Wysokie spalanie, problem!

Postprzez Sly93 » 11 maja 2017, 08:27

Cześć!

Jestem tutaj nowy, to mój pierwszy post. Szkoda niestety, że witam się z Wami problemem, którego rozwiązania jeszcze nie znalazłem, wolałbym podzielić się z Wami dobrymi spostrzeżeniami ;) Ale do rzeczy!

Kupiłem Madzię 3 BK w sedanie, silnik 1.6 diesel. Było to w marcu, więc nie tak dawno. Od tego czasu wymieniłem w aucie wiele rzeczy, chcąc doprowadzić ją do stanu co najmniej bardzo dobrego. Niestety, fundusze się skończyły, a pojawił się dość poważny problem. Mianowicie auto to zakupiłem, by oszczędnie dojeżdzać do pracy (mam 42km do firmy, więc dziennie robię ok 84km). Przy zatankowaniu niemal do pełna (weszły 54 litry) zrobiłem na baku 740km. Tak było za pierwszym razem. Później ok 700, a teraz mam 690 i głęboką rezerwę. Gdy wyjeżdzałem do pracy, komputer pokazywał mi, że powinienem przejechać jeszcze 190km. Po dojechaniu na miejsce (przypomnę 42km) pokazuje, że paliwa zostało na 40km.

Jeżdzę dość oszczędnie ok 110-115km/h, komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4.8-5.0. A tak naprawdę pali mi ok 9l...

Co ważne- podpinałem auto do kompa u mechanika i żadnych błędów nie pokazywało.

Mieliście podobny problem?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez macvas » 11 maja 2017, 09:20

W sumie można się pochylić nad tematem, bo przy przebiegach rzędu 100km dziennie w cyklu wyłącznie pozamiejskim(?) w kwestii spalania auto z tym silnikiem powinno się ładnie ułożyć. Przy tej prędkości co piszesz realne spalanie powinno oscylować wokół 5,5-6l. Spalanie 4,8-5,0l to bardziej "emeryt mode" i jazda w przedziale 80-90km/h.

Zasadnicze pytanie opony nadal zimowe czy już na letnich. Wraz ze wzrostem temperatury zmienia się charakterystyka pracy gumowej mieszanki i opory toczenia. :>

Sly93 napisał(a):Kupiłem Madzię 3 BK w sedanie, silnik 1.6 diesel. Było to w marcu, więc nie tak dawno. Od tego czasu wymieniłem w aucie wiele rzeczy

Czyli co dokładniej, abyśmy nie strzelali w ciemno przy diagnozie? Filtr paliwa, oleju etc.?
Jaki jest aktualny przebieg? FAP jak rozumiem nadal na miejscu? Auto tankowane jakościowym ON?
Po zimie dodawałeś dodatek do czyszczenia wtrysków? Okresowo warto dolać taki specyfik np. LiquiMolly. Zawsze to trochę zbierze pozostałości nagaru i temu podobnych naleciałości w układzie paliwowym.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Sly93 » 11 maja 2017, 09:26

Wymieniałem turbosprężarkę, przewody olejowe, wężyki podciśnienia, vacu pompę, rozrząd, olej, filtry, większość el. zawieszenia (tuleje, wahacze etc.). Tankuję na Shellu, z reguły droższego V-powera, dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy dodałem już dwukrotnie.

Opony letnie, po wizycie w wulkanizacji i wyrównaniu ciśnienia...

FAP jest, wersja 109 KM, rocznik 2005. Przebieg 190 000km.

Jazda w cyklu wyłącznie pozamiejskim.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez macvas » 11 maja 2017, 09:53

Pytanie: Jak wygląda kwestia wydajnościowa? Auto sprawia wrażenie zamulonego, czy tylko na czas wypalania filtra FAP? Jak często następuje w Twoim egzemplarzu wypalanie, jest w miarę regularne czy nasila się?

Jeżeli, tak jak piszesz wszystkie inne sprawy wyglądają na ogarnięte, to należy skupić się na tym nieszczęsnym filtrze i ewentualnie EGR. Może być tak, że poprzedni właściciel "zapchał" FAP'a, którego żywotność jest oceniana między 160-200tkm. Im większy przebieg tym gorzej to wygląda i wypalanie odnosi mniejszą skuteczność. Eolys skontrolowany/uzupełniony?
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Sly93 » 11 maja 2017, 10:18

Auto nie jest zamulone, zwłaszcza po wymianie turbo bardzo ładnie się zbiera.
I tutaj odbiję trochę pytanie- jak wygląda proces wypalania FAP? Zdecydowałem się na auto z filtrem, ponieważ jak wspomniałem, jeżdzę głównie po trasie i założyłem, że samoistnie będzie sie czyścił. Jak zaobserwować taki proces? Nie skontrolowałem Eolysa, racja... Ale czy to nie powinno wyskoczyć przy diagnostyce? Może podłączę jeszcze raz i sprawdzę, jak wydajny jest FAP, bo wiem, że taka opcja pojawia się przy diagnostyce. Są gdzieś jakieś normy podane?

Wielkie dzięki za odpowiedź, obstawiałem, że to mogą być wtryski... Być może nie ma co ślepo wierzyć w diagnostykę. Do teraz byłem przekonany, że jeśli byłoby cos nie tak z FAPem czy EGRem to wyskoczyłoby to w postaci błędów...
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez macvas » 11 maja 2017, 10:45

Sly93 napisał(a):obstawiałem, że to mogą być wtryski...

"Lejących" wtrysków również nie można wykluczyć <ok> Przy podanym przebiegu może już być coś na rzeczy, ale to rzadsza przypadłość w tej jednostce. Jeżeli masz w pobliżu możliwość zrobienia próby przelewowej i ich kalibracji to być może warto rozważyć ten zabieg za jakiś czas.

Sly93 napisał(a):jak wygląda proces wypalania FAP?

Co do procedury wypalania FAP, to ja od zakupu mam wersję po kastracji <czarodziej> więc poprzednik oszczędził mi tego zmartwienia, ale o ile kojarzę forumowych bajarzy odbywa się to cyklicznie – sterownik ma tam wgrane jakieś parametry zapełnienia filtra i po spełnieniu % wymogu odpala. W praktyce objawia się to tym, że w trakcie jazdy ECU przestawia jednostkę w tryb wypalania. Obroty wskakują w okolice pow.3000rpm i "tak sobie popala" przez jakiś czas/dystans, aż osiągnie zaprogramowany parametr. Te historie nim zdecydujesz się na radykalne środki (regeneracja/nowy/kastracja) ponoć też można wyskalować przy odpowiedniej wiedzy i sprzęcie. Z pewnością od marca powinieneś był odczuć/doświadczyć to zjawisko za kółkiem? :> Oprócz obrotów i hałasu w kabinie chwilowe spalanie na kompie powinno znacznie podskoczyć :)

Sly93 napisał(a):Nie skontrolowałem Eolysa, racja... Ale czy to nie powinno wyskoczyć przy diagnostyce? Może podłączę jeszcze raz i sprawdzę, jak wydajny jest FAP, bo wiem, że taka opcja pojawia się przy diagnostyce. Są gdzieś jakieś normy podane?


Powinno, ale czytałem już tutaj różne historie odnośnie kiedy się ta lampka zapali a kiedy nie. Faktycznie lepiej jest to podpiąć pod komputer, a dla pełnej diagnostyki najlepiej w wyspecjalizowanym warsztacie lub pod IDS'a w ASO.
Co do EGR'a to dopóki nie padnie kompletnie to bywa, że nie daje żadnych odczytów w kompie.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Sly93 » 11 maja 2017, 11:13

Ok, dzięki :) A powiedz mi- właśnie taka próba przelewowa, kalibracja wtrysków to duży koszt? Zwykły mechanik tego nie zrobi, nie?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez Krystek07 » 11 maja 2017, 11:57

U mnie spalanie drastycznie podskoczylo gdy miałem już zatkany fap do takiego stopnia że przepalal się już bardzo często i auto było zamulone co skutkowało mniejszą dynamiką i musiałem bardziej deptac żeby autko się zebrało turbo też już nie ladowalo tak jak powinno więc miałem spalanie na poziomie 7l. Filtr paliwa zmieniałes?
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Sly93 » 11 maja 2017, 12:22

Tak, tak filtr wymieniałem. A jak miałeś zatkany FAP to wyskoczyło Ci coś na kompie czy jednak i tym razem obyło się bez błędów?

A i jak podskoczyło Ci spalanie to pewnie widziałeś to po odczytach z kompa, nie? Bo u mnie AV pokazuje 5.2 i chwilowe podobnie, gdy jeżdzę z tą prędkością do 115km/h. Więc, gdyby faktycznie tak było to zrobiłbym z 900km na pełnym baku, a nie 700...
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez Krystek07 » 11 maja 2017, 12:25

Tak błąd utrzymywał się cały czas i dlatego zdecydowałem się na wyrzucenie fapa. Przy okazji siadła mi turbina właśnie przez zatkany filtr cząstek stałych

Powiem Ci tak jak kupiłem mazdei paliła mi średnio 4,5/100 a w chwili zatkania przeszło 7l jak nie więcej. Na baku robiłem tyle samo co Ty niecałe 700 a wcześniej 1000 nie było problemem.. swoje może też dorzuciły większe koła +/– 1 litr ale i tak paliła mi jak opętana
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Sly93 » 11 maja 2017, 12:33

Właśnie tak myślałem... A u mnie nie ma żadnego błędu, do tego komputer pokazuje prawidłowe spalanie, jakie powinno być przy moim sposobie jazdy, a jednak na pełnym baku robię 700km. A możecie mi powiedzieć, jakie Wam udało się osiągnąć wyniki na pełnym zbiorniku? Chciałbym wiedzieć jak bardzo odbiegam od normy :)

1000? Nieźle, właśnie na coś takiego liczyłem kupując to auto...
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez Krystek07 » 11 maja 2017, 12:44

Dużo zależy od stylu jazdy i po jakich drogach się poruszasz czy masz ciężka nogę czy nie. Również od kondycji silnika i jakości paliwa. Ale według mnie 700 to i tak trochę mało. Kolega w focusie z tym samym silnikiem z mapą na 130 ps palił mu 3.7. Ja też głównie skusilem się na ten silnik bo był znany z niskiego spalania ale to chyba nie był dobry wybór bo już zaczyna sprawiać małe problemy. Tęsknię za 1.9 cdti
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Sly93 » 11 maja 2017, 13:32

Również slyszałem, że ten model bardzo mało pali i jest idealny na jazdę głównie po trasie. Dziennie robię 4km w mieście, pozostałe 80 na trasie przy stałej prędkości 110-120km/h delikatnie operując gazem, stąd też komputer pokazuje mi średnie spalanie na poziomie 4.8
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Postprzez macvas » 11 maja 2017, 15:22

Sly93 napisał(a):A możecie mi powiedzieć, jakie Wam udało się osiągnąć wyniki na pełnym zbiorniku? Chciałbym wiedzieć jak bardzo odbiegam od normy

Na początku mojej przygody z BK również bawiłem się w testy "jazdy o kropelce" i co prawda, z racji ciężkiej stopy i krótkiej cierpliwości poniżej realnych 5l (licząc przy dystrybutorze) raczej nie udało mi się zejść, ale poza miastem zasięg w okolicach 1000 km to nie był problem. Z drugiej strony jazda na oparach jednak szkodzi tej jednostce. Od jakiegoś czasu tankuję na kreskę przed tym jak zapala się rezerwa.

Krystek07 napisał(a):swoje może też dorzuciły większe koła +/– 1 litr

:) Faktem jest, że ja również dosyć szybko przerzuciłem się na większe koła stąd ciężko było robić rekordy, ale na dobrej gumie w trasie dalej było w okolicy 5,5l a przy pałowaniu lekko ponad 6l.

Krystek07 napisał(a):skusilem się na ten silnik bo był znany z niskiego spalania ale to chyba nie był dobry wybór bo już zaczyna sprawiać małe problemy

To dobry silnik (być może nie wybijający się), ale wymaga doglądania częstszego niż to wynika z manuala. Ja przez te blisko cztery lata użytkowania tak wyostrzyłem sobie przy nim zmysł słuchu, że z miejsca potrafię odróżnić kiedy mu coś dolega (i co to jest), a kiedy jest pełen wigoru. hahaha
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Thomsonicus » 11 maja 2017, 19:24

Piszecie ile komputer pokazuje, a zmierzyliście rzeczywiście? Tak "ile wlane, ile przejechane". Komputer przecież można kalibrować, więc nawet producent wziął pod uwagę że z biegiem czasu np. wtryskiwacze się zużyją, i będzie komputer pokładowy pokazywać głupoty. Może to się zdaje niewiele, ale przy spalaniu 5L te 10% błędu będzie wynosiło te wasze 0.5L/100.
Ilość przejechanych km "per bak" też będzie średnie, bo jak ktoś wsadzi jakieś opony o niższym profilu + do tego ich zużycie, to wyjdzie że średnica koła wpłynie na wskazania licznika o 7%, i zaraz znowu będzie narzekanie że jeden zrobi 900km, a drugi 1250...
Ale ponarzekałem :) Wynik wynikiem, ale trzeba o tym pamiętać. Chyba najpewniej zmierzyć samemu ile jest L/100km, MPG czy co tam innego, i się po prostu podzielić.
A statystycznie to sobie można np. na motostat sprawdzić

http://www.motostat.pl/search?type_id=1 ... rch=Szukaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 10:26
Posty: 72 (1/3)
Auto: 3 '05 1.6 MZ-CD

Postprzez macvas » 11 maja 2017, 19:40

Thomsonicus napisał(a):Piszecie ile komputer pokazuje, a zmierzyliście rzeczywiście?

Ja jak już liczę to zawsze liczę to co zabiorę spod dystrybutora bo mam nieaktywny komputer pokładowy (navi multimedialna w przedlifcie) <faja>

Zresztą tak na dobrą sprawę to jakiś czas już nie zawracam sobie tym specjalnie głowy i nie spinam pośladów, bo po kilkudziesięciu cyklach tankowań mniej więcej wiem ilu kilosom nabitym na ODOmeter odpowiada opadający wskaźnik wachy i potrafię to sobie przełożyć na spalanie w litrach, zwykle trafiam co do 0,5l, czyli w sam raz jak flacha <diabełek>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez kropek101 » 11 maja 2017, 21:24

Według mnie nie ma czego szukać ale to moja opinia. miałem bez fap i na pełnym baku zależnie od stylu jazdy robiłem 660-740km przy oszczędniejszej jeździe. Wersje z fap palą trochę wiecej ze względu na wypalanie. Nigdy nie zrobiłem tego dystansu co pokazywał komputer wiem że można tą mazdą w trasie zejść do 4,5l bo udało się tak 2x ale to nie jest jazda.

Sly93 ten komp tak ma że jedziesz sobie i patrzysz na dystans z baku a mam jeszcze dużo np 150km czyli 70 do rezerwy. Robisz 30km a tu zapala się dystrybutor.

Sprawdź jeszcze czy silnik utrzymuje dobrą temperaturę to też am wpływ na spalanie, może termostat już puszcza.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez manci39 » 11 maja 2017, 21:56

Mam również mazdę 3 z FAP i max co zrobiłem na jednym baku to 700km. Głównie robię w okolicach 600-650 km. Moim zdaniem warto sprawdzić FAP. W moim przypadku przed wymianą fap (okolice przebiegu 128tys) mazda paliła trochę więcej (przebiegi 500-600km na baku). Ale ten fap to samo nieszczęście moim zdaniem, koszt wymiany na nowy TYLKO 4,5k PLN.... <nie powiem>
Obecnie trasy głównie autostrada 80%, miasto 20%.
EGR również wymieniałem przed wymianą FAPu – koszt takiej przyjemności 1k PLN... <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 23:13
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 6 kombi GJ (2017) 2.0 benzyna manual
Mazda 2 GJ (2022) 1.5 benzyna automat

Postprzez Krystek07 » 11 maja 2017, 23:05

Serio wymieniłeś FAP i EGR na nowy? :O Według mnie 1000 km w trasie jest do osiągnięcia w mieście 800 max
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Sly93 » 12 maja 2017, 08:21

To mnie zaskoczyliście... Liczyłem, że nieco taniej wyniosą mnie dojazdy do pracy.. ;) Cóż, przeczyszczę EGR na razie, zobaczymy jaki syf tam się zebrał <co?>
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:08
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1.6 CDTi 109KM (2005 r.)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323