Brak mocy

Postprzez digsio » 18 paź 2013, 20:48

Witajcie. Czytałem chyba wszystkie tematy na forum i nie mogłem znaleźć właściwiego opisującego mój problem.
Sprawa jest następująca występuje całkowity brak mocy (po prostu trup :\). Jak to było przedtem każde dodanie gazu dawało porządny efekt przyspieszenia !!! Wręcz wgniatało w siedzenie na każdym biegu :)
Opowiem całą historię zdarzenia może to coś pomoże.
Przejechałem spory odcinek trasy – 150 km (S8 dwa pasy) z czego ok 20-30 km z prędkością 170-190 km/h. Po prostu dawałem jej w palnik. Przyjeźdzam pod dom i oczywiście chłodzenie turbiny dłuższy czas i za kolejne 15 min. wyjechałem do pracy. Po 8 godz. pracy odpalam Madzie i jadę i powaliło mnie zdziwenie co się stało że nagle straciła moc ?! Ja jej gaz a ona nic ...
Byłem u mechanika, przebadany przez przenośne urządzenie, które wyczytało błędy w komputerze samochodu i wyskoczyły dwa (teraz dokładnie nazw i kodów nie pamiętam) :
– Zawór EGR
– Błąd ustawienia przepustnicy
Zawór został dokładnie wyczyszczony – delikatna poprawa, ale to jeszcze nie to.
Turbinę słychać, że działa jak zawsze ... załącza się na 2 biegu przy ok. 1,2 tys obrotów i kręci się przy mocnym dodawaniu gazu ale jakby nie przekazywała dalej do silnika. Nie wiem jak to wytłumaczyć, ale wg mnie jest ona jak najbardziej sprawna natomiast chyba nie przekazuje swojej energii do silnika (tak ja rozumuje na chłopski rozum). Byłem już u wielu mechaników i każdy mówi co innego ... a nawet co niektórzy jacyś nie kumaci ... i od razu obstawiają turbo :\ Nie porozumienie.

Czyżby to mogła być przepustnica (wyczyścić) ???? Chyba nie powinno zaszkodzić ...
ale nie chcę płacić 160 zł za jej czyszczenie jeżeli nie pomoże.

Bo już mam dość użytkowania samochodu który potencjalnie posiada jak dla mnie ogromną moc 109 KM a nie wykorzystywana w całości i czuje się jakby jechał Żukiem !! TRAGEDIA ! Ratujcie :)
Proszę o jak najszybszą pomoc :)
digsio
 

Postprzez Ralf2107 » 19 paź 2013, 09:26

Wkręca się na obroty powyżej 3,5k?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez digsio » 19 paź 2013, 19:10

powyżej nie sprawdzałem natomiast na biegu jałowym na postoju z mechanikiem robiliśmy to i dało radę do 3,5 tys. obr. a powiedz kolego jakiej usterki domniemasz ?? bo przy jeździe idzie opornie i bardzo ciężko jest go rozpędzić do większych prędkości.
digsio
 

Postprzez Ralf2107 » 19 paź 2013, 20:57

Mógł wejść w tryb serwisowy (np. przez przypchany FAP, jeśli go masz), ale powinien wyskoczyć check, lub turbinka się zawiesiła, ja tak miałem, że ledwo się wkręcał do ok 3,2k obr i kopcił, ale mój mechanik podpiął pod kompa, skasował błąd i wszystko wróciło do normy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez digsio » 19 paź 2013, 22:30

FAP to innymi słowy filrt cząstek stałych ?? Jeżeli tak to go posiadam w Maździnie ;) ale ten temat z tym wynalazkiem mam obcykany. Właśnie odziwo nie wyskoczył ani 'CHECK' ani inna lampka nie dała o sobie znać :|
Co mam rozumieć przez zawieszenie się turbiny ??
Widzisz kurcze byłem już no chyba u 8 mechaników w Pruszkowie i żaden nie potrafi rzeczowo określić problemu czy też powziąć odpowiednich działań ... Chyba pozostanie mi ASO Mazdy ... hm chyba że może naprowadzisz mnie co zrobić bądź co powiedzieć u mechanika (co on ma zrobić), ewentualnie jakie są koszty przyjemności wybrania się do ASO ?

A jeżeli chodzi o DPF to z pewnością jest przepchany ;) przy takich prędkościach jakie uzyskiwałem mam z pewnością spokój na dłuższy czas ;) W Ostrołęce mam mechanika, który specjalizuje się wyłącznie w Mazdach i mówił wyraźnie, aby nie mieć problemów z z filtrem cząstek stałych należy należy raz na tydzień przejechać co najmniej 1 KM z prędkością obrotową 3 tys.

Dobrze powróćmy do rzeczywistości :P w takim razie kolego co byś mi radził ? Co takiego zrobić ?
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję :)
digsio
 

Postprzez Bolo124 » 20 paź 2013, 10:10

Witam
Jak z dołu nie masz mocy tak do 2500tys to sprawdz przepływkę .
Najlepiej podmienić na dobrą -5 min roboty i zobaczyć czy coś się zmieniło .
Jak przepływka szwankuje to na kompie nic nie wywali .
W moim przypadku poszło lawinowo .
Najpierw egr -wymiana na nowy
Po wymianie trup z dołu , nie zawsze .Ustalenie co to było trwało z 3 tygodnie ,po drodze nowy soft ,bo okazało się ,że nowy egr ze starym nie hula .
Po sprawdzeniu na kompie wykresów przepływów powietrza i działania turbo padło na przepływomierz .
Założyłem nowy i rakieta .
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323