Smarowanie turbosprężarki w silniku Y6
jednak szybciej usunąłem to dziadostwo. Aktualnie mam sitko przed sobą. Na wielkość jest jak 2 główki od zapałek Moje akurat było czyste, ale mechanik potwierdził, że to częsta przyczyna padania turbin. Ostatnio miał przypadek, że zmienili turbinę, bo się rozleciała. Po pewnym czasie nowa też poleciała. Okazało się, że to wina tego maleńkiego ustrojstwa. Zrobię fotę i wstawię, żebyście mogli zobaczyć
///
przepraszam za post pod postem..zapomniałem edytować..
///
Dodaję zdjęcie sitka:
Uploaded with ImageShack.us
///
przepraszam za post pod postem..zapomniałem edytować..
///
Dodaję zdjęcie sitka:
Uploaded with ImageShack.us
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Witam forumowiczów, od jakiegoś czasu zapoznaje się z problemami mazdy3 i tego silnika.
Logicznie rzecz biorąc, takie sitko w znacznym stopniu ogranicza przepustowość układu smarowania turbiny. Nie wiem na ile w tym prawdy, ale na forum forda było kilka wypowiedzi, że wymontowanie tego filtra może spowodować, że turbo dostanie olej pod nieco za dużym ciśnieniem i robi się niewesoło.
Do tego w fordzie wprowadzono nowe sitka, które już się mają tak nie zapychać:
Więc może bezpieczniej będzie kupić zmodyfikowane sitko ?
Logicznie rzecz biorąc, takie sitko w znacznym stopniu ogranicza przepustowość układu smarowania turbiny. Nie wiem na ile w tym prawdy, ale na forum forda było kilka wypowiedzi, że wymontowanie tego filtra może spowodować, że turbo dostanie olej pod nieco za dużym ciśnieniem i robi się niewesoło.
Do tego w fordzie wprowadzono nowe sitka, które już się mają tak nie zapychać:
Są dwa typy sitka w śrubie w fordzie. obie śruby miałem w ręce i porównywałem.
Starsza śruba ma metalowe, na stałe zamontowane sitko na końcu śruby. Nowsza ma wciskane sitko z tworzywa, które można wyciągnąć.
Zasada działania obu jest zupełnie inna.
Starsze sitko filtruje olej bezpośredni wpływający do śruby. Nowsze olej wypływający ze śruby przez dwa otwory boczne. Prawdopodobieństwo zatkania tego nowszego sitka jest znacznie zmniejszone niż starszego, ponieważ mamy dwa otwory a powierzchnia czynna sitka jest z 10 x większa niż starszego. Oczywiście w fordzie nikt nic o takim czymś nie wie, ani nie słyszał Wiedzą za to jak naprawić turbo za 5,5 tys. ...
Dodatkowo u układzie jest jeszcze filtr oleju, który jeśli jest dobrej jakości powinien wyłapywać większe zanieczyszczenia.
Więc może bezpieczniej będzie kupić zmodyfikowane sitko ?
Panowie
ford i mazda to 2 światy
nie wiem jak u was ale u mnie sitko jest całkiem inne niż to w fordzeie i psa! inny jest również przewód doprowadzający olej do TS
mam foty z pracy nad turbiną , ale nerwowo nie dam rady ich tu wstawić! jak ogarne to padło w 100% to zamieszczę kilka mocno dziwiących zdjątek!
ford i mazda to 2 światy
nie wiem jak u was ale u mnie sitko jest całkiem inne niż to w fordzeie i psa! inny jest również przewód doprowadzający olej do TS
mam foty z pracy nad turbiną , ale nerwowo nie dam rady ich tu wstawić! jak ogarne to padło w 100% to zamieszczę kilka mocno dziwiących zdjątek!
Czekamy na foty bo chcemy wyrzucić ten śmieszny naparstek z Y6 by śmigać beztrosko M3 przed siebie i z powrotem. Graty z cytryny do Magdaleny – nigdy bym tego nawet nie rozważył. Only original Japan parts.
Ostatnio edytowano 4 lut 2011, 22:49 przez myshouek, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
a nie wkurza Cie logo forda lub FOMOCO na każdym oryginalnym detalu z serwisu ?
fixerq
skąd Ty te sito wymontowałeś ?
gdzie ono było! z czymś takim się nie spotkałem jeszcze
u mnie sito wygląda tak
umiejscowienie
i teraz najlepsze ? – kto kupi sprawne turbo z przebiegiem 96kkm ?
a to sitko jakiego się spodziewałem!
fixerq
skąd Ty te sito wymontowałeś ?
gdzie ono było! z czymś takim się nie spotkałem jeszcze
u mnie sito wygląda tak
umiejscowienie
i teraz najlepsze ? – kto kupi sprawne turbo z przebiegiem 96kkm ?
a to sitko jakiego się spodziewałem!
Czyli nie potrzebnie wymieniłeś?
na 99% niepotrzebnie
mam starą i rekompensatę od gareta....
wykres na hamowni wyszedł w normie
ehhh
dla ciekawych i śledzących temat związany z "dziwnym dźwiękiem przy schodzeniu z obrotów" powiem ze na nowej turbawce jest to samo!!!!
mam starą i rekompensatę od gareta....
wykres na hamowni wyszedł w normie
ehhh
dla ciekawych i śledzących temat związany z "dziwnym dźwiękiem przy schodzeniu z obrotów" powiem ze na nowej turbawce jest to samo!!!!
najwyraźniej mazda zastosowała inne sitko
Śruby z focusa 1.6TDCI z wsadzanym sitkiem:
BTW: jak wygląda sprawa przy śrubie od turbo? nie ma tam żadnego sitka? Te sitko z fotek było zabrudzone ?
a i garrett podobno wystosował jakieś zalecenia co do wymiany turbo w 1.6 PSA, bo często padały nowe przez brak smarowania wynikający z zapchanego sitka.
Śruby z focusa 1.6TDCI z wsadzanym sitkiem:
BTW: jak wygląda sprawa przy śrubie od turbo? nie ma tam żadnego sitka? Te sitko z fotek było zabrudzone ?
a i garrett podobno wystosował jakieś zalecenia co do wymiany turbo w 1.6 PSA, bo często padały nowe przez brak smarowania wynikający z zapchanego sitka.
Ostatnio edytowano 18 lut 2011, 23:36 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
vqsoft napisał(a):
fixerq
skąd Ty te sito wymontowałeś ?
gdzie ono było! z czymś takim się nie spotkałem jeszcze
Trochę późno odpisuję, ale jednak.
Właśnie to sitko jest główną przyczyną zacierania turbin. W znacznym stopniu ogranicza przepływ oleju. Sitko jest w przewodzie doprowadzającym olej do turbo.
Wy cały czas dywagujecie o sitku w śrubie banjo, która jest koło turbo. Ale to nie to sitko, lecz te ,które pokazywałem na zdjęciu jest powodem złego smarowania
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
hmm, oglądałem instrukcje serwisową z wymiany turbo w 1.6 HDi:
na rysunku jest to śruba łącząca przewód doprowadzający olej z blokiem
instrukcja była albo peugeota albo citroena 1.6 HDi, wiadomo już, że w maździe jest nieco inna śruba
Możesz dokładnie sprecyzować umiejscowienie tego sitka z przewodu ?
Edit:sitko z banjo w focusie 1.6 TDCI
Rysunek : b1fm03bd
UWAGA : Sprawdzić nieobecność siatki filtrującej w "c" w śrubie (4b). Zdemontować (W razie
potrzeby) ; Za pomocą wkrętaka.
na rysunku jest to śruba łącząca przewód doprowadzający olej z blokiem
instrukcja była albo peugeota albo citroena 1.6 HDi, wiadomo już, że w maździe jest nieco inna śruba
Możesz dokładnie sprecyzować umiejscowienie tego sitka z przewodu ?
Edit:sitko z banjo w focusie 1.6 TDCI
Nie wiem gdzie dokładnie jest sitko – nie było mnie przy jego usuwaniu. Na pewno trzeba do tego podnośnik, bo znajduje się gdzieś głębiej
Moje było czyste – chyba olej Niemiec wymieniał regularnie
Moje było czyste – chyba olej Niemiec wymieniał regularnie
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Odgrzeję trochę temat...
Otóż w przyszłym tygodniu planuję zrobić kilka rzeczy serwisowych w mojej M3. Między innymi wymontuję puszkę FAP'a (do rozcięcia, płukania i ponownego poskładania do kupy). Przy tej okazji (jako, że po rozbebeszeniu zrobi się trochę miejsca) chciałbym zrobić porządek z tą śrubą banjo/sitkiem. Fajnie by było jakby ktoś z Was (mający wiedzę i doświadczenie w temacie) łopatologicznie wyjaśnił mi co i jak. Tzn.:
– czy wymienia się i śrubę i sitko, czy jest tylko śruba bądź tylko sitko;
– gdzie najlepiej kupić części (ASO Mazda – ktoś pisał, żeby trzymać się od nich z daleka – dlaczego?);
– czy wystarczy wymienić śrubkę/sitko, czy trzeba cały przewód doprowadzający olej do turbiny;
– czy jest coś szczególnego na co trzeba zwracać uwagę przy wymianie.
Na razie to chyba wszystko. Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
Otóż w przyszłym tygodniu planuję zrobić kilka rzeczy serwisowych w mojej M3. Między innymi wymontuję puszkę FAP'a (do rozcięcia, płukania i ponownego poskładania do kupy). Przy tej okazji (jako, że po rozbebeszeniu zrobi się trochę miejsca) chciałbym zrobić porządek z tą śrubą banjo/sitkiem. Fajnie by było jakby ktoś z Was (mający wiedzę i doświadczenie w temacie) łopatologicznie wyjaśnił mi co i jak. Tzn.:
– czy wymienia się i śrubę i sitko, czy jest tylko śruba bądź tylko sitko;
– gdzie najlepiej kupić części (ASO Mazda – ktoś pisał, żeby trzymać się od nich z daleka – dlaczego?);
– czy wystarczy wymienić śrubkę/sitko, czy trzeba cały przewód doprowadzający olej do turbiny;
– czy jest coś szczególnego na co trzeba zwracać uwagę przy wymianie.
Na razie to chyba wszystko. Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
Miacho napisał(a):Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.
Podpowiem nieco, że warto byłoby odczyścić przy okazji magistralę olejową po wyjęciu sitka za pomocą chemii FORTE.
Tylko czysty układ olejowy gwarantuje, że nie nastąpi ponowne zapchanie... co prawda sitka już nie będzie ale co ze szlamem, osadami i nagarem który już krąży? osadza się na wszystkim od ośki turbiny po dno miski olejowej.
Polecam zastosowanie 2x produktów FORTE MOTOR FLUSH do starego oleju –> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Motor+Flush.html
oraz 1x FORTE TOP AND TREATMENT do oleju nowego (jest to tzw "pakiet czyszczący" który będzie pracował w silniku aż do następnej wymiany oleju, zbierze to czego nie usunął MF podczas płukania na starym oleju, przy okazji nie powodując starzenia i pienienia się oleju) –> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Top+ ... tment.html
Problem silnika Y6 jest dla nas, jako FORTE doskonale znany. Posiadamy także biuletyn techniczny konkretnie skupiający problem owego sitka (i nie tylko) a w konsekwencji dalszego rozwoju zanieczyszczeń. Bazując na biuletynie, wiedzy i doświadczeniu zalecam zastosowanie powyższych produktów.
Dopowiem, iż floty FOCUSÓW z tymi silnikami, jeśli otrzymują co przegląd chemię – problemu po prostu nie mają a sitka.......jak były fabrycznie, tak są
W razie pytań – pozostaję do dyspozycji.
P.S
Powiązanym produktem jest preparat FORTE ADFC – opisywany już w tym wątku, raz na 15.000km zaleca się jego zastosowanie na pełny zbiornik paliwa – to też wpływa na czystość wewnętrzną silnika.
W kwestii tego produktu etc. – chętnie podzielę się wiedzą, zapraszam.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości