Hałas spod maski: Koło pasowe. Foto str. 9
Spróbuj nagrać ten dzwięk
Dominooo napisał(a):Koło pasowe wału korbowego do wymiany.
To już pewne ?
Daje filmik, wraz z obrotami klekotanie przyspiesza, niestety byłem sam i nie mogłem przygazować.
http://www.fotosik.pl/video/cd3f1e21bb69b4cb.html
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
wymień koło pasowe ja już jak mam mazde wymieniałem 2x wyrabiają się w nim gumy i zaczyna stukać właśnie na początku na klimie potem już cały czas i raczej bym nie czekał aż się bardziej rozleci
u mnie tak waliło
http://chomikuj.pl/Malutki1011/G*c5*82o ... 616412.mp3
na allegro znajdziesz za 170-190zł, mazdowskie 500zł, jakiś inny zamiennik 240zł
u mnie tak waliło
http://chomikuj.pl/Malutki1011/G*c5*82o ... 616412.mp3
na allegro znajdziesz za 170-190zł, mazdowskie 500zł, jakiś inny zamiennik 240zł
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Dominooo napisał(a):Ja z wyminą zapłaciłem za Corteco 300zł. Jeśli faktycznie miało by paść po 30 czy nawet 50 tyś km to lepiej jest kupić oryginał mazdowski za 500zł, który wytrzyma ponad 120tyś km.
To jak to jest że ludzie zgłaszają pierwsze objawy uszkodzonego koła jeszcze poniżej 100tys?:) Wg mnie cena=jakość. Padają również te oryginalne po kilkudziesięciu tys. Padają również Corteco po ... 50tyś.
Wszystko zależy ile ktoś chce później jeździć autem po wymianie, jak nie chce inwestować przyszłemu nowemu właścicielowi to kupi to tańsze, jak dla siebie na lata to kupi oryginał. Słyszy się oczywiście częsciej ze padają te tańsze bo wiecej sie ich też sprzedaje.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Mam nadzieje, że macie rację co do tego koła, bo dzisiaj dzwoniłem do ASO i mi powiedzieli, że jeszcze nigdy tego koła nie wymieniali I żebym na początku sprawdził pasek.
A czy Wy razem z kołem wymienialiście też pasek ? Czy to zależy od jego faktycznego stanu i jeśli dobrze wygląda to zostawić ?
W piątek jadę do mechanika. Dzisiaj zaczęło trochę głośniej klekotać, mam nadzieje, że do piątku wytrzyma...
A czy Wy razem z kołem wymienialiście też pasek ? Czy to zależy od jego faktycznego stanu i jeśli dobrze wygląda to zostawić ?
W piątek jadę do mechanika. Dzisiaj zaczęło trochę głośniej klekotać, mam nadzieje, że do piątku wytrzyma...
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Ralf2107 napisał(a): jeszcze nigdy tego koła nie wymieniali
Co to za ASO? Na forum średnio co tydzień ktoś zgłasza problem z podobnym hałasem i przeważnie kończy się własnie wymiana koła. Ilu idąc radą innych, wymienia nic nie pisząc?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dziś wieczorem wróciłem z Wrocławia w sumie mam koło pasowe od piątku 27.07 założone i zrobione na nim prawie 800km i będę je reklamował tu mój problem kupione telefonicznie ze sklepu w Poznaniu więc nie wiem czy kasa nie poszła się.... tak krótki dystans i zaczyna tyrkotać poprzednie też zakładałem jeszcze tańsze pewnie gdyby nie fakt że miałem zatarte łożysko w sprężarce to by nadal było sprawne.
Ralf2107 ja biorę to co tanie niestety nie zawsze warto oryginał wymieniałem jakoś przy ponad 140tyś
zamiennik za 120zł wytrzymał mi 50tyś teraz zamiennik za 190zł 800km i daje oznaki że coś z nim nie tak i długo nie pociągnie
Ralf2107 ja biorę to co tanie niestety nie zawsze warto oryginał wymieniałem jakoś przy ponad 140tyś
zamiennik za 120zł wytrzymał mi 50tyś teraz zamiennik za 190zł 800km i daje oznaki że coś z nim nie tak i długo nie pociągnie
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Nie poszła się. Zakup na odległość – 10 dni na zwrot bez podania przyczyny (o ile nie jest w widoczny sposób uszkodzone.
Ponadto dwa lata rękojmi (niezgodność towaru z Umową, również Umowy telefoniczne są ważne pod względem prawnym).
Jeśli będziesz reklamował to wyłącznie na podstawie niezgodności dostarczonego towaru z Umową. To uprawnia Cię do znacznie krótszych terminów oczekiwania (14 dni na rozpatrzenie reklamacji) i do a) żądania wymiany na nowe, b) w przypadku braku takiej możliwości żądania zwrotu gotówki.
Ponadto dwa lata rękojmi (niezgodność towaru z Umową, również Umowy telefoniczne są ważne pod względem prawnym).
Jeśli będziesz reklamował to wyłącznie na podstawie niezgodności dostarczonego towaru z Umową. To uprawnia Cię do znacznie krótszych terminów oczekiwania (14 dni na rozpatrzenie reklamacji) i do a) żądania wymiany na nowe, b) w przypadku braku takiej możliwości żądania zwrotu gotówki.
W poniedziałek wjade na podnośnik u kumpla i zobacze jak to wygląda i bede reklamował Na moje szczęście pokusiło mnie coś i zachowałem paragon a stare koło pasowe spakowałem do pudełka po nowym więc na biede moge przełożyc to z powrotem i czekać na reklamacje
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam wszystkich,
ja chyba przepłaciłem za to koło, za corecto dałem 480zł z wyminą i co najlepsze juz zaczyna znowu sie odzywać, co prawda przejechałem już prawie 50 tyś, ale jak to tak trzeba wymieniac co 50 tyś to nie jest to dobre rozwiązanie.
ja chyba przepłaciłem za to koło, za corecto dałem 480zł z wyminą i co najlepsze juz zaczyna znowu sie odzywać, co prawda przejechałem już prawie 50 tyś, ale jak to tak trzeba wymieniac co 50 tyś to nie jest to dobre rozwiązanie.
- Od: 15 lut 2011, 09:14
- Posty: 7
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 3 BK, 2005 rok 1.6 CITD 109 KM
Witam, mam problem z rozpoznaniem usterki. Spodziewam się właśnie usterki koła pasowego do tego stopnia iż na nim jak i na dolnej osłonie silnika zauważyłem opiłki. Najprawdopodobniej trze już po obudowie. Bo skąd te opiłki? Chciałbym się również upewnić czy wszystko jest ok z klimatyzacją.
Poza szumem jakby rolki, słychać też czasem nierówna prace, czy ona może być spowodowana usterką tego koła? Przeważnie pracuje równo, czasem coś nim rzuci. Możliwe że usterek jest kilka, proszę o poradę.
Załączam również mp3 z pracy silnika.
http://www.sendspace.com/file/jb2msy
http://www.sendspace.com/file/czqtzz
PS: Oryginalny przebieg 100tyś
Poza szumem jakby rolki, słychać też czasem nierówna prace, czy ona może być spowodowana usterką tego koła? Przeważnie pracuje równo, czasem coś nim rzuci. Możliwe że usterek jest kilka, proszę o poradę.
Załączam również mp3 z pracy silnika.
http://www.sendspace.com/file/jb2msy
http://www.sendspace.com/file/czqtzz
PS: Oryginalny przebieg 100tyś
- Od: 3 sie 2012, 10:00
- Posty: 21
- Skąd: ??
- Auto: M3 1.6 109KM '07
na zdjęciu opiłki są na kole pasowym sprężarki klimatyzacji, w wątku mowa o kole pasowym wału korbowego.
Mimo to objaw jest niepokojący, możliwe, że coś się tam już zaciera, sprzęgiełko może szarpać itd.
Samo koło pasowe wału korbowego jest trudniej sprawdzić, u Ciebie słychać dość wyraźnie charakterystyczne stukanie, możliwe, że to koło pasowe wału się już mocno rozklekotało, a opiłki chwyta z paska wszędzie tam, gdzie jest coś magnetycznego.
Sprawdzanie koła bez ściągania wg SKF => http://art.rexbo.net/skf/pdf/tb-cranksh ... n-1209.pdf
Ogólnie są chyba dwie możliwości:
albo koło pasowe sprężarki = drogo, i już niedługo pewnie koło pasowe wału, które dostało w
albo koło pasowe wału korbowego, czyszczenie sprzęgiełka klimy, pasek i jazda.
Mimo to objaw jest niepokojący, możliwe, że coś się tam już zaciera, sprzęgiełko może szarpać itd.
Samo koło pasowe wału korbowego jest trudniej sprawdzić, u Ciebie słychać dość wyraźnie charakterystyczne stukanie, możliwe, że to koło pasowe wału się już mocno rozklekotało, a opiłki chwyta z paska wszędzie tam, gdzie jest coś magnetycznego.
Sprawdzanie koła bez ściągania wg SKF => http://art.rexbo.net/skf/pdf/tb-cranksh ... n-1209.pdf
Ogólnie są chyba dwie możliwości:
albo koło pasowe sprężarki = drogo, i już niedługo pewnie koło pasowe wału, które dostało w
albo koło pasowe wału korbowego, czyszczenie sprzęgiełka klimy, pasek i jazda.
Jeśli dobrze zrozumialem, nalezy namalować jakąś kreskę a nastepnie odpalić schłodzony silnik na 30sec i po wylączeniu silnika obserwować czy kreska sie pokrywa, tylko co jeśli przesunięcie będzie np o 10stopni albo 20? To może być rownież przesuniecie o 340 albo 350. Czy wogole tolerowane są jakieś przesunięcia? Sprawa kolejna to nie mam kanału, musialbym zostawic auto u mechanika/znajomego żeby rozebrac obudowę a nastepnie po ostygnięciu sprawdzić wg opisu. Czy auto musi być kompletnie wychłodzone czy można przejechac 10km – wtedy juz temperatura na szafie jest taka sama jak po dlugiej trasie.
- Od: 3 sie 2012, 10:00
- Posty: 21
- Skąd: ??
- Auto: M3 1.6 109KM '07
Szarpnąłem się i kupiłem oryginalne koło i pasek, oczywiście z napisami FORD...
Później podam nr części dla potomnych, żeby nie przepłacać w Mazdzie tylko kupić w Fordzie.
Koszty:
– koło pasowe 485,20zł
– pasek 91,86zł
– wymiana 80-100zł
Później podam nr części dla potomnych, żeby nie przepłacać w Mazdzie tylko kupić w Fordzie.
Koszty:
– koło pasowe 485,20zł
– pasek 91,86zł
– wymiana 80-100zł
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość