Mazda3 1.6 diesel Y6 -Odma i pęknięte zaczepy rury elastycznej do filtra powietrza

Postprzez hafter997 » 28 lip 2014, 21:10

Dzięki za info :)
Początkujący
 
Od: 26 lip 2014, 15:54
Posty: 4
Auto: mazda 3 (BK) 1.6 l Diesel, 109 KM, 2008 rok,16/DOHC Turbo

Postprzez vintage_82 » 27 sie 2014, 11:02

Witam,
może się powtarzam, ale mam nerwa mocnego.
Warsztat PZMOT w Opolu naprawił mi przewód na taśmę izolacyjną... foto załączone.
Twierdzą, ze nigdzie nie można dostać przewodu i już. Nawet nie powiedzieli, że to na izolacji prowizorka.
Dziady bez honoru.
No, ale do sedna. "Naprawiony" element puścił i zachlapał turbinę, blok silnika. Obawiam się oleju w turbinie, która nota bene była wymieniona miesiąc temu. Podczas tej wymiany "fachowcy naprawili" też przewód. Zamówiłem nowy przewód, ale pytanie czy ta zachlapana turbina mogła doznać uszczerbku na zdrowiu? Jak to wyczyścić? Trzeba ją demontować? Mógł się dostać olej do intercoolera? Czy już zawsze będzie śmierdzieć w aucie olejem? Czy da się jakoś wskazać wpływ tej niby naprawy na ewentualne uszkodzenia auta?
Moim zdaniem mechanik z byle kwalifikacjami powinien zadzwonić i powiedzieć, że nie naprawia do póki mu nie przywiozę konkretnego węża, a ci zrobili na taśmę izolacyjną...
Proszę o poradzę i oby to nie była zmiana turbiny po miesiącu użytkowania.

PS> zabezpieczenie pękło wczoraj. Wczoraj też silnik zaczął dostawać olej. Przejechałem tak ze 4 kilometry bo w porę zauważyłem.

Dziękuję za wsparcie w rozwiązaniu problemu.
Załączniki
WP_20140827_005.jpg
WP_20140827_004.jpg
WP_20140827_003.jpg
Ostatnio edytowano 27 sie 2014, 15:18 przez vintage_82, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 8 maja 2014, 20:41
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 11/2006

Postprzez kropek101 » 27 sie 2014, 14:33

Zmień ten warsztat rura jest dostępna zaczynając od alledrogo, fox rzeszów, jak i inter cars.
Kolejna sprawa czy warsztat zdiagnozował przyczynę popsucia się turbiny czy poprostu wymienił bo padła?
Na każdą usługę i na części jest gwarancja więc możesz reklamować dochodząc swoich racji.
Trzecia sprawa turbo chlapie olejem-czyli jest coś nie tak. Turbo może być felerne albo przytkane przewody ciśnieniowe oleju i wywala na tulejkach.

Co do przewodów które masz poklejone one nie mają za bardzo wpływu na chlapanie olejem z turbiny. Miejsce gdzie masz szkot jest dosyć ważne bo tam może ci zaciągnąć syf z powietrza i rozwalić łopatki. Drugie miejsce przy odmie to standard większość z nas to ma połamane na zapinkach.

Jak ci przeszkadza zachlapanie olejem kup środki i umyj silnik.
Co do smrodu oleju jedna trasa zabrudzenie się wypali wygrzeje i zapach zniknie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez vintage_82 » 27 sie 2014, 15:26

Dzięki za szybką odpowiedź. Warsztat wymienił bo padła. Urwało wirnik. Bez innej diagnozy...
Turbo regenerowane, fakt. Później zrobię dokładniejsze foty, to wrzucę.
Póki co nie jeżdżę tym autem, więc nic się nie dostanie na obecną chwilę. Czytałem i normalna sprawa, że to się łamie, psuje i z wiekiem niszczeje. Inna sprawa, że warsztat powinien powiedzieć, ze nie naprawiają do póki ni będzie nowego przewodu... No ale woleli taśmę izolacyjną do kabli. Nawet nie założyli zacisku lub jakiejś trytytki i wychodzi mi na to, że olej tryska jakoś od strony odmy – łączenie kawałkiem gumy widoczne na drugim foto. Nie wiem, nie znam się, ale jakoś mi to wygląda na zachlapane od góry. Zrobię później foto i wrzucę.

Zadzwonili do mnie z warsztatu i będą wymieniać ten przewód. Silnik też wyczyszczą jednak nie jestem pewien czy podadzą mi przyczynę zachlapania olejem. Jak się wszystko uszczelni, to wtedy olej będzie w obiegu cały czas i nie wiem jakie mogą być tego skutki.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 maja 2014, 20:41
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 11/2006

Postprzez aksel777 » 28 gru 2021, 17:43

Te silniki tak mają walą olejem z odmy podobno to wada fabryczna. Przez większość czasu da się z tym żyć ale jak przekroczyłem 220000 to zaczęło mi walić mocniej. Wymieniłem dekiel z odma niestety niewiele pomogło ale czasem podobno pomaga. Ja natomiast założyłem oil catch tank /separator oleju inaczej i mi ten cały syf i wodye wylapuje (widać na filmie) i to chyba najlepsze rozwiązanie chociaż najlepiej by było znalesc przyczynę. Film z mojego montażu w linku poniżej https://youtu.be/SYAI0IRKSIQ jeżeli pomogłem rozjaśnić temat to laikuj
Początkujący
 
Od: 28 gru 2021, 17:05
Posty: 2
Auto: Citroen c4 1.6hdi 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323