Mazda3 Y6 1.6 Podkładki pod wtryskiwaczami i lejące cykające wtryskiwacze

Postprzez Payorez » 26 mar 2015, 01:30

Brat serwisuje swoją 6stkę w serwisie na ulicy Buraczanej we Wrocławiu. Mówił, że maja pojęcie i fachowo sprawdzają wszystko. Pokazywali mu nagranie jak wkładali gdzies w silnik kamerę taką jak mają szpiedzy na filmach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Karko » 26 mar 2015, 19:46

Payorez- a jak zowie się ten serwis?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2014, 19:05
Posty: 437 (2/17)
Skąd: Wrocław/Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2006 1.6 Y6 90KM

Postprzez boroszlezsko » 26 mar 2015, 20:46

wklepiesz "hrs serwis aut japonskich" w wujka google'a i wyskoczy :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 20:58
Posty: 82 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK 1.6 '06/07

Postprzez digidy » 29 cze 2015, 21:42

Witam, mam szybkie pytanko wie ktoś z jakim momentem trzeba dokręcić nakrętki(te na imbus 7)które trzymają wtryskiwacze ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez SiN4don » 1 lip 2015, 21:13

Panowie,

niestety podkładka dopadła i mnie (wtrysk numer 3).
Powiedzcie czy mogę jeszcze z tym 1-2 dni pojeździć? Mechanik dopiero na 17.07 ma termin, a auto musi mnie wozić. Wokół wtryskiwacza jest sporo zapieczonego oleju napędowego (próbowałem tam dzisiaj przeczyścić, ale się nie dało).

Jakie są konsekwencję dłuższej jazdy z puszczającym wtryskiwaczem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez digidy » 1 lip 2015, 23:15

SiN4don napisał(a):Panowie,

niestety podkładka dopadła i mnie (wtrysk numer 3).
Powiedzcie czy mogę jeszcze z tym 1-2 dni pojeździć? Mechanik dopiero na 17.07 ma termin, a auto musi mnie wozić. Wokół wtryskiwacza jest sporo zapieczonego oleju napędowego (próbowałem tam dzisiaj przeczyścić, ale się nie dało).

Jakie są konsekwencję dłuższej jazdy z puszczającym wtryskiwaczem?


Tyle jeździłes to te dwa dni spokojnie oblatasz jak spalinami nie daje. Ale dłuzsza jazda niewskazana bo wtrysk zawalisz nagarem i kompresja nie taka jaka byc powinna i ogólny syf

U mnie podkładki były ok mimo 300kkm ale musiałem uszczelnić specjalnym silikonem Reinz te śruby specjalne które trzymają wtrysk bo puszczały olej
dla potomnych siły dokręcania śrub
dane do wkręcenia
śruba ta długa na torx nasadka wstępnie 5Nm +– 1
końcowo 10Nm +– 1

nakrętka trzymajaca wtrysk imbus 7 wstępnie 4Nm +– 0,4
końcowo 65 stopni +– 5stopni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez SiN4don » 8 lip 2015, 13:22

Podkładka pod lejącym wtryskiem wymieniona. Mechanik twierdzi, że już coś było grzebane przy wtrysku (ja nakulałem 90 tysi, Mazda kupiona przy ok 140tysiach) – śruby od wtrysku (mimo, że zawalony nagarem) wykręcił ręką :| Dodatkowo podkładka nie przylegała całą powierzchnią :|
Nie wiem jakim cudem wtrysk tak długo nie puszczał – przekulałem tyle, ostatnio przyglądałem się im jakieś 15-20 tysi temu.

Zaraz pewnie na mnie spadną gromy, że nie wymieniłem kompletu, ale auto niestety niezbędne mi jest do poruszania się, więc nie było mowy o zostawieniu na 2-3 dni w warsztacie. Będę obserwował resztę wtrysków i się zobaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Piooras » 12 wrz 2015, 17:15

Witam,
objawy widzę u siebie prawie identyczne, tylko tego "klekotania" nie słyszę jakoś.
Znając moje możliwości słuchowe nie odróżniam normalnej pracy silnika od "klekotu".

Na forum znalazłem tylko nieaktywne łącze do filmiku z mazdy 6. Czy macie gdzie jakieś linki/dźwięki/ filmy który taki laik jak ja jest w stanie porównać i wychwycić różnicę?

Przy jakich obrotach te klekotanie zazwyczaj słychać? Chodzi mi o to czy sam mogę uruchomić silnik i sprawdzić czy muszę brać kogoś kto mi będzie dodawał gazu. Czy te nasłuchy robi się przy założonej czy zdjętej osłonie silnika?

Znacie jakieś miejsce w Warszawie które może takie podkładki wymienić i sprawdzić czy to tylko to? Najlepiej osoba lub warsztat z polecenia.

Ogólnie chaotycznie piszę, wybaczcie pierwszy post mój dopiero. Podaję model auta:

Mazda 3, 2005, BK, Y6, 1.6
Piooras
 

Postprzez francesco_franco » 13 wrz 2015, 12:01

Kolego ciężko jest wytłumaczyć jak to ma być słychać. Najlepiej jakbyś porównał ten dźwięk do sprawnego silnika. Wtedy różnica jest wyraźna. Jak coś zapraszam do mnie na porównanie ;) a tak serio serio

https://www.youtube.com/watch?v=TkWTw-k_F3w

https://www.youtube.com/watch?v=FoOK8S77UfU

takie mniej więcej mogą być różnice w dźwięku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Kris30cm » 23 lis 2015, 22:34

Witam!
Mam zapieczony 1 wtrysk. Widziałem to przy zakupie i odczuwalne było cykanie jak i zapach spalin w kabinie. Dałem auto do mechanika. Jednak nie posiadał narzędzi do wyciągnięcia tego zapieczonego wtrysku. Jedyne co mógł zrobić to dokręcić wtrysk, który był luźny O.o
Po tym zabiegu, zaslepieniu EGR i wymianie filtra paliwa auto odżyło. Jednak po 500km znów odczuwam cykanie przy przyspieszaniu i opóźnioną reakcję na gaz...

Czy w Pomorskim (Trójmiasto) znacie kogoś kto podejmuje się wyciągnięciu, oczyszczeniu i wymienieniu podkładek? Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez Oboboq » 13 sty 2016, 10:46

Ja wymieniałem w M3 podkładki, bez urzadzenia do zdejmowania wtrysków nie obyło się. Lepiej nie jeździć z wypalonymi podkładkami bo można przy okazji wypalić głowicę.
Oboboq
 

Postprzez Krystek07 » 23 lut 2016, 00:45

Panowie mam pytanie czy sama wymiana podkładki wystarczy czy trzeba od razu wymienić komplet uszczelnienia wtryskiwacza? Jeśli tak to co wchodzi w jego skład ? Póki co zmieniłem samą podkładke.

W moim przypadku lał 3 wtrysk, zrobiła się wokół niego taka czarna smoła pierwszy raz sie z czymś takim spotkałem że, cały wtrysk był uwalony w tej czarnej mazi
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Thomsonicus » 28 lut 2016, 08:40

U mnie chyba też. Jak wymieniałem olej to odkręciłem plastikową pokrywę i zauważyłem że mam rozwalony ten przewód od odmy (obczajcie jak ktoś wyrzeźbił!). Widziałem na allegro po 60 zeta nowe zamienniki.

Ale do rzeczy – zauważyłem że praktycznie przy każdym wtrysku mam mokro. Widać, że pływa tam trochę oleju napędowego lub innego płynu. W aucie nie czuć żadnych spalin ani nic, nic też nie szarpie. Podkładki do wymiany?
Załączniki
WP_20151114_09_43_49_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 10:26
Posty: 72 (1/3)
Auto: 3 '05 1.6 MZ-CD

Postprzez digidy » 28 lut 2016, 09:50

Musisz uszczelnić szpilki trzymajace wtrysk a przy tej robicie trzeba wymienić i tak podkładki pod wtryskami, było juz o tym na forum co do patentu na opaski hahaha masakra zainwestuj i kup już poprawiony ten łącznik
do ogarnięcia tej roboty potrzebne ci bedzie:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Masa-usz ... tubka/1145
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Podkladk ... 4-szt/2335
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Gniazdo- ... -TDCi/2344
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelk ... 1-szt/2342
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez danrok » 28 lut 2016, 12:28

digidy tak odniosłem wrażenie z Twojego posta i niektórych innych że robota prosta do wykonania. Nie wiem czy słusznie ;P

Nie wiesz czy jest gdzieś jakaś fotorelacja jak się za to zabrać? Bo nic takiego nie trafiłem jeszcze na forum do M3 BK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez kropek101 » 29 lut 2016, 18:42

Robota prosta pod warunkiem że tryski nie są zapieczone i łatwo wyjdą. W innym przypadku przyrząd bezwładnościowy do wyciągania wtrysków może mieć problem. Najważniejsza sprawa jak już wtrysk jest mocno obsmolony przydało by się to wszystko frezować aby oczyścić pod nowe podkładki a większość zwykłych warsztatów nawet nie ma do tego sprzętu. No i nie zapominajmy o zadbaniu o komorę spalania aby tam syf nie naleciał.

Już nie strasząc nikogo więcej jeśli nie macie tragedii i wiecie jak obsłużyć klucz kontowy robota jest łatwa
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Krystek07 » 25 kwi 2016, 16:14

digidy

A uszczelka kolektora ssącego też jest potrzebna ? Bo jest komplet na aukcji za 200zł na wszystkei wtryski do 1.6 hdi
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez uszol90 » 25 kwi 2016, 18:11

Przy wymianie podkładek nie potrzeba demontować kolektora ssącego – tak, że uszczelki są zbędne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Krystek07 » 25 kwi 2016, 18:20

Ale chyba nie zaszkodzi wymienić chyba, że to już jest o wiele bardziej czasochłonne ?

Dodam, że moje objawy to straszny smród w kabinie i to pewnie ostatni dzwonek na wymianę więc wolałbym zrobić wszystko za jednym zamachem bo nie wiadomo w jakim stanie są te uszczelki kolektora czy nie są przypadkiem nadpalone
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Krystek07 » 29 kwi 2016, 14:25

Zamówiłem kompletny zestaw naprawczy z tej aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=5964002817 Czy powinno pasować z PSA ?Głównie chodz mi o to czy miedziane podkładki będą pasować ? Jedne są z wypustkami(Ford) natomiast drugie nie(PSA) ale w opisie jest że zestaw pasuje do mazdy 3 1.6 Diturbo. A teraz widzę że są 2 rodzaje, czy to bez różnicy ?
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323