Zaślepiony EGR, brak DPF, nowa turbina a Mazda "nie chodzi"...
Napisane: 23 sty 2015, 17:55
Witam Wszystkich, jestem tutaj nowy więc nie wiem czy w dobrym miejscu umieszczam ten wątek, ale potrzebuję pomocy. Od maja 2014r posiadam Mazdę3 1.6 CD 109km, problemy zaczęły się w sierpniu gdyż musiałem wywalić dpf, ponieważ mazda nie odpalała, zero mocy oraz ropa w oleju, diagnoza mechanika- filtr DPF. Mechanik usunął dpf fizycznie oraz wgrał nowe oprogramowanie soft. Auto po kilku dniach odebrano, chodziło. Przyszedł miesiąc grudzień, auto odpalam i jadę ale brak mocy. Diagnoza mechanika turbina. Kupiłem turbinkę po regeneracji, zakładał ją mechanik inny niż ten co usuwał dpf. Auto odzyskało moc, ale rano pod autem plamy oleju. Dodam że jeszcze do dziś mam ten problem, ale w przyszłym tyg odstawiam auto na wymianę uszczelki pokrywy zaworów. Mija sobie kilka dni a auto nawala, do 2tys obrotów i dalej nie chcę iść, pełno dymu z rury wydechowej oraz oleju. Zaprowadziłem do mechanika co usuwał dpf, popatrzył, rozkręcił przepływkę, wyczyścił i nic. Odłączył rurę od intercoolera, odpaliłem i obroty powróciły. Zostawiłem mu aby wyczyścił intercooler. Na drugi dzień auto odebrałem, pojechałem do domu i wszystko grało. Na drugi dzień jadę do miasta a tu niespodzianka, raz ma moc a raz nie ma. Znów mu zaprowadziłem i dzwoni po paru dniach że musi wymienić 2 świecę oraz błąd przepływki. Przepływkę wyczyścił i błąd znikł z komputera ale auto dalej wchodzi w tryb awaryjny i zero mocy. Stwierdził po kolejnych dniach,że ktoś usunął płytkę z błędami i po odłączeniu czujników żadna kontrolka się nie zapaliła w kokpicie. Załatwił od kolesia taką płytkę z błędami (plik) i po podłączeniu pod kompa wykrył kilka błędów EGR i przepływki. Dzwoni i się pyta czy zaślepić czy kupuję nowy zawór EGR. Postanowiłem aby zaślepił bo nowy zawór to koszt około 500zł a on zaślepi za 600zł i wgra jakiś soft. Po wielu dniach czekania aż auto będzie gotowe pojechałem i odebrałem auto, jest moc i przyśpieszenie. Po 2 dniach na 3 biegu daję w gazu a on do 3tys obrotów i nie chcę iść, puszczam pedał i znów gaz i idzie. Raz idzie i raz do 3 tys i nie idzie. Dziś byłem u niego to stwierdził,że to turbina się zacina, złe smarowanie miała i jak pompa oleju poda jej większą dawkę oleju turbina się załącza i moc odzyskuje. Czy ktoś z Was miał takie problemy z mazdą 3 jakie ja mam teraz? Proszę o jakieś rady bo portfel już mam pusty a auto nie chodzi.