Zaślepiony EGR, brak DPF, nowa turbina a Mazda "nie chodzi"...

Postprzez victorek22 » 23 sty 2015, 17:55

Witam Wszystkich, jestem tutaj nowy więc nie wiem czy w dobrym miejscu umieszczam ten wątek, ale potrzebuję pomocy. Od maja 2014r posiadam Mazdę3 1.6 CD 109km, problemy zaczęły się w sierpniu gdyż musiałem wywalić dpf, ponieważ mazda nie odpalała, zero mocy oraz ropa w oleju, diagnoza mechanika- filtr DPF. Mechanik usunął dpf fizycznie oraz wgrał nowe oprogramowanie soft. Auto po kilku dniach odebrano, chodziło. Przyszedł miesiąc grudzień, auto odpalam i jadę ale brak mocy. Diagnoza mechanika turbina. Kupiłem turbinkę po regeneracji, zakładał ją mechanik inny niż ten co usuwał dpf. Auto odzyskało moc, ale rano pod autem plamy oleju. Dodam że jeszcze do dziś mam ten problem, ale w przyszłym tyg odstawiam auto na wymianę uszczelki pokrywy zaworów. Mija sobie kilka dni a auto nawala, do 2tys obrotów i dalej nie chcę iść, pełno dymu z rury wydechowej oraz oleju. Zaprowadziłem do mechanika co usuwał dpf, popatrzył, rozkręcił przepływkę, wyczyścił i nic. Odłączył rurę od intercoolera, odpaliłem i obroty powróciły. Zostawiłem mu aby wyczyścił intercooler. Na drugi dzień auto odebrałem, pojechałem do domu i wszystko grało. Na drugi dzień jadę do miasta a tu niespodzianka, raz ma moc a raz nie ma. Znów mu zaprowadziłem i dzwoni po paru dniach że musi wymienić 2 świecę oraz błąd przepływki. Przepływkę wyczyścił i błąd znikł z komputera ale auto dalej wchodzi w tryb awaryjny i zero mocy. Stwierdził po kolejnych dniach,że ktoś usunął płytkę z błędami i po odłączeniu czujników żadna kontrolka się nie zapaliła w kokpicie. Załatwił od kolesia taką płytkę z błędami (plik) i po podłączeniu pod kompa wykrył kilka błędów EGR i przepływki. Dzwoni i się pyta czy zaślepić czy kupuję nowy zawór EGR. Postanowiłem aby zaślepił bo nowy zawór to koszt około 500zł a on zaślepi za 600zł i wgra jakiś soft. Po wielu dniach czekania aż auto będzie gotowe pojechałem i odebrałem auto, jest moc i przyśpieszenie. Po 2 dniach na 3 biegu daję w gazu a on do 3tys obrotów i nie chcę iść, puszczam pedał i znów gaz i idzie. Raz idzie i raz do 3 tys i nie idzie. Dziś byłem u niego to stwierdził,że to turbina się zacina, złe smarowanie miała i jak pompa oleju poda jej większą dawkę oleju turbina się załącza i moc odzyskuje. Czy ktoś z Was miał takie problemy z mazdą 3 jakie ja mam teraz? Proszę o jakieś rady bo portfel już mam pusty a auto nie chodzi. :( :( :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 17:31
Posty: 15
Skąd: Poznań/ Gniezno
Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu

Postprzez kropek101 » 23 sty 2015, 21:47

Teraz to już żaden z mechaników ci się nie przyzna ale moim zdaniem dali pupy i to nie pierwszy raz poczytaj sobie dział silniki diesla a dokładnie problemy z dpf i o wymianie turbo tam się dowiesz co sknocili.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Mateusz L » 23 sty 2015, 23:09

Dziś byłem u niego to stwierdził,że to turbina się zacina, złe smarowanie miała i jak pompa oleju poda jej większą dawkę oleju turbina się załącza i moc odzyskuje


Kyrie Eleison...Stary, jak mechanik mówi Ci, że turbina się "załącza" jak ma olej, a jak nie ma to się "odłącza" to zmień mechanika. Żadna turbina nie "załącza" się i nie "wyłącza". Turbosprężarka pracuje cały czas, a farmazony o załączaniu i wyłączaniu wywodzą się z zamierzchłych czasów gigantycznej turbodziury sprężarek o stałej geometrii. Po prostu- w pewnym momencie ciśnienie generowane przez sprężarkę jest na tyle duże, że "czuć", co może wiązać się także ze zmianą np. nastaw wtrysku. Turbo z olejem pracuje, zaś turbo bez oleju- zaciera się NATYCHMIAST!!!.
Nie zmienia to jednak faktu, że DV6TED jest dość specyficzny, jeśli idzie o smarowanie turbiny i ew. jej wymiana wymaga gruntownego czyszczenia układu smarowania. Rozumiem, że przewód i sitko sprawdzone? Te silniki miały przypadłość dotyczącą zatykania przewodu smarującego turbo. Dobrze też sprawdzić stan smoka. Olej co 10-12 tys. Syntetyk. Filtr paliwa moim zdaniem co 10-15 tys, albo co rok. Miałem dziwne objawy, kołysanie motorem, liczyłem w myślach wydatki, elementy zasilania...i wymieniłem filtr paliwa- jak ręką odjął...a poprzedni wymieniłem na naprawdę dobrej firmy, jakieś 20 tys. km wcześniej...
Dziwne- zaślepienie EGR 600zł? Kupił byś nowy, miałbyś spokój na 200-300tys. km bez rzeźbienia i bezsensownego cudowania.To samo FAP. Na pewno był do wyrzucenia?! Jak wyglądał wkład po zdemontowaniu.
Kupa naprawdę kumatych, jeśli idzie o Diesle,francuskich inżynierów konstruowała i poprawiała ten silnik latami, ale nie...mechanicy wiedzą lepiej, choć ten co Ci wyrzucił EGR, zapewne, jak 90% mechaników nie wie nawet do czego on służy...

Po 2 dniach na 3 biegu daję w gazu a on do 3tys obrotów i nie chcę iść, puszczam pedał i znów gaz i idzie.

Równie dobrze, może padać Ci potencjometr gazu. Dla bezpieczeństwa (niekontrolowane przyspieszenie) jest zdublowany, a jeśli sygnał się nie zgadza na obu, to mogą być jaja. Ale przyczyn może być dużo więcej. Jak odpalasz silnik, to w momencie rozruchu cięgno zmiennej geometrii jest wciągane do tej gruszki przy turbo? Może sterowanie? Elektrozawór nastawnika, podciśnienie? Może nieszczelny dolot? Może turbo? Może filtr powietrza. Znajdź dobrego mechanika- jak nie masz od Mazdy, to od Peueotów/Citroenów. Ten silnik nie jest skomplikowany, ale wymaga wiedzy. W PSA jest łatwiej- Lexia rzadko się myli- czasem można coś źle zinterpretować, jak np.ja u siebie z filtrem paiwa. Myślałem, że EGR powoduje wahania ciśnienia na listwie (przydusza silnik, a ten się "broni"), a było 180 stopni na odwrót, ale powiedział mi to dopiero koleś, który naprawia te silniki na codzień. . Nie wiem jak wygląda diagnostyka Mazdy, ale w PSA musi być Lexia, a "uniwersalne testery" można o kant pupy potłuc.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez wacha8 » 24 sty 2015, 11:02

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 152 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Jest Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM

Postprzez victorek22 » 24 sty 2015, 16:51

Kolego z tym wyłączaniem i załączaniem się turbiny to ja po prostu źle to napisałem, masz rację że złe smarowanie turbiny skutkuje tym że turbina w ciągu paru sekund zostaje zatarta. Gdy pojechałem do mechanika u którego byłem po raz pierwszy z mazdą, to było w maju po zakupie auta bo klima nie chodziła to zapytał mi się czy podczas wymiany turbiny została wyczyszczona miska olejowa oraz wymieniony na nowy lub wyczyszczony właśnie ten smok, ja odp że nie wiem więc pojechałem do nich co wymieniali turbinę i się zapytałem a on odp że nie czyścili bo takie przypadki zanieczyszczonej miski i smoka zdarzają się raz na milion i nie ma takiej potrzeby. Przewód ponoć sprawdzili a sitka żadnego tam nie było. Co do wymiany oleju od maja olej miałem już 3 razy wymieniany :) Filtr paliwa był w sierpniu wymieniany , jeśli chodzi o filtr dpf to gdy odebrałem auto po jego wyrzuceniu spytałem się gdzie leży ten dpf wyrzucony bo chciałem go zobaczyć to stwierdził że już go wyrzucił bo cały zasyfiony. Do dziś się zastanawiam czy naprawdę mam ten dpf usunięty, a w pon jadę do innego elektryka na 8 rano, który jako pierwszy naprawiał moją mazdę po zakupie i byłem zadowolony. A ten mechanik co usuwał mi fapa to mój znajomy mechanik go polecił i teraz się zastanawiam czy to mechanik czy partacz! [i]Kolego a powiedz mi w jaki sposób mogę sprawdzić czy turbina jest sprawna i się nie zatarła? poprzez wąż który idzie od turbiny i patrzeć jak puchnie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 17:31
Posty: 15
Skąd: Poznań/ Gniezno
Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu

Postprzez kropek101 » 24 sty 2015, 18:40

Mechanicy mogli nawet nie wiedzieć o istnieniu tego sitka ponieważ jest ono włożone do śruby na przewodzie olejowym poniżej zdjęcie niedawno wyjmowałem z jednej mazdy więc jeszcze nie zdążyłem wyrzucić.
Załączniki
PB160236.JPG
PB160241.JPG
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez victorek22 » 24 sty 2015, 19:45

ja pierdziele, nigdy bym nie przypuszczał że te sitko jest takie malutkie. Teraz to założę się że takie sitko też pewnie mam i tak jak kolego pow mechanicy nawet nie wiedzieli gdzie one jest!

Dopisano 24 sty 2015, 18:48:

a kolego gdzie to sitko jest dokładniej umieszczone w tym przewodzie olejowym turbiny?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 17:31
Posty: 15
Skąd: Poznań/ Gniezno
Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu

Postprzez kropek101 » 24 sty 2015, 20:28

Akurat tego zdjęcia nie mam sitko znajduje się w śrubie którą przykręcasz przewód olejowy do silnika
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Mateusz L » 24 sty 2015, 23:50

Jak chcesz to jutro wrzucę Ci zdjęcie śruby i chłodnicy oleju. Też podobno dobrze wyczyścić. Turbo jak by padło to pewnie byś widział i słyszał. Sprawdź przewody, czy twardnieją, ale najlepiej jak byś podłączył komputer. Czy przy odpalaniu cięgno jest wciągane do "gruszki"? Możesz odłączyć przepływkę i sprawdzić jak chodzi. Jak odcina na 3000 tys. to raczej coś mu nie pasuje. Poszukaj, w necie była kiedyś serwisówka tego silnika. Nie musi być nic poważnego. PS. Te silniki nie tolerują rzeźbienia!
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez victorek22 » 25 sty 2015, 12:27

kolego jak mam zauważyć czy te ciegno wciagane jest do gruszki, i gdzie jest to umiejscowione?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 17:31
Posty: 15
Skąd: Poznań/ Gniezno
Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu

Postprzez Mateusz L » 25 sty 2015, 20:55

Jeśli silnik ma ten sam osprzęt co Peugeot, a podejrzewam, że ma, to przy turbosprężarce (pod samą turbiną) masz takie coś, co przypomina małą puszkę. Jest tam podłączony przewód podciśnienia, zaś z puszki wychodzi cięgno do turbosprężarki (pomiędzy turbiną, a sprężarką), które steruje łopatkami zmiennej geometrii. Odbywa się to na drodze sterowania podciśnieniem, które jest płynnie regulowane przez zawór elektromagnetyczny, zaś "zasilane próżnią" przez vaccum pompę i zbiornik". Przed uruchomieniem cięgno powinno być max. wysunięte, zaś natychmiast po odpaleniu, albo i w trakcie, powinno się schować do tej "puszki" niemal do końca. Tylko nic tam nie kręć i nie używaj siły- to delikatne urządzenie. Powiedz, żeby ktoś odpalił a Ty obserwuj, czy się chowa, czy nie.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez victorek22 » 25 sty 2015, 21:06

kolego wyślesz mi zdjecie śruby tam gdzie jest to małe sitko oraz chlodnice oleju. ?

Dopisano 25 sty 2015, 20:08:

kolego wyślesz mi zdjecie śruby tam gdzie jest to małe sitko oraz chlodnice oleju. ?

Dopisano 25 sty 2015, 20:08:

kolego wyślesz mi zdjecie śruby tam gdzie jest to małe sitko oraz chlodnice oleju. ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 17:31
Posty: 15
Skąd: Poznań/ Gniezno
Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu

Postprzez Mateusz L » 25 sty 2015, 23:07

Sorry, że dopiero. Wszystko co tu jest, dzieje się pod filtrem cząstek. Filtr jest rzecz jasna zdjęty. Jak będziesz koniecznie chciał to robić, to ważny jest stan obejmy między turbo i FAP. Ten silnik był u mnie taki zawalony sadzą właśnie przez to. Teraz jest czysty, aż prawie lśni. Sitko ktoś usunął przede mną, ja tylko sprawdziłem. Jak jest czyste, to nie wiem, czy jest sens usuwać. Chłodnica- ja zdejmowałem, bo mi pękła (tzn. ktoś ją chyba kiedyś czymś trafił). PS. Jak ktoś by był zainteresowany umieszczeniem zdjęć na forum, to mam ich trochę z tych "okolic", ale męczył się nie będę pół dnia z tym dodawaniem, mogę przesłać na maila. Co do filtra, to co Ci mechanik mówił, że wkład usunął, czy co? PS2. Zdjęcia są z Peugeota 307. W Maździe może to wyglądać nieco inaczej.
Załączniki
DSCN0248[1].jpg
DSCN0246[1].jpg
DSCN0258[1].jpg
DSCN0249[1].jpg
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez victorek22 » 26 sty 2015, 00:32

Co do filtra to mechanik wyciągnął filtr dpf i zaspawal. a może mi ktoś powiedzieć gdzie dokładnie, w jakim miejscu powinien znajdować się ten dpf? obok katalizatora czy bliżej silnika? fajna relacja z tymi zdjęciami, szkoda tylko że to nie od mazdy silnik
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 17:31
Posty: 15
Skąd: Poznań/ Gniezno
Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu

Postprzez Mateusz L » 26 sty 2015, 11:47

Przecież to ten sam silnik. Filtr FAP właśnie tam, gdzie trzymałem aparat, robiąc zdjęcia. Filtr był wyjęty . W Maździe z tego co widziałem jest zespawany w całość, zaś w Peugeocie FAP i katalizator są skręcone obejmą. Jeśli w Maździe jest tak samo, to w jednej puszce jest jedno i drugie- katalizator, a tuż za nim FAP. Tak to wygląda na zdjęciach na allegro w przypadku Mazdy. Generalnie FAP/ DPF (jak kto woli) jest tam, gdzie w układ wydechowy wchodzą dwie cienkie rurki w pewnej odległości od siebie (różnicówka) , a także wkręcony jest czujnik (wygląda jak świeca żarowa z kabelkiem z zewnątrz).
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez victorek22 » 27 sty 2015, 14:02

jak widać na zdjęciu rura nie jest przykręcona, brakuje metalowej łapy. Czy ktoś wie czy takie coś można kupić, gdzie i za ile?
Załączniki
20150126_114046.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 17:31
Posty: 15
Skąd: Poznań/ Gniezno
Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323