Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 1.6 Y6

Postprzez Lagi » 15 kwi 2008, 11:53

Witam!!
Zakupiłem Mazde 3, 1.6 Diesel z 2004 roku i autko ma 130000 km przebiegu. Jaki najlepiej wlać olej??


Edycja widmo82
Kupując miedziana uszczelkę, zwróćmy uwagę czy ma wymaganą średnicę wewnętrzna.
Dla silnika Y6 wymiar wewnętrzny to 10mm. Oryginalna ma symbol Y401-10-4J5 i wymiary 10x21x1,5mm

Przy sprzyjających warunkach użytkowania auta, ASO zaleca wymianę oleju nie rzadziej niż raz w roku i max po 20tyś, ale o te warunki trudno, dlatego zaleca się częstsze wymiany (dynamiczna jazda, okres zimowy, miejskie korki – jazda na krótkich odcinkach, zapylenie powietrza, ryzyko zakupu podrobionego oleju itp.)
Potrzebujemy:
Silniki ZJ i Z6
3.8l – z wymiana filtra
3.4l – bez wymiany filtra
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 20:33
Posty: 31
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r

Postprzez nucek87 » 11 kwi 2011, 22:01

Witam,

Jestem właśnie świeżo upieczonym forumowiczem oraz świeżo upieczonym posiadaczem Mazdy 3 1.6 CD z przebiegiem 150 000 km. Przymierzam sie do wymiany oleju i jaki najlepiej zastosować? Z góry dzięki za podpowiedź.
nucek87
 

Postprzez zoj » 12 kwi 2011, 12:44

Dziś odwiedzilem pobliskiego mechanika dłubiącego mazdy, polecil mi mobila 10w40, (przebieg 100tys)
Jak myslicie, bedzie dobrze smigac na tym ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 13:27
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Sedan
1.6 MZ-CD

Postprzez fixerq » 12 kwi 2011, 14:58

Nie. Lej 5w30, chyba, że masz silnik dziurawy :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez zoj » 12 kwi 2011, 18:34

A z czystej ciekawosci, czy kozystanie z oleju 10w40 moze miec jakis negatywny wplyw na silnik ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 13:27
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Sedan
1.6 MZ-CD

Postprzez akostarek » 12 kwi 2011, 18:56

10w40 jest również dopuszczony przez producenta. Różnica między nimi jest taka, że 5w30 zachowuje płynność przy -30, 10w40 przy -25 stopniach C.

fixerq napisał(a):Nie. Lej 5w30, chyba, że masz silnik dziurawy

nie bardzo to rozumiem, jeśli obydwa rozpatrywane oleje będą syntetyczne, to ich lepkość w temp pracy będzie bardzo zbliżona (różnica dodatków).

BTW jeśli masz FAPA to trzeba też dobrać pod niego olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez nucek87 » 12 kwi 2011, 19:40

Jak dobrać olej pod FAPA?
nucek87
 

Postprzez zoj » 12 kwi 2011, 19:41

akostarek napisał(a):10w40 jest również dopuszczony przez producenta. Różnica między nimi jest taka, że 5w30 zachowuje płynność przy -30, 10w40 przy -25 stopniach C.

fixerq napisał(a):Nie. Lej 5w30, chyba, że masz silnik dziurawy

nie bardzo to rozumiem, jeśli obydwa rozpatrywane oleje będą syntetyczne, to ich lepkość w temp pracy będzie bardzo zbliżona (różnica dodatków).

BTW jeśli masz FAPA to trzeba też dobrać pod niego olej.

Dzieki za informacje, sprawdzilem po VIN, pisalo ze norma emisji spalin euro3 takze bez FAP :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 13:27
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Sedan
1.6 MZ-CD

Postprzez akostarek » 12 kwi 2011, 20:18

gdzies czytalem, że masz autko z 2004, wiec FAPA nie ma ;) (Norma emisji nie zawsze sie sprawdza)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 12 kwi 2011, 22:05

Nawet jak masz FAP-a to lejesz olej np. Dexelia Ultra 5W30, Elf-a, Shell-a, Mobil-a.
Jeśli jest DPF to trzeba zalać odpowiednim olejem, np. Dexelia DPF.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 12 kwi 2011, 22:34

Dominooo napisał(a):Nawet jak masz FAP-a to lejesz olej np. Dexelia Ultra 5W30, Elf-a, Shell-a, Mobil-a.
Jeśli jest DPF to trzeba zalać odpowiednim olejem, np. Dexelia DPF.


IMo zalanie silnika wyposażonego w jakikolwiek system z filtrem cząstek stałych olejem, ktory nie jest średnio/nisko popiołowy nie jest logiczne. PSA zaleca olej spełniający normę ACEA C2 A5/B5:
ACEA C2 – oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości spełniające wymagania Euro IV.

Takie moje zdanie, niestety nie mam zadnych instrukcji z Mazdy 3 z FAPEem, ale skoro PSA tak zaleca, to bym sie tego trzymał.

ACEA C2 (wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)
– Castrol Magnatec Proffesional C2 5w30
– Gulf Formula LEF 5w30
– Millers Oil XP Longlife C2 5w30
– Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30
– Shell Helix Ultra Extra 5w30
– Valvoline SynPower ENV C2 5w30
więcej: http://artykuly.com.pl/artykuly/13167_o ... m-twc.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez fixerq » 13 kwi 2011, 10:16

akostarek napisał(a):
fixerq napisał(a):Nie. Lej 5w30, chyba, że masz silnik dziurawy

nie bardzo to rozumiem, jeśli obydwa rozpatrywane oleje będą syntetyczne, to ich lepkość w temp pracy będzie bardzo zbliżona (różnica dodatków).

Z reguły 10w40 to połsyntetyki przecież. Wiem, że shell robił syntetyka 10w40, ale był cholernie drogi.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez akostarek » 13 kwi 2011, 10:28

oznaczenie klasyfikacje SAE nie określa czy olej jest syntetyczny czy nie. I sporo więcej producentów robi taki syntetyk.

Edit: producent dopuszcza 10w40 klasy API CF, a to przeważnie są połsyntetyki. Często widzę ogłoszenia z mazdami w dieslu, które mają zalany wlasnie 10w40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez aRcek » 29 kwi 2011, 12:42

u mnie cała rodzina taksówkarzy jeździ na syntetycznych Mobilach 1 (ja sam mam 5w50 ale jest też 5w30) silniki robią przebiegi po 500 tys i jeżdżą dalej. Z powyższych powodów nie chce mi się eksperymentować. Poprzedni właściciel lał do mojej mazdy Castrola SLX Proffesional 5w30(czyli ten droższy) wymieniał olej co 30tyś (o zgrozo Castrol się chwali że na tyle jego olej starcza) i co? Niedawno musiałem robić pierścienie olejowe bo mi Mazda zaczęła brać 1 litr na 1000 km oleju. Wróciłem przy okazji do Mobila, który miałem zalany w poprzednim samochodzie i spowrotem jest ok.
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez fixerq » 1 maja 2011, 18:00

Ale sam w sobie olej będzie dobry? teoretycznie mogę próbować prawie wszystkiego :P Obecnie mam elfa sxr 5w30 :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez akostarek » 1 maja 2011, 18:12

VALVOLINE ma w ofercie 5 olejów 5w30, dobierz taki, żeby spełniał wymagania producenta (klasa API ACEA)
Ogólnie jak gadałem na uczelni z kolesiem, który prowadzi od parunastu lat warsztat, to po elfie silniki były najczystsze (ale to takie dość mocne generalizowanie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez talk_about85 » 1 maja 2011, 18:42

Ja teoretycznie tez moge sprobowac wszystkiego ale jak czlowiek nie jest w temacie to wolalbym sprobowac z polecenia dobrego oleju niz potem zalowac ze nie zapytalem. Gdyby ktos mogl polecic konkretny produkt Valvoline do silnika 1.6 diesel z filtrem czastek stalych bede wdzieczny. Jesli inna firma ma w swojej ofercie nawet bardziej odpowiedni olej do diesla z DPF to z checia sie dowiem :). W wolnym czasie musze zapoznac sie z tymi klasami API ACEA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez talk_about85 » 2 maja 2011, 21:03

Zapytam inaczej... krotko ktory olej lepszy Dexelia czy Valvoline?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez tradeitdamn » 18 maja 2011, 15:10

fixerq napisał(a):
akostarek napisał(a):
fixerq napisał(a):Nie. Lej 5w30, chyba, że masz silnik dziurawy

nie bardzo to rozumiem, jeśli obydwa rozpatrywane oleje będą syntetyczne, to ich lepkość w temp pracy będzie bardzo zbliżona (różnica dodatków).

Z reguły 10w40 to połsyntetyki przecież. Wiem, że shell robił syntetyka 10w40, ale był cholernie drogi.


10W-60 o nazwie shell helix ultra racing jak juz. 10w40 synthetic napewno nie robili. btw na 10w60 jezdzilem w hondzie z przebiegiem grubo ponad 200k ale ze honda lubiła łyknąc z 1,5 litra na 10kkm to nie była tania zabawa :)

zaczynam nie rozumieć o co chodzi z ta dexelią. w mojej mazdzie od nowosci był lany olej 5W40 czyli na pewno nie była to dexelia. i teraz stanałem przed dosc sporym dylematem – co jej tam wlać. biorąc pod uwage klimat w jakim sie poruszam korzystniejsze było by dla niej wlanie owego racinga 10W-60 lub mobila 5w50 niz dexeli 5w30. pozatym jak patrze na cene dexeli po serwisach to mi sie smiać chce bo za te pieniądze mozna miec oleje z najwyższej półki a nie jakis elf w brandowanej butelce. oczywiscie w internecie mozna znalezc za gorsze ale wszedzie widze w starych butelkach a w serwisie dziad powiedział ze juz z 2 lata temu zmienili opakowanie :)
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez akostarek » 18 maja 2011, 15:39

tradeitdamn napisał(a):biorąc pod uwage klimat w jakim sie poruszam korzystniejsze było by dla niej wlanie owego racinga 10W-60

nie wiem jaki Ty masz klimat, ale ja w PL nie widzialem temperatur po 55 stopni <co?>
10w40 jest raczej optymalny jeśli chodzi o temp otoczenia przy rozruchu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323