Wyciek oleju i mycie silnika
na 99% teraz ix35
mam taki podjazd u siebie na dzielnicy an którym mazda po prostu przyciera spodem. Nie chce jej niszczyć.
tym razem żegnam sie z dieslem
życie jest za krótkie by jeździć dieslem
mam taki podjazd u siebie na dzielnicy an którym mazda po prostu przyciera spodem. Nie chce jej niszczyć.
tym razem żegnam sie z dieslem
życie jest za krótkie by jeździć dieslem
vqsoft napisał(a):sprawdź czy nie ciekniesz z łączenia połówek głowic
jak na zewnątrz to może sobie lecieć? Jak długo można się z tym bujać?
vqsoft napisał(a):a potem po 10kkm znowu
to dlatego zmieniłeś na nowego Wujdaja ? Bez urazy miałem Matizka. Silnik Made in Korea nie do zajechania.
Rok temu była uszczelniana uszczelka miski olejowej a przed ostatnią wymianą mechanik zauważył wyciek oleju w okolicy lewego wtryskiwacza a od spodu tak jak na zdjeciu poniżej.
Pytanie jest skad moze byc ten wyciek?
Może spod korka wlewu oleju? Gdyby tak było to wyciek byłby raczej również od przedniej części a olej widać przede wszystkim od strony wtrysku. Wchodząc do kanału nie widać wycieku ani od przedniej czesci silnika ani od strony wydechu/miski olejowej a slady sa i to dosc spore. Może to ucieka spod dekla pokrywy zaworow?
Przydałaby się dokładna obserwacja po wyczyszczeniu śladów oleju ale jak to zrobic bezpiecznie? Jakimiś szczoteczkami i scierkami już nie idzie (okolice wtysków).
Co do spodu to boję się użyć myjki ciśnieniowej ze względu na jakiś czujnik, który widać po lewej stronie nad miską.
Pytanie jest skad moze byc ten wyciek?
Może spod korka wlewu oleju? Gdyby tak było to wyciek byłby raczej również od przedniej części a olej widać przede wszystkim od strony wtrysku. Wchodząc do kanału nie widać wycieku ani od przedniej czesci silnika ani od strony wydechu/miski olejowej a slady sa i to dosc spore. Może to ucieka spod dekla pokrywy zaworow?
Przydałaby się dokładna obserwacja po wyczyszczeniu śladów oleju ale jak to zrobic bezpiecznie? Jakimiś szczoteczkami i scierkami już nie idzie (okolice wtysków).
Co do spodu to boję się użyć myjki ciśnieniowej ze względu na jakiś czujnik, który widać po lewej stronie nad miską.
- Od: 10 paź 2011, 14:51
- Posty: 23
- Auto: Mazdzia 3 1.6 ON BK HB '07
do wymiany uszczelka pod wtryskiem
wymieniaj jak najszybciej,
najlepiej wszystkie 4
koszt jednej od 5 zł
taka miedziana podkładka
czy nie czujesz spalin w aucie?
czy nie słychac czasem cykania obok wtryskiwacza?
pytaj na 604576933 wymieniałem u siebie, zresztą pewnie jest sporo postów na ten teemat
wymieniaj jak najszybciej,
najlepiej wszystkie 4
koszt jednej od 5 zł
taka miedziana podkładka
czy nie czujesz spalin w aucie?
czy nie słychac czasem cykania obok wtryskiwacza?
pytaj na 604576933 wymieniałem u siebie, zresztą pewnie jest sporo postów na ten teemat
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
Uszczelka pod wtryskiwaczem? Zobacz jaki wyciek jest nad miska z boku kola pasowego. Nie rozbieralem silnika u siebie, ale chyba od trysku do tego koła to ciezko aby popłynęło – nie widze drogi. Ciezko okreslic czy to olej czy ropa.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
To na olej wygląda. Uszczelka pod wtryskiem tyle by nie puszczala. Swoją droga to nawet nie wygląda jak ropa... Obejrzyj dokładnie silnik
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Odgrzewam kotleta zanim zacznę grzebać przy silniku i uszczelnianiu chcę się trochę naradzić bo mam problem z lokalizacją wycieku.
Piszę tu bo bankowo do wymiany mam oringi przy wtryskach mam olej. Nie piszcie że mam walnięte podkładki bo są dobre i jest tam czysty olej bez ropy ale jak już będę wymieniał oringi to i podkładki dam nowe.
Dodatkowo jest opocone składanie silnika które nie cieknie jest tłuste i tyle.
Teraz mój problem zdjęć nie dodaje bo nikomu nie pomogą a i brak miejsca aby je zrobić więc tylko teoria. Muszę zlokalizować wyciek który mam od 2dni, spadło już około 10 kropli oleju w poniedziałek byłem pod autem i nie było nic niepokojącego były opocenia ale nie kapało i nie było mokro.
Teraz zadanie do was na co byście postawili sugestie mile widziane bo nie mam zielonego pojęcie półtorej godziny to myłem na tyle ile się dało żeby za kilka dni jeszcze raz zrobić rewizję, oglądałem schematy z czego mogło by puścić i którędy .
Wyciek z tyłu silnika praktycznie przy samemu składaniu silnika ze skrzynią biegów gdzieś chyba w połowie wysokości. Olej ścieka po silniku ślady są na mocowaniu (śrubie) z rury wydechowej oraz idzie po mocowaniu skrzyni biegów i kapie na ziemię. Dokładnego miejsca nie można zlokalizować gdyż tego nie widać czy aby na pewno tam to się dzieje czy poprostu z innego miejsca to idzie i akurat tam ma swoją drogę. Od góry zasłania to filtr paliwa, okablowanie i egr. od dołu zakrywa to półoś, kiepskie dojście oraz jakaś puszka plastikowa nie wiem co to ledwo widać jest do niej jakiś przewód od góry wpięty. Widać tylko że jest tam mokro więc gdzieś z tamtej lokalizacji.
Co ja podejrzewam.
Simering na wale silnika ale to by chyba kapało na dole składania skrzyni z silnikiem jest tam otwór i tym powinno lecieć.Simering był wymieniony 2,5tyś km temu.
Oringi przy pokrywie zaworów dosyć dużo oleju przy tym od strony akumulatora. Ale tego nie widać którędy by to mogło tam ciec no i czasem to wycieram.
Wyciek ze składania silnika chyba by tak nagle nie powstał nie przegrzewam silnika.
Dopisano 19 cze 2014, 20:52:
Nikomu nic nie przyszło do głowy gdzie szukać gdzie by mogło ciec?
Piszę tu bo bankowo do wymiany mam oringi przy wtryskach mam olej. Nie piszcie że mam walnięte podkładki bo są dobre i jest tam czysty olej bez ropy ale jak już będę wymieniał oringi to i podkładki dam nowe.
Dodatkowo jest opocone składanie silnika które nie cieknie jest tłuste i tyle.
Teraz mój problem zdjęć nie dodaje bo nikomu nie pomogą a i brak miejsca aby je zrobić więc tylko teoria. Muszę zlokalizować wyciek który mam od 2dni, spadło już około 10 kropli oleju w poniedziałek byłem pod autem i nie było nic niepokojącego były opocenia ale nie kapało i nie było mokro.
Teraz zadanie do was na co byście postawili sugestie mile widziane bo nie mam zielonego pojęcie półtorej godziny to myłem na tyle ile się dało żeby za kilka dni jeszcze raz zrobić rewizję, oglądałem schematy z czego mogło by puścić i którędy .
Wyciek z tyłu silnika praktycznie przy samemu składaniu silnika ze skrzynią biegów gdzieś chyba w połowie wysokości. Olej ścieka po silniku ślady są na mocowaniu (śrubie) z rury wydechowej oraz idzie po mocowaniu skrzyni biegów i kapie na ziemię. Dokładnego miejsca nie można zlokalizować gdyż tego nie widać czy aby na pewno tam to się dzieje czy poprostu z innego miejsca to idzie i akurat tam ma swoją drogę. Od góry zasłania to filtr paliwa, okablowanie i egr. od dołu zakrywa to półoś, kiepskie dojście oraz jakaś puszka plastikowa nie wiem co to ledwo widać jest do niej jakiś przewód od góry wpięty. Widać tylko że jest tam mokro więc gdzieś z tamtej lokalizacji.
Co ja podejrzewam.
Simering na wale silnika ale to by chyba kapało na dole składania skrzyni z silnikiem jest tam otwór i tym powinno lecieć.Simering był wymieniony 2,5tyś km temu.
Oringi przy pokrywie zaworów dosyć dużo oleju przy tym od strony akumulatora. Ale tego nie widać którędy by to mogło tam ciec no i czasem to wycieram.
Wyciek ze składania silnika chyba by tak nagle nie powstał nie przegrzewam silnika.
Dopisano 19 cze 2014, 20:52:
Nikomu nic nie przyszło do głowy gdzie szukać gdzie by mogło ciec?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Nieszczelna miska olejowa?
Nieszczelność węża IC lub samego IC?
Może wyciek płynie z góry?
Nieszczelność węża IC lub samego IC?
Może wyciek płynie z góry?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Widmo co to za stary kotlet odgrzany. Niemniej u mnie pojawił się podobny problem szkoda że kolega któremu to ciekło nie napisał jak się sprawa zakończyła.
Ja obecnie jestem po uszczelnieniu misy olejowej i myciu silnika niemniej leje to gdzieś od góry i raczej jest to silnik do rozbierania więc tak długo jak mam opocenie nie warto tego ruszać
Ja obecnie jestem po uszczelnieniu misy olejowej i myciu silnika niemniej leje to gdzieś od góry i raczej jest to silnik do rozbierania więc tak długo jak mam opocenie nie warto tego ruszać
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
heh idzie zima więc wziąłem się za wykopywanie węgla
Mobilizuje użytkowników do odpisywania jak sobie poradzili z problemem, żeby była dla innych jakaś podpowiedź.
Mobilizuje użytkowników do odpisywania jak sobie poradzili z problemem, żeby była dla innych jakaś podpowiedź.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Przydało by się aby ktoś napisał co z tym zrobił bo wyczyściłem silnik a jutro mam do zrobienia 400km więc pewnie po powrocie znowu przybędzie plamek na puzlach jeden plus może w końcu zlokalizuję wyciek.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Może problem jest w... nieszczelności podkładki pod korkiem oleju w misce?
Kropek... trzymam kciuki za szczęśliwy powrót
Kropek... trzymam kciuki za szczęśliwy powrót
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Spoko Widmo te kilka kropli co mi kapie to nie tragedia. Jest to na tyle mały wyciek że po 10tyś nawet nie można stwierdzić że coś ubyło/wykapało tylko jest to wkur.... jak mam uwalony silnik
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
odgrzebuje jeszcze raz temat. może ktoś pomoże trochę wkurza mnie to lanie oleju od czasu do czasu mam 2-3 krople na puzlach tak to wygląda na zdjęciach. Może ktoś będzie miał jakiś pomysł już wiele razy szukałem i nie potrafię odnaleź miejsca wycieku.
Skrzynia biegów szczelna poza tym to ewidentnie olej silnikowy, misa olejowa uszczelniona, korek z misy szczelny. Wyciek jakby z pod puszki od sterowania z zaworu svc gdzieś pod EGR a jednak nie to.
Dopisano 23 maja 2015, 13:49:
Dziś po wczorajszym myciu silnika znalazłem cholernika gdzie brudzi, wcześniej nie było to jeszcze widoczne. Nie warto robić chyba że przy okazji innej naprawy, miałem z tym jakiś czas spokój podczas wymiany łańcuszka.
Olej lekko się poci i idzie na EGR i cały tył aż do łapy silnika co widać na poprzednich zdjęciach.
Skrzynia biegów szczelna poza tym to ewidentnie olej silnikowy, misa olejowa uszczelniona, korek z misy szczelny. Wyciek jakby z pod puszki od sterowania z zaworu svc gdzieś pod EGR a jednak nie to.
Dopisano 23 maja 2015, 13:49:
Dziś po wczorajszym myciu silnika znalazłem cholernika gdzie brudzi, wcześniej nie było to jeszcze widoczne. Nie warto robić chyba że przy okazji innej naprawy, miałem z tym jakiś czas spokój podczas wymiany łańcuszka.
Olej lekko się poci i idzie na EGR i cały tył aż do łapy silnika co widać na poprzednich zdjęciach.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam, jako ze ze mnie mechanik bardzo słaby a nie chce jechać od razu do mechanika chciałbym się doradzić forumowiczów.
To jest chyba coś od turbiny ? troche cieknie olej z tamtych okolic. Czy nadaje się do regeneracji czy coś ? na zdjęciu nie widać tak bo wytarłem ponieważ chciałem sprawdzić skąd ten smar, wiem ze to nic groźnego raczej ale chciałbym się dowiedzieć co i jak ponieważ w weekend jadę na wakacje ( około 700 km ) i nie chciałbym żeby coś się po prostu popsuło proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuje Jeżeli potrzeba jakieś informacje czy coś to pisać
To jest chyba coś od turbiny ? troche cieknie olej z tamtych okolic. Czy nadaje się do regeneracji czy coś ? na zdjęciu nie widać tak bo wytarłem ponieważ chciałem sprawdzić skąd ten smar, wiem ze to nic groźnego raczej ale chciałbym się dowiedzieć co i jak ponieważ w weekend jadę na wakacje ( około 700 km ) i nie chciałbym żeby coś się po prostu popsuło proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuje Jeżeli potrzeba jakieś informacje czy coś to pisać
- Od: 12 lis 2014, 15:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel 110KM, 2007
Witam
Dzisiaj mechanik wymienial mi laczniki stabilizatora i naprawial reczny, zauwazyl ze silnik od spodu jest caly ubrudzony olejem. Jednak zeby stwierdzic skad ten wyciek trzeba silnik od spodu umyc. Stad moje pytanie czy ktos cos takiego robil na myjni? Sam sobie tego nie zrobie bo trzeba auto na podnosnik, uzyc srodka do czyszczenia silnika i karcherem spryskac, tylko moje obawy sa takie ze jak oddam na myjnie to mi moga tak umyc ze go juz nie odpale... jakies porady?
Dzisiaj mechanik wymienial mi laczniki stabilizatora i naprawial reczny, zauwazyl ze silnik od spodu jest caly ubrudzony olejem. Jednak zeby stwierdzic skad ten wyciek trzeba silnik od spodu umyc. Stad moje pytanie czy ktos cos takiego robil na myjni? Sam sobie tego nie zrobie bo trzeba auto na podnosnik, uzyc srodka do czyszczenia silnika i karcherem spryskac, tylko moje obawy sa takie ze jak oddam na myjnie to mi moga tak umyc ze go juz nie odpale... jakies porady?
- Od: 7 wrz 2014, 20:30
- Posty: 108
- Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości