Kontrolka wspomagania błąd z komputera

Postprzez bryteks » 22 sty 2018, 11:31

Witam
Problem polega na tym że co jakiś czas ciężko to określić ale chyba podczas dłuższej trasy i ewentualnie szybkich manewrów na parkingu zapala się kontrolka od wspomagania (kierownica z wykrzyknikiem) jednak auto nie traci wspomagania ani nic takiego jedynie czuję lekko cięższy opór przy prawie maksymalnych obrotach kierownicą. Po zgaszaniu i zapaleniu od nowa auta błąd znika i znów musi dojść do sytuacji szybszego manewrowania po dłuższej trasie.
podpiąłem auto do komputera i wykazało następujący błąd:

Kod: C1278 – Nieprawidłowość sygnału kąta obrotu koła kierownicy 1 i 2

Moduł: Elektroniczne sterowany układ wspomagania

Tak sobie myślę że może chodzić o ten czujnik kąta skrętu ale czy w grę wchodzi tylko jego wymiana czy idzie coś przeczyszczać sprawdzać itp ? Dodam że w listopadzie 2017 była regenerowana pompa wspomagania więc chyba odpada ;), szukałem tego czujnika kąta skrętu ale do mazdy 3 jest tego bardzo mało ktoś miał podobny problem ? ewentualnie może pasuje od innego modelu ?
Z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2018, 11:25
Posty: 2
Auto: Mazada 3 sedan 2004r
1.6 DI 109 KM

Postprzez Krystek07 » 23 sty 2018, 15:43

Podjedź do kogoś z idsem.Z reguły jak jest walnięty czujnik kąta skrętu to będzie pokazywał niewłaściwe wartości z tego co wiem ale nie jestem pewny i jak ktoś może niech to potwierdzi. Ale sprawdziłbym też jednak pompę bo w tym modelu był z nią problem jeśli wyła i głośno chodziła.
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez bryteks » 12 lut 2018, 11:06

Okej jeździłem po kilku mechanikach i ogólnie ciężko było ogarnąć temat, ale na 95 % już jest rozwiązany (zrobione 500 km i błędu brak), a wina leżała po źle ustawionej zbieżności/geometrii i kierownicy, auto widziało cały czas kierownice w pozycji na wprost jako -8 stopni i jadąc prosto wykrywał że kierownica nie jest tak defakto prosto i wywalał błąd związany z kątem skrętu, po ustawieniu zbieżności jeszcze raz sprawdzeniu na kompie parametrów itd na razie wszystko jest okej jakby coś się zmieniło dam znać.

@EDIT

Jednak błąd pojawia się dalej, i tak ostatnio zauważyłem że jadać z prędkością powiedzmy około 50-60 km/h przy bardzo gwałtownych ale krótkich ruchach kierownicą lewo-prawo jest ewidentnie czuć dużą siłę oporu kierownicy po kilku takich ruchach ~4 razy już ten opór znika i kręci się lekko jakieś pomysły ?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2018, 11:25
Posty: 2
Auto: Mazada 3 sedan 2004r
1.6 DI 109 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323