Wyciek na silniku krokowym przepustnicy przewodu dolotowego

Postprzez rafals » 8 paź 2011, 16:55

Od dłuższego już czasu zauważyłem, że kostka od silnika krokowego jest mokra. Jakieś 4 miesiące temu zdemontowałem tą przepustnice i dokładnie ją wyczyściłem. Tak samo zrobiłem ze złączem silnika przepustnicy. Po pewnym czasie, znów zrobiło się to samo.
Mam więc pytanie: co może być powodem tych wycieków? i czy można temu zaradzić? – wymieniając może jakieś uszczelnienie?
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 17 lis 2011, 21:02 przez rafals, łącznie edytowano 2 razy
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2009, 20:55
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK Y6 90KM '07

Postprzez kontkret » 17 lis 2011, 14:28

Witam,
Chciałbym odświeżyć temat. Od pewnego czasu obserwuje wyciek oleju przodu silnika (lewa strona patrząc od przodu). Mazda 3 1.6 diesel, przebieg 80 tys, filtry, płyny, obsługa zawsze na czas robiona. Nie bardzo wiem skąd ten wyciek, tzn. widzę gdzie mniej więcej jest najwięcej oleju, ale nie mam pojęcia co to za części, gdyby ktoś mógł na to rzucić okiem i powiedzieć co to jest? Ktoś mi kiedyś powiedział że to przepływomierz, ale raczej nie miał pojęcia co mówił. Wiem że jeden z forumowiczów miał podobny problem, ale nikt mu nie odpowiedział. Liczę na więcej szczęścia. Ponieważ nie mam własnego aparatu, skorzystam ze zdjęć które w/w forumowicz zamieścił, u mnie wygląda to jeszcze gorzej. Będę wdzięczny za wyjaśnienie co to za komponent część i za co ona odpowiada.

Zdjęcia w poście użytkownika: plotek84

Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 16:06
Posty: 7 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6

Postprzez akostarek » 17 lis 2011, 15:28

Wygląda, jakby pociła się rura z dolotu. Odpowiada za doprowadzenie powietrza pod ciśnieniem z intercoolera. W zależności od rocznika, możesz tam mieć jeszcze zawór, działający niczym przepustnica (poniżej czujnika produkcji DENSO). W pierwszej kolejności przychodzi mi do głowy przepuszczająca olej turbina <co?> Jak wygląda poziom oleju ? Auto nie kopci na "niebiesko-szaro" ?
Ogólnie ten silnik ma tendencję do brudzenia olejem dolotu, jednak to już raczej odbiega od normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kontkret » 17 lis 2011, 16:00

Cześć
Przede wszystkim wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Kurcze nie zauważyłem żebym zostawiał chmurkę. Bardzo dbam o turbo (wymiana oleju na czas Dexelia) i zawsze gaszony dopiero po wystudzeniu, no i nie ruszam jak idiota na zimnym silniku. Poziom oleju wydaje mi się że delikatnie się obniżył, od wymiany, ale stwierdziłem że skoro jest jakiś wyciek to może troszkę ubywać. Czy jest jakaś sposób żeby potwierdzić że to walnięte turbo? Postaram się dzisiaj zdobyć aparat żeby walnąć fotkę jak to u mnie wygląda.


Nie wiem czy to ma znaczenie, i jest z tym powiązane, ale zauważyłem jeszcze jakby auto się zapowietrzało, tzn. wcześniej paliło od pierwszego strzału, a teraz nieraz musi pare razy zakręcić żeby odpalić? Chyba że wcześniej przekręcę kluczyk do połowy poczekam aż wszystkie kontrolki zgasną i odpalę wtedy nie ma tego problemu? Czy to może mieć związek z tą przepustnicą?

bieski:
Nie piszemy posta pod postem.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 16:06
Posty: 7 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6

Postprzez akostarek » 17 lis 2011, 16:26

Nie wiem dokładnie jak działa ta "przepustnica", a układ dolotowy wygląda, jakby zawsze była możliwość dostarczenia powietrza przez IC.
Co do problemów z odpalaniem bardziej poszukałbym przyczyny w układzie paliwowym, od paliwa zaczynając na sprawdzenia ciśnienia na listwie przy odpalaniu kończąc. Napisz dokładniej jaki masz silnik, masz filtr cząstek stałych FAP ? W jakim stanie są świece żarowe ? przy tych temperaturach mogą już być potrzebne do szybkiego startu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 17 lis 2011, 16:51

kontkret napisał(a): Chyba że wcześniej przekręcę kluczyk do połowy poczekam aż wszystkie kontrolki zgasną i odpalę wtedy nie ma tego problemu?

Ja tak zawsze robię, a tym bardziej teraz jak jest zimno i świece żarowe muszą się nagrzać. Problemów z odpalaniem nie mam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez rafals » 17 lis 2011, 20:23

Rozwiązanie problemu przedstawiam w oddzielnym poście:
Wymiana uszczelniacza w przepustnicy dolotowej + wymiana paska wieloklinowego (dział Mazda3/Y6)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2009, 20:55
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK Y6 90KM '07

Postprzez akostarek » 17 lis 2011, 20:37

Co do samej przepustnicy – po lifcie to wygląda jeszcze inaczej :P nie ma baypassa , może coś z tego topicu Ci się przyda:
viewtopic.php?f=91&t=125557
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kontkret » 17 lis 2011, 23:56

Dzięki, chyba właśnie to jest problem. Jutro chyba zabiorę się za rozłożenie tego badziewia. Zobaczymy co to może być.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 16:06
Posty: 7 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6

Postprzez akostarek » 20 lis 2011, 21:38

Przewód (rura) łącząca dolot z intercoolerem. W zależności od VINu będzie to Y601-13-221A /B / C.
Możliwe, że podejdzie z Forda http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod- ... -FORD/3062, powinno byc nieco taniej jak w ASO Mazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez beatka1984 » 20 lis 2011, 22:53

Wielkie dzięki "akostarek" za szybką odpowiedź. Czuję się teraz trochę jak .... <glupek2> , ale jeszcze uczę się tego auta i nie wszystko ogarniam.

Pozdrawiam
Beatka1984
beatka1984
 

Postprzez BlackM3 » 22 lis 2011, 20:24

Jeśli cieknie, to znaczy, że jest dziura. Jak jest dziura w dolocie, to auto nie jedzie i dymi. Czy auto nie jedzie i dymi? (Nie jedzie – słabo jedzie). Swoją drogą, te rury pękają nagminnie. U mnie już druga poleciała i też ją pokleiłem taśmą samogalwanizującą i trzyma już ładnie 1,5 roku.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 13:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez olej03 » 7 wrz 2012, 13:38

Witam,
Ostatnio moja 3-ka zaczęła trochę kopcić czarnymi gęstymi spalinami. Występowało "przyhamowywanie" oraz szarpanie w granicach 2000 obr/min i ogólna utrata mocy.
Po wykasowaniu jakiś błędów wszytko działa jak należy.

Jednak dziś po zdjeciu pokrywy zobaczyłem takie oto usterki:
1:
IMG_0808.JPG

IMG_0807.JPG


2:
IMG_0805.JPG

IMG_0804.JPG


Obydwa przewody sa całe w oleju którego było troche za dużo po wymianie, teraz jego stan jest już w normie – pewnie dlatego ze się jakoś wydostał.
Czy któraś z "dziur" może powodować czarne spaliny ?
I pytanie drugie, za co odpowiedzialne są przewody z zdjęć i pod jaką nazwą ich szukać?
Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi.
olej03
 

Postprzez akostarek » 7 wrz 2012, 15:59

To słabo szukałeś, bo obydwa przewody to typowe dolegliwości tego silnika ;)
To z lewej to przewód do kolektora ssącego, musisz go wymienić bo z taką nieszczelnością w dolocie turbo dmucha na marne.
viewtopic.php?f=91&t=140286

To z prawej to odma, a dokładnie zaczep odmy, który pękł podczas odpinania, można kupić cały przewód od filtra powietrza
viewtopic.php?f=91&t=129930
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod- ... -FORD/1939

sam zaczep
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zlacze-p ... 6TDCi/1580

albo wybrać jedną z kilku opcji zabezpieczenia tego – cybanty, obejmy i inne cuda.

Cały ten olej w dolocie to głównie powód przelania – silnik pozbył się nadmiaru przez odmę i go przepalił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez widmo82 » 13 wrz 2012, 11:31

akostarek napisał(a):Cały ten olej w dolocie to głównie powód przelania – silnik pozbył się nadmiaru przez odmę i go przepalił.


Kiedyś usłyszałem poradę od jednego z najbardziej znanych na forum mechaników na to aby olej nie był przerzucany w duzej ilości przez odmę. Ten kapsel z dużą ilościa bardzo cięzko odpinanych zaczepów – sciągamy i wciskamy tam metalowy druciak :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez StrusPedziwiatr » 2 mar 2013, 21:21

Mam ten sam problem, wyciek oleju przy przewodzie dolotowym, ale u mnie nie ma tego silniczka! Jest miejsce do zamocowania, ale silniczka brak. Ktoś mógłby wyjaśnić, co to zmienia i czym się może objawiać ?
Początkujący
 
Od: 14 sty 2010, 23:40
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: M3 BK (sedan), 1.6 Y6 81kW, 2005

Postprzez akostarek » 2 mar 2013, 21:57

samochody bez FAPa (do I połowy 2005 r) nie miały przepustnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323