Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez waciach » 26 sty 2015, 10:02

Jeżeli z przewodem jest wszystko ok to wywalenie sitka plus dobre przepłukanie przewodu w zupełności powinno wystarczyć.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez romanb » 28 sty 2015, 20:35

Dzień dobry,

Mam pytanie. Ostatnio zauważyłem w swojej Mazdzie 3 1.6 diesel 109KM dziwny szmer (pogłos) w okolicach turbosprężarki. Najlepiej słychać go na biegu jałowym, gdy przechodzi z wysokich w wolne obroty. Nie jest to gwizd tylko raczej szum, szmer. Jeśli ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem, lub wie jaka może być przyczyna proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Roman
romanb
 

Postprzez waciach » 24 mar 2015, 11:35

Witam,

Ostatnio gdy pojechałem wymienić dwumas z sprzęgłem to mechanik w trakcie rozmowy zdjął przy mnie pokrywę silnika i powiedział że podkładki pod wtryskami są do wymiany (nie spierałem się bo było widać syf a i czasem spaliny było czuć więc ok, chociaż cena 700 za samą robociznę troche mnie zszokowała). Dodał jeszcze że te silniki 1.6 to średnio dwa razy w tygodniu robią (podkładki) i od tego często pada turbina więc lepiej ogarnąć a ponadto często przy robieniu turbiny nie wymienia się tych podkłądek co wg nich jest błedem. Moja turbina była robiona ok 1,5 roku temu przez poprzedniego właściciela to też wolałem już to zrobić od ręki w trosce o turbo bo wydawać kolejne tysiące mi się nie marzy.

Niestety po naprawie dostałem info żeby się szykować bo turbo już długo nie pociągnie (w ciągu 9 tys km z luzów zerowych zrobiły się spore luzy osiowe i podobno sporo oliwy puszcza)

Pytanie do was co jeszcze może nam niszczyć turbo i na co zwracać uwagę przy wymianie?
Podkładki pod wtryskami wymienione, sitko w przewodzie olejowym podobno usunięte (przy ostatniej naprawie turbo), olej wymieniany na czas. Na pewno będę kazał sprawdzić pompe oleju ale więcej pomysłów nie mam :( Co jeszcze może nam rozwalać turbo ???

Teraz mnie wydrenowali na 3100 a tu jeszcze pewnie trzeba będzie szykować kolejne 2000 na turbo <płacze>
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez kropek101 » 24 mar 2015, 14:06

Największy wpływ na to ma sam kierowca jak jeździ autem i jak o nie dba
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez waciach » 24 mar 2015, 15:06

Sorry, nie dopisałem bo dla mnie to oczywisty aspekt eksploatacji diesla z turbo – nigdy na zimnym nie kręce pow 3 tys (staram się nawet 2,5 nie przekraczać), jak jest dobrze rozgrzany to co jakiś czas dynamicznie przyspieszam i rozkręcam silnik pow 4 tys na biegach 1-4 aby kierownice pracowały w pełnym zakresie a przed dojazdem do celu zawsze spokojnie i ok minuta odczekania więc opcja zapieczenia oleju z winy kierowcy wykluczona (jedynie 2 albo 3 razy moja dziewczyna zdławiła silnik w mieście ale to nie powinno zrobić specjalnej krzywdy).
Przy zmianie turbo będę jeszcze zakładał turbo timer żeby mieć pewność że zawsze ta minuta na jałowym będzie.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez tadziol » 24 mar 2015, 21:50

kropek101 napisał(a):Największy wpływ na to ma sam kierowca jak jeździ autem i jak o nie dba

mam u siebie ponad 260 kkm,turbo oryginał,gaszę od razu jak się zatrzymam,potrafię przycisnąć sandał na zimnym,a turbo nadal żyje i śwista pełną mocą...no ale ja mam GF/RF2A...widocznie garret się nie spełnia,albo jest za delikatny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kropek101 » 24 mar 2015, 23:06

Niestety chyba jedno i drugie, tez nie zawsze czekam aż silnik popracuje zazwyczaj 15sekund czasem w lato dłużej jak przycisne do pracy to odczekam ruszając jakoś specjalnie nie patrzę na obroty fakt mam 2 gie turbo ale po to mam auto aby nim jeździć a nie przejmować się bo to zimne tu za bardzo rozgrzane,a to koło 2M dostaje po pupie od obrotów bez przessdy
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez waciach » 25 mar 2015, 12:35

Wiadomo że bez przesady ale w moim wypadku to już kwestja nawyków. Przywykłem do tego i nawet nie myśląc o tym, po dotarciu do celu zbieram się w ślimaczym tempie, następnie gaszę silnik żeby dać choć chwilę na ostygnięcie. Auto ma mi służyć do komfortowego i przede wszystkim bezawaryjnego przemieszczania moich 4 liter :) Tak samo z dwumasą i innymi podzespołami bo chce się cieszyć bezproblemową jazdą a nie zażynać auto.
Przed mazdą miałem dziadkową astre f sedan w benzynie i na tamtym aucie sie wyszumiałem, sprzęgło tylko świszczało, gumy się paliło itd ale tam nie miało się co popsuć chociaż amory raz skutecznie zmasakrowałem i nawet żałuje że sprzedałem bo na złombola by byłą idealna <glupek2>

Możę moje turbo było po prostu kiepsko zregenerowane....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez waciach » 27 mar 2015, 14:37

Od kilku dni poszukuję turbiny regenerowanej i ciężko to idzie. Może możecie polecić jakiś pewny zakład który sprzedaje turbiny po kompletnej regeneracji na dobrych częsciach (najlepiej mollet) i profesionalnym sprzęcie ? Region nie ma znaczenia.
Od razu mówię że swoją starą mogę odesłać ale na pewno nie chcę jej regenerować i wkładać z powrotem. Nowa też niestety odpada z powodów finansowych :(
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez kropek101 » 27 mar 2015, 19:25

Przecież jeśli chcesz regenerowaną to starą się oddaje a bierze już zrobioną mało kto robi tak że regeneruje tą którą dostaje od klienta.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez tadziol » 27 mar 2015, 21:07

waciach napisał(a):możecie polecić jakiś pewny zakład który sprzedaje turbiny po kompletnej regeneracji na dobrych częsciach (najlepiej mollet) i profesionalnym sprzęcie ? Region nie ma znaczenia.

tutaj :
http://www.turboserwis.com.pl/
zrobili mi turbinę ,gdzie był problem z doborem części,ale dali radę <spoko>
zadzwoń,zapytaj...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez waciach » 28 mar 2015, 20:32

Dzięki, zadzwonię zapytam.
Generalnie chodzi mi o to żeby nie mieć przestoju, chcę mieć turbo które od razu zawiozę i jeszcze tego samego dnia odbiorę zrobione auto i starą suszarkę. Poszukam jeszcze nowych, może jakimś cudem zmieszczę się z kosztami i zaszaleję z nową.

Mam jeszcze jedno pytanko, co sądzicie o czyszczeniu smoka? Mój mech powiedział że oni w standardowej usłudze nie zdejmują miski bo dobrze znają te silniki i tam nic się nie dzieje ale ja nie mam pewności i chyba wolałbym dodatkowo zlecić czyszczenie.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez macvas » 28 mar 2015, 21:16

Smok to przypadłość dwulitrówki, w y6 ten problem raczej nie występuje, chyba że doszło do wielu innych zaniedbań w obsłudze i serwisowaniu silnika i turbiny. Odpuściłbym.
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez waciach » 9 kwi 2015, 11:07

Jestem już po robocie więc pochawlę się co i jak bo jest dobra ciekawostka :) Finalnie zdecydowałem się na STS Turbo w Warszawie (owczarska 7), polecam chłopaków z całego serca. Nie jest najtaniej ale nie jest też drogo (ja zapłaciłem finalnie 1300 pln). Do tego full profeska, części tylko melletta jeżeli już dają inne niż oryginał i osprzęt schenck. Co do mechanika mam mieszane uczucia, ani plus ani minus. Wymienili turbo, olej, filtry, sprawdzili przy spuszczaniu starego jak pompuje pompa i powiedzieli że smarowanie jest ok ale jakoś dziwnie odpowiadali na moje techniczne pytania dot sitek, magistrali olejowej itd. Pewności co dokładnie zrobili nie ma ale dostałem papier na wszystko i objetnice że będzie śmigało jak trzeba a jak coś będzie nie tak to żebym wracał więc oby było git :)

Teraz najlepsze, dostarczyłem stare turbo do STS Turbo na rozliczenie i jak to rozebrali przy mnie to dosyć długo rozmyślali co się podziało. Powiedzieli że smarowanie nie było złe, ale też nie idealne (lekkoo zapieczony olej) więc zmienię dla spokojności olej za jakieś 4-5 tys km i sprawdzę dokładnie paramtry pompy olejowej. Następnie dobierając się do geometrii stwierdzili "ta podkładka nie pasuje, co tu się stało?", jak rozebrali całość okazało się że geometria pochodzi z zupełnie innej turbiny (prawdopodobnie VW), podkładka też a że ma inny rozstaw śrub to wiercili w ślimaku żeby to jakoś spasować. Powiedzieli że to musiał kombinować jakiś domorosły mechanik, zmontował z niepasujących części turbo, potem to na dodatek źle zamontował w aucie (nieszczelnie i użył pasty uszczelniającej) więc mam farta że to przejechało 15 tys km i że się nie rozpadło na części. Polak potrafi :D
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez kropek101 » 9 kwi 2015, 13:54

Jednym słowem magik składał ci turbo. W SS turbo Ne mówili że po dotarciu turbo masz wymienić olej? Jak bałem turbiny to serwisant mówił wymiana po 1 tyś

Sent by S3
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez waciach » 9 kwi 2015, 14:42

Nic takiego mi nie powiedziano, nie wiem nawet co o tym myśleć ale niebawem jadę w trasę ~1000km to może zmienię oliwę po powrocie.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez widmo82 » 9 kwi 2015, 19:33

Co do sitka to mechanik i macvas dobrze mowią, tez nie kojarze by był z nim problem w Y6
Co do Twojej mazdy... gdzie ją kupiłeś tzn czy od handlarza czy prywatnej osoby?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez waciach » 9 kwi 2015, 22:35

Macvas mówił o smoku a sitka w przewodach olejowych Y6 są już sławne, nawet mazda wydała zalecenie o wyciąganiu ich z wzgledu na obniżanie wydajności smarowania więc jak najbardziej nie powinno ich byc. Moja jest pd prywatnego ale widać oszczedzal na naprawach.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez novek » 10 maja 2015, 15:01

Gdzie znajduje sie te sitko ?? Mówicie że jest do niego prosty dostęp to można tam zajrzeć. Wczoraj przy wymianie oleju zaobserwowałem dość spore luzy i poszarpane łopatki więc trzeba pomału ogarnąć temat



odpowiedż znajdziesz tu ; viewtopic.php?f=469&t=178650&hilit=Za%C5%9Blepiony+EGR%2C+brak+DPF%2C+nowa+turbina+a+Mazda+nie+chodzi
Ostatnio edytowano 1 gru 2015, 18:21 przez novek, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 19:24
Posty: 82
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005

Postprzez kropek101 » 10 maja 2015, 16:37

W przewodzie olejowym. Precyzując jedna strona przewodu jest przykręcona od góry do turbiny druga mało widoczna od dołu do silnika. Sitko znajduje się w środku śruby przewodu olejowego, niestety z tej strony gdzie jest gorszy dostęp.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323