Usuwanie DPF – negatywne skutki

Postprzez CamillooS » 18 gru 2011, 20:55

Duża ilość opinii brzmi naprawdę drastycznie – uszkodzenia układu oddechowego, nowotwory, zatruwanie środowiska. Ciekawi mnie tylko jedna kwestia. Czy poziom szkodliwych substancji zawartych w spalinach w Maździe, która fabrycznie nie posiadała DPF (przed 2006 rokiem), a w Maździe w której był DPF, ale go wycięto(po 2006) jest taki sam? Bo jeśli to prawda to wydaje mi się, że z tym zatruwaniem środowiska i szkodliwością na organizm po wycięciu DPF to troszkę przesada.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2011, 21:57
Posty: 16
Auto: Mazda 3 BK Y6 '07

Postprzez daminapkp » 28 gru 2012, 10:11

Witam,

trafiłem przez przypadek na to forum, wątek już dawno temu, a chciałem tylko napisać, że padłem ofiarom wycinania filtra cząstek. Najpierw dałem się namówić na usunięcie, potem jednak z powrotem założyłem filtr. Jeżeli chodzi o skutki usunięcie dpf to warto przeczytaj o tym w internecie...

generalnie dymienie z rury nowego auta to niezbyt miły widok. Rzeczywiście, tak jak pisali poprzednicy – do polskich kierowców dopiero zaczyna powoli docierać, że nie chodzi o szeroko pojętą ekologię ale o zdrowie człowieka.
Ostatnio edytowano 29 gru 2012, 07:32 przez daminapkp, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Cenzura... reklama
daminapkp
 

Postprzez Bart0n » 28 gru 2012, 15:22

Co za brednie. A może ekologiczne jest złomowanie pięcioletniego samochodu i produkowanie nowego? Bo tego najbardziej by chcieli producenci. Jeszcze cała masa diesli jeździ bez tego głupawego filtra i kopcą tylko te w kiepskim stanie. Regeneracja za 500zł? Dobry żart. Przydałoby się posiedzieć więcej na forum i napisać chociaż kilka postów dopiero później reklamować. Powinien polecieć ban :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Amadi » 6 sie 2013, 11:40

Chcę usunąć FAP z mojej Mazdy 3, 1.6 ,110KM.

Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony serwis w okolicach Warszawy lub Radomia?
Początkujący
 
Od: 6 lut 2011, 18:50
Posty: 4
Skąd: Skaryszew/k.Radomia
Auto: Mazda 3 BK 2006 1.6CiTD

Postprzez Norreca » 6 sie 2013, 22:27

Amadi napisał(a):Chcę usunąć FAP z mojej Mazdy 3, 1.6 ,110KM.

Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony serwis w okolicach Warszawy lub Radomia?


Polecam KreatorMocy w Warszawie tam naprawiali mi usterki związane z usunięciem... zastanów się czy na pewno chcesz to zrobić. Ta decyzja musi być przemyślana czasem warto dolać płynu i po sprawie :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez widmo82 » 6 sie 2013, 23:13

Norreca napisał(a):czasem warto dolać płynu i po sprawie


Nie wydaje mi się by obowiązek dolania czynnika za ok 200zl byl źródłem podjęcia decyzji o wywaleniu całego FAPa
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Norreca » 7 sie 2013, 09:43

widmo82 napisał(a):
Norreca napisał(a):czasem warto dolać płynu i po sprawie


Nie wydaje mi się by obowiązek dolania czynnika za ok 200zl byl źródłem podjęcia decyzji o wywaleniu całego FAPa


Czasami to jest niestety czynnik przez który podejmujemy taką decyzję, gdy dolewamy i znowu kontrolka znowu błąd etc. jest to najczęściej z niewiedzy i braku wsparcia z ASO czy porządnych warsztatów.

W każdym bądź razie najlepsze rozwiązanie to nowy program.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez miru1968 » 7 sie 2013, 15:40

Norreca napisał(a):
widmo82 napisał(a):
Norreca napisał(a):czasem warto dolać płynu i po sprawie


Nie wydaje mi się by obowiązek dolania czynnika za ok 200zl byl źródłem podjęcia decyzji o wywaleniu całego FAPa


Czasami to jest niestety czynnik przez który podejmujemy taką decyzję, gdy dolewamy i znowu kontrolka znowu błąd etc. jest to najczęściej z niewiedzy i braku wsparcia z ASO czy porządnych warsztatów.

W każdym bądź razie najlepsze rozwiązanie to nowy program.

Własnie dlatego że wyskoczyła kontrolka i błąd brak dodatku do paliwa zdecydowałem sie na wyciecie FAP-a. Auto śmiga już czwarty rok i niema z nim najmniejszych kłopotów <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez Amadi » 8 sie 2013, 01:06

miru1968 gdzie to robiłeś? Po wywaleniu programowo i fizycznie od 4 lat nie ma problemów żadnych?

Ja mam błędy:
P138B
P242F
P2458

Na desce się świeci kontrolka silnika.

Początkowo miałem dolewać dodatek ale nie wiem czy to ma sens, samochód robi trasę 2x17km dziennie z czego połowa dystansu w mieście. Boję się że filtr już jest zapchany i dolewka nic nie da a wtedy to kasa wywalona w błoto. Dodatek ok 200zł (litr) i komp w ASO 170zł. Nie liczę dolania dodatku bo podobno można to wykonać samemu. Ale to i tak koło 400-500zł a nie ma pewnosci że coś da.

Jak mogę sprawdzić czy filtr jest w stanie ok żebym dolewkę mógł zrobić i spać spokojnie? Autem zamierzam jeździć jeszcze jakieś 30-40 tyś km.
Początkujący
 
Od: 6 lut 2011, 18:50
Posty: 4
Skąd: Skaryszew/k.Radomia
Auto: Mazda 3 BK 2006 1.6CiTD

Postprzez talk_about85 » 8 sie 2013, 12:50

Amadi napisał(a):Jak mogę sprawdzić czy filtr jest w stanie ok żebym dolewkę mógł zrobić i spać spokojnie? Autem zamierzam jeździć jeszcze jakieś 30-40 tyś km.


Trzeba byloby sprawdzic stopien zapchania filtra przez IDS Mazdy ale podobno tez mozna to wykonac popularnym programem do odczytu parametrow auta. Sam mialem jechac sprawdzic z ciekawosci ale zadzwonilem i akurat mieli awarie skanera diagnostycznego i od tamtej pory nie mam za bardzo czasu. Oczywiscie nie do ASO tylko w moim przypadku mala prywatna firma.
Amadi uzupelnij profil o miejsce zamieszkania i dane auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marlad » 20 kwi 2014, 19:20

Usunąłem filtr DPF W MAZDZIE 6 .
Jesli jest ktoś z was zainteresowany to mogę też spotkać się z Wami , jeśli jesteście z Krakowa i pokazać jak samochód się sprawuje po tym zabiegu

P.S.
Zanim usuanąłem DPF to :
-REGENEROWAŁEM I wymieniałem też turbinę ,
naprawiałem problem z dymem z odmy , które powodowały podkładki pod wtryskami . Efektem tego były zaolejenia i wycieki w układzie dolotowym w okolicach .


Wszystkie problemy dotyczyły Mazdy 6 z silnikiem 2.0 D 140 konnym i mogę wiele na ten temat powiedzieć .

TE PROBLEMY SPOTKAŁY MNIE W DUZEJ MIERZE PRZEZ NIESPRAWNY DPF .
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Li Mu Bai » 20 kwi 2014, 21:15

Mylisz trochę fakty, skutkiem innych problemów/usterek był problem z filtrem DPF, a nie odwrotnie..
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Czaj » 29 kwi 2014, 17:20

Ja tam jak dotąd nie doświadczyłem żadnych negatywnych skutków wycięcia DPF.
Zrobiono mi je w serwisie ŁG Auto Serwis w Krakowie i dostałem na to nawet pisemną gwarancję na trzy lata.
Czaj
 

Postprzez Danielglo » 5 maja 2014, 19:21

Co możesz powiedzieć więcej o tym serwisie bo zastanawiam się czy nie dać tam swoje Mazdy? :) A chciałbym mieć pewność, że będzie w dobrych rękach. A jak na razie nie słyszałem o nich złej opinii.
Danielglo
 

Postprzez Czaj » 7 maja 2014, 21:20

Widać, ze chłopaki pracujące w tym warsztacie znają się na rzeczy. Za usunięcie zapłaciłem 1200 zł i problem z filtrami cząstek stałych zniknął. Zabieg taki trwał jeden dzień roboczy.
Czaj
 

Postprzez janek001 » 11 maja 2014, 11:35

ja w swojej usunełem , opowiem o skutkach:
-mniej pali , bo niema dopalania , czyli jest ekologiczniejsze !
-bardziej elastyczne auto
-brak podnoszenia poziomu oleju
-turbo będzie dłużej żyło bo niema efektu dopalania , niema żadnych problemów z turbiną
-nie musze dolewać dodatku , bardzo drogiego
-brak trybów awaryjnych od filtra
Ogołnie gorąco polecam , same plusy , dla dociekliwych aby mnie nie męczyli na pw. napisze gdzie robiłem www.diagnostic-car.pl , chłopaki naprawde wiedzą co robią
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2014, 18:08
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Diesel 109 Km
2006

Postprzez Czaj » 16 maja 2014, 13:58

Danielglo więcej o ŁG Auto Serwis możesz sobie poczytać na nich stronie http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/, ale jak pisałem jestem zadowolony z ich usług, bo korzystałem już nie raz.
Czaj
 

Postprzez Danielglo » 16 maja 2014, 15:37

Dzięki wielkie :) Ostatnio już do nich dzwoniłem i jestem umówiony w przyszłym tygodniu, mam nadzieję, że wszystko będzie działało, jak trzeba.
Danielglo
 

Postprzez tomekibasia » 29 maja 2014, 18:01

Witam wszystkich. mam pytanie i może ktoś cos mi podpowie. wczoraj wypalili mi DPF i po przejechaniu 60km poczułem dziwny zapach jakby plastik się palil. czy to może być wlasnie od tego DPF gdy się wypala? wcześniej nie było czegos takiego. czy szukac innej przyczyny? pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 20:29
Posty: 5
Auto: mazda 3 1.6 diesel
mazda 5 2.3 benzyna

PostTen post został usunięty przez bieski 16 paź 2014, 09:21.
Powód: Spam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323