Smarowanie turbosprężarki w silniku Y6

Postprzez fixerq » 25 sty 2011, 15:52

Pojutrze jadę na usunięcie sitka <spoko>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez fixerq » 25 sty 2011, 20:47

jednak szybciej usunąłem to dziadostwo. Aktualnie mam sitko przed sobą. Na wielkość jest jak 2 główki od zapałek :) Moje akurat było czyste, ale mechanik potwierdził, że to częsta przyczyna padania turbin. Ostatnio miał przypadek, że zmienili turbinę, bo się rozleciała. Po pewnym czasie nowa też poleciała. Okazało się, że to wina tego maleńkiego ustrojstwa. Zrobię fotę i wstawię, żebyście mogli zobaczyć :)

///
przepraszam za post pod postem..zapomniałem edytować..

///
Dodaję zdjęcie sitka:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez myshouek » 27 sty 2011, 16:33

Łatwo je wyjąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez fixerq » 27 sty 2011, 20:05

Nie wiem, ja nie wyjmowałem i nawet mnie przy tym nie było:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez akostarek » 31 sty 2011, 12:09

Witam forumowiczów, od jakiegoś czasu zapoznaje się z problemami mazdy3 i tego silnika.
Logicznie rzecz biorąc, takie sitko w znacznym stopniu ogranicza przepustowość układu smarowania turbiny. Nie wiem na ile w tym prawdy, ale na forum forda było kilka wypowiedzi, że wymontowanie tego filtra może spowodować, że turbo dostanie olej pod nieco za dużym ciśnieniem i robi się niewesoło.
Do tego w fordzie wprowadzono nowe sitka, które już się mają tak nie zapychać:
Są dwa typy sitka w śrubie w fordzie. obie śruby miałem w ręce i porównywałem.
Starsza śruba ma metalowe, na stałe zamontowane sitko na końcu śruby. Nowsza ma wciskane sitko z tworzywa, które można wyciągnąć.
Zasada działania obu jest zupełnie inna.
Starsze sitko filtruje olej bezpośredni wpływający do śruby. Nowsze olej wypływający ze śruby przez dwa otwory boczne. Prawdopodobieństwo zatkania tego nowszego sitka jest znacznie zmniejszone niż starszego, ponieważ mamy dwa otwory a powierzchnia czynna sitka jest z 10 x większa niż starszego. Oczywiście w fordzie nikt nic o takim czymś nie wie, ani nie słyszał Wiedzą za to jak naprawić turbo za 5,5 tys. ...
Dodatkowo u układzie jest jeszcze filtr oleju, który jeśli jest dobrej jakości powinien wyłapywać większe zanieczyszczenia.

Więc może bezpieczniej będzie kupić zmodyfikowane sitko ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez vqsoft » 2 lut 2011, 20:46

Panowie
ford i mazda to 2 światy
nie wiem jak u was ale u mnie sitko jest całkiem inne niż to w fordzeie i psa! inny jest również przewód doprowadzający olej do TS
mam foty z pracy nad turbiną , ale nerwowo nie dam rady ich tu wstawić! jak ogarne to padło w 100% to zamieszczę kilka mocno dziwiących zdjątek!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Matekk » 2 lut 2011, 21:18

Przewód kupiłem w fordzie, śrubę tak samo i wszystko pasuje.
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Focus '04, Legacy '04, Gsx-R 600 K4

Postprzez vqsoft » 2 lut 2011, 21:45

a porównywałeś śrubę ?
masz ten sam rocznik wiec nie ma inne j możliwość
ja miałem graty z cytryny
nic nie pasowało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez myshouek » 4 lut 2011, 20:45

Czekamy na foty bo chcemy wyrzucić ten śmieszny naparstek z Y6 by śmigać beztrosko M3 przed siebie i z powrotem. Graty z cytryny do Magdaleny – nigdy bym tego nawet nie rozważył. Only original Japan parts.
Ostatnio edytowano 4 lut 2011, 22:49 przez myshouek, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez vqsoft » 4 lut 2011, 20:54

niestety w naszych japońskich furach drzemie padło z PSA
tego się nie da ukryć! i z tym żyć się też nie da :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez vqsoft » 18 lut 2011, 22:50

a nie wkurza Cie logo forda lub FOMOCO na każdym oryginalnym detalu z serwisu ?



fixerq

skąd Ty te sito wymontowałeś ?
gdzie ono było! z czymś takim się nie spotkałem jeszcze

u mnie sito wygląda tak
Obrazek

umiejscowienie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i teraz najlepsze ? – kto kupi sprawne turbo z przebiegiem 96kkm ?


a to sitko jakiego się spodziewałem!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Neonixos666 » 18 lut 2011, 22:55

Czyli nie potrzebnie wymieniłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez vqsoft » 18 lut 2011, 23:01

na 99% niepotrzebnie
mam starą i rekompensatę od gareta....
wykres na hamowni wyszedł w normie
ehhh

dla ciekawych i śledzących temat związany z "dziwnym dźwiękiem przy schodzeniu z obrotów" powiem ze na nowej turbawce jest to samo!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez akostarek » 18 lut 2011, 23:23

najwyraźniej mazda zastosowała inne sitko
Śruby z focusa 1.6TDCI z wsadzanym sitkiem:
Obrazek

BTW: jak wygląda sprawa przy śrubie od turbo? nie ma tam żadnego sitka? Te sitko z fotek było zabrudzone ?
a i garrett podobno wystosował jakieś zalecenia co do wymiany turbo w 1.6 PSA, bo często padały nowe przez brak smarowania wynikający z zapchanego sitka.
Ostatnio edytowano 18 lut 2011, 23:36 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez vqsoft » 18 lut 2011, 23:35

no to ładny bigos!


przy turbo jest "czysto"

jak dla mnie martwić moga się CI co olej wymieniają co 20 – 30 kkm

IMO dla silnika z turbo max 10kkm
a dla wysilonego silniczka max to 8kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fixerq » 22 kwi 2011, 13:03

vqsoft napisał(a):

fixerq

skąd Ty te sito wymontowałeś ?
gdzie ono było! z czymś takim się nie spotkałem jeszcze


Trochę późno odpisuję, ale jednak.

Właśnie to sitko jest główną przyczyną zacierania turbin. W znacznym stopniu ogranicza przepływ oleju. Sitko jest w przewodzie doprowadzającym olej do turbo.

Wy cały czas dywagujecie o sitku w śrubie banjo, która jest koło turbo. Ale to nie to sitko, lecz te ,które pokazywałem na zdjęciu jest powodem złego smarowania :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez akostarek » 22 kwi 2011, 14:20

hmm, oglądałem instrukcje serwisową z wymiany turbo w 1.6 HDi:
Rysunek : b1fm03bd
UWAGA : Sprawdzić nieobecność siatki filtrującej w "c" w śrubie (4b). Zdemontować (W razie
potrzeby) ; Za pomocą wkrętaka.

na rysunku jest to śruba łącząca przewód doprowadzający olej z blokiem <co?>
instrukcja była albo peugeota albo citroena 1.6 HDi, wiadomo już, że w maździe jest nieco inna śruba <oczy>

Możesz dokładnie sprecyzować umiejscowienie tego sitka z przewodu ?

Edit:sitko z banjo w focusie 1.6 TDCI Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez fixerq » 22 kwi 2011, 16:02

Nie wiem gdzie dokładnie jest sitko – nie było mnie przy jego usuwaniu. Na pewno trzeba do tego podnośnik, bo znajduje się gdzieś głębiej :)

Moje było czyste – chyba olej Niemiec wymieniał regularnie :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez Miacho » 17 lis 2011, 19:53

Odgrzeję trochę temat...
Otóż w przyszłym tygodniu planuję zrobić kilka rzeczy serwisowych w mojej M3. Między innymi wymontuję puszkę FAP'a (do rozcięcia, płukania i ponownego poskładania do kupy). Przy tej okazji (jako, że po rozbebeszeniu zrobi się trochę miejsca) chciałbym zrobić porządek z tą śrubą banjo/sitkiem. Fajnie by było jakby ktoś z Was (mający wiedzę i doświadczenie w temacie) łopatologicznie wyjaśnił mi co i jak. Tzn.:
– czy wymienia się i śrubę i sitko, czy jest tylko śruba bądź tylko sitko;
– gdzie najlepiej kupić części (ASO Mazda – ktoś pisał, żeby trzymać się od nich z daleka – dlaczego?);
– czy wystarczy wymienić śrubkę/sitko, czy trzeba cały przewód doprowadzający olej do turbiny;
– czy jest coś szczególnego na co trzeba zwracać uwagę przy wymianie.
Na razie to chyba wszystko. Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Riki » 23 lis 2011, 02:00

Miacho napisał(a):Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.


Podpowiem nieco, że warto byłoby odczyścić przy okazji magistralę olejową po wyjęciu sitka za pomocą chemii FORTE.
Tylko czysty układ olejowy gwarantuje, że nie nastąpi ponowne zapchanie... co prawda sitka już nie będzie ale co ze szlamem, osadami i nagarem który już krąży? osadza się na wszystkim od ośki turbiny po dno miski olejowej.
Polecam zastosowanie 2x produktów FORTE MOTOR FLUSH do starego oleju –> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Motor+Flush.html
oraz 1x FORTE TOP AND TREATMENT do oleju nowego (jest to tzw "pakiet czyszczący" który będzie pracował w silniku aż do następnej wymiany oleju, zbierze to czego nie usunął MF podczas płukania na starym oleju, przy okazji nie powodując starzenia i pienienia się oleju) –> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Top+ ... tment.html
Problem silnika Y6 jest dla nas, jako FORTE doskonale znany. Posiadamy także biuletyn techniczny konkretnie skupiający problem owego sitka (i nie tylko) a w konsekwencji dalszego rozwoju zanieczyszczeń. Bazując na biuletynie, wiedzy i doświadczeniu zalecam zastosowanie powyższych produktów.
Dopowiem, iż floty FOCUSÓW z tymi silnikami, jeśli otrzymują co przegląd chemię – problemu po prostu nie mają a sitka.......jak były fabrycznie, tak są :)
W razie pytań – pozostaję do dyspozycji.

P.S
Powiązanym produktem jest preparat FORTE ADFC – opisywany już w tym wątku, raz na 15.000km zaleca się jego zastosowanie na pełny zbiornik paliwa – to też wpływa na czystość wewnętrzną silnika.
W kwestii tego produktu etc. – chętnie podzielę się wiedzą, zapraszam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323