Witam.Od końcówki grudnia jestem posiadaczem Mazdy 3 z 2008 roku.Silnik 1.6 109 koni.
Od tamtego czasu zrobiłem niecałe 4k kilometrów i zbliżam się do przebiegu 202.000km.
W dniu dzisiejszym podczas jazdy nic się nie działo, aż w drodze powrotnej po naduszeniu pedału gazu w okolicach 2000 obrotów zacząłem z kuzynem słyszeć dziwny świst.Zaskoczony , że tak nagle się pojawił zacząłem sprawdzać w jakich warunkach.Mianowicie
-Przy mocnym nacisku na pedał gazu na każdym biegu w okolicach 2tyś obrotów.Chwilowy świst od ok.2000-2300/2400 potem im wyżej tym dźwięku nie ma
-Przy normalnym przyspieszeniu również świst się nie pojawia
-Na luzie również nie byliśmy świadkami tego dźwięku
-No i coś dlaczego pomimo przejrzeniu kilku wątków postanowiłem założyć swój.W MOMENCIE GDY JEST TEN ŚWIST TO W KABINIE MOŻNA ODCZUĆ POWIEW ZIMNEGO POWIETRZA.Oczywiście wyłączyłem nawiewy, ale nadal można było to odczuć.
-Nie czuję , aby samochód stracił na mocy
Auto było kupione w polskim salonie, wszystkie wymiany były robione przez właściciela na bieżąco na co mam papiery.Po kupnie wymieniłem olej na który i tak przychodził czas i czeka mnie w kwietniu wymiana rozrządu. Dlatego wydaje mi się, że do tego momentu samochód nie był zaniedbywany. Znajomy mechanik jest aktualnie za granicą , więc jeśli ktoś mógłby poradzić co i jak mogę we własnym zakresie sprawdzić to byłbym wdzięczny, gdyż nie chce tak od razu odstawiać Mazdy do warsztatu.Najchętniej to odstawiłbym dopiero na wymianę rozrządu, jeśli to nic poważnego.
I jeszcze jedna sprawa. W zeszłym tygodniu wracając na trasie 25km zapaliła się kontrolka od awarii wtrysków.Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrolka dalej się paliła.Dopiero po powrocie do domu zgasła i od tamtego czasu , ani razu się nie zapaliła.W tydzień zrobiłem +/– 200km , więc jest się czym przejmować czy może być to początek większych problemów?
Mazda 3 1.6 dziwny świst przy przyśpieszaniu
Strona 1 z 1
Witaj,
Z opisu oraz typowych przypadłości tego silnika rzekłbym, że turbina powoli się kończy. Jeżeli znasz historię serwisową tego auta, to przebieg wskazywałby, że mogą właśnie pojawiać się problemy z jej smarowaniem i pewnie zasyfionym lub nieszczelnym dolotem. Piszesz, że nie odczuwasz spadków w dynamice, ale to jeszcze o niczym nie przesądza, a przez jakiś czas będzie Ci się nawet mogło wydawać, że auto jakby ma kopa. Nie bagatelizuj tego, bo to niepokojący objaw. Poleciłbym Ci zlecić zbadać tą sprawę właśnie w tym kierunku jw.
W kwestii drugiej przypadłości to, we własnym zakresie możesz zdiagnozować auto podpinając je przez złącze ODBII pod komputer czy smartfona i odczytując logi błędów za pomocą właściwej aplikacji (forscan etc). Z całą pewnością czujnik z listwy CR da Ci info zwrotne co się dzieje przy wtryskach.
powodzenia
Z opisu oraz typowych przypadłości tego silnika rzekłbym, że turbina powoli się kończy. Jeżeli znasz historię serwisową tego auta, to przebieg wskazywałby, że mogą właśnie pojawiać się problemy z jej smarowaniem i pewnie zasyfionym lub nieszczelnym dolotem. Piszesz, że nie odczuwasz spadków w dynamice, ale to jeszcze o niczym nie przesądza, a przez jakiś czas będzie Ci się nawet mogło wydawać, że auto jakby ma kopa. Nie bagatelizuj tego, bo to niepokojący objaw. Poleciłbym Ci zlecić zbadać tą sprawę właśnie w tym kierunku jw.
W kwestii drugiej przypadłości to, we własnym zakresie możesz zdiagnozować auto podpinając je przez złącze ODBII pod komputer czy smartfona i odczytując logi błędów za pomocą właściwej aplikacji (forscan etc). Z całą pewnością czujnik z listwy CR da Ci info zwrotne co się dzieje przy wtryskach.
powodzenia
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
macvas napisał(a):Witaj,
Z opisu oraz typowych przypadłości tego silnika rzekłbym, że turbina powoli się kończy. Jeżeli znasz historię serwisową tego auta, to przebieg wskazywałby, że mogą właśnie pojawiać się problemy z jej smarowaniem i pewnie zasyfionym lub nieszczelnym dolotem. Piszesz, że nie odczuwasz spadków w dynamice, ale to jeszcze o niczym nie przesądza, a przez jakiś czas będzie Ci się nawet mogło wydawać, że auto jakby ma kopa. Nie bagatelizuj tego, bo to niepokojący objaw. Poleciłbym Ci zlecić zbadać tą sprawę właśnie w tym kierunku jw.
W kwestii drugiej przypadłości to, we własnym zakresie możesz zdiagnozować auto podpinając je przez złącze ODBII pod komputer czy smartfona i odczytując logi błędów za pomocą właściwej aplikacji (forscan etc). Z całą pewnością czujnik z listwy CR da Ci info zwrotne co się dzieje przy wtryskach.
powodzenia
Dzięki za odpowiedz
Wczoraj rozmawiałem z kuzynem przez telefon, bo niestety jest za granicą, i polecił sprawdzić czy czasami nie ma gdzieś nieszczelności w drodze do intercoolera, gdyż widział nagrane prze zemnie filmy gdzie było słychać te dźwięki . Ja osobiście wolę mieć pewność , więc z tą sprawą nie mogąc się udać do niego , jutro odstawiam auto do mechanika, aby mi wszystko sprawdził w tym wspomnianą przez Ciebie turbinę, bo jak sam piszesz jest to niepokojący problem.
Z pewnością dam znać co z tego wyjdzie, gdyż mi samemu było ciężko znaleźć problem w ten sposób opisany, więc być może kiedyś w przyszłości ten temat pomoże.
Przy okazji znalazłem film użytkownika Youtube co miał podobne dźwięki na niskich obrotach, więc pozwolę sobie go tu umieścić.
https://www.youtube.com/watch?v=-EYVsyVff2M
0:04 pojawia się pierwszy raz
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości