Silnik gaśnie przy 3000 obr błąd P0089 i P1180

Postprzez akozak » 25 cze 2013, 16:20

Witam, jestem nowy na forum i szukam pomocy. Jeśli poniższy post już się gdzieś przewinął proszę o przekierowanie.
Model mazda 3 BK rok 2008. Podczas wyprzedzania przy ponad 3000 tys obrotów jadądz z rodziną silnik stracił moc i zgasł. Po chwili odpaliłem i silnik odpalił więc pojechałem dalej nie przeciągając go powyżej 3000 . Na drugi dzień żona wsiadła i jak ruszała ze świateł to mowi ze to samo się stało. Pojeachałem na kompa – błędy P0089, P1180 , P1552 oraz P1553. Skasowałem , jeszcze raz wywołałem sytuację i po ponownym podłączeniu na kompa zostały już tylko dwa pierwsze. Poczytałem trochę na forum i w zasadziem błędy te mogą znaczyć wszystko i nic. tzn wymienić filtr paliwa , przeczyścić przepływomierz oraz zawór ERC? .
Dodam ze dzień wcześniej zatankowałem do pełna na za renomowanej stacji. Zeby nie robić duże roxpierduchy prosze poradę co w pierwszej kolejności zrobić się mpowinno w tej sytuacji . Filtr już kupiłem oryginalny (Mana ?). Ktoś miał może podobną sytuację? Naliczniku 62 tys filtr w serwisie wymieniany był przy 38 tys , noga kobieca raczej tylko po miescie. Prosze o porade. AK
akozak
 

Postprzez kropek101 » 25 cze 2013, 18:20

Oba błędy w sumie podobne więc jak już kupiłeś to wymień filtr i sprawdz dokładnie przewody możesz mieć gdzieś nieszczelność mały wyciek i będzie ci ciśnienie spadać lub zapchany filtr ale to wątpliwe o ile ma 30tyś. chyba że tankujesz jakiś syf, dodatkowo sprawdził bym odpowietrzenie baku.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akozak » 25 cze 2013, 20:41

OK. podjadę do mojego mechaniora i zrobie jak sugerujesz. Paliwo mam ze znanych stacji, nie kupuję na przypadkowych, chyba ze mieli "kiepską dostawę" choć wątpliwe. Ale com się strachu najadła przy wyprzedzaniu jak mi zgasł to moje i nie da się za te wrażenia zapłacić kartą visa :|
akozak
 

Postprzez akozak » 9 lip 2013, 18:07

Witam ponownie , przepraszam za zwłokę w odpowiedzi ale testowałem auto. Wymiana filtra paliwa + zatankowanie lepszego paliwa (aby rozbełtać pozostałści w baku) okazało się chyba zabiegiem skutecznym. Od 2 tygodni auto chodzi bez zarzutu. Wylane paliwo ze ,starego filtra nie było o dziwo w jakiś sposób zanieczyszczone (gluty i tym podobne). Może jednak cos w srodku się przypchało. Na razie żona jeździ i silnik chodzi bez zarzutu. Pozdr . AK
akozak
 

Postprzez marcink397 » 27 sie 2017, 15:00

Witam
Pozwólcie że odgrzeje temat gdyż mam identyczny problem jak autor tego tematu z tym że mnie wymiana filtra nie pomogła.
Samochód mazda 3 1.6 diesel 2005
Może ktoś mógłby mi jakoś pomóc ??

Z góry dzięki.
marcink397
 

Postprzez Chlejus » 3 maja 2021, 18:55

miałem taki sam problem problem, okazało się że wtryskiwacze wymagały regeneracji, do tego miałem zapchany EGR i FAP. Po jakimś czasie temat układu paliwowego znowu się pojawia, objawy są juz inne, bo augo gaśnie na niższych obrotach a nie na wyższych.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2020, 13:12
Posty: 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323