Rezonator dolotu powietrza 1,6 CITD – zamiennik Ford
Strona 1 z 1
Witam serdecznie forumowiczów. Miałem ostatnio mała stłuczke i niestety moja mazda uległa małemu uszkodzeniu. Piszę do was z pytaniem o określenie częsci jaka jest załączona na zdjęciu. Co to jest za obudowa filtra, być moze coś innego?. Bardzo bym prosił o odpowiedź:)
Dopisano 12 lis 2012, 17:34:
dla dokładniejszego opisu skrzynka ta znajduję się pod lewym reflektorem
Dopisano 12 lis 2012, 17:34:
dla dokładniejszego opisu skrzynka ta znajduję się pod lewym reflektorem
- Od: 2 maja 2010, 12:23
- Posty: 8
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD (109KM)
super dziekuje, tylko najgorzej że nie potrafie znaleśc tego w internecie do kupienia osobno, chyba że musze popytać po rozbitych mazdach?
- Od: 2 maja 2010, 12:23
- Posty: 8
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD (109KM)
http://moto.allegro.pl/mazda-3-04-obudo ... 93304.html
chyba to
tu chyba nowa pasuje ale poczekaj na speców od diesla
http://ford.sklep.pl/product-pol-14924- ... 55122.html
chyba to
tu chyba nowa pasuje ale poczekaj na speców od diesla
http://ford.sklep.pl/product-pol-14924- ... 55122.html
Dziękuje za odpowiedzi, fakt będę musiał pokombinować z tym fordowskim, bo ciężko mi przełknąć 2 tysiące złotych. Pozdrawiam wszystkich !
- Od: 2 maja 2010, 12:23
- Posty: 8
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD (109KM)
Odpowiadałem już na to dla kolegi w sedanie, więc tylko zacytuje
Ten element pod reflektorem to jest rezonator. Przypuszczam, że dlatego iż mamy takie same silniki to i rezonatory będą takie same. W Mazdzie to koszt ok 1400zł, ja zamontowałem Fordowski, nie pasuje jedno mocowanie, ale na dwóch się trzyma i tak solidnie, różni się też rodzajem śrub, w Mazdzie są M8, w fordzie M10, jednak docisnąłem go starymi śrubami. Największym problemem jest nie pasujący "komin" z rezonatora do obudowy filtra powietrza, jest przesunięta ok 10cm, jak będę zmieniał zderzak i błotnik to doprowadzę to do porządku plastikową rurą, nagrzaną i odpowiednio uformowaną. Koszt na częściach z forda to ok 400zł. Zapomniałbym dodać, że w rezonatorze znajduje się PCM. Mazdowski pasuje idealnie do tego z Forda, jednak będzie problem zapewne z wyciągnięciem go ze starego ponieważ jego obudowa jest aluminiowa i na metalowych śrubach się trzyma, a to się równa utlenianiem aluminium.
Rezonator montowałem ten:
http://ford.sklep.pl/product-pol-14925- ... 55121.html
Do tego musisz dokupić obudowę jego, nie mogę jej znaleźć w sklepie, w ASO na pewno dobiorą.
Kup też bodajże 5 śrub M6x30mm, do skręcenia obudowy.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
eh, obdzwoniłem tysiące szrotów i nic , właściciele mówią że ludzie też dzwonią po ten nieszczęsny element, a w autoryzowanych sklepach cena waha sie od 1900-2200, masakra
Dopisano 14 lis 2012, 12:34:
Chyba pobawie sie jednak z przerobieniem tego fordowskiego, prosze napisz mi użytkowniku cbr, co dokładnie trzeba zrobić zamawiam ten fordowski i co dalej ?
Dopisano 14 lis 2012, 12:34:
Chyba pobawie sie jednak z przerobieniem tego fordowskiego, prosze napisz mi użytkowniku cbr, co dokładnie trzeba zrobić zamawiam ten fordowski i co dalej ?
- Od: 2 maja 2010, 12:23
- Posty: 8
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD (109KM)
Wyciągasz stary i wkładasz nowy
Ale tak na poważnie to zamów od razu tylną obudowę jego (tą co zakrywa komputer), jak będziesz montował to jeden zaczep z trzech nie będzie masował. Do tego jak pisałem Mazdowski jest na śrubach M8, Fordowski na M10, ale weź śruby ze starego i po prostu wsadź w nakrętki nowego i dociśnij.
Możesz mieć problem z wyciągnięciem komputera, ale tam ostrożnie to rób bo wiadomo, koszt może być nie miały. Jak już złożysz (tego etapu jeszcze nie zrobiłem) to musisz kupić kawałek gumowego przewodu (średnicy nie mierzyłem jeszcze), w miarę elastycznego i do rezonatora go na stale opaską ścisnąć, a z tego co już wydedukowałem w obudowę filtra wsadzić do środka. Robota trochę nie wygodna bo będzie trzeba to robić z prawie założonym filtrem. Nie jestem jeszcze pewien czy nie będzie trzeba skrócić trochę tego komina, zależy od elastyczności przewodu. Ale to już kosmetyką można nazwać.
Ja sam będę to robił prawdopodobnie pod koniec tego tygodnia jak będę zmieniał zderzak i błotnik.
Ale tak na poważnie to zamów od razu tylną obudowę jego (tą co zakrywa komputer), jak będziesz montował to jeden zaczep z trzech nie będzie masował. Do tego jak pisałem Mazdowski jest na śrubach M8, Fordowski na M10, ale weź śruby ze starego i po prostu wsadź w nakrętki nowego i dociśnij.
Możesz mieć problem z wyciągnięciem komputera, ale tam ostrożnie to rób bo wiadomo, koszt może być nie miały. Jak już złożysz (tego etapu jeszcze nie zrobiłem) to musisz kupić kawałek gumowego przewodu (średnicy nie mierzyłem jeszcze), w miarę elastycznego i do rezonatora go na stale opaską ścisnąć, a z tego co już wydedukowałem w obudowę filtra wsadzić do środka. Robota trochę nie wygodna bo będzie trzeba to robić z prawie założonym filtrem. Nie jestem jeszcze pewien czy nie będzie trzeba skrócić trochę tego komina, zależy od elastyczności przewodu. Ale to już kosmetyką można nazwać.
Ja sam będę to robił prawdopodobnie pod koniec tego tygodnia jak będę zmieniał zderzak i błotnik.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Potrzebuję odświeżyć temat... wstyd się przyznać ale kupiłem auto... bez rezonatora. (kara za brak znajomości i zły wybór mechanika do sprawdzenia auta) Generalnie przed poprzednim właścicielem auto było stuknięte i ktoś sobie o tym punkcie "zapomniał" i zrobił jak zrobił.:/)
Jak wcześniej wspominali koledzy cena w aso boli, więc to nie wchodzi w grę. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc w tej sprawie – jak już pisałem brak wiedzy na temat samochodów się u mnie kłania. Wiecie gdzie można np. w małopolsce znaleźć taką cześć na szrocie??
Znalazłem jeden we Wrocławiu- jeszcze wiszący na aucie- ale za 800 – czy to nie za dużo jak na taką część ze szrotu??
Inna sprawa to czy rzeczywiście nie ma problemu z zastąpieniem tego rezonatorem forda http://ford.sklep.pl/product-pol-14925- ... 55121.html Jeśli bym kupił to nie będzie problem ze zrobieniem tego?? I dodatkowo czy kupując to będę miał obudowę modułu?? Czy będzie pasować?? Bo oczywiśćie tego też nie mam...
Jeszcze na koniec chciałbym dodać jak to wyszło- przy jeździe 120km/h pojawiła mi się kontrolka silnika i ogr mocy do 2000 obrotow. Po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Pojechałem do mechanika, wyszedł błąd P0234- wówczas dowiedziałem się, że brakuje rezonatora a komputer jest gdzieś tam sobie umocowany...Czy ten błąd rzeczywiście mógł wynikać z braku tego rezonatora?? Jeszcze pojawiło się coś o cewkach- ale to diesel i mechanik powiedział, żeby to zignorować.
No i teraz mam za zadanie kupienie tego rezonatora z obudową i zrobienie tego... Będę bardzo wdzięczny za każdą możliwą pomoc...
Jak wcześniej wspominali koledzy cena w aso boli, więc to nie wchodzi w grę. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc w tej sprawie – jak już pisałem brak wiedzy na temat samochodów się u mnie kłania. Wiecie gdzie można np. w małopolsce znaleźć taką cześć na szrocie??
Znalazłem jeden we Wrocławiu- jeszcze wiszący na aucie- ale za 800 – czy to nie za dużo jak na taką część ze szrotu??
Inna sprawa to czy rzeczywiście nie ma problemu z zastąpieniem tego rezonatorem forda http://ford.sklep.pl/product-pol-14925- ... 55121.html Jeśli bym kupił to nie będzie problem ze zrobieniem tego?? I dodatkowo czy kupując to będę miał obudowę modułu?? Czy będzie pasować?? Bo oczywiśćie tego też nie mam...
Jeszcze na koniec chciałbym dodać jak to wyszło- przy jeździe 120km/h pojawiła mi się kontrolka silnika i ogr mocy do 2000 obrotow. Po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Pojechałem do mechanika, wyszedł błąd P0234- wówczas dowiedziałem się, że brakuje rezonatora a komputer jest gdzieś tam sobie umocowany...Czy ten błąd rzeczywiście mógł wynikać z braku tego rezonatora?? Jeszcze pojawiło się coś o cewkach- ale to diesel i mechanik powiedział, żeby to zignorować.
No i teraz mam za zadanie kupienie tego rezonatora z obudową i zrobienie tego... Będę bardzo wdzięczny za każdą możliwą pomoc...
- Od: 19 mar 2013, 16:11
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3, 1.6 D, 2005
kilka dni temu zgłosił się ktoś z komputerem w worku.. czyżby podobna technologia napraw ?
A tak na serio sam błąd P0234 dotyczy przełądowywania turbo. Sprawdź przewód podciśnienia do gruchy, samą gruchę przy turbo (czy rusza się przy zmianie obrotów). Może też być problem z samym elektrozaworem lub kierownicami. na forum bylo kilka razy.
Błąd też mógł być w jakimś stopniu spowodowany np chwilowym brakiem styku, ale raczej watpie.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 06200.html
CO do rezonatora, ktoś już chyba wsadzał fordowski, niestety trzeba go trochę przerobić o ile pamiętam...
A tak na serio sam błąd P0234 dotyczy przełądowywania turbo. Sprawdź przewód podciśnienia do gruchy, samą gruchę przy turbo (czy rusza się przy zmianie obrotów). Może też być problem z samym elektrozaworem lub kierownicami. na forum bylo kilka razy.
Błąd też mógł być w jakimś stopniu spowodowany np chwilowym brakiem styku, ale raczej watpie.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 06200.html
CO do rezonatora, ktoś już chyba wsadzał fordowski, niestety trzeba go trochę przerobić o ile pamiętam...
Dzięki akostarek za odpowiedź.
Czytałem problem tego kolegi po napisaniu posta- i mam nadzieję mimo wszystko, że u mnie nie jest aż tak źle...
Generalnie kupiłem samochód od prywatnej osoby, która użytkowała go przez 3 lata... wcześniej zaś rzeczywiście od handlarza po stłuczce- wychodzi na to, że śmigała tak nim przez 3 lata. Zbiłem cenę o 3 000 zł i zrobiłem sobie wszystko przy silniku aby śmigało cacy- rozrząd, filtry itd. I tu nagle bum z tym rezonatorem... wściekły jestem, że nikt mi tego nie powiedział, gdy pojechałem przed kupnem na sprawdzenie... no ale co zrobić. Generalnie mam nadzieję, że wszystko jest ok i kupienie tego zamknie sprawę. Mimo wszystko w wolnej chwili wybieram się jeszcze do innego punktu aby ktoś inny zerknął w to wszystko.
Dzięki za opis błędu- niestety to, że jestem laikiem nie pozwala mi samemu takich rzeczy sprawdzić. Ale będę się tym wspomagał gdy pojadę do mechanika.
A czy to przeładowanie turbo w takim razie nie wynika z braku tej części? "możliwa przyczyna: Zasysanie powietrza na wlot powietrza układu (między czujnikiem MAF i turbosprężarki) " ?
Czytałem problem tego kolegi po napisaniu posta- i mam nadzieję mimo wszystko, że u mnie nie jest aż tak źle...
Generalnie kupiłem samochód od prywatnej osoby, która użytkowała go przez 3 lata... wcześniej zaś rzeczywiście od handlarza po stłuczce- wychodzi na to, że śmigała tak nim przez 3 lata. Zbiłem cenę o 3 000 zł i zrobiłem sobie wszystko przy silniku aby śmigało cacy- rozrząd, filtry itd. I tu nagle bum z tym rezonatorem... wściekły jestem, że nikt mi tego nie powiedział, gdy pojechałem przed kupnem na sprawdzenie... no ale co zrobić. Generalnie mam nadzieję, że wszystko jest ok i kupienie tego zamknie sprawę. Mimo wszystko w wolnej chwili wybieram się jeszcze do innego punktu aby ktoś inny zerknął w to wszystko.
Dzięki za opis błędu- niestety to, że jestem laikiem nie pozwala mi samemu takich rzeczy sprawdzić. Ale będę się tym wspomagał gdy pojadę do mechanika.
A czy to przeładowanie turbo w takim razie nie wynika z braku tej części? "możliwa przyczyna: Zasysanie powietrza na wlot powietrza układu (między czujnikiem MAF i turbosprężarki) " ?
- Od: 19 mar 2013, 16:11
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3, 1.6 D, 2005
raczej nie, musiałbyś mieć wtedy nieszczelność między turbo a przepływką (na wyjściu z filtra powietrza).
Ten elektrozawór lubi się wieszać, jak jeździłeś delikatnie, przy niskich, stałych obrotach to mogły się kierownice z turbo upaskudzić, ale w tym silniku to raczej rzadko spotykane.
Ten elektrozawór lubi się wieszać, jak jeździłeś delikatnie, przy niskich, stałych obrotach to mogły się kierownice z turbo upaskudzić, ale w tym silniku to raczej rzadko spotykane.
Powiedz mi proszę co polecasz... kupić część wsadzić i zobaczyć czy błąd się powtórzy czy jechać do serwisu aut japońskich w pierwszej kolejności- a to wiąże się oczywiście z dodatkową $ na dzień dobry jeszcze przed zakupem części
- Od: 19 mar 2013, 16:11
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3, 1.6 D, 2005
Sprawdź cały układ sterujący zmienną geometrią. Jak już pisałem, ten elektrozawór lubi się wieszać, wężyki pękają itd.
Jak z tym będzie OK to kup rezonator i zrób wszystko tak jak powinno być. Jeśli problem będzie leżał w sterowaniu zmienną geometrią – poluj na jakąś okazję na allegro / pobaw się z fordowskim.
Dopisano 28 mar 2013, o 22:09:
silnik masz niemal identyczny do Fordowskiego 1.6 TDCi, Mechanicznie taki sam jest 1.6 HDi z francuzów.
Poszukaj serwisu gdzie poradzą sobie z diagnostyką komputerową i wiedzą coś o dieslach.
Jak z tym będzie OK to kup rezonator i zrób wszystko tak jak powinno być. Jeśli problem będzie leżał w sterowaniu zmienną geometrią – poluj na jakąś okazję na allegro / pobaw się z fordowskim.
Dopisano 28 mar 2013, o 22:09:
gredluk napisał(a):jechać do serwisu aut japońskich w pierwszej kolejności
silnik masz niemal identyczny do Fordowskiego 1.6 TDCi, Mechanicznie taki sam jest 1.6 HDi z francuzów.
Poszukaj serwisu gdzie poradzą sobie z diagnostyką komputerową i wiedzą coś o dieslach.
kolego napisze raz jeszcze że rezonator który jest dostepny w fordzie pasuje w 100% (uchwyty na śruby, wlot powietrza przy nadkolu, mocowanie komputera ) niczego nie trzeba przerabiać rezonator jest dostępny bez tylnej obudowy trzeba pamiętać żeby ją zamówić
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości