Wtryski objawy zurzycia oraz Regeneracja czy zakup nowych

Postprzez kropek101 » 4 paź 2013, 15:40

Od czasu jak zrobiło się zimniej zauważyłem że głośniej pracuje mi silnik więc wybrałem się do kolegi jest mechanikiem który stwierdził że mam już zużyte wtryski i nie wyklucza że któryś może lekko lać.

Objawy
Ciągle ten sam styl jazdy te same paliwo a od pewnego czasu nie mogę zejść poniżej 5,8l/100km a zawsze miałem 5,4 na dystrybutorze
nieznacznie ale głośniejsza praca wtryskiwaczy jak i silnika
od jakiegoś czasu powyżej 3,5tyś rpm przy przyśpieszaniu silnik jakby charczał (jak to w ciężarówkach)
drgania silnika i całego auta szczególnie przy przyśpieszaniu od 2tyś na 5biegu
puki co silnik nie kopci chyba że go dosyć mocno przegazuje to da dymka

co o tym sądzicie wyciągać wtryskiwaczy narazie nie chce bo są dosyć czułe i nie mam zamiaru ładować się w wymianę.

Może się ktoś wypowiedzieć kto regenerował jaki koszt i jak z trwałością czy lepiej nowe bo raczej planuje jeszcze 3-4lata potrzymać to auto.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 4 paź 2013, 19:05

Lejący wtrysk może wyjarać tłok, oleju nie przybywa ? nie czuć w nim ON ?
Same wtryski są BOSCH 'a i podobno nie ma większych problemów z regeneracją (wiadomo, zależy od przypadku).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 4 paź 2013, 20:01

Olej zmieniam co 10tys i zawsze mam równy stan no nie przybywa ani nie ubywa. Co do wypalenia tłoka to wiem że może się takie coś stać co też może skutkować rozbiegnięciem silnika. narazie chyba nie dotykam tego do przyszłego roku.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Bartoliniusz » 6 paź 2013, 23:14

zużycia wtrysków najczęściej rozpoczynają się od dymienia i podwyższonego spalania. Chyba każdemy jak sie robi zimniej to na suchym i chłodnym silniku głośniej pracuje.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez kropek101 » 7 paź 2013, 18:59

raczej nie widzę żeby mocniej dymiło jedynie trochę więcej pali niż kiedyś.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Bartoliniusz » 7 paź 2013, 23:31

może zmieniłeś styl jazdy i tego nie zauważyłes ? Może robisz ostatnio krótkie trasy i sie silnik dobrze nie rozgrzewa ?
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez BlackM3 » 25 paź 2013, 10:56

Mam kilka pytań odnośnie wtrysków. Może pojaśni ktoś kumaty. Po pierwsze co oznacza pojęcie "lejący wtrysk"? Czy chodzi o to, że wtrysk podaje zbyt duża dawkę do cylindra czy na przelew? Bo tu nasuwa się wniosek: jeżeli za dużo paliwa "wlewa się" do cylindra, to automatycznie mniej go idzie na przelew. Po drugie czy tak naprawdę nie jest istotna ilość paliwa jaka idzie na przelew w jednostce czasu (np. w czasie 2 min), a mniej ważne różnice pomiędzy przelewami poszczególnych wtrysków? W mojej opinii dla danego silnika, przy podobnych warunkach (temperatura silnika i na zewnątrz), wartość przelanego paliwa powinna być stała, a przynajmniej zbliżona. Załóżmy, że na przelew nr 1 w ciągu 2 min. poszło 60 ml paliwa, a na pozostałe trzy po ok 25 ml. Skąd pewność, że problem dotyczy tego jednego, a nie trzech pozostałych? Może te trzy są nieszczelne i leją nadmiernie paliwo do cylindra? Dla przykładu – wykonałem wczoraj próbę przelewów.
Silnik rozgrzany, bieg jałowy, czas: 4 min. Oto wyniki: wtrysk 1 – 45 ml, wtrysk 2 – 60 ml, wtrysk 3 – 55 ml, wtrysk 4 – 70 ml. Ciężko tu znaleźć punkt odniesienia, nie wiedząc ile paliwa powinno się przelać w ciągu 4 min. Pierwsza opcja, to, że wtrysk nr 1 leje do cylindra, a wtrysk nr 4 na przelew. Skąd mam wiedzieć czy dwa pozostałe są sprawne? Po tym, że mają zbliżoną wartość na przelewie? Trochę to nie ścisłe, bo równie dobrze 4 wtryski mogą mieć w miarę równą wartość na przelewach a być nie sprawne. Jak to interpretować?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez kropek101 » 25 paź 2013, 13:25

Co do prób przelewowych to nie wiem jak to się ma do zurzycia wtrysku. Zawsze się wyciągało i oddawało do sprawdzenia napewno nie powinien być okopcony zbyt mocno czy też mokry po jego wyjęciu.

A samo lanie możesz interpretować tak leje czyli nie rozpyla paliwa tak jak powinien. Lejący wtrysk kapie paliwem a nie daje chmury paliwa co z czasem skutkuje wypaleniem dziury w tłoku z czym już się kiedyś spotkałem.
Paliwo rozpylone zapala się w komorze cylindra natomiast paliwo podane z lejącego wtrysku spada na tłok i na nim się zapala co skutkuje wypalaniem dziury.

Co do moich wtrysków bo zakładałem temat miałem je wyjęte i kolega który mi to sprawdził stwierdził że jeszcze z 50tyś spokojnie powinny wytrzymać więc wymienione zostały podkładki i tyle.

A większe zapotrzebowanie na paliwo już się wyjaśniło.
Było tak tankowałem ciągle na tej samej zwykłej stacji paliw, potem zatankowałem na shell tej lepszej ropy i wyszło że autko nic mniej nie paliło więc wróciłem z powrotem do poprzedniej stacji i zwykłego paliwa bo tańsze.
Jakie teraz było moje zdziwienie jak zatankowałem zwykłej ON na stacji lukoil na przeciw tej której zawsze tankuje.
-silnik zrobił się cichszy
-sprawia wrażenie mocniejszego
-łatwiej zapala
– a moja średnia to 5,4 średnia prędkość 53km po baku i po kilometrach widać różnicę bo miałem ostatnio normę 6,0

PS. To tylko w Polsce mogą być takie różnice w paliwie że za granicą nie ma takiego problemu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez BlackM3 » 25 paź 2013, 14:06

Jednym słowem z próby przelewowej nie idzie stwierdzić, czy wtryski leją. Można tylko z grubsza ocenić szczelność zaworków odnosząc się to przelewów poszczególnych wtrysków. Różne poziomy przelewów sugerują, że któryś z wtrysków jest nieszczelny i za dużo paliwa idzie na przelew. Dobrze rozumuję?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez HyrryCh34 » 17 sty 2017, 20:18

czy ktoś ostatnio przerabiał temat regeneracji wtryskiwaczy? Jakie są koszty takiej operacji?
HyrryCh34
 

Postprzez danrok » 18 sty 2017, 15:59

We Wroclawiu – Bosch 800zl/szt okolo z rabatem i robocizna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323