Rezonator dolotu powietrza 1,6 CITD – zamiennik Ford

Postprzez kornelstreet » 12 lis 2012, 17:12

Witam serdecznie forumowiczów. Miałem ostatnio mała stłuczke i niestety moja mazda uległa małemu uszkodzeniu. Piszę do was z pytaniem o określenie częsci jaka jest załączona na zdjęciu. Co to jest za obudowa filtra, być moze coś innego?. Bardzo bym prosił o odpowiedź:)

Dopisano 12 lis 2012, 17:34:

dla dokładniejszego opisu skrzynka ta znajduję się pod lewym reflektorem
Załączniki
DSC07077.JPG
DSC07078.JPG
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 12:23
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD (109KM)

Postprzez marcin255 » 12 lis 2012, 18:46

DUCT,FRESH AIR
AN (Y601-13-20ZA) – 040217

http://mazda.totax.by/3/AEBA10/K2/1330C/A1
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kornelstreet » 12 lis 2012, 19:06

super dziekuje, tylko najgorzej że nie potrafie znaleśc tego w internecie do kupienia osobno, chyba że musze popytać po rozbitych mazdach?
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 12:23
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD (109KM)

Postprzez marcin255 » 12 lis 2012, 19:13

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez akostarek » 12 lis 2012, 19:19

Nowy kupisz w ASO Mazdy => ~ 2 000 PLN
Obrazek

Szukaj z rozbitków albo lekko przerób fordowski (1.6 TDCi, około 500 zł)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 12 lis 2012, 19:22

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kornelstreet » 12 lis 2012, 19:36

Dziękuje za odpowiedzi, fakt będę musiał pokombinować z tym fordowskim, bo ciężko mi przełknąć 2 tysiące złotych. Pozdrawiam wszystkich !
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 12:23
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD (109KM)

Postprzez cbr » 12 lis 2012, 19:46

Odpowiadałem już na to dla kolegi w sedanie, więc tylko zacytuje :)
Ten element pod reflektorem to jest rezonator. Przypuszczam, że dlatego iż mamy takie same silniki to i rezonatory będą takie same. W Mazdzie to koszt ok 1400zł, ja zamontowałem Fordowski, nie pasuje jedno mocowanie, ale na dwóch się trzyma i tak solidnie, różni się też rodzajem śrub, w Mazdzie są M8, w fordzie M10, jednak docisnąłem go starymi śrubami. Największym problemem jest nie pasujący "komin" z rezonatora do obudowy filtra powietrza, jest przesunięta ok 10cm, jak będę zmieniał zderzak i błotnik to doprowadzę to do porządku plastikową rurą, nagrzaną i odpowiednio uformowaną. Koszt na częściach z forda to ok 400zł. Zapomniałbym dodać, że w rezonatorze znajduje się PCM. Mazdowski pasuje idealnie do tego z Forda, jednak będzie problem zapewne z wyciągnięciem go ze starego ponieważ jego obudowa jest aluminiowa i na metalowych śrubach się trzyma, a to się równa utlenianiem aluminium.
Rezonator montowałem ten:
http://ford.sklep.pl/product-pol-14925- ... 55121.html
Do tego musisz dokupić obudowę jego, nie mogę jej znaleźć w sklepie, w ASO na pewno dobiorą.
Kup też bodajże 5 śrub M6x30mm, do skręcenia obudowy.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez kornelstreet » 14 lis 2012, 12:59

eh, obdzwoniłem tysiące szrotów i nic , właściciele mówią że ludzie też dzwonią po ten nieszczęsny element, a w autoryzowanych sklepach cena waha sie od 1900-2200, masakra :(

Dopisano 14 lis 2012, 12:34:

Chyba pobawie sie jednak z przerobieniem tego fordowskiego, prosze napisz mi użytkowniku cbr, co dokładnie trzeba zrobić zamawiam ten fordowski i co dalej ?
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 12:23
Posty: 8
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD (109KM)

Postprzez cbr » 14 lis 2012, 20:20

Wyciągasz stary i wkładasz nowy :P
Ale tak na poważnie to zamów od razu tylną obudowę jego (tą co zakrywa komputer), jak będziesz montował to jeden zaczep z trzech nie będzie masował. Do tego jak pisałem Mazdowski jest na śrubach M8, Fordowski na M10, ale weź śruby ze starego i po prostu wsadź w nakrętki nowego i dociśnij.
Możesz mieć problem z wyciągnięciem komputera, ale tam ostrożnie to rób bo wiadomo, koszt może być nie miały. Jak już złożysz (tego etapu jeszcze nie zrobiłem) to musisz kupić kawałek gumowego przewodu (średnicy nie mierzyłem jeszcze), w miarę elastycznego i do rezonatora go na stale opaską ścisnąć, a z tego co już wydedukowałem w obudowę filtra wsadzić do środka. Robota trochę nie wygodna bo będzie trzeba to robić z prawie założonym filtrem. Nie jestem jeszcze pewien czy nie będzie trzeba skrócić trochę tego komina, zależy od elastyczności przewodu. Ale to już kosmetyką można nazwać.
Ja sam będę to robił prawdopodobnie pod koniec tego tygodnia jak będę zmieniał zderzak i błotnik.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez digidy » 16 lis 2012, 09:25

kolego smiało kup fordowski i nic nie musisz przerabiać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez gredluk » 27 mar 2013, 19:17

Potrzebuję odświeżyć temat... wstyd się przyznać ale kupiłem auto... bez rezonatora. (kara za brak znajomości i zły wybór mechanika do sprawdzenia auta) Generalnie przed poprzednim właścicielem auto było stuknięte i ktoś sobie o tym punkcie "zapomniał" i zrobił jak zrobił.:/)
Jak wcześniej wspominali koledzy cena w aso boli, więc to nie wchodzi w grę. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc w tej sprawie – jak już pisałem brak wiedzy na temat samochodów się u mnie kłania. Wiecie gdzie można np. w małopolsce znaleźć taką cześć na szrocie??
Znalazłem jeden we Wrocławiu- jeszcze wiszący na aucie- ale za 800 – czy to nie za dużo jak na taką część ze szrotu??

Inna sprawa to czy rzeczywiście nie ma problemu z zastąpieniem tego rezonatorem forda http://ford.sklep.pl/product-pol-14925- ... 55121.html ?? Jeśli bym kupił to nie będzie problem ze zrobieniem tego?? I dodatkowo czy kupując to będę miał obudowę modułu?? Czy będzie pasować?? Bo oczywiśćie tego też nie mam...

Jeszcze na koniec chciałbym dodać jak to wyszło- przy jeździe 120km/h pojawiła mi się kontrolka silnika i ogr mocy do 2000 obrotow. Po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Pojechałem do mechanika, wyszedł błąd P0234- wówczas dowiedziałem się, że brakuje rezonatora a komputer jest gdzieś tam sobie umocowany...Czy ten błąd rzeczywiście mógł wynikać z braku tego rezonatora?? Jeszcze pojawiło się coś o cewkach- ale to diesel i mechanik powiedział, żeby to zignorować.

No i teraz mam za zadanie kupienie tego rezonatora z obudową i zrobienie tego... Będę bardzo wdzięczny za każdą możliwą pomoc...
Początkujący
 
Od: 19 mar 2013, 16:11
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3, 1.6 D, 2005

Postprzez akostarek » 27 mar 2013, 21:31

kilka dni temu zgłosił się ktoś z komputerem w worku.. czyżby podobna technologia napraw <czarodziej> ?

A tak na serio sam błąd P0234 dotyczy przełądowywania turbo. Sprawdź przewód podciśnienia do gruchy, samą gruchę przy turbo (czy rusza się przy zmianie obrotów). Może też być problem z samym elektrozaworem lub kierownicami. na forum bylo kilka razy.
Błąd też mógł być w jakimś stopniu spowodowany np chwilowym brakiem styku, ale raczej watpie.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 06200.html

CO do rezonatora, ktoś już chyba wsadzał fordowski, niestety trzeba go trochę przerobić o ile pamiętam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez gredluk » 27 mar 2013, 22:16

Dzięki akostarek za odpowiedź.
Czytałem problem tego kolegi po napisaniu posta- i mam nadzieję mimo wszystko, że u mnie nie jest aż tak źle...
Generalnie kupiłem samochód od prywatnej osoby, która użytkowała go przez 3 lata... wcześniej zaś rzeczywiście od handlarza po stłuczce- wychodzi na to, że śmigała tak nim przez 3 lata. Zbiłem cenę o 3 000 zł i zrobiłem sobie wszystko przy silniku aby śmigało cacy- rozrząd, filtry itd. I tu nagle bum z tym rezonatorem... wściekły jestem, że nikt mi tego nie powiedział, gdy pojechałem przed kupnem na sprawdzenie... no ale co zrobić. Generalnie mam nadzieję, że wszystko jest ok i kupienie tego zamknie sprawę. Mimo wszystko w wolnej chwili wybieram się jeszcze do innego punktu aby ktoś inny zerknął w to wszystko.

Dzięki za opis błędu- niestety to, że jestem laikiem nie pozwala mi samemu takich rzeczy sprawdzić. Ale będę się tym wspomagał gdy pojadę do mechanika.

A czy to przeładowanie turbo w takim razie nie wynika z braku tej części? "możliwa przyczyna: Zasysanie powietrza na wlot powietrza układu (między czujnikiem MAF i turbosprężarki) " ?
Początkujący
 
Od: 19 mar 2013, 16:11
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3, 1.6 D, 2005

Postprzez akostarek » 27 mar 2013, 22:25

raczej nie, musiałbyś mieć wtedy nieszczelność między turbo a przepływką (na wyjściu z filtra powietrza).
Ten elektrozawór lubi się wieszać, jak jeździłeś delikatnie, przy niskich, stałych obrotach to mogły się kierownice z turbo upaskudzić, ale w tym silniku to raczej rzadko spotykane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez gredluk » 27 mar 2013, 22:52

Powiedz mi proszę co polecasz... kupić część wsadzić i zobaczyć czy błąd się powtórzy czy jechać do serwisu aut japońskich w pierwszej kolejności- a to wiąże się oczywiście z dodatkową $ na dzień dobry jeszcze przed zakupem części
Początkujący
 
Od: 19 mar 2013, 16:11
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3, 1.6 D, 2005

Postprzez akostarek » 28 mar 2013, 22:51

Sprawdź cały układ sterujący zmienną geometrią. Jak już pisałem, ten elektrozawór lubi się wieszać, wężyki pękają itd.
Jak z tym będzie OK to kup rezonator i zrób wszystko tak jak powinno być. Jeśli problem będzie leżał w sterowaniu zmienną geometrią – poluj na jakąś okazję na allegro / pobaw się z fordowskim.

Dopisano 28 mar 2013, o 22:09:

gredluk napisał(a):jechać do serwisu aut japońskich w pierwszej kolejności

silnik masz niemal identyczny do Fordowskiego 1.6 TDCi, Mechanicznie taki sam jest 1.6 HDi z francuzów.
Poszukaj serwisu gdzie poradzą sobie z diagnostyką komputerową i wiedzą coś o dieslach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez digidy » 31 mar 2013, 02:04

kolego napisze raz jeszcze że rezonator który jest dostepny w fordzie pasuje w 100% (uchwyty na śruby, wlot powietrza przy nadkolu, mocowanie komputera ) niczego nie trzeba przerabiać rezonator jest dostępny bez tylnej obudowy trzeba pamiętać żeby ją zamówić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez BlackM3 » 1 kwi 2013, 13:43

Właściwie do czego służy ten rezonator? Jaka jest jego funkcja?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez digidy » 1 kwi 2013, 20:50

rezonator spełnia dwie funkcje jest "schronieniem" dla komputera a jednocześnie go chłodzi poprzez zasysane powietrze które jest pobierane z nadkola idzie przez rezonator dalej do filtra powietrza i do turbo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323