Dymi na czarno + spadek mocy + błędy

Postprzez quantin » 29 lip 2012, 14:05

Witam,
Problem pojawił się wczoraj, objawy są następujące:
– dymi na czarno przy dodaniu mocno gazu, powyżej 3000obr./s to już nie trzeba dodawać gazu.
– absolutny spadek mocy, przy 3-4 biegu wkręca się bardzo wolno na obroty, na 5 nie jestem w stanie jechać szybciej niż 140-150km/h i mieć więcej niż 3000 obr./s. Przy 2 występując wahnięcia mocy, czuć to pod butem. Generalnie straszny zamuł.
– sprawdziłem dzisiaj sobie OBD i wywala następujące błędy:
1. P1180
2. P0113
3. P0299
4. P0101
5. P138B – to wiem że świece

Ma ktoś jakiś pomysł ? Po przeanalizowaniu forum nie znalazłem nikogo kto by miał identyczne błędy, pojedyncze błędy się zdarzały ale to ciężko coś wysnuć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez akostarek » 29 lip 2012, 16:17

quantin napisał(a):P1180

niska wydajność systemu dostarczania paliwa – czujnik ciśnienia, zawór regulujący ciśnienie na pompie, wyciek paliwa itd, dodałbym jeszcze filtr paliwa

quantin napisał(a):P0113

wysokie napięcie w obwodzie czujnika temperatury powietrza w dolocie (razem z przepływomierzem)
sprawdź przewody, ciągłość na stykach złącza, może sama przepływka do wymiany => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02200.html

quantin napisał(a):P0299

turbo w stanie underboost, niedoładowanie, sprawdź sterowanie zmienna geometria, elektrozawór, przewody pneumatyczne (szczelność), siłownik itd. To może być głównym winowajca

quantin napisał(a):P0101

Nieprawidłowe wskazania z masowego przepływomierza powietrza, sprawdź podłączenie (przepływka i czujnik temp dolotu to jeden element)
Możliwe też, że jest też gdzieś nieszczelność w dolocie i turbo ciągnie lewe powietrze

W skrócie, sprawdź dokładnie przepływomierz, możesz go odłączyć (stacyjka off) i sprawdzić jak samochód jeździ bez (wyskoczą błędy z przepływki itd, więc trzeba je będzie najprawdopodobniej wykasować)/ Sprawdź szczelność dolotu i sterowanie turbo. P1180 może być przypadkowy, np jak jechałeś długo na rezerwie itd.
Jeśli wykasowałeś błędy to sprawdź które powracają, kopcenie itd to raczej będzie problem z dolotem/sterowaniem turbo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez POLACZEk » 31 lip 2012, 18:23

Obstawiam zapchany intercooler lub cos sie dzieje z przeplywomierzem.
POLACZEk
 

Postprzez quantin » 31 lip 2012, 20:56

Dzisiaj Pan mechanik stwierdził że nie ma doładowania (przewody są miękkie, nie ma powietrza przy gazowaniu), samochód zostawiony do jutra w warsztacie ... generalnie chyba milion możliwości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez akostarek » 31 lip 2012, 21:14

albo padło sterowanie turbo (sztanga z siłownika pod turbiną się nie rusza) albo jest duża nieszczelność – chociaż wtedy uchodzące powietrze powinno ładnie świszczeć,a turbo wydawać dźwięki normalnej pracy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez quantin » 1 sie 2012, 10:43

Dzwonili przed chwilą, mówią że popękane przewody do kolektora i turbiny ... teraz zastanawiam się czy nie przeginają z cenami, powiedzieli mi że ok 800 zł części (2 przewody?!)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez akostarek » 1 sie 2012, 11:41

kupuj w fordzie, w maździe za to samo wołają 2x więcej. Powiedz które to podrzucę Ci nr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez quantin » 1 sie 2012, 11:44

Heh już sobie sam poszukałem i mam ich odpowiedniki z tym że ciężko z dostępnością w poznaniu :–(

Zostawiam dla potomnych ;)

Mazda:
Y601-13-220C
Y601-13-222C

Ford:
3M5Q-9351-CD
3M51-9A673-MG
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez quantin » 6 sie 2012, 16:26

No ... i mogę powiedzieć że to było dokładnie to ... te 2 rurki ... w jednej była dziura wielkości pięści, druga kilka małych jak by nożem naciąć :–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez dstaff » 7 sie 2012, 21:11

witam
wlasnie mam to samo chyba i pytanie do quantin o jakie dwie rurki ci chodzilo?
mi koles przywalil na parkingu w prawy przod tylem poszedl zderzak ale od tamtego czasu masakra dymi jak potwor slabo jej i slychac wyraznie powietrze przy przyspieszaniu gdzies jakies dodatkowe szumi :) jutro bd ogladal te gumowe przewody wszystkie :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 12:53
Posty: 25
Skąd: Sztutowo / Mierzeja Wiślana
Auto: Mazda 3 1,6 Di Turbo 2004

Postprzez Cayman » 2 cze 2014, 23:58

miałem ten sam problem... dymił że głowa mała.... taśma klejąca /trytytka pomogła by wrócić do domu... stąd też pytanie czy ten przewód do do kolektora ssącego to był na 2 czujniki czy na jeden? (bo widzę 2 różne w necie) :–)
Cayman
 

Postprzez kveldulv » 8 sie 2014, 20:26

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, mam podobny problem.

Po około 2 czy 3 tankowaniach w Orlenie, auto mooocno zaczęło tracić moc. Z rury chmura dymu czarnego. Mazda przestała się uruchamiać. Zaholowałem do warsztatu.
Komputer pokazuje do naprawy EGR i chyba też coś z wtryskami. Olej w normie zawsze miałem.
Mechanik zlał resztki paliwa, dolał ropy z innego źródła i twierdzi, że auto odżyło. Doradza dolanie środka Liqui Moly.

Jakiś czas temu też miałem podobne objawy, tzn mniejsze (spadki mocy tylko) i takie dolanie do baku faktycznie jakby pomogło. Auto jeździło jak nowe. Zero problemów z mocą.

Mechanik twierdzi, że winą jest złej jakości paliwo. Pytanie tylko jak się na przyszłość zabezpieczyć i czy to możliwe, że kiepska ropa spowodowała, że auto w ogóle przestało odpalać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2011, 13:46
Posty: 29
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 mz-cd

Postprzez kveldulv » 27 lis 2014, 15:56

Problem powrócił.
Auto się dławi, 1 cylinder przestaje pracować, metaliczny odgłos się pojawia. Trochę czarnego dymu z wydechu.

Czy wtryski da się jakoś zdiagnozować?

Coraz więcej osób mi mówi, że to albo pompa albo wtryski.
Tyle, że mieszkam w małym mieście, nie mamy tu zbyt profesjonalnych serwisów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2011, 13:46
Posty: 29
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 mz-cd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323