Panowie,
mam pewien problem. Rano po całonocnym postoju na dworze (temperatura ok 0st.C) po włączeniu zapłonu wskaźnik temperatury leci na ok 90 stopni. Auto odpala baaaardzo ciężko, jakby na jeden cylinder i po chwili załapuje na wszystkie. Po odpaleniu po ok 5 min włącza się wiatrak chłodnicy. Termostat działa, płyn chłodniczy idzie na chłodnicę. A i grzanie w środku jest słabe, ale jak chodzi wiatrak i czujnik świruje to może być powiązane?
A dodam, że przez ten wskaźnik kontrolka świec się nawet nie zapala czyli zapewne nie grzeją bo jak niby temperatura 90 stopni to może dlatego?
Pytania:
1. Rozumiem, że padł czujnik temperatury silnika/płynu chłodniczego?
2. Czy powiecie mi w którym miejscu silnika on się znajduje? (ciekawi mnie czy sobie poradzę sam z wymianą).
3. Czy przy odkręceniu czujnika nie zacznie wyciekać płyn chłodniczy? (moze to śmieszne pytanie ale jak on bada temperaturę płynu to z mojej analizy logicznej do wynika ).
Z góry dziękuje za każdą pomoc.
Problem z temperaturą silnika/wody
Strona 1 z 1
1. może tylko wtyk luźny najpierw to sprawdź
2. czujnik jest przy termostacie pomiędzy silnikiem a akumulatorem pomiędzy plątaniną przewodów trochę za i w dół od pompy wacum szukaj zielonej końcówki jeśli jest oryginalny.
3.tak poleci płyn sam czujnik nie jest przykręcany tylko wciskasz i wkładasz zawleczkę
W tym modelu kontrolka grzania świec pojawia się dopiero przy mrozach i to jest takie mrugnięcie a nie tak jak w tdi więc jeśli błędnie odczytuje temp to jej nie zobaczysz.
2. czujnik jest przy termostacie pomiędzy silnikiem a akumulatorem pomiędzy plątaniną przewodów trochę za i w dół od pompy wacum szukaj zielonej końcówki jeśli jest oryginalny.
3.tak poleci płyn sam czujnik nie jest przykręcany tylko wciskasz i wkładasz zawleczkę
W tym modelu kontrolka grzania świec pojawia się dopiero przy mrozach i to jest takie mrugnięcie a nie tak jak w tdi więc jeśli błędnie odczytuje temp to jej nie zobaczysz.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Cześć,
Od jakiegoś czasu mam lekko podobny problem. Wskazówka od temperatury silnika pokazuje mi o 2-3 kreski poniżej normalnej temperatury. Ciepłe powietrze leci już po kilku minutach, nawet gdy wskazówka nie osiągnie jakiejkolwiek kreski.
Przejechałem tak trasę 2x500km i wskazówka nie dotarła do połowy skali.
Zastanawiam się czy nie jest to po prostu popsuty wskaźnik, a nie problem z termostatem.
Od jakiegoś czasu mam lekko podobny problem. Wskazówka od temperatury silnika pokazuje mi o 2-3 kreski poniżej normalnej temperatury. Ciepłe powietrze leci już po kilku minutach, nawet gdy wskazówka nie osiągnie jakiejkolwiek kreski.
Przejechałem tak trasę 2x500km i wskazówka nie dotarła do połowy skali.
Zastanawiam się czy nie jest to po prostu popsuty wskaźnik, a nie problem z termostatem.
- Od: 1 gru 2015, 15:47
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM
Pan_Pawel napisał(a):Zastanawiam się czy nie jest to po prostu popsuty wskaźnik, a nie problem z termostatem.
Raczej termostat. Jeśli w trakcie jazdy nie możesz osiągnąć właściwej temperatury, to znaczy, że termostat jest stale otwarty. Niedogrzany silnik to znacznie większe zużycie paliwa. Uszkodzenie termostatu można dość łatwo wykryć. Po odpaleniu zimnego silnika wąż do chłodnicy powinien być zimny. Jeśli nagrzewa się zanim silnik osiągnie właściwą temperaturę, to masz winowajcę.
hak64 napisał(a):Pan_Pawel napisał(a):Zastanawiam się czy nie jest to po prostu popsuty wskaźnik, a nie problem z termostatem.
Raczej termostat. Jeśli w trakcie jazdy nie możesz osiągnąć właściwej temperatury, to znaczy, że termostat jest stale otwarty. Niedogrzany silnik to znacznie większe zużycie paliwa. Uszkodzenie termostatu można dość łatwo wykryć. Po odpaleniu zimnego silnika wąż do chłodnicy powinien być zimny. Jeśli nagrzewa się zanim silnik osiągnie właściwą temperaturę, to masz winowajcę.
Myślisz, że może mieć to też wpływ na ubywanie płynu chłodzącego? Od jakiegoś czasu borykam się z tym problemem, lecz "niedogrzanie" pojawiło się dużo później.
- Od: 1 gru 2015, 15:47
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM
Ja mam trochę inny problem. Silnik nagrzewa sie wolno do ok 80-70 stopni potem gwałtownie spada wskazowka na ok 30 stopni i tak samo rośnie szybko na 90 i utrzymuje sie już na tym poziomie. W zeszłym roku miałem podobny problem tylko wskazówka raz rosła a raz spadała. Wymieniłem i termostat i czujnik temperatury wtedy i sprawa sie rozwiązała. Teraz jest trochę inaczej a czujnik temperatury i termostat praktycznie nowe
- Od: 7 wrz 2014, 20:30
- Posty: 108
- Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości