Wysokie spalanie, problem!
1, 2
Cześć!
Jestem tutaj nowy, to mój pierwszy post. Szkoda niestety, że witam się z Wami problemem, którego rozwiązania jeszcze nie znalazłem, wolałbym podzielić się z Wami dobrymi spostrzeżeniami Ale do rzeczy!
Kupiłem Madzię 3 BK w sedanie, silnik 1.6 diesel. Było to w marcu, więc nie tak dawno. Od tego czasu wymieniłem w aucie wiele rzeczy, chcąc doprowadzić ją do stanu co najmniej bardzo dobrego. Niestety, fundusze się skończyły, a pojawił się dość poważny problem. Mianowicie auto to zakupiłem, by oszczędnie dojeżdzać do pracy (mam 42km do firmy, więc dziennie robię ok 84km). Przy zatankowaniu niemal do pełna (weszły 54 litry) zrobiłem na baku 740km. Tak było za pierwszym razem. Później ok 700, a teraz mam 690 i głęboką rezerwę. Gdy wyjeżdzałem do pracy, komputer pokazywał mi, że powinienem przejechać jeszcze 190km. Po dojechaniu na miejsce (przypomnę 42km) pokazuje, że paliwa zostało na 40km.
Jeżdzę dość oszczędnie ok 110-115km/h, komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4.8-5.0. A tak naprawdę pali mi ok 9l...
Co ważne- podpinałem auto do kompa u mechanika i żadnych błędów nie pokazywało.
Mieliście podobny problem?
Jestem tutaj nowy, to mój pierwszy post. Szkoda niestety, że witam się z Wami problemem, którego rozwiązania jeszcze nie znalazłem, wolałbym podzielić się z Wami dobrymi spostrzeżeniami Ale do rzeczy!
Kupiłem Madzię 3 BK w sedanie, silnik 1.6 diesel. Było to w marcu, więc nie tak dawno. Od tego czasu wymieniłem w aucie wiele rzeczy, chcąc doprowadzić ją do stanu co najmniej bardzo dobrego. Niestety, fundusze się skończyły, a pojawił się dość poważny problem. Mianowicie auto to zakupiłem, by oszczędnie dojeżdzać do pracy (mam 42km do firmy, więc dziennie robię ok 84km). Przy zatankowaniu niemal do pełna (weszły 54 litry) zrobiłem na baku 740km. Tak było za pierwszym razem. Później ok 700, a teraz mam 690 i głęboką rezerwę. Gdy wyjeżdzałem do pracy, komputer pokazywał mi, że powinienem przejechać jeszcze 190km. Po dojechaniu na miejsce (przypomnę 42km) pokazuje, że paliwa zostało na 40km.
Jeżdzę dość oszczędnie ok 110-115km/h, komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4.8-5.0. A tak naprawdę pali mi ok 9l...
Co ważne- podpinałem auto do kompa u mechanika i żadnych błędów nie pokazywało.
Mieliście podobny problem?
- Od: 11 maja 2017, 08:08
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)
W sumie można się pochylić nad tematem, bo przy przebiegach rzędu 100km dziennie w cyklu wyłącznie pozamiejskim(?) w kwestii spalania auto z tym silnikiem powinno się ładnie ułożyć. Przy tej prędkości co piszesz realne spalanie powinno oscylować wokół 5,5-6l. Spalanie 4,8-5,0l to bardziej "emeryt mode" i jazda w przedziale 80-90km/h.
Zasadnicze pytanie opony nadal zimowe czy już na letnich. Wraz ze wzrostem temperatury zmienia się charakterystyka pracy gumowej mieszanki i opory toczenia.
Czyli co dokładniej, abyśmy nie strzelali w ciemno przy diagnozie? Filtr paliwa, oleju etc.?
Jaki jest aktualny przebieg? FAP jak rozumiem nadal na miejscu? Auto tankowane jakościowym ON?
Po zimie dodawałeś dodatek do czyszczenia wtrysków? Okresowo warto dolać taki specyfik np. LiquiMolly. Zawsze to trochę zbierze pozostałości nagaru i temu podobnych naleciałości w układzie paliwowym.
Zasadnicze pytanie opony nadal zimowe czy już na letnich. Wraz ze wzrostem temperatury zmienia się charakterystyka pracy gumowej mieszanki i opory toczenia.
Sly93 napisał(a):Kupiłem Madzię 3 BK w sedanie, silnik 1.6 diesel. Było to w marcu, więc nie tak dawno. Od tego czasu wymieniłem w aucie wiele rzeczy
Czyli co dokładniej, abyśmy nie strzelali w ciemno przy diagnozie? Filtr paliwa, oleju etc.?
Jaki jest aktualny przebieg? FAP jak rozumiem nadal na miejscu? Auto tankowane jakościowym ON?
Po zimie dodawałeś dodatek do czyszczenia wtrysków? Okresowo warto dolać taki specyfik np. LiquiMolly. Zawsze to trochę zbierze pozostałości nagaru i temu podobnych naleciałości w układzie paliwowym.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Wymieniałem turbosprężarkę, przewody olejowe, wężyki podciśnienia, vacu pompę, rozrząd, olej, filtry, większość el. zawieszenia (tuleje, wahacze etc.). Tankuję na Shellu, z reguły droższego V-powera, dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy dodałem już dwukrotnie.
Opony letnie, po wizycie w wulkanizacji i wyrównaniu ciśnienia...
FAP jest, wersja 109 KM, rocznik 2005. Przebieg 190 000km.
Jazda w cyklu wyłącznie pozamiejskim.
Opony letnie, po wizycie w wulkanizacji i wyrównaniu ciśnienia...
FAP jest, wersja 109 KM, rocznik 2005. Przebieg 190 000km.
Jazda w cyklu wyłącznie pozamiejskim.
- Od: 11 maja 2017, 08:08
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)
Pytanie: Jak wygląda kwestia wydajnościowa? Auto sprawia wrażenie zamulonego, czy tylko na czas wypalania filtra FAP? Jak często następuje w Twoim egzemplarzu wypalanie, jest w miarę regularne czy nasila się?
Jeżeli, tak jak piszesz wszystkie inne sprawy wyglądają na ogarnięte, to należy skupić się na tym nieszczęsnym filtrze i ewentualnie EGR. Może być tak, że poprzedni właściciel "zapchał" FAP'a, którego żywotność jest oceniana między 160-200tkm. Im większy przebieg tym gorzej to wygląda i wypalanie odnosi mniejszą skuteczność. Eolys skontrolowany/uzupełniony?
Jeżeli, tak jak piszesz wszystkie inne sprawy wyglądają na ogarnięte, to należy skupić się na tym nieszczęsnym filtrze i ewentualnie EGR. Może być tak, że poprzedni właściciel "zapchał" FAP'a, którego żywotność jest oceniana między 160-200tkm. Im większy przebieg tym gorzej to wygląda i wypalanie odnosi mniejszą skuteczność. Eolys skontrolowany/uzupełniony?
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Auto nie jest zamulone, zwłaszcza po wymianie turbo bardzo ładnie się zbiera.
I tutaj odbiję trochę pytanie- jak wygląda proces wypalania FAP? Zdecydowałem się na auto z filtrem, ponieważ jak wspomniałem, jeżdzę głównie po trasie i założyłem, że samoistnie będzie sie czyścił. Jak zaobserwować taki proces? Nie skontrolowałem Eolysa, racja... Ale czy to nie powinno wyskoczyć przy diagnostyce? Może podłączę jeszcze raz i sprawdzę, jak wydajny jest FAP, bo wiem, że taka opcja pojawia się przy diagnostyce. Są gdzieś jakieś normy podane?
Wielkie dzięki za odpowiedź, obstawiałem, że to mogą być wtryski... Być może nie ma co ślepo wierzyć w diagnostykę. Do teraz byłem przekonany, że jeśli byłoby cos nie tak z FAPem czy EGRem to wyskoczyłoby to w postaci błędów...
I tutaj odbiję trochę pytanie- jak wygląda proces wypalania FAP? Zdecydowałem się na auto z filtrem, ponieważ jak wspomniałem, jeżdzę głównie po trasie i założyłem, że samoistnie będzie sie czyścił. Jak zaobserwować taki proces? Nie skontrolowałem Eolysa, racja... Ale czy to nie powinno wyskoczyć przy diagnostyce? Może podłączę jeszcze raz i sprawdzę, jak wydajny jest FAP, bo wiem, że taka opcja pojawia się przy diagnostyce. Są gdzieś jakieś normy podane?
Wielkie dzięki za odpowiedź, obstawiałem, że to mogą być wtryski... Być może nie ma co ślepo wierzyć w diagnostykę. Do teraz byłem przekonany, że jeśli byłoby cos nie tak z FAPem czy EGRem to wyskoczyłoby to w postaci błędów...
- Od: 11 maja 2017, 08:08
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)
Sly93 napisał(a):obstawiałem, że to mogą być wtryski...
"Lejących" wtrysków również nie można wykluczyć Przy podanym przebiegu może już być coś na rzeczy, ale to rzadsza przypadłość w tej jednostce. Jeżeli masz w pobliżu możliwość zrobienia próby przelewowej i ich kalibracji to być może warto rozważyć ten zabieg za jakiś czas.
Sly93 napisał(a):jak wygląda proces wypalania FAP?
Co do procedury wypalania FAP, to ja od zakupu mam wersję po kastracji więc poprzednik oszczędził mi tego zmartwienia, ale o ile kojarzę forumowych bajarzy odbywa się to cyklicznie – sterownik ma tam wgrane jakieś parametry zapełnienia filtra i po spełnieniu % wymogu odpala. W praktyce objawia się to tym, że w trakcie jazdy ECU przestawia jednostkę w tryb wypalania. Obroty wskakują w okolice pow.3000rpm i "tak sobie popala" przez jakiś czas/dystans, aż osiągnie zaprogramowany parametr. Te historie nim zdecydujesz się na radykalne środki (regeneracja/nowy/kastracja) ponoć też można wyskalować przy odpowiedniej wiedzy i sprzęcie. Z pewnością od marca powinieneś był odczuć/doświadczyć to zjawisko za kółkiem? Oprócz obrotów i hałasu w kabinie chwilowe spalanie na kompie powinno znacznie podskoczyć
Sly93 napisał(a):Nie skontrolowałem Eolysa, racja... Ale czy to nie powinno wyskoczyć przy diagnostyce? Może podłączę jeszcze raz i sprawdzę, jak wydajny jest FAP, bo wiem, że taka opcja pojawia się przy diagnostyce. Są gdzieś jakieś normy podane?
Powinno, ale czytałem już tutaj różne historie odnośnie kiedy się ta lampka zapali a kiedy nie. Faktycznie lepiej jest to podpiąć pod komputer, a dla pełnej diagnostyki najlepiej w wyspecjalizowanym warsztacie lub pod IDS'a w ASO.
Co do EGR'a to dopóki nie padnie kompletnie to bywa, że nie daje żadnych odczytów w kompie.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
U mnie spalanie drastycznie podskoczylo gdy miałem już zatkany fap do takiego stopnia że przepalal się już bardzo często i auto było zamulone co skutkowało mniejszą dynamiką i musiałem bardziej deptac żeby autko się zebrało turbo też już nie ladowalo tak jak powinno więc miałem spalanie na poziomie 7l. Filtr paliwa zmieniałes?
Tak, tak filtr wymieniałem. A jak miałeś zatkany FAP to wyskoczyło Ci coś na kompie czy jednak i tym razem obyło się bez błędów?
A i jak podskoczyło Ci spalanie to pewnie widziałeś to po odczytach z kompa, nie? Bo u mnie AV pokazuje 5.2 i chwilowe podobnie, gdy jeżdzę z tą prędkością do 115km/h. Więc, gdyby faktycznie tak było to zrobiłbym z 900km na pełnym baku, a nie 700...
A i jak podskoczyło Ci spalanie to pewnie widziałeś to po odczytach z kompa, nie? Bo u mnie AV pokazuje 5.2 i chwilowe podobnie, gdy jeżdzę z tą prędkością do 115km/h. Więc, gdyby faktycznie tak było to zrobiłbym z 900km na pełnym baku, a nie 700...
- Od: 11 maja 2017, 08:08
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)
Tak błąd utrzymywał się cały czas i dlatego zdecydowałem się na wyrzucenie fapa. Przy okazji siadła mi turbina właśnie przez zatkany filtr cząstek stałych
Powiem Ci tak jak kupiłem mazdei paliła mi średnio 4,5/100 a w chwili zatkania przeszło 7l jak nie więcej. Na baku robiłem tyle samo co Ty niecałe 700 a wcześniej 1000 nie było problemem.. swoje może też dorzuciły większe koła +/– 1 litr ale i tak paliła mi jak opętana
Powiem Ci tak jak kupiłem mazdei paliła mi średnio 4,5/100 a w chwili zatkania przeszło 7l jak nie więcej. Na baku robiłem tyle samo co Ty niecałe 700 a wcześniej 1000 nie było problemem.. swoje może też dorzuciły większe koła +/– 1 litr ale i tak paliła mi jak opętana
Właśnie tak myślałem... A u mnie nie ma żadnego błędu, do tego komputer pokazuje prawidłowe spalanie, jakie powinno być przy moim sposobie jazdy, a jednak na pełnym baku robię 700km. A możecie mi powiedzieć, jakie Wam udało się osiągnąć wyniki na pełnym zbiorniku? Chciałbym wiedzieć jak bardzo odbiegam od normy
1000? Nieźle, właśnie na coś takiego liczyłem kupując to auto...
1000? Nieźle, właśnie na coś takiego liczyłem kupując to auto...
- Od: 11 maja 2017, 08:08
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)
Dużo zależy od stylu jazdy i po jakich drogach się poruszasz czy masz ciężka nogę czy nie. Również od kondycji silnika i jakości paliwa. Ale według mnie 700 to i tak trochę mało. Kolega w focusie z tym samym silnikiem z mapą na 130 ps palił mu 3.7. Ja też głównie skusilem się na ten silnik bo był znany z niskiego spalania ale to chyba nie był dobry wybór bo już zaczyna sprawiać małe problemy. Tęsknię za 1.9 cdti
Również slyszałem, że ten model bardzo mało pali i jest idealny na jazdę głównie po trasie. Dziennie robię 4km w mieście, pozostałe 80 na trasie przy stałej prędkości 110-120km/h delikatnie operując gazem, stąd też komputer pokazuje mi średnie spalanie na poziomie 4.8
- Od: 11 maja 2017, 08:08
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)
Sly93 napisał(a):A możecie mi powiedzieć, jakie Wam udało się osiągnąć wyniki na pełnym zbiorniku? Chciałbym wiedzieć jak bardzo odbiegam od normy
Na początku mojej przygody z BK również bawiłem się w testy "jazdy o kropelce" i co prawda, z racji ciężkiej stopy i krótkiej cierpliwości poniżej realnych 5l (licząc przy dystrybutorze) raczej nie udało mi się zejść, ale poza miastem zasięg w okolicach 1000 km to nie był problem. Z drugiej strony jazda na oparach jednak szkodzi tej jednostce. Od jakiegoś czasu tankuję na kreskę przed tym jak zapala się rezerwa.
Krystek07 napisał(a):swoje może też dorzuciły większe koła +/– 1 litr
Faktem jest, że ja również dosyć szybko przerzuciłem się na większe koła stąd ciężko było robić rekordy, ale na dobrej gumie w trasie dalej było w okolicy 5,5l a przy pałowaniu lekko ponad 6l.
Krystek07 napisał(a):skusilem się na ten silnik bo był znany z niskiego spalania ale to chyba nie był dobry wybór bo już zaczyna sprawiać małe problemy
To dobry silnik (być może nie wybijający się), ale wymaga doglądania częstszego niż to wynika z manuala. Ja przez te blisko cztery lata użytkowania tak wyostrzyłem sobie przy nim zmysł słuchu, że z miejsca potrafię odróżnić kiedy mu coś dolega (i co to jest), a kiedy jest pełen wigoru.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Piszecie ile komputer pokazuje, a zmierzyliście rzeczywiście? Tak "ile wlane, ile przejechane". Komputer przecież można kalibrować, więc nawet producent wziął pod uwagę że z biegiem czasu np. wtryskiwacze się zużyją, i będzie komputer pokładowy pokazywać głupoty. Może to się zdaje niewiele, ale przy spalaniu 5L te 10% błędu będzie wynosiło te wasze 0.5L/100.
Ilość przejechanych km "per bak" też będzie średnie, bo jak ktoś wsadzi jakieś opony o niższym profilu + do tego ich zużycie, to wyjdzie że średnica koła wpłynie na wskazania licznika o 7%, i zaraz znowu będzie narzekanie że jeden zrobi 900km, a drugi 1250...
Ale ponarzekałem Wynik wynikiem, ale trzeba o tym pamiętać. Chyba najpewniej zmierzyć samemu ile jest L/100km, MPG czy co tam innego, i się po prostu podzielić.
A statystycznie to sobie można np. na motostat sprawdzić
http://www.motostat.pl/search?type_id=1 ... rch=Szukaj
Ilość przejechanych km "per bak" też będzie średnie, bo jak ktoś wsadzi jakieś opony o niższym profilu + do tego ich zużycie, to wyjdzie że średnica koła wpłynie na wskazania licznika o 7%, i zaraz znowu będzie narzekanie że jeden zrobi 900km, a drugi 1250...
Ale ponarzekałem Wynik wynikiem, ale trzeba o tym pamiętać. Chyba najpewniej zmierzyć samemu ile jest L/100km, MPG czy co tam innego, i się po prostu podzielić.
A statystycznie to sobie można np. na motostat sprawdzić
http://www.motostat.pl/search?type_id=1 ... rch=Szukaj
Thomsonicus napisał(a):Piszecie ile komputer pokazuje, a zmierzyliście rzeczywiście?
Ja jak już liczę to zawsze liczę to co zabiorę spod dystrybutora bo mam nieaktywny komputer pokładowy (navi multimedialna w przedlifcie)
Zresztą tak na dobrą sprawę to jakiś czas już nie zawracam sobie tym specjalnie głowy i nie spinam pośladów, bo po kilkudziesięciu cyklach tankowań mniej więcej wiem ilu kilosom nabitym na ODOmeter odpowiada opadający wskaźnik wachy i potrafię to sobie przełożyć na spalanie w litrach, zwykle trafiam co do 0,5l, czyli w sam raz jak flacha
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Według mnie nie ma czego szukać ale to moja opinia. miałem bez fap i na pełnym baku zależnie od stylu jazdy robiłem 660-740km przy oszczędniejszej jeździe. Wersje z fap palą trochę wiecej ze względu na wypalanie. Nigdy nie zrobiłem tego dystansu co pokazywał komputer wiem że można tą mazdą w trasie zejść do 4,5l bo udało się tak 2x ale to nie jest jazda.
Sly93 ten komp tak ma że jedziesz sobie i patrzysz na dystans z baku a mam jeszcze dużo np 150km czyli 70 do rezerwy. Robisz 30km a tu zapala się dystrybutor.
Sprawdź jeszcze czy silnik utrzymuje dobrą temperaturę to też am wpływ na spalanie, może termostat już puszcza.
Sly93 ten komp tak ma że jedziesz sobie i patrzysz na dystans z baku a mam jeszcze dużo np 150km czyli 70 do rezerwy. Robisz 30km a tu zapala się dystrybutor.
Sprawdź jeszcze czy silnik utrzymuje dobrą temperaturę to też am wpływ na spalanie, może termostat już puszcza.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Mam również mazdę 3 z FAP i max co zrobiłem na jednym baku to 700km. Głównie robię w okolicach 600-650 km. Moim zdaniem warto sprawdzić FAP. W moim przypadku przed wymianą fap (okolice przebiegu 128tys) mazda paliła trochę więcej (przebiegi 500-600km na baku). Ale ten fap to samo nieszczęście moim zdaniem, koszt wymiany na nowy TYLKO 4,5k PLN....
Obecnie trasy głównie autostrada 80%, miasto 20%.
EGR również wymieniałem przed wymianą FAPu – koszt takiej przyjemności 1k PLN...
Obecnie trasy głównie autostrada 80%, miasto 20%.
EGR również wymieniałem przed wymianą FAPu – koszt takiej przyjemności 1k PLN...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości