M3 2006 1.6 109 KM – dzwiny metaliczny dzwięk podczas przyspieszania

Postprzez naervaer » 13 sty 2015, 10:46

Witam, niedawno nabyłem M3. Jej bolączką jest dziwny metaliczny dźwięk, który określiłbym jako łoskot, szuranie, świszczenie, lekkie dzwonienie (sorry, to naprawdę tak dziwny dźwięk, że trudno to opisać :) ) dochodzący z komory silnika, wydaje mi się, że z okolic nóg pasażera. Występuje tylko podczas przyspieszania lub jazdy ze stałą prędkością kiedy muszę utrzymywać delikatne nacisnięcie gazu, w okolicach 1,5k obrotów i niknie (lub jest zagłuszany przez pracę silnika) w okolicach 3k. Kiedy zdejmuje nogę z gazu dźwięk kompletnie znika. Najciekawsze jest to że dźwięk nie pojawia się w żadnym zakresie obrotów gdy silnik jest na luzie.

Przed kupnem pojechałem na przegląd podczas którego wyskoczył błąd P1402 czyli ograniczenie funkcji egr. Jestem zielony w kwestii diesli i nie mam pojęcia czy okoliczności występowania tego dźwięku mogą wskazywać na egr? Dodam, że na niskich obrotach zdaża się, że silnik dostaje delikatnej czkawki – jakby utraty mocy na pół sekundy – po lekturze tematu o egr jestem pewien, że to na pewno to, ale czy metaliczny dźwięk też jest związany z tym ustrojstwem?
naervaer
 

Postprzez kropek101 » 13 sty 2015, 16:17

Tak metaliczny dzwięk wydaje EGR nawet ten sprawny to odgłos zamykania i otwierania się na wyższych rpm głos zanika
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 13 sty 2015, 20:05

kropek101, czegoś nie rozumiem, podczas przyspieszania EGR jest chyba zamknięty ? co by tam miało tak walić ?

Cokolwiek ten dźwięk wydaje, jest to normą w tych silnikach, warto sprawdzić ew koło pasowe wału korbowego, nikt na forum dokładnie nie wie czego doświadczyłeś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 13 sty 2015, 21:23

Akostarek masz rację źle ująłem moją wypowiedź <glupek2>
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Dominooo » 13 sty 2015, 23:25

Zostawcie już ten EGR w spokoju :) Cokolwiek się nie stanie w tym aucie to zaraz się upatruje przyczyn w EGR :)
A może to dzwoni łańcuszek na wałkach rozrządu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez waciach » 14 sty 2015, 14:25

Jeździłeś wcześniej autem z podobnym silnikiem ?
Może po prostu nie rozpoznajesz dźwięku pracującej pod obciążeniem turbiny która wydaje z siebie właśnie taki dźwięk i dokładnie w opisanych przez CIebie sytuacjach ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez naervaer » 14 sty 2015, 14:56

Jeździłem Mercem z turbo dieslem z 2000r ale wydaje mi się, że to zupełnie inna bajka technologiczna więc porównania nie mam i bardzo chętnie trzymałbym się wersji, że to normalny dźwięk :) . Niepokoi mnie jednak taka różnica brzmienia względem pracy na luzie.
Tak czy inaczej w najbliższym czasie wybieram się na wymianę rozrządu i diagnozę egr do mechanika od japońców, zobaczymy co on powie.
naervaer
 

Postprzez kropek101 » 14 sty 2015, 18:28

Jak ci auto jeździ wymień rozrząd a łapy z dala od tego zaworu chyba że chcesz go od razu tak jak inni "profilaktycznie wymienić na nowy" <lol>
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez waciach » 15 sty 2015, 10:39

kropek101 napisał(a):Jak ci auto jeździ wymień rozrząd a łapy z dala od tego zaworu chyba że chcesz go od razu tak jak inni "profilaktycznie wymienić na nowy" <lol>


Dokładnie tak, do póki działa to nie ruszaj a jak padnie to wtedy się baw i albo wymieniaj albo zaślepiaj (tylko z głową).
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323