Mazda3 BK -spadek mocy: upalone świece

Postprzez kubadj » 18 lis 2014, 22:02

Witam.
Mam problem z Mazdą 3 z 2007 roku 1,6 TDCI z przebiegiem 127 tys. km.
Któregoś pięknego dnia podczas jazdy Mazda straciła moc i ogólnie przyśpieszanie. Jak się dało gaz do podłogi to nieznacznie przyśpieszała, lepiej było gdy dźwignia przyśpieszenia była w połowie to nieznacznie przyśpieszała. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem zniknął.
Po przejechaniu ok 15 km problem powrócił i już po odpaleniu przejeźdza się kilkadziesiąt metrów i znów to samo.

Pierwszym moim pomysłem był filtr paliwa, który wymieniłem po 2 dniach na nowy ale niestety żadnej reakcji. Czytając forum doszedłem że to może być przepływomierz, a więc rozebrałem go i przeczyściłem ale dalej to samo. Jestem w kropce i nie wiem co robić. Jestem umówiony do elektronika na piątek ale może z Was Ktoś będzie coś wiedział lub miał taki przypadek bo znając elektroników to bedą mi wymieniać wszystko począwszy od przepływki, egr, turbiny i co im jeszcze przyjdzie na mysl a więc proszę ratujcie. :)
Ostatnio edytowano 10 lip 2015, 10:15 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Powód: temat
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 21:41
Posty: 18
Skąd: Krężnica Jara
Auto: Mazda 3 HB 2007r 1,6TDCI 90km

Postprzez Paolo » 18 lis 2014, 22:39

Kontrolka się świeci? Podpinałeś pod kompa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez kubadj » 19 lis 2014, 01:01

właśnie w tym jest sęk, że nie pojawia się żadna kontrolka jak się tak dzieje. Podpięcie pod kompa w piątek u elektroników.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 21:41
Posty: 18
Skąd: Krężnica Jara
Auto: Mazda 3 HB 2007r 1,6TDCI 90km

Postprzez Majkel_27 » 19 lis 2014, 10:56

kubadj napisał(a):[...] straciła moc i ogólnie przyśpieszanie. Jak się dało gaz do podłogi to nieznacznie przyśpieszała [...]


Witam,
miałem podobny problem, chyba ze dwa trzy razy. Po wejściu w tryb awaryjny check engine, po zgaszeniu i odpaleniu silnika od razu w porządku. Elm327 nie pokazał żadnych błędów. Problemy tylko w trasie, po mieście nigdy.
Kiedyś miałem nawet przy sobie kompa i podłączyłem po wystąpieniu błędu, przed zgaszeniem silnika – elm nie pokazał niczego mimo świecącego się checka.

Wymieniłem pękniętą harmonijkę przy dolocie i filtr paliwa. Od tego czasu spokój.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 15:13
Posty: 31 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 [2010]

Postprzez kubadj » 19 lis 2014, 20:06

tylko u mnie podczas tego nie pojawia się żaden check.

Dopisano 20 lis 2014 0:07:

harminijka sprawdzona jest sprawna. Jeszcze jakieś pomysły? ?
Dzisiaj oprócz sprawdzenia harmonijki sprawdziłem świece ale tylko 3 bo do ostatniej to nie wiem nawet jakim sposobem można to zrobić bo całkowicie nie ma dostępu. Odpiąłem te kopułki i poprzez przewód od akumulatora dokładnie od + próbowałem zewrzeć ze świecą ale nie było żadnej reakcji ???? czy te świece tak się powoli załączają że nie iskrzą czy po prostu są zepsute ?? bo na żadnej nic się nie działo.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 21:41
Posty: 18
Skąd: Krężnica Jara
Auto: Mazda 3 HB 2007r 1,6TDCI 90km

Postprzez uszol90 » 20 lis 2014, 08:40

Na kolektorze ssącym jest złączka do świec tam możesz wszystkie sprawdzić.
Jak podawałeś + na świece to powinno "iskrzyć" jeśli nie to są spalone.
Masz FAPa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kubadj » 20 lis 2014, 10:02

FAPa nie mam bo to wersja 90 KM.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 21:41
Posty: 18
Skąd: Krężnica Jara
Auto: Mazda 3 HB 2007r 1,6TDCI 90km

Postprzez Majkel_27 » 20 lis 2014, 12:40

Bez odczytu błędów ciężko zgadywać.
Świece – nie wiem, czy komputer wchodzi w tryb awaryjny po wykryciu usterki świec – ale raczej nie. Ale tylko zgaduję. Podobno te silniki da radę odpalić bez żadnej sprawnej świecy, na samej kompresji. Podobno :)

Tu kolega ma podobny problem viewtopic.php?f=469&t=176731
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 15:13
Posty: 31 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 [2010]

Postprzez uszol90 » 21 lis 2014, 09:28

No jasne ze da rade odpalić – jak każdego sprawnego diesla, ale na bank w samochodach z FAPem bez sprawnych świec jest uruchamiany tryb awaryjny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kubadj » 21 lis 2014, 16:32

Witam. Byłem u elektroników i po podłączeniu do komputera były następujące błędy:
P143624
P050421
P0162221
P039521
P069122
P038061
P011321
P010024
P010222
po wykazowaniu błędów pozostał tylko błąd P038061 a więc jest to błąd świec żarowych. Na wtorek jestem umówiony na wymianę świec. Podobno strasznie się urywają i ciężko jest je wykręcić. za wymianę liczą sobie 100zł od sztuki za robociznę jeśli się niec nie urwie a jak się urwie to 250zł/szt.
Tylko jest jeden problem czy to będzie akurat to bo u mnie nie ma FAPa a jak to kolega pisał wyżej że z FAPem to na pewno przechodzi w tryb awaryjny. Co o tym wszystkim myślicie? jakieś pomysły ??

Dopisano 21 lis 2014 16:59:

Dodam, że podejrzewali przepływomierz. Po przywiezieniu nowego i po podpięciu to samo żadnej poprawy. Więc przepływomierz mamy już pewny.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 21:41
Posty: 18
Skąd: Krężnica Jara
Auto: Mazda 3 HB 2007r 1,6TDCI 90km

Postprzez smile » 21 lis 2014, 17:44

100 za sztukę?! <wow> <wow>
Strasznie się urywają?! Chyba nie w tę stronę nimi kręcą.... Ja wymieniłem wszystkie 4 świece w 30 minut. Wychodzą bez problemu. No ale ważne aby to robić na gorącym silniku! Paluszki trochę można ugrilować ale prawdopodobieństwo ukręcenia jest znikome.

Świece już kupiłeś? Ja montowałem Boscha, kupiłem najpierw Beru w ASO Forda ale się przeraziłem jak zobaczyłem, że nie mają gwintu <lol> Ale okazało się, że tak wyglądają nowe świece :| <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kropek101 » 21 lis 2014, 23:13

Na gorącym silniku <glupek2> jaja sobie robisz głowice, bloki teraz robią ze stopów aluminium nawet w instrukcjach jak byk jest napisane wymieniać na zimnym silniku aby nie uszkodzić gwintu!

Dopisano 21 lis 2014, 23:17:

ja dałem 40zł za wymianę ale faktycznie jak się urwie to koszt rośnie do 250zł od sztuki
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez smile » 21 lis 2014, 23:34

Nie, nie jaja. Na gorącym jest luźniejsze pasowanie. A jeśli jakiś głupek je dokręcił za mocno wcześniej, to czy zimny czy ciepły to się coś ukręci...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez uszol90 » 22 lis 2014, 00:32

i przy wymianie polecam użyć smaru miedziowego na nowe świece – nie drogi w małych tubkach można kupić za parę złotych ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kropek101 » 22 lis 2014, 19:43

Smile co do siły dokręcenia to masz rację bo mało kto używa dynamometryka tylko na wyczucie dokręca a jak przesadzi to następna wymiana kończy się urwaniem.Na opakowaniach jest wyraźnie podane 20-25Nm tylko jak dojść kluczem jak musiało by się pół auta rozwalić?! Dziś akurat zmieniałem w volvo v40 świeczki można powiedzieć że przykręcone w palcach a niedawno robiłem forda miał przez kogoś dowalone że się gieły na szczęście to jeszcze były te grube więc udało się bez urwania.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 22 lis 2014, 20:56

uszol90 napisał(a):przy wymianie polecam użyć smaru miedziowego

pamiętaj że miedź + aluminium = ogniwo galwaniczne, sam ukręciłem imbus 8 na 1/2" zanim się nauczyłem :)

Co do samego błędu świeć, problemy są w przypadku FAPa, ale nikt nie zagwarantuje Ci, że soft silnika 90KM zachowuje się inaczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tadziol » 24 lis 2014, 21:33

smile napisał(a):Na gorącym jest luźniejsze pasowanie. A jeśli jakiś głupek je dokręcił za mocno wcześniej, to czy zimny czy ciepły to się coś ukręci...

Sorry za OT,ale powiedz mi ile ściągnąłeś głowic z Y6,żeby wybić "napuchnięte" żarniki świec ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubadj » 25 lis 2014, 14:03

Witam. Sytuacja rozwiązana. Tak jak to proponowaliście była to przyczyna spalonych świec. 3 się wykręciły a z jednej zostało jakieś 1,5 cm ale magicy dali sobie z tym radę tylko wiadomo cena kosmiczna. za wyjęcie i zamontowanie nowych 660zł. Zamontowali mi Beru. Powiedzieli, że to najwyższa półka. Dziękuje serdecznie za pomoc. Pozdrawiam. papa
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 21:41
Posty: 18
Skąd: Krężnica Jara
Auto: Mazda 3 HB 2007r 1,6TDCI 90km

Postprzez uszol90 » 25 lis 2014, 15:08

dla potomnych, auto bez FAPa tak? wersja 90km? i po przepaleniu wszystkich swiec tryb awaryjny ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kropek101 » 25 lis 2014, 15:13

Jakaś masakra! a świece osobno czy już w cenie?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323