Długo świecąca kontrolka ciśnienia oleju.

Postprzez vortex » 16 lis 2015, 19:24

Witam. Temperatura na zewnątrz coraz niższa a mnie zaniepokoiła owa kontrolka. Mam do was prośbę w ocenie czy nie świeci za długo po odpaleniu. Poniżej film z porannego odpalania. Temperatura około 3 stopnie. Olej Motul 8100 Eco-Clean C2 5W30, filtr MANN. Wymiana odbyła się w połowie października.

Początkujący
 
Od: 8 paź 2015, 20:01
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Żukowo
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006

Postprzez miru1968 » 17 lis 2015, 10:25

Jesteś przewrażliwiony. Moim zdanie jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez kropek101 » 17 lis 2015, 22:11

Wydaje ci się to ale zrób coś z tym wyrczącym wiatraczkiem od czujnika temperatury mnie by do szału doprowadził
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez SiN4don » 23 lis 2015, 23:46

Kontrolka również moim zdaniem jest OK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez 4P02DJE » 26 gru 2015, 11:09

Witam. Miałem podobny problem było zabite sitko od pompy olejowej oraz pękła sprężyna regulująca ciśnienie w pompie,wymieniłem i jest OK.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 gru 2015, 15:58
Posty: 6
Auto: MAZDA 3 BL 1,6 HD
109 KM ROK 2013

Postprzez janek001 » 2 sty 2016, 23:23

jedż do warsztatu na pomiar cisnienia oleju , w tym silniku zatyka się sitko pompy oleju jak jest dpf
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2014, 18:08
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Diesel 109 Km
2006

Postprzez widmo82 » 3 sty 2016, 00:16

To panowie jesteście jednymi z pierwszych co mieli z tym problem. Jakoś nie doczekaliśmy się tasiemcowego tematu w dziale Y6 z tym sitkiem. Być może inne marki mają z tym większy problem w 1.6 (a nawet 2l szóstki), ale w mazdowskich 1.6 niezwykle rzadko.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez janek001 » 5 sty 2016, 00:04

no jak to nie , tam sitka sie zatykaja dlatego turbiny sie zatykaja , nawet sitka na przewodzie do turbo , przez przepuszczające podkladki pod wtryski olej sie koksuje i zapycha sitka , każdy turbiniarz ci o tym powie , tylko prawie każdy to olewa bo niechce płacić za zżucenie miski , serwisy nawet pompy oleju wymieniaja na ten olejo koks
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2014, 18:08
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Diesel 109 Km
2006

Postprzez widmo82 » 5 sty 2016, 00:43

Nie przeczę, że to jest niemożliwe, stwierdzam tylko, ze na forum takich przypadków było mało. Gdyby to był tak ogromny problem to własnie odpisywałbym Ci w wątku na dziesiąt stron... a takowego nie ma.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez waciach » 5 sty 2016, 18:27

Może panowie mówicie o słynnym sitku w śrubce przewodów olejowych turbiny ? Jeżeli tak to racja, jest to duży problem w tych silnikach (poruszany trylion razy) ale pewnie na palcach jednej ręki można policzyć diesle z większym przebiegiem które mają jeszcze to sitko bo przy awarii turbo wszyscy mechanicy (nawet janusze w szopie) wiedzieli że trzeba to sitko przedziurawić. Nawet ktoś wspominał że PSA się przyznało że to nie do końca trafiony pomysł byłz tymi sitkanmi.

Ja tego sitka nie mam, smoka jeszcze nie kontrolowałem a mechanik przy wymianie turbo powiedział że na oko patrzył jak olejem "sika" i że git. Troche mu nie ufałem i byłem nawet wkurzony bo kazałem zmierzyć ale już rok śmigam, kontroluje turbo i jest w dobrej formie więc pewnie "sikało" jak trzeba <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez vortex » 8 lut 2017, 20:21

Witam po dłuższej przerwie. Niestety stało się najgorsze. Smok był czysty. Oto parę fotek silnika:

Dopisano 9 lut 2017, 20:21:

Pytanie co mam teraz zrobić ? Kupić goły słupek czy jakiegoś anglika albo rozbitka ? Może Focusa albo jakąś cytrynę ?
Załączniki
IMG_20161031_223700315.jpg
IMG_20161031_220054679.jpg
IMG_20161031_220120395.jpg
Panewka miała czerwonawy kolor.
IMG_20161031_223706863.jpg
Początkujący
 
Od: 8 paź 2015, 20:01
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Żukowo
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006

Postprzez mazda3_05 » 21 lut 2017, 18:09

Ile na liczniku ? Jakie są przyczyny wyjścia korby bokiem ? :) jak to zrobiłeś ? :)
Początkujący
 
Od: 23 maja 2016, 14:03
Posty: 27 (0/1)
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 DIESEL 2005

Postprzez uszol90 » 22 lut 2017, 04:43

vortex napisał(a):Pytanie co mam teraz zrobić ? Kupić goły słupek czy jakiegoś anglika albo rozbitka ? Może Focusa albo jakąś cytrynę ?


Jeśli turbo, pompa, wtryski działały prawidłowo to pewnie, że sam słupek kup i zrób przekładkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kropek101 » 22 lut 2017, 19:33

Drugi silnik na tym forum który się rozpadł pierwszy jaki widziałem miał kręcony licznik rzeczywisty przebieg to ponad 500tyś i się rozleciał.
Widziałem też u kolegi na warsztacie robił przekładkę (łańcuszek padł i wywaliło dziury w tłokach) tu wina użytkownika zlekceważył objawy.
Pytanie ile twój silnik miał nakulane i czy wcześniej nie było jakiś dziwnych objawów.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez macvas » 23 lut 2017, 09:19

Przykry widok. Podbijam pytania przedmówców, bo to faktycznie rzadki przypadek aby dopuścić do tego stanu rzeczy.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez vortex » 14 mar 2017, 23:15

Auto od handlarza. Stan licznika jak go kupowałem to standardowe 160 tys. <ok> Ja dobiłem do 190 tys
Wnętrze wygląda na ok 300 tys może więcej, porównywałem z innymi o prawdziwym przebiegu 180 i 220 nie było tak powycierane jak u mnie.
Olej był wlany 10W40 według naklejki. Ja zmieniłem na 5W30 i może to był błąd.
Silnik lub skrzynia był już wyjmowane, bo są ślady na śrubach. Turbo było zmienione na nowe.
Praca silnika była twardsza niż większość 1.6 HDI. Moc jak i spalanie było do końca takie samo.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2015, 20:01
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Żukowo
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323