Przedostający się olej z odmy do turbiny i filtra powietrza

Postprzez Dan86 » 14 paź 2012, 21:33

Wziąłem się za samodzielna wymianę filtrów. Zacząłem od filtra powietrza. Wyciągnąłem go i zauważyłem napis, który jest chyba datą produkcji: 05.04.11 W tym momencie się zawahałem, bo samochód kupiłem 1 rok temu i zdążyłem wymienić tylko filtr oleju i olej. Nie wiem kiedy były wymieniane poszczególne filtry, ale jeżeli rzeczywiście jest tak jak myślę, że ten filtr był wyprodukowany 1,5 roku temu to chyba nie ma sensu go wymieniać. Z tego co mi wiadomo filtr powietrza wymienia się co 3 lata albo 60 000. Stan chyba też nie wskazuje na bardzo zużyty.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 19:24
Posty: 41
Skąd: Opolszczyzna
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan

Postprzez daaniel » 6 mar 2014, 12:27

Witam.

Znalazłem kilka podobnych tematów na forum jednak brakowało mi odpowiedzi na mój problem.

Otóż od jakiegoś czasu gromadzi mi się olej w układzie zaczynając od rury łączącej turbo z przepływomierzem, na samej przepływce aż po filtr powietrza (kilka czarnych plam oleju). Wszystko byłoby ok gdyby nie fakt że olej ten zasyfia przepływkę i autem nie da się jechać. Na odpiętym przepływomierzu wszystko jest ok.

Czy pojawienie się oleju w tych elementach może pochodzić od turbo ? Czy może od odmy (separatora?) ? Jak to sprawdzić ? Auto nie ma żadnych innych objawów. Jedzie normalnie, nie kopci, nie widać znaczącego ubytku oleju. Z góry dzięki za pomoc.
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 12:35
Posty: 34
Skąd: Głogów
Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.

Postprzez Bartoliniusz » 6 mar 2014, 14:17

Turbo olej ci puszcza, i musi to być sporo skoro tak przeplywke syfi.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez widmo82 » 6 mar 2014, 14:26

bart a Ty masz tam suchutko? Zdaję sobie sprawę, że nadmiar oleju nie jest wskazany, ale z tego co czytam na forum to ludzie piszą, że zawsze mają tam olej i to jest jakaś tam norma. Oczywiście są pewne granice, ale chyba nikt tam nie ma sucho. Jedni co jakiś czas nadmiar czyszczą razem z przepływką a inni olewają sprawę. Z tego co ja zauważyłem to po mocnym garowaniu zawsze mam ciut więcej tego oleju. Padła tutaj na forum nawet rada, aby pod ten korek z "milionem" zapięć wcisnąć zwinięty druciak do garów:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kropek101 » 6 mar 2014, 16:31

Nawet w nowym turbo po krótkim czasie jak sprawdzałem miałem tam niewielką ilość oleju. Mam tak do dnia dzisiejszego ale nic mi nie cieknie nic nie czyszczę więc u kolegi raczej to nie jest normalne i warto zbadać sprawę. poczyść wszystko, zrób jakąś jazdę z 5-10km i sprawdz gdzie masz olej. Przynajmniej dowiesz się z jakiego miejsca się tam dostaje.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez widmo82 » 6 mar 2014, 18:24

Nie mowie ze tam można zlekceważyć każdą ilość oleju, mówię tylko, że pewne ilości są akceptowalne a to ile ma tego oleju autor wątka to już pozostaje do jego weryfikacji. Chciałem tylko przekazać, że sucho to tam nikt nie ma.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kropek101 » 6 mar 2014, 18:58

Wiem widmo dobrze cie zrozumiałem o co ci chodziło dlatego tez napisałem że wymieniałem turbo i olej się pojawia. Autor posta musi sobie teraz zweryfikować ile dla niego to dużo. Pamiętam jak miałem stare turbo to zawsze robiło kilka plam na filtrze ale nie zasyfiało mi przepływki.

Ja bym jeszcze proponował sprawdzić luz na osi turbiny może już jest wytarta na youtube jest pełno filmików więc można zweryfikować czy kolega ma już powody do obaw czy nie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Bartoliniusz » 6 mar 2014, 19:12

Oczywiście że nie mam sucho. Generalnie jeśli jest nowa turbina to nie powinna puszczać oleju. Moja ma nalatane przwie 300 tys i ma prawo. Nie brudzi jednak filtra ani nie syfi przepływomierza. Jeśli aż tak jak napisałem brudzi mocno i widać olej w rurze i jest go sporo to pozostaje wymiana.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez kropek101 » 6 mar 2014, 19:19

Ładny przebieg na turbinie ale jak się lata trasy to nic dziwnego najbardziej wszystko dostaje po <dupa> jak się kręci małe dystanse.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez daaniel » 6 mar 2014, 20:51

Dzięki za odpowiedź. Właśnie jutro planuje rozebrać wszystko, wyczyścić rurę, przepływkę, filtr powietrza mam nowy i poobserwuję skąd to leci. A czy jest taka opcja że ten olej leci od strony odmy ??

kropek101 napisał(a):Ja bym jeszcze proponował sprawdzić luz na osi turbiny może już jest wytarta na youtube jest pełno filmików więc można zweryfikować czy kolega ma już powody do obaw czy nie.


Luzy były sprawdzane prze dwóch niezależnych mechaników i oboje twierdzili że wszystko jest ok.
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 12:35
Posty: 34
Skąd: Głogów
Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.

Postprzez widmo82 » 6 mar 2014, 21:11

ja obstawiam odme
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Bartoliniusz » 7 mar 2014, 09:33

Nie wiem co lepsze. Jak leciałoby przez odme to pierścienie puszczają. Wiadomo co sie z tym wiąże. Nie zauwazyłeś spadku mocy ?
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez daaniel » 7 mar 2014, 13:23

Spadek mocy jest zauważalny tylko na podpiętej przepływce. No ale to logiczne jak jest zasyfiona. Na odpiętej Mazda śmiga jak ta lala jakby nigdy nic.
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 12:35
Posty: 34
Skąd: Głogów
Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.

Postprzez kowalsiu » 7 kwi 2014, 22:54

Witam wszystkich forumowiczów.
Jest to mój pierwszy post na niniejszym forum.
Mam nadzieję, że piszę tego posta w odpowiednim wątku..
Jestem posiadaczem Mazdy 3 od pół roku.

Do niedawna autko sprawowało się bez zarzutów, ale nadszedł w końcu czas... :)
Podejrzewam, że mam problem z przepływomierzem.

Wszystko zaczęło się od nierównej pracy silnika na wolnych obrotach, "szarpania" przy jeździe na niskich obrotach, a także znaczący wzrost dymienia (na czarno).
Oczywiście pierwsze podejrzenie – EGR. Zawór wyczyściłem, choć tak na prawdę to nie było go za bardzo z czego czyścić. Objawy nie ustały. Pojechałem do mechanika na komputer, żadnych błędów związanych z silnikiem. Oczywiście Pan zaproponował, że może mi naprawić EGR za 350 zł (moduł sterujący), choć ja osobiście nie byłem do końca zgodny z jego diagnozą.
W związku z tym postanowiłem wyczyścić przepływomierz.
Po zakończonym czyszczeniu i zmontowaniu wszystkiego "do kupy" okazało się, że objawy się nasiliły. Nasiliły się na tyle, że silnik zaczął pracować bardzo nierówno, praktycznie nie dało się go rozkręcić do 2k RPM, cały czas obroty bardzo mocno falowały..

Co zrobiłem? Odpiąłem przepływomierz. Odpalam samochód i... jak ręką odjął.
Dla pewności podłączyłem raz jeszcze przepływomierz i objawy powróciły.
Po ponownym odłączeniu udałem się na jazdę próbną.
Wszystkie objawy zniknęły, praktycznie zero dymienia no i auto nie straciło nic na mocy.
Po trzecim uruchomieniu silnika zapalił się MIL.

W międzyczasie zaopatrzyłem się w interfejs OBD2 z jakimś oprogramowaniem do czytania błędów.
Okazuje się, że po kolejnym podłączeniu przepływomierza MIL już nie zgasł, ale objawy sprzed całej akcji również nie powróciły. Aktualnie komputer pokazuje błąd P0103 (Mass air flow (MAF) sensor circuit high input) a autko śmiga bez zarzutu (nie mam jedynie pewności co do spalania – podejrzewam, że mogło wzrosnąć).

Aktualnie próbuję uporać się z tym błędem działając wg dokumentacji serwisowej (pobranej z tego forum). Kolejnym krokiem jest sprawdzanie połączeń pomiędzy czujnikiem a terminalem PCM, co wydaje się już być nieco kłopotliwe (ze względu na dostęp do PCM).

Z związku z powyższym wpadłem na pomysł, czy nie byłoby lepiej po prostu sprawdzić czy ten błąd dalej będzie obecny po zamontowaniu innego, sprawnego przepływomierza..

No i dotarliśmy do mojego pytania: :)

Czy ktoś z forumowiczów/forumowiczek z Warszawy lub okolic zechciał(a)by użyczyć swego przepływomierza w celu podłączenia go do mojej Madzi i sprawdzenia czy to ten mój szwankuje?
Ewentualnie, jeżeli ktoś się obawia o swój przepływomierz, można wymontować z mojego i w analogiczny sposób sprawdzić mój przepływomierz w innej Mazdzie.

Pozdrawiam
Mateusz
kowalsiu
 

Postprzez widmo82 » 12 cze 2014, 21:03

Hej.
Chciałbym dorzucić coś bardzo ciekawego, coś co miałem dziś okazję zobaczyć u użytkownika miru1968. Coś własnej produkcji :) Coś co niżej zobaczycie powstało ponieważ bardzo irytował go przedostający się olej do turbiny i filtra powietrza:
Obrazek

Zmobilizował swoje szare komórki do działania i zrodziło się coś takiego: <jupi>
Załączniki
P1070830.JPG
P1070833.JPG
P1070831.JPG
P1070832.JPG
P1070834.JPG
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Bartoliniusz » 13 cze 2014, 20:42

To sie nazywa rzeźba. A tak poza tym to turbina do wymiany <czytaj>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez miru1968 » 14 cze 2014, 09:09

Bartoliniusz napisał(a):A tak poza tym to turbina do wymiany

Po czym tak sądzisz???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez akostarek » 14 cze 2014, 10:36

Ogólnie ślady oleju na filtrze powietrza to dla mnie coś nowego, 3x sam wymieniałem i nic takiego nie widziałem. Z odmy spodziewałbym się tylko smolistego osadu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez miru1968 » 14 cze 2014, 13:36

akostarek napisał(a):spodziewałbym się tylko smolistego osadu.

No bo tak właśnie jest.Pierwsza fotka nie jest z mojego auta.
A to że rzeźba jak napisał Bartoliniusz to mnie akurat mało obchodzi ważne że spełnia swoje zadanie <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez widmo82 » 15 cze 2014, 11:42

jak mi miru1968 powiedział, że po zimie wylewa z tej rurki 3/4 wody (jazda po mieście, krótkie odcinki po wycięciu FAPa) i ok 5-7cm oleju to się nieźle zdziwiłem. Tak, ta pierwsza fotka jest zaczerpnięta z innej dyskusji na forum. Co nie zmienia faktu, że Ci co myślą, że przez odmę niewiele oleju przelatuje do turbiny to się zdziwiłby po zamontowaniu u siebie takiej "rzeźby".
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323