Wibracje na wolnych obrotach

Postprzez aingeru » 26 sty 2014, 15:28

Witam,

Zauważyłem, że od jakiegoś czasu (nie ma to zwiazku z ostatnimi niskimi temperaturami) moja Mazda na wolnych obrotach pracuje nieco głośniej, tzn bardziej odczuwalne są wibracje w kabinie i takie jakby dudnienie o niskiej częstotliwości.
Wystarczy dodać troszkę więcej gazu tak by obroty minimalnie się podniosły (na powiedzmy 850/min) i silnik pracuje ciszej i nie wibruje nic.
Czy to może mieć jakiś związek z pracą wtrysków ?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 22:48
Posty: 65 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CD-MZ

Postprzez kropek101 » 26 sty 2014, 15:54

Też tak mam i raczej stawiam już na poduszki silnika.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bartesek » 27 sty 2014, 14:42

Nie mam aż tak dokuczliwych objawów jak aingeru, ale to samo powiedział mi mechanik, że sprawcą takiego zachowania może być któraś z poduszek silnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Postprzez aingeru » 27 sty 2014, 18:47

Zastanawiałem się, czy to nie jakiś problem z wtryskami, np nierównym podawaniem dawki paliwa powodującym drgania silnika.

Jeśli to poduszki. to raczej temat odpuszczam, bo bawienie się w ich wymianę przy takich objawach pewnie nie ma sensu..
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 22:48
Posty: 65 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CD-MZ

Postprzez waciach » 29 sty 2015, 10:26

Od około tygodnia zuważyłem bardzo podobne zachowanie: Lekkie wibracje tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku i na postoju. Na zimnym silniku lub w trakcje toczenia się na luzie objaw nie występuje ponieważ obroty są lekko podniesione. Objaw też nie jest stały, czasem wibruje mocniej a czasem słabiej lub w sposób falujący albo wcale. Generalnie nie przeszkadza jakoś specjalnie.

Co do wtrysków to też bralem pod uwagę jakieś zanieczyszczenie ale zalałem forte tak na wszelki wypadek i zupełnie nie ma różnicy w żadną z stron. Wyjeżdżę do końca i zobaczymy.
Dwumas też wykluczyłem z racji braku hałasów, problemów z gładkim przyspieszaniem, zmianą biegów czy reakcją na wciskanie sprzęgła.

Osobiście obstawiam poduszkę silnika ale póki nie jest to problematyczne to czekam na rozwój sytuacji :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez Mateusz L » 2 lut 2015, 21:25

U mnie podobne objawy ustąpiły po...wymianie filtra paliwa. Na poprzednim nie zrobiłem nawet 20 tys.km.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez wacha8 » 2 lut 2015, 22:23

Ja takie objawy miałem po zatankowaniu paliwa po ,,okazyjnej cenie". Po powrocie na swój Shell objawy znikły i na razie nie powróciły :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 152 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Jest Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323