załączało a za chwilę wyłączało i tak w kółko, coś jakby dźwięk pracy pod obciążeniem a zaraz bez obciążenia. Może to być coś z niedomaganiem pompy vacum? chyba że ten zawór N75 już tylko na śmieci się nadaje..
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/a56whPuc4dA" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości