Szum turbiny przy zejściu z obrotów

Postprzez Bolo124 » 14 paź 2010, 07:54

Witam

Ten temat już był , ale został usunięty .
Proszę o odpowiedz vqsoft i plasta , ponieważ mieliście taki problem jak opisany w skrócie poniżej

Mianowicie jak zmieniam bieg przy 2500 to chrobotanie jest słyszalne przy 1800-2000 jak spadnie do tej wartości , a jak zmieniam przy 3000 tyś spada na 2200 tego dżwięku nie ma .
czy mieliście tak samo i co było przyczyną .
dzięki za szybka odpowiedz.
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez Seraf » 14 paź 2010, 08:27

Czy ten dźwięk przypomina jakby lekko słyszalny pisk paska albo coś podobnego do pracy elektrycznej małej pompy ?? (tylko z tym mi się kojarzy dźwięk który ja słyszę przy tech prędkościach obrotowych)
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Bolo124 » 14 paź 2010, 08:29

Nie . To jakby ktoś skrobał w pusta puszkę
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez myshouek » 14 paź 2010, 08:46

myślę że to ma ścisły związek z turbiną
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez Bolo124 » 14 paź 2010, 09:02

Ten dźwięk słychać przez krótką chwilę przy spadających obrotach. Samochód nie pali więcej niż zwykle, turbina nie jest obsyfiona olejem, nie dymi na biało, nie dymi na czarno... więc nie wydaje mi się żeby to była turbina. To jest taki dźwięk, jakby coś o coś ocierało.
Dźwięk słychać przy zmianie biegów, przy puszczaniu sprzęgła i po niżej 2000 obrotów. Jak się puszcza sprzęgło, gdy obroty spadają do 2200 to dźwięku tego nie słychać.
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez myshouek » 14 paź 2010, 13:42

albo dwumas, może już się kończy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez vqsoft » 14 paź 2010, 18:39

ten dziwek na bank jest z turbo
u mnie jest on od początku. turbiniarze ręce rozkładają,
turbo nie bierze oleju nie ma luzów i pompuje wzorcowo
wiec olewam temat

natomiast na YT znalazłem film z identycznym dźwiękiem w turbo – spece piszą ze to zbyt ciasno ustawione vnt i ze da sie to wyregulować. W następnym tygodniu jade do tunera na hamowanko – przy okazji zapytam go co to i jak to zmienić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Bolo124 » 14 paź 2010, 19:25

Dzięki vqsoft
Tylko czy możesz mi to wytłumaczyć bardziej łopatologicznie
dodam ,ze ten dzwięk pojawił się parę dni temu .
Poza tym to tak jak pisałeś nie dymi ,dobrze sie zbiera itd.
Ale jak nie wiadomo o co chodzi to w.....a .
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez vqsoft » 14 paź 2010, 20:05

sam do konca nie wiem nie chce rozbierać turbo dla zabawy

dzwoniąc do przedstawiciela garreta i mówiąc mu o tym gosc mi powiedział ze możliwe ze trzeba podciągnąć kierownice, ale ze to nie groźne,
przelatałem juz tak 20kkm i wsio ok
od czasu do czasu kontroluje doładowanie itp
nie widze zmian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Bolo124 » 24 paź 2010, 18:33

Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez plast » 25 paź 2010, 08:12

Witaj Bolo.
Temat był poruszany jednak przynajmniej w moim przypadku problem do końca nie ustąpił. Otóż po namiarach które dostałem od vqsoft'a udałem się do maz vag techu w Mysłowicach (bardzo polecany przez forumowiczów) z tym właśnie problemem. Ciężko mieli jednoznacznie określić co to takiego i padło na egr a właściwie na jego nowy soft. Wykluczyli turbo wgrali nowego softa do egr ,ale problem tak naprawdę nadal pozostaje. Nie wiem może vaqsoft ma rację mówiąc,że to na bank z turbo. Z autem nic się nie dzieje chodzi jak zegarek, wszystko ok. Ten dźwięk jest denerwujący to fakt, ale można tak dobierać obroty, by przy zmianie biegów nie był słyszalny co niniejszym czynię by się nie denerwować. Jeszcze jedno o ile dobrze pamiętam wszystko zaczęło się u mnie od wymiany filtra powietrza i oleju, ale czy ma to jakikolwiek związek nie mam najmniejszego pojęcia.
Pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez Bolo124 » 25 paź 2010, 20:19

Witam

Jaksa karze sprawdzić cały dolot czy jest szczelny
dam znać . ;)
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez vqsoft » 25 paź 2010, 20:24

nieszczelny dolot objawia sie innym efektem dźwiękowym

ale czekamy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Irek.k » 25 paź 2010, 21:03

dokładnie taki dżwięk
Pewnie to głupio zabrzmi, ale taki dźwięk słyszałem kiedy oglądałem filmiki z BOV ;)

dodane
tu jest coś podobnego http://www.youtube.com/watch?v=U0R1KvQRk84
Ostatnio edytowano 25 paź 2010, 21:12 przez Irek.k, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez vqsoft » 25 paź 2010, 21:11

ee tamm
tam jest brummm psssssyt anie brummm trytrytrytt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez plast » 25 paź 2010, 21:47

Irek to nie ten dźwięk vqsoft ma rację , to nie występuje przy wyższych obrotach w ogóle przynajmniej u mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez chudymud » 26 paź 2010, 00:07

Miałem podobny problem, nie wiedziałem co z tym zrobić. Przy okazji miałem zrobić przegląd auta wraz z wymianą wszytskich filtrów. Wymieniłem i problem znikł – było to jakoś w marcu. Od tygodnia przy wrzuceniu 1ki lub 2ki jest jeden "szczał-puk" potem problem zanika. Gdy wrzucę wsteczny znowu jest "szczał-puk" tak jakbym miał luz gdzieś.

Wyobrażam sobie ten dźwięk z czymś takim jakby na kole zębatym były ząbki które, się nie nakładają dobrze- przy ruszaniu wskakują robiąc taki dźwięk. Gdy wrzucam wsteczny znowu zeskakują i wpadają z powrotem robiąc znowu stuk-puk <-- jest to tylko moje wyobrażenie co do dźwięku i zasady jego wytwarzania. Uj wie... nie znam się na tym ale może ktoś pomoże.

Btw. koło dwumasowe – kiedy w 3ce powinno się je zmienić i czym jest obiawiane zużycie ?!
EMCZY --> kliknij obrazek koleś!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 20:50
Posty: 630 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Jest:
Mazda 3 2011 2.0 DiSi 151km SPORT
Było:
Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport Exclusive'05

Postprzez vqsoft » 4 lis 2010, 22:03

nie wiem czy Leszek znowu nie wywali mi tego wątku więc pisze szybko

śledząc na bieżąco forum forda dziś natknąłem sie na wypowiedzi :

"silnik(ciepły) pracuje, bieg jałowy- jest podciśnienie,cięgno na max wciągnięte w gruszkę !!! (wstępne ustawienie żaluzji na śrubie regulacyjnej takie żeby ciśnienie w dolocie było równe ciśnieniu atmosferycznemu, około 99-103kPa ) jak jest poniżej 0,99 to żaluzja jest za luźno albo wcale nie jest zamknięta) jak powyżej 1,03 to za ciasno i słychać jak turbina szumi, jęczy itd. Tak się ustawia wstępne ustawienie żaluzji na ograniczniku zamknięcia !!!!
"

może tu jest pies pogrzebany ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Leszek » 4 lis 2010, 22:18

vqsoft napisał(a):nie wiem czy Leszek znowu nie wywali mi tego wątku więc pisze szybko


Spokojna głowa. Temat zostaje. ;)
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez myshouek » 7 lis 2010, 09:30

Szum turbiny przy zejściu z obrotów powodowany jest luzem Variable Nozzle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323