Mazda 3 1.6citd nie odpala po wymianie podkladek pod wtryskami

Postprzez krzysiekb11 » 14 mar 2013, 17:42

Witam!
Mazda 3 1.6 citd, na 3 i 4 wtrysku poszły miedziane podkładki, pod 1 i 2 nie wymieniałem bo były zapieczone na amen a wyglądały dobrze więc wolałem je zostawić. Więc 3 i 4 wtrysk wymienione podkładki, gniazda i uszczelki. Przy okazji wyczyściłem egr. Wszystko ładnie poskładane, wszystkie wtyczki podłączone auto nie pali. Próbowałem już odpowietrzać poprzez wyciąganie paliwa strzykawką z powrotu oraz po kręceniu 5-10 sek luzowałem wężyki paliwowe przy wtryskach. Ropa już jest przy wtryskach a autko nie chce zagadać. Próbowałem delikatnie plakiem i auto się odzywa ale chodzi tylko jak ma plaka. Nie psikałem długo ponieważ szkoda silnika. Co może z nim być? Przypuszczam, że dalej ma gdzieś powietrze i możliwe, że źle odpowietrzam.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6d 2004

Postprzez kropek101 » 14 mar 2013, 18:14

Jak łapie na plaku to najprościej auto na hol i ciagnąć aż dojdzie paliwo albo dalej odpowietrzać.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez krzysiekb11 » 14 mar 2013, 18:54

A istnieje możliwość, że wtryski padły po przeczyszczeniu?? Po wyciągnięciu umyłem je delikatnie benzynką ekstrakcyjną, rozpylacze również przetarłem miękką szmatką z benzyną.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6d 2004

Postprzez akostarek » 14 mar 2013, 21:03

a może komputer w ogóle nie "otwiera" wtrysków ? na przelew coś idzie ? wsadziłeś wtryski w te same cylindry ? może gdzieś poluzowałeś jakąś wtyczkę przy pracy ? z tyłu koło pompy powinien być czujnik położenia wałka rozrządu – sprawdź go. Na pompie jest regulator wydatku, sprawdź podłączenie.
Mi problem wygląda bardziej na elektryczny, jak masz możliwość sprawdź błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez krzysiekb11 » 14 mar 2013, 22:33

Jak wyjmę przewody przelewowe to na górze wtryskiwacza podczas kręcenia rozrusznikiem ropa się sączy. Wtryski na 100% są w takiej samej kolejności, zaznaczyłem je przed wyjęciem. Sprawdziłem przed chwilą jeszcze raz wszystkie wtyczki i wszystkie wydają się być ok, przejrzałem bezpieczniki i też wszystkie są całe. Niestety na chwilę obecną nie mam jak odczytać błędów.
Ile powinno wynosić napięcie na wtyczkach zasilających wtryskiwacze?
Początkujący
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6d 2004

Postprzez Lakcow91 » 14 mar 2013, 22:39

Za pewne 12V ale tam powinieneś mieć napisane.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez akostarek » 14 mar 2013, 23:08

może to coś pomoże:
1. Turn the engine switch to the LOCK position. Ustaw przełącznik silnika na pozycję LOCK.
2. 2. Disconnect the negative battery cable. Odłączyć ujemny przewód akumulatora.
3. 3. Disconnect the fuel injector connector. Odłączyć złącze wtryskiwaczy paliwa.
4. 4. Inspect the resistance between fuel injector terminals A and B using a tester. Sprawdzić rezystancję pomiędzy zaciskami wtryskiwaczy paliwa A i B za pomocą testera.

0,7 Ohm [20 ° C {68 ° F}]


sprawdzanie wiązki => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00700.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez krzysiekb11 » 14 mar 2013, 23:26

Wszystkie wtryskiwacze maja oporność między 0,7-0,8 Ohm. Niestety nie udało mi się ich pomierzyć w temp 20*C, w garażu mam tylko ok 10 :D
Sprawdziłem miernikiem wiązkę, jest ok przejścia są zwarć nie ma, sprawdziłem tylko ten odcinek co na foto, nie chcę na razie wyciągać kompa, zresztą dalej nic nie powinno się stać bo dalej nic nie było ruszane.Obrazek

Aaaa i dodam jeszcze, że podczas szarpania się z wtryskiem, przy jego demontażu, urwałem dwie plastikowe rureczki od jednego z przelewów, dokładniej przy wtrysku nr 3 (znajdowały się w nie właściwym miejscu i nie właściwym czasie :) ). Wyciągnąłem je z wężyków po czym delikatnie na około pod lutowałem i uszczelniłem poxipolem. Jak dmuchałem w nie i następnie zatykałem to nie puszczały powietrza, czyli zostały dobrze uszczelnione, nie wiem czy to może mieć jakiekolwiek znaczenie, ale chyba warto o tym wspomnieć.

Na wężyku, tym kawałku przezroczystym przy powrocie, już praktycznie nie widać powietrza, jedynie po chwili po próbie odpalenia pojawia się bąbelek 2-3mm .
Już sam nie wiem co o tym myśleć :( Zapowietrzenie chyba odpada, bo zagadał by cokolwiek :( a tu lipa, tylko na plaku próbował...
Początkujący
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6d 2004

Postprzez JURO » 17 mar 2013, 14:16

Ja po wymianie podkładek pod wtryskami i wymianą filtra paliwa też miałem problem z odpaleniem silnika , skorzystałem wtedy z takiego odpowietrzenia i pomogło (sposób ze zdjęcia) viewtopic.php?f=469&t=87049&p=1566680&hilit=odpowietrzanie+fotorelacja#p1566680 może warto jeszcze raz dokładnie odpowietrzyć :)
Sprzedam Mazdę 3
viewtopic.php?f=78&t=172194
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 01:21
Posty: 17
Skąd: Rzeszów, Chmielnik, Szkocja
Auto: Mazda 6 2.2D GH 2010
Mazda 323C BA 1994

Postprzez BlackM3 » 18 mar 2013, 20:30

JURO dobrze mówi – te silniki się strasznie zapowietrzają, a nie ma ręcznej pompki. Odpowietrzyć je bardzo trudno. Raz musiałem lawetę ściągać po wymianie filtra. Gdyby było coś z elektryką to check engine by wywaliło.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez krzysiekb11 » 21 mar 2013, 16:33

Mazda pojechała na lawecie do warsztatu, wyjęli wtryski i poszły na sprawdzenie, jak na razie okazało się, że jeden z wtrysków ma uszkodzoną elektronikę o_0 zobaczymy co dalej...
Początkujący
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6d 2004

Postprzez BlackM3 » 22 mar 2013, 22:58

Elektronika we wtrysku??? Pierwsze słyszę.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323