Wysokie spalanie, problem!

Postprzez danrok » 12 maja 2017, 09:34

Jak nie masz problemów z EGR to bym nie ruszał. Wiele takich prób czyszczenia kończyło się na forum zepsuciem i wymianą EGRa na nowy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Sly93 » 12 maja 2017, 09:54

OK, dzięki za radę!:)
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez Krystek07 » 12 maja 2017, 09:57

Dokładnie tak jak kolega mówi lepiej nie ruszać. Jak coś to zaslepic lub wyłączyć programowo
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez manci39 » 13 maja 2017, 18:19

Krystek07 napisał(a):Serio wymieniłeś FAP i EGR na nowy? :O Według mnie 1000 km w trasie jest do osiągnięcia w mieście 800 max


Niestety FAP padł mi w Niemczech i musiałem wymienić...wycinka w Niemczech bez szans...więc ta przyjemność 1200 EUR i to nie w ASO! :/

Egr wymieniłem w kraju przed wymianą FAPu gdyż była szansa że to jednak EGR a nie FAP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 23:13
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 6 kombi GJ (2017) 2.0 benzyna manual
Mazda 2 GJ (2022) 1.5 benzyna automat

Postprzez Krystek07 » 14 maja 2017, 09:17

Niestety tak sie zdarza, mi ostatnio padło turbo i kolejny wydatek. Mam wrażenie że ten silnik nie jest dopracowany i cholernie delikatny i wrażliwy na paliwo, olej itd. W sumie nie miałem z nim większych problemów jedynie podkładki pod wtryskami wymieniłem i dolałem dodatku Eolys ale już z większym przebiegiem zaczyna sie sypać, nie ukrywam bardzo sie przyjemnie jeździ jest elastyczny i super przyspiesza no ale jak to diesel nie lubi jazdy po mieści tylko trasy. Gdyby nie to że jestem przyzwyczajony do jazdy dieselkiem i lubie jego moment obrotowy to wybrałbym benzyne ale to jeszcze nie ten czas :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez talk_about85 » 14 maja 2017, 16:58

Sly93 napisał(a):Przy zatankowaniu niemal do pełna (weszły 54 litry) zrobiłem na baku 740km.


Po przemysleniach nad tym tematem sadze ze powyzsze zdanie jest kluczowe. Do tego samochodu nie mozna zatankowac 54 l oleju napedowego. W nim jest podwojna rezerwa paliwa i trzeba by bylo na zapalonej kontrolce przejechac pewnie ze 150 km jak nie wiecej zeby tyle paliwa weszlo co napisales. Zeby miec na prawde jasnosc musisz zrobic tak: nie wiem ile masz na ta chwile paliwa ale jezdzisz do momentu zaswiecenia kontrolki potem od razu na stacje tankujesz do pierwszego odbicia. Wiem ze to moze byc trudne bo jezdzisz w trasie ale jakos to wyskaluj zeby mozna bylo tak zrobic. Sprawdzasz na dystrybutorze ile litrow weszlo. Spisz sobie i od razu wyzeruj licznik kilometrow dziennych. Wyzeruj rowniez komputer pokladowy ze sredniego spalania jak rowniez ze sredniej predkosci. Jezdzisz od pelnego baku do momentu zaswiecenia kontrolki i wtedy spisujesz ile kilometrow zrobiles. Napisalem najprosciej jak sie dalo ale rowniez jest to najpewniejszy sposob zeby miec poglad na cala sytuacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Sly93 » 15 maja 2017, 11:43

Dzięki :) Tak mniej więcej zrobiłem i jednak nie ma tragedii teraz- 6.1/100km. Wcześniej, co się okazalo- korek spustowy od paliwa przeciekał... :|
Niemniej jednak- Mazda w piątek padła. Jadę sobie 110km/h, nagle gaśnie. Wszystkie kontrolki się zapaliły, zjechałem szybko na pobocze. Zero reakcji na przekręcanie kluczyka, kontrolka od immobilizera miga na czerwono. Auto musiałem holować do domu 30km. Dzisiaj zaprowadzam ją do elektryka.. Nawet nie wiecie jak się boję :(
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez macvas » 15 maja 2017, 12:42

Immobilizer mryga prawidłowo – on gaśnie chyba dopiero po zapłonie.
Daj znać co wyjdzie. Oby to nic poważnego.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Sly93 » 15 maja 2017, 12:49

Ale on miga szybciej niż zawsze i co ważne- zaraz po przekręceniu kluczyka. Oczywiście auto nawet nie kręci, kontrolki gasną i miga tylko immo... Jutro rano będę wiedział, dam Wam znać, ale już pewnie w osobnym poście, żeby nie "offtopowować".
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez uszol90 » 16 maja 2017, 03:12

no to pewnie alternator papa papa papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Sly93 » 29 maja 2017, 15:00

Mamy rozwiązanie... Trochę czasu upłynęło, zanim elektryk znalazł problem. Otóż przyczyną był spalony doszczętnie sterownik silnika. Gdzieś musiało dojść do zwarcia. Elektryk nadal szuka zwarcia, a ja zamawiam sterownik za ok 800-1000zł... <płacze>
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez macvas » 30 maja 2017, 11:33

Po usłyszeniu finalnego werdyktu, aż ciężko mi uwierzyć w to co pisałeś na początku:

Sly93 napisał(a):Co ważne- podpinałem auto do kompa u mechanika i żadnych błędów nie pokazywało.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez uszol90 » 30 maja 2017, 12:08

elektryk tak diagnozował aż wykrył UPALONY DOSZCZĘTNIE ECU :–) hahaha niezły <czarodziej> z niego :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Sly93 » 30 maja 2017, 16:21

Nie, nie, nie, nie... Przeczytajcie mój przedostatni post ;) Wypalony ECU to inna usterka....

Nie wykazywało błędów, gdy chodziło o wysokie spalanie. Ale dwa tygodnie temu, w piątek, Mazda padła. Umarła mi na trasie- opisywałem problem wyżej. Migała kontrolka od immo, a auto nawet nie kręciło. Jakieś zwarcie miało miejsce, może teraz, ze sprawnym ECU, Madzia wróci do siebie.. :(
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez macvas » 31 maja 2017, 08:04

No to w takim razie zwracam mu honor :)

Jeżeli to było faktycznie konkret zwarcie w instalacji, to przygotuj się, że oprócz ECU czeka Cie wymiana kilku lub więcej kluczowych przekaźników. Czasami lepiej po całości poszukać "nowej" sprawnej puchy, ale to już niech elektryk zadecyduje.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez uszol90 » 31 maja 2017, 08:36

zwracam i ja!
hm no zależy co zwarło, jeśli np. poszło 12V na szynę zasilania czujników (5V) to mogły się wszystkie uszkodzić, najpierw trzeba znaleźć winowajcę a potem dopiero podstawiać ECU bo może to być kosztowna zabawa... :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Sly93 » 31 maja 2017, 09:00

Dzięki za rady ;) Kupiłem całą "puchę", dostarczyłem już elektrykowi i teraz czekam...
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez dankow » 10 paź 2017, 19:59

Sly93 –> Udało się rozwiązać ten problem? Auto działa jak powinno po wymianie sterownika?
Początkujący
 
Od: 15 sie 2017, 17:51
Posty: 3
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323