Witam
Problem polega na tym że co jakiś czas ciężko to określić ale chyba podczas dłuższej trasy i ewentualnie szybkich manewrów na parkingu zapala się kontrolka od wspomagania (kierownica z wykrzyknikiem) jednak auto nie traci wspomagania ani nic takiego jedynie czuję lekko cięższy opór przy prawie maksymalnych obrotach kierownicą. Po zgaszaniu i zapaleniu od nowa auta błąd znika i znów musi dojść do sytuacji szybszego manewrowania po dłuższej trasie.
podpiąłem auto do komputera i wykazało następujący błąd:
Kod: C1278 – Nieprawidłowość sygnału kąta obrotu koła kierownicy 1 i 2
Moduł: Elektroniczne sterowany układ wspomagania
Tak sobie myślę że może chodzić o ten czujnik kąta skrętu ale czy w grę wchodzi tylko jego wymiana czy idzie coś przeczyszczać sprawdzać itp ? Dodam że w listopadzie 2017 była regenerowana pompa wspomagania więc chyba odpada , szukałem tego czujnika kąta skrętu ale do mazdy 3 jest tego bardzo mało ktoś miał podobny problem ? ewentualnie może pasuje od innego modelu ?
Z góry dzięki za pomoc.
Kontrolka wspomagania błąd z komputera
Strona 1 z 1
Podjedź do kogoś z idsem.Z reguły jak jest walnięty czujnik kąta skrętu to będzie pokazywał niewłaściwe wartości z tego co wiem ale nie jestem pewny i jak ktoś może niech to potwierdzi. Ale sprawdziłbym też jednak pompę bo w tym modelu był z nią problem jeśli wyła i głośno chodziła.
Okej jeździłem po kilku mechanikach i ogólnie ciężko było ogarnąć temat, ale na 95 % już jest rozwiązany (zrobione 500 km i błędu brak), a wina leżała po źle ustawionej zbieżności/geometrii i kierownicy, auto widziało cały czas kierownice w pozycji na wprost jako -8 stopni i jadąc prosto wykrywał że kierownica nie jest tak defakto prosto i wywalał błąd związany z kątem skrętu, po ustawieniu zbieżności jeszcze raz sprawdzeniu na kompie parametrów itd na razie wszystko jest okej jakby coś się zmieniło dam znać.
@EDIT
Jednak błąd pojawia się dalej, i tak ostatnio zauważyłem że jadać z prędkością powiedzmy około 50-60 km/h przy bardzo gwałtownych ale krótkich ruchach kierownicą lewo-prawo jest ewidentnie czuć dużą siłę oporu kierownicy po kilku takich ruchach ~4 razy już ten opór znika i kręci się lekko jakieś pomysły ?
@EDIT
Jednak błąd pojawia się dalej, i tak ostatnio zauważyłem że jadać z prędkością powiedzmy około 50-60 km/h przy bardzo gwałtownych ale krótkich ruchach kierownicą lewo-prawo jest ewidentnie czuć dużą siłę oporu kierownicy po kilku takich ruchach ~4 razy już ten opór znika i kręci się lekko jakieś pomysły ?
- Od: 22 sty 2018, 11:25
- Posty: 2
- Auto: Mazada 3 sedan 2004r
1.6 DI 109 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości