Mazda3 poszarpuje podczas przyspieszania 1600-2300obr

Postprzez god11 » 15 lip 2013, 23:54

Witam ponownie!!!
Problem nie został rozwiązany a wszystkie podpowiedzi jakie istnieją na forum nie pomagają, wiec tak w skrócie jak przyśpieszam to w zakresie 1600-2300 obr autko poszarpuje najbardziej odczuwalne na 4 i 5 biegu nie ma znaczenia czy gaz wciśnięty lekko czy na maxa autko szarpie. przy jednostajne jeździe przestaje.
Wszystko zaczeło się po wymianie rozrządu, podkładek pod wtryskami, wszystkich filtrów i wyczyszczeniu kolektora ssącego było sporo syfu. Autko przerywa tylko podczas przyśpieszania powyżej 2300obr dalej ładnie się zbiera i już nie szarpie. bez problemów rozpędzam go do 170km/h.

Co zrobiłem do tej pory:
Sprawdziłem EGR wyczyściłem nawet dla pewności zaślepiłem brak zamian.
Wyczyściłem i dla pewności odczepiłem kostkę przepływki na próbę brak zmian.
Sprawdziłem jeszcze raz ustawienie rozrządu i wszystko ok wszystkie znaki się pokrywają.
Sprawdziłem cały układ doładowania czyli wszystkie gumowe rury itd – sucho bez dziur pocenia się itd.
Sprawdziłem wszystkie kostki wyczyściłem brak zmian.
Sprawdziłem metodą przelewową wtryski wszystko super w czterech zbiorniczkach identyczna ilość paliwa po sprawdzeniu ilości jakieś 16-19ml.
dodam że autko odpala bez problemów chodzi równo na wolnych nic nie stuka ani puka.
Wcześniej były błędy związane z FAP wymieniłem węże od czujnika pomiaru różnicy ciśnienia przed i za FAP teraz bez błędów. Generalnie brak błędów.
Sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia sterowania sztanga turbo wszystko szczelne.
Czy ja o czymś zapomniałem coś mogę jeszcze sprawdzić Proszę o pomoc oraz o nie zamykanie tak szybko jak poprzednio tematu bo sprawdziłem przeszukałem forum i nie ma tam nic co mogło by jeszcze pomóc.
Czekam na wasze opinie może ktoś miał podobny problem.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2013, 09:46
Posty: 13
Skąd: Wejherowo
Auto: Mazda 3 2006 80KW 1.6 diesel

Postprzez kropek101 » 16 lip 2013, 11:07

Sprawdź czujnik położenia wału korbowego ten przy misie olejowej i kole pasowym często wystarczy go lekko dotknąć i już auto wariuje miałem tak samo po wymianie rozrządu auto szarpało do 2tyś obrotów szczególnie przy przyśpieszaniu chyba ze 4x czyściłem wtyki żeby problem ustał.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez god11 » 17 lip 2013, 18:53

Czujnik sprawdzony brak różnicy dokładnie go umyłem i podczas pracy silnika na biegu jałowym sprawdzam ruszając kostką brak reakcji autka chodzi równo. Czekam na kolejne pomysły i pozdrawiam wszystkich.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2013, 09:46
Posty: 13
Skąd: Wejherowo
Auto: Mazda 3 2006 80KW 1.6 diesel

Postprzez 911mc » 4 sie 2013, 15:05

Sprawdź czujnik ciśnienia paliwa na pompie Common Rail , przedmuchaj go sprężarką a następnie odepnij klemy na 20-30 min w celu zresetowania komputera. Podłącz i daj w palnik w każdym zakresie obrotów na każdym biegu na niemieckiej autostradzie oczywiście :)
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez widmo82 » 5 sie 2013, 16:59

Ciekawe co się dzieje powyżej ...2500obr. ? Przyspiesza bez poszarpywania? Lecisz np 100 na 4ce, masz powyzej 2.5k i ma czkawke? Bo z tego co piszesz to wszystko ustaje przed 2300obr. Tak?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez god11 » 3 lis 2013, 23:16

No więc tak czkawka( czyli takie ciągłe drgania silnikiem) występuje tylko w tych określonych obrotach powyżej 2300obr autko przyśpiesza normalnie.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2013, 09:46
Posty: 13
Skąd: Wejherowo
Auto: Mazda 3 2006 80KW 1.6 diesel

Postprzez aro1125 » 4 lis 2013, 13:50

Panowie, dołączam się do zapytania kolegi "god11".
Mam identyczny problem po wymianie rozrządu i też nie wiem jak się z nim uporać ;/.
Te poszarpywania nie są częste, wręcz sporadyczne, ale bardzo irytujące.
Fachowcy !! Pomożecie ?? :D
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 16:57
Posty: 31
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3
5T 1.6 109KM
M2-CD SV ACT
2006r.

Postprzez Dominooo » 4 lis 2013, 14:06

Może coś z czujnikiem położenia wałka rozrządu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez gregwit » 6 gru 2013, 19:14

Miałem podobne objawy. Z tym że nasilały się wraz ze spadkiem temperatury powietrza. Szczególnie kiedy temperatura spadała poniżej 0. Pomogła wymiana filtra paliwa.
Początkujący
 
Od: 6 gru 2013, 19:08
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda 3 BN 2017 r. 2.0 AT 155 KM Sedan

Postprzez god11 » 27 maja 2015, 12:22

Czy jest ktos kto ma pomysl jak sobie z tym poradzic. Czy jest soft ktory pokaze jak dawkuje poszczegolny wtryskiwacz. Chcialbym poprosic kogos kto moze mnie pod kompa podlaczyc i sprawdzic czy sa duze roznice miedzy wtryskami. Dlaczego bo podejrzewam ze robi to jeden z nich.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2013, 09:46
Posty: 13
Skąd: Wejherowo
Auto: Mazda 3 2006 80KW 1.6 diesel

Postprzez bercikz » 27 maja 2015, 15:42

Ile daje wtrysk chyba nie da rady sprawdzić, ale FORScan + ELM 327 może odczytać sporo parametrów w trybie live, może pomoże w dojściu do problemu. Uzupełnij profil o swoją lokalizację.

Co się dzieje przy hamowaniu silnikiem w zakresie obrotowym szarpania ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez god11 » 27 maja 2015, 17:29

W trakcie hamowania silnikiem jest ok.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2013, 09:46
Posty: 13
Skąd: Wejherowo
Auto: Mazda 3 2006 80KW 1.6 diesel

Postprzez uszol90 » 1 cze 2015, 01:12

jakiej firmy założyłeś filtr paliwa ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez shinec » 30 lip 2015, 12:32

Moze wystarczy skalibrowac wtryski?
Początkujący
 
Od: 18 gru 2012, 01:23
Posty: 10
Auto: mazda 3, rok 2006, 1,6 diesel wersja TOP, mazda 6 GH 2010 2.0 mr-cd 140 hp

Postprzez bercikz » 2 sie 2015, 21:00

Możesz opisać procedurę kalibracji wtrysków?

Co do szarpań, też tak miałem i pomogła regeneracja wtrysków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323