Wysokie spalanie silnika Y6

Postprzez lukasz208 » 14 lip 2014, 17:35

czesc koledzy
zauwazylem od ostatniego tankowania ze auto cos za duzo pali nie wiem czemu zrobilem 130km i polowa baku sie zrobila autko mazda 3 1.6d 2005r ktos orientuje sie co moglo wplynac na to, filtry mam nowe
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 15 lip 2014, 12:28 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielenie tematu
Początkujący
 
Od: 7 paź 2013, 19:42
Posty: 15
Skąd: suwałki
Auto: mazda 3 1.6d 2005r

Postprzez akostarek » 16 lip 2014, 02:07

Osiągi są OK ? jakieś inne objawy ? wentylator działa non stop czy coś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez macvas » 16 lip 2014, 11:19

a w garażu pod autem sucho? :>
może komputer wszedł w permanentne wypalanie filtra FAP, o ile jeszcze jest?
Przy zrobionych 130km w trasie to u mnie na ogół (przy zalaniu pod korek) wskazówka dopiero zaczyna pokazywać 1/1 ;)
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez widmo82 » 19 lip 2014, 17:49

Jesli pali Ci pół baku na 130km to daje prawie 20l/100km !! Nie wiem czy masz FAPa, ale jesli nawet sfiksował FAP to on przy wypalaniu nie potrzebuje, aż tyle ropy, nie mniej jednak...
1. Czy wskazanie na dystrybutorze dobrze wskazało, że wlałeś tyle akurat paliwa? Po tankowaniu podniosła się wskazówka o mniej więcej właściwe wychylenie? Kliknij w mojej stopce na "VIDEOrelacja: Ukryte opcje komputera i test zegarów" i sprawdź ile masz paliwa w baku. Dotankuj min 10l i sprawdź czy się mniej więcej zgadza. Przejedz jakiś odcinek i sprawdz ponownie stan w baku za pomoca ukrytych opcji. – odpisz na forum.
2. Zerkałeś z kanału czy nie śmierdzi gdzies ropa? Może jakiś wyciek?
3. Wątpię, ale może właśnie zajechałeś klocki/tarcze?
4. Na chwilowym spalaniu przy odjęciu nogi z gazu na wrzuconym biegu, zaobserowałeś wypalanie FAPa (zamiast 0 powinno wskazywać max 2l z przewaga bliżej 1l przez max 10min przy jednostanej jeździe bez garowania), Jesli tak to jak często i jak długo trwa?
5. Przed odpaleniem silnika zapala Ci się na chwilę żółta kontrolka silnika?
6. Jak się uporasz z tą zagadką to pamiętaj napisać rozwiązanie:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Fredo » 20 lip 2014, 10:46

Sprawdź hamulec ręczny, może zaciągnięty, albo nie odbił.
Ciśnienie w kołach ?
Albo po prostu zobacz, czy jesteś wstanie sam przepchnąć samochód kilka metrów na płaskim terenie.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 21:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez lukasz208 » 5 sie 2014, 15:21

witam
wszystko to co piszecie jest ok
juz doszedlem czemu tak bylo
wymienialem filtr kabinowy i odpiolem cale gniazdo od bezpiecznikow, po podlaczeniu pod kompa okazalo sie za jest 14 bledow. Wykasowane zostaly i wszystko wrocilo do normy
Początkujący
 
Od: 7 paź 2013, 19:42
Posty: 15
Skąd: suwałki
Auto: mazda 3 1.6d 2005r

Postprzez widmo82 » 6 sie 2014, 09:39

Kolejne potwierdzenie, że lepiej zastosować się do mojej instrukcji z videorelacji przy wymianie filtra (bez odpinania bezpieczników) :)
-Dobrze, że udało rozwiązać problem i że napisałeś to dla innych.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez lukasz208 » 9 sie 2014, 14:35

jakby nie twoja foto relacja to nawet bym nie wiedzial gdzie szukac filtra :)
Początkujący
 
Od: 7 paź 2013, 19:42
Posty: 15
Skąd: suwałki
Auto: mazda 3 1.6d 2005r

Postprzez czipi26 » 20 gru 2014, 19:29

Witam. Jestem tu nowy oraz od niedawna posiadaczem Mazdy 3 BK z 2005r. Mam taki problem ze po przejechaniu 1tys km przy spokojnej jeździe to średnie spalanie na komputerze wskazywało na 7.2 L/100km. Ostatnio jechałem w dalsza trasę (w jedna stronę ponad 400km głownie autostradą) z prędkością około 150km/h a czasami nawet więcej i średnie spalanie zmieniło się na 7,5 L/100km. Przeglądając różne fora i opinie użytkowników to powinna poniżej 6 spalać.

Dlaczego mi tak dużo pali?
Początkujący
 
Od: 20 gru 2014, 19:22
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r

Postprzez raczq » 20 gru 2014, 20:00

Po pierwsze sprawdź spalanie na baku paliwa i licznie przejechanych km. Zrób korektę komputera spalania i znów zatankuj i sprawdź po przejechaniu baku czy spalanie z kompa zgadza się z rzeczywistym. Ustawienia kompa masz od -15% do +15%.
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2013, 11:04
Posty: 50
Skąd: Warszawa/Częstochowa
Auto: Mazda 3 BK 1.6 TOURING ACTIVE PACK

LPG by www.autogaz-busko.pl 07.2015

Postprzez kropek101 » 21 gru 2014, 15:10

Jak będziesz jeździł z delikatnym gazem a nie w podłogę i prędkości do 120 to będzie ci palić spokojnie w granicy 5,0 trochę mocniejsze deptania to już wzrost o 0,5l dodatkowa prędkość +30km/h daje ci kolejny litr do spalania. Przedewszystkim musisz się nauczyć (wyczuć silnik) tak jak w każdym innym aucie żeby ci mniej spalało.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 21 gru 2014, 17:49

..i starać się przewidywać sytuację na drodze
przy aktualnych temperaturach i jeździe 60% miasto (zazwyczaj trasy 6km...) wyszło mi 6.2 / 100.
Przelicz też sobie spalanie, komputerowi nie można w 100% ufać, może się okazać, że realnie pali 1l mniej.
Jazda 150+ też już ładnie ciągnie z baku.
Jeśli masz filtr cząstek stałych to sprawdź czy nie usiłuje się ciągle wypalać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez czipi26 » 22 gru 2014, 08:04

do pracy mam 20km (w jedna stronę) i nie przez miasto. pokonuję ją z prędkościa 80-100km/h. droga prosta, tylko jedno rondo po drodze. a mimo tego wskazanie na komputerze to 7,5/100 a z dystrybutora wychodzi mi 7,2/100. Skasowałem spalanie na komputerze i zrobiłem już ponad 100km jadąc spokojnie. i mam wskazanie 7,3/100. to sporo za dużo niż opinie użytkowników. zauważyłem że nawet gdy jest ciepły silnik to delikatnie mi dymi, ale to jest chyba normalne przy niskich temperaturach, bo nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego, oleju czy nalotu w silniku. mam delikatny wyciek z intercooler'a może być to przyczyna?

jeżeli chodzi o DPF to sprawdzając po nr VIN to nie ma filtru
Początkujący
 
Od: 20 gru 2014, 19:22
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r

Postprzez widmo82 » 22 gru 2014, 10:39

My Ci tu piszemy zebys zweryfikował spalanie z dystrybutorem a Ty w kołko o wskazaniach komputera.
Na tej stronie masz ogrom informacji co powinienes sprawdzić (począwszy od hamulcy) a Ty... bo komputer...
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez czipi26 » 22 gru 2014, 11:48

widmo32, napisałem w poprzednim poście:
a z dystrybutora wychodzi mi 7,2/100.


Jeżeli chodzi u układ hamulcowy jest jak najbardziej ok gdyż 2 mies temu wymieniałem 4x tarcze i klocki oraz naprawa cylinderków. Spalanie jak i przed wymiana hamulców jak i po nie uległo zmianie.
Początkujący
 
Od: 20 gru 2014, 19:22
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r

Postprzez kropek101 » 22 gru 2014, 16:35

Różnica pomiędzy kompem a dystrybutorem zawsze występuje a 0,3l nie masz co korygować w liczniku bo to w miarę wiarodajny pomiar.

Koledzy dosyć dużo napisali co sprawdzić. Porównywałeś może z inną mazdą jak dynamika jazdy? silnik pracuje normalnie równo?

Zmień stację paliw może tankujesz jakiś syf i ci dużo spala

Wymień filtr paliwa i powietrza jeśli to nie było robione przy okazji załatw wyciek z IC i dokładnie posprawdzaj cały układ dolotowy pod kątem nieszczelności.

Ja bym nawet nie wykluczał turbiny u mnie przed wymianą na baku robiłem max 620km po wymianie spokojnie 720km dynamicznej jazdy/autostrada. Są naprawdę różne przypadki więc szukać.
A ten delikatny dymek jaki kolor?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez francesco_franco » 22 gru 2014, 17:55

kropek101 napisał(a): Są naprawdę różne przypadki więc szukać.
A ten delikatny dymek jaki kolor?


Dobrze napisane. Jeszcze pytanie z jakiej temperatury startujesz? Auto grzeje się szybko, nie masz problemu z termostatem? Przypadków i czynników może być na prawdę dużo. Dla porównania powiem, że jak wszystko gra to u mnie jest w granicach 6,1 litra, na trasie głównie duże miasto i 12 km do pracy, ale startuje z 13 stopni Celsjusza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez czipi26 » 22 gru 2014, 18:22

Paliwo tankuje na Orlenie, przeważnie leje verve. co do dynamiki jazdy nie sprawdzałem z inna mazda bo w okolicy takiej nie ma. ale porównując inne auta to mazda bardzo dobrze przyśpiesza. Dymek to zwykły biały, nie jest tłusty. Auto stoi w garażu ale nie ogrzewanym, wiec startuje z temperatury troszkę większej niż na zewnątrz. po przejechaniu 2-3km auto mam zagrzane do temperatury właściwej i podczas jazdy ani nie podnosi się ani nie maleje. Filtr paliwa, powietrza, kabinowy itd były wymienione w lipcu tego roku. Co do intercoolera to muszę poczekać na wymianę, bo do tanich to nie należy.
Początkujący
 
Od: 20 gru 2014, 19:22
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r

Postprzez kropek101 » 22 gru 2014, 19:34

Po co chcesz wymieniać IC pewnie ci leje po bokach na łączeniu to standardowy problem w mzdach i wiele osób to przerabiało. Wystarczy go dobrze pokleić.

Z tego co opisujesz to wszystkie podstawowe problemy już do wykreślenia!
-filtry
-termostat
-hamulce
-kiepskie paliwo

A nie masz tam założonego boxa lub innego dziadostwa?
Na myśl przychodzą mi jeszcze szerokie opony gęsty zły olej pęknięta harmonijka wersja z jednym czujnikiem przy przepustnicy jak harmonijka była nieszczelna nie sypała błędami na początku.
Jak nic z tego to pojedź gdzieś na sprawdzenie turbiny i wtrysków ja ostatnio mam na zimówkach 195 4,9l płynna jazda bez korków auto stoi pod wiatą więc jest zimne ale nie muszę czekać aż puszczą szyby ze szronu. Kumpel ma top sport i bardzo ciężką nogę to mu pali w granicach 6,2l
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez czipi26 » 23 gru 2014, 09:07

IC leje na łączeniu tylko troszkę mocno, obsmarowany zderzak od dołu. Opony mam 205/55. Olej zalany Mazda Dextelia Ultra. Zostaje mi dobre sprawdzenie w jakimś dobrym serwisie, ale to po świętach. Na razie będę jeździł żarłaczem :)

Jeszcze przypomniała mi się sytuacja gdy chciałem go na wysokie obroty podkręcić przy wyprzedzaniu itd. to na biegu 3 i 4 doszło troszkę do ponad 3 tys obrotów i więcej nie chciał się kręcić. Ale miałem może ze 2 razy taka sytuację.

Dziękuję za pomoc w diagnozowaniu.
Wesołych Świąt
Początkujący
 
Od: 20 gru 2014, 19:22
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323