Wysokie spalanie, problem!
1, 2
Jak nie masz problemów z EGR to bym nie ruszał. Wiele takich prób czyszczenia kończyło się na forum zepsuciem i wymianą EGRa na nowy
Krystek07 napisał(a):Serio wymieniłeś FAP i EGR na nowy? :O Według mnie 1000 km w trasie jest do osiągnięcia w mieście 800 max
Niestety FAP padł mi w Niemczech i musiałem wymienić...wycinka w Niemczech bez szans...więc ta przyjemność 1200 EUR i to nie w ASO! :/
Egr wymieniłem w kraju przed wymianą FAPu gdyż była szansa że to jednak EGR a nie FAP
Niestety tak sie zdarza, mi ostatnio padło turbo i kolejny wydatek. Mam wrażenie że ten silnik nie jest dopracowany i cholernie delikatny i wrażliwy na paliwo, olej itd. W sumie nie miałem z nim większych problemów jedynie podkładki pod wtryskami wymieniłem i dolałem dodatku Eolys ale już z większym przebiegiem zaczyna sie sypać, nie ukrywam bardzo sie przyjemnie jeździ jest elastyczny i super przyspiesza no ale jak to diesel nie lubi jazdy po mieści tylko trasy. Gdyby nie to że jestem przyzwyczajony do jazdy dieselkiem i lubie jego moment obrotowy to wybrałbym benzyne ale to jeszcze nie ten czas
Sly93 napisał(a):Przy zatankowaniu niemal do pełna (weszły 54 litry) zrobiłem na baku 740km.
Po przemysleniach nad tym tematem sadze ze powyzsze zdanie jest kluczowe. Do tego samochodu nie mozna zatankowac 54 l oleju napedowego. W nim jest podwojna rezerwa paliwa i trzeba by bylo na zapalonej kontrolce przejechac pewnie ze 150 km jak nie wiecej zeby tyle paliwa weszlo co napisales. Zeby miec na prawde jasnosc musisz zrobic tak: nie wiem ile masz na ta chwile paliwa ale jezdzisz do momentu zaswiecenia kontrolki potem od razu na stacje tankujesz do pierwszego odbicia. Wiem ze to moze byc trudne bo jezdzisz w trasie ale jakos to wyskaluj zeby mozna bylo tak zrobic. Sprawdzasz na dystrybutorze ile litrow weszlo. Spisz sobie i od razu wyzeruj licznik kilometrow dziennych. Wyzeruj rowniez komputer pokladowy ze sredniego spalania jak rowniez ze sredniej predkosci. Jezdzisz od pelnego baku do momentu zaswiecenia kontrolki i wtedy spisujesz ile kilometrow zrobiles. Napisalem najprosciej jak sie dalo ale rowniez jest to najpewniejszy sposob zeby miec poglad na cala sytuacje.
Dzięki Tak mniej więcej zrobiłem i jednak nie ma tragedii teraz- 6.1/100km. Wcześniej, co się okazalo- korek spustowy od paliwa przeciekał...
Niemniej jednak- Mazda w piątek padła. Jadę sobie 110km/h, nagle gaśnie. Wszystkie kontrolki się zapaliły, zjechałem szybko na pobocze. Zero reakcji na przekręcanie kluczyka, kontrolka od immobilizera miga na czerwono. Auto musiałem holować do domu 30km. Dzisiaj zaprowadzam ją do elektryka.. Nawet nie wiecie jak się boję
Niemniej jednak- Mazda w piątek padła. Jadę sobie 110km/h, nagle gaśnie. Wszystkie kontrolki się zapaliły, zjechałem szybko na pobocze. Zero reakcji na przekręcanie kluczyka, kontrolka od immobilizera miga na czerwono. Auto musiałem holować do domu 30km. Dzisiaj zaprowadzam ją do elektryka.. Nawet nie wiecie jak się boję
- Od: 11 maja 2017, 08:08
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)
Immobilizer mryga prawidłowo – on gaśnie chyba dopiero po zapłonie.
Daj znać co wyjdzie. Oby to nic poważnego.
Daj znać co wyjdzie. Oby to nic poważnego.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Ale on miga szybciej niż zawsze i co ważne- zaraz po przekręceniu kluczyka. Oczywiście auto nawet nie kręci, kontrolki gasną i miga tylko immo... Jutro rano będę wiedział, dam Wam znać, ale już pewnie w osobnym poście, żeby nie "offtopowować".
- Od: 11 maja 2017, 08:08
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)
Mamy rozwiązanie... Trochę czasu upłynęło, zanim elektryk znalazł problem. Otóż przyczyną był spalony doszczętnie sterownik silnika. Gdzieś musiało dojść do zwarcia. Elektryk nadal szuka zwarcia, a ja zamawiam sterownik za ok 800-1000zł...
- Od: 11 maja 2017, 08:08
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)
Po usłyszeniu finalnego werdyktu, aż ciężko mi uwierzyć w to co pisałeś na początku:
Sly93 napisał(a):Co ważne- podpinałem auto do kompa u mechanika i żadnych błędów nie pokazywało.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Nie, nie, nie, nie... Przeczytajcie mój przedostatni post Wypalony ECU to inna usterka....
Nie wykazywało błędów, gdy chodziło o wysokie spalanie. Ale dwa tygodnie temu, w piątek, Mazda padła. Umarła mi na trasie- opisywałem problem wyżej. Migała kontrolka od immo, a auto nawet nie kręciło. Jakieś zwarcie miało miejsce, może teraz, ze sprawnym ECU, Madzia wróci do siebie..
Nie wykazywało błędów, gdy chodziło o wysokie spalanie. Ale dwa tygodnie temu, w piątek, Mazda padła. Umarła mi na trasie- opisywałem problem wyżej. Migała kontrolka od immo, a auto nawet nie kręciło. Jakieś zwarcie miało miejsce, może teraz, ze sprawnym ECU, Madzia wróci do siebie..
- Od: 11 maja 2017, 08:08
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)
No to w takim razie zwracam mu honor
Jeżeli to było faktycznie konkret zwarcie w instalacji, to przygotuj się, że oprócz ECU czeka Cie wymiana kilku lub więcej kluczowych przekaźników. Czasami lepiej po całości poszukać "nowej" sprawnej puchy, ale to już niech elektryk zadecyduje.
Jeżeli to było faktycznie konkret zwarcie w instalacji, to przygotuj się, że oprócz ECU czeka Cie wymiana kilku lub więcej kluczowych przekaźników. Czasami lepiej po całości poszukać "nowej" sprawnej puchy, ale to już niech elektryk zadecyduje.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
zwracam i ja!
hm no zależy co zwarło, jeśli np. poszło 12V na szynę zasilania czujników (5V) to mogły się wszystkie uszkodzić, najpierw trzeba znaleźć winowajcę a potem dopiero podstawiać ECU bo może to być kosztowna zabawa... :–)
hm no zależy co zwarło, jeśli np. poszło 12V na szynę zasilania czujników (5V) to mogły się wszystkie uszkodzić, najpierw trzeba znaleźć winowajcę a potem dopiero podstawiać ECU bo może to być kosztowna zabawa... :–)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości