Check engine – błąd P2584 – brak aktywatora w systemie FAP

Postprzez akostarek » 27 cze 2012, 22:12

Przy hamowaniu silnikiem podczas "wypalania" nadal jest wtrysk w suwie wydechu, więc zapewne ten biały dym to rozpylony, lekko nadpalony olej napędowy.
Dobrym rozwiązaniem wydaje się fizyczne wyciągnięcie filtra, wyczyszczenie mechaniczne z sadzy i tlenku ceru, zamontowanie, pospawanie obudowy i jazda. Tyle, że trzeba poszukać serwisu co się tym zajmuje od dłuższego czasu i nie odstawia fuszerki. W wątku o fapie dawałem filmik z takiego czyszczenia, jest to zabieg przewidziany przez producenta systemu FAP (peugeot, citroen), tylko w Maździe i Fordach obudowa nie jest rozbieralna :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez POLI-FB » 28 cze 2012, 19:45

kudlaty napisał(a):1. Dolanie płynu – koszt 1000zł?

Można to zrobić dużo taniej poza ASO. Do Mazdy wchodzi 1,8 litra płynu.
Przykładowo http://www.diagnostic-car.pl/dolewka_plynu_dpf_fap
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez miru1968 » 28 cze 2012, 20:08

Mam taki płyn zlany ze swojego auta dokładnie 1,8 l. W moim aucie soft był tak obrobiony że wszystkie funkcje FAP-a zostały wyłączone. Spalanie nieznacznie spadło autko zapierd..a aż miło.Powód usunięcia FAP-a błąd- brak dodatku do paliwa dodatek był na pewno bo go uzupełniałem.Tematu nie drążyłem filtr wyjeb...m hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez POLI-FB » 28 cze 2012, 21:13

Po uzupełnieniu płynu należy w komputerze samochodu wyzerować licznik tankowań (oleju napędowego). Po takim resecie komputer "widzi", że zbiorniczek jest pełny, ilośc tankowań "0" i można dalej śmigać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez bRk » 29 cze 2012, 11:38

Usuń. Nie usuniesz – problem i tak wróci (daję połowę ręki, że szybciej niż teraz). Pamiętaj, że zapchany filtr może narobić poważnych uszkodzeń silnika! Tylko nie daj się nabrać na jakieś opinie i warsztaty panów kaziów, którzy Ci to zrobią i będzie śmigać bo robili to 100tki razy. Tak jak pisał kolega wyżej, wytną Ci go poprostu, wrzucą soft z wersji bez FAP-u, pobiorą opłatę i żegnaj pan, a komputer i tak będzie dostawał błędne informacje. Kiedyś było trzeba wstawiać emulatory "bo to japoński system Denso" i inaczej nie da. Dzisiaj wystarczy, mechanicznie usunąć ten beton (to zrobi każdy mechanik i nie mechanik), a następnie niech Ci porządny (znający się, z renomą w Twojej okolicy) elektryk zrobi odpowiednie modyfikacje w komputerze. Czasami te oszczędzenie kilku złotych na gościa, który zrobi to szybko i tanio nie zmieni nic poza mechanicznym usunięciem filtra. Pamiętaj to nie Duży Fiat, że sam sobie gaźniki regulowałeś, elektryka jest najważniejsza, wszystkim steruje i tak komputer.
Zostaje:
– kwestia moralna, w stylu mój samochód nie będzie zanieczyszczał środowiska hahaha więc dalej będę się męczył z nim
– przy przeglądach nie miałem w ogóle z tym problemów (nasz kraj to nie zachód, tutaj w to nie wnikają)
– przy sprzedaży ponad 80% ludzi cieszy się, że nie ma tego filtra :]
Pozdrawiam, mam nadzieję, że tak ogólnie pomogłem, bo chyba nikt nie lubi wchodzić w kosmiczne koszta po nic ;)
bRk
 

Postprzez kudlaty » 29 cze 2012, 17:58

Jestem na poniedziałek umówiony do firmy "Elektromechanika Pojazdowa – Zbigniew Nieużyła w Jaworznie". Znalazłem to na stronie http://emulatory.com.pl/points#wojewodztwo12. Dzwoniłem, gość wszystko mi powiedział (chyba). Najpierw sprawdza wszystko w aucie- podłączenie do kompa sprawdzenie EGR i turbiny, wszystkie parametry pracy. Mówi, że to ważne, bo po usunięciu FAPa może się okazać że dalej jest coś nie tak i będzie dupa. Później usuwa filtr fizycznie, wstawia emulator i coś tam w kompie chyba zmienia. Mówi, że jest w stanie zrobić wszystko od początku do końca, ale jak chcę to mogę sobie w innym miejscu zrobić tą diagnostykę i dostarczyć mu wyniki. Cena 1500zł usunięcie FAPa + 100zł ta diagnostyka. W poniedziałek odstawiam auto a we wtorek odbieram. Miał ktoś do czynienia z tymi emulatorami ze strony którą dałem? Dają 3 lata gwarancji, więc myślę że warto
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez miru1968 » 29 cze 2012, 21:02

POLI-FB napisał(a):Po uzupełnieniu płynu należy w komputerze samochodu wyzerować licznik tankowań (oleju napędowego). Po takim resecie komputer "widzi", że zbiorniczek jest pełny, ilośc tankowań "0" i można dalej śmigać.

Wiem że trzeba resetować komputer tylko że: płynu przy dolewaniu weszło tylko 100 gram niewiele.Gość który mi obrabiał soft powiedział mi że błąd pokazywał się dla tego że padł pływak w zbiorniczku który informuje komp o stanie płynu-info z ASO, ale czy taki pływak jest czy nie tego do końca nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez kudlaty » 2 lip 2012, 17:42

Dzisiaj oddałem auto do mechanika, żeby wywalił FAPa. Jak mu powiedziałem, że wyskakuje błąd check informujący że w zbiorniczku nie ma płynu to powiedział mi, że po usunięciu filtra zalewa się zbiorniczek olejem napędowym, żeby komputer widział, że nie jest on pusty i czasami będzie on sobie zamiast tego specjalnego płynu wtryskiwał ten olej. Słyszał ktoś o czymś takim, czy gość chce mnie naciągnąć na dodatkową kasę? Nie widziałem na tym forum, żeby ktoś o tym pisał. Według mnie po wsadzeniu emulatora komputer wykrywa jakby filtr był cały czas dobry i nie ma potrzeby wypalania go. Może się mylę? Wszystko mnie wyjdzie ok 1700zł;/
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez zylka85 » 3 lip 2012, 09:12

Ja dzwoniłem po różnych firmach, bo kupiłem samochód już z wywalonym FAPem, ale kwestia wypalania jak wspominali koledzy pozostała. Co 200 km wtryski lały paliwo i przy hamowaniu silnikiem kupa dymu za furą.
Nie wiem czy emulator to dobry pomysł. Zalanie zbiornika olejem tym bardziej. Jesli silnik Ci nie bierze oleju to w pewnym momencie zrobi Ci się go za dużo.
Sprawa wygląda tak, że masa firm podejmuje się usunięcia FAPa, ale wgrywają sterowniki z modelu bez FAPa i problem dopalania filtra pozostaje. Trzeba pogrzebać w sterownikach które są. Firma, z która się kontaktowałem jest pod Krakowem i doskonale zna ten problem. Znalazłem ją dzięki koledze z forum, który też miał ten sam problem i poprawili mu sterowniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 10:13
Posty: 45
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active

Postprzez kudlaty » 3 lip 2012, 16:09

Zbiornik ma być zalany olejem napędowym, nie silnikowym. To nie spalone paliwo nie wyleci po prostu rurą wydechową? Dlaczego nie polecasz emulatora? Jak to jest u Ciebie zrobione? Ja sobie to tłumaczę tak, że emulator cały czas podaje sygnał taki jakby filtr był sprawny, więc wtedy nie powinien podawać dawki tego paliwa, żeby wypalić filtr? Rozumiem, że zbiorniczek trzeba czymś zalać, żeby nie wyskakiwał błąd braku płynu, ale mechanik powiedział, że on sobie będzie podawał małą dawkę tego płynu (w tym przypadku oleju napędowego). Jak to się w ogóle dzieje, że w silnikach z fapem wzrasta poziom oleju w silniku?
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez akostarek » 3 lip 2012, 16:17

Nie mam fapa, ale z tego co czytałem, to istnieje kilka trybów wypalania:
1. Jeśli ECU stwierdzi, ze samochód podczas normalnej jazdy osiągnął temp wystarczająca do wypalania (dłuższa jazda w trasie itd)
2. Jeśli różnica ciśnień na czujnikach przed i za filtrem będzie za duża to WYMUSI wypalanie
3. Jeśli pomimo wymuszenia wypalania nadal nie ma odp temperatury to obciąży dodatkowo silnik odbiornikami elektrycznymi: ogrzewanie lusterek/szyby, wentylator, świece żarowe..

Wydaj mi się, że nawet jak wsadzicie emulator sygnałów z czujników, to pierwszy tryb wypalania będzie nadal przeprowadzany.
kudlaty napisał(a):Jak to się w ogóle dzieje, że w silnikach z fapem wzrasta poziom oleju w silniku?

Podczas wypalania wtryskiwane jest paliwo podczas suwu wydechu w celu uzyskania większej temp w wydechu. Niestety w suwie wydechu nie ma idealnych warunków do spalania oleju napędowego, więc sporo po prostu ścieka po ściankach tulei cylindrowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kudlaty » 3 lip 2012, 16:31

Czyli po usunięciu FAPa poziom oleju i tak będzie wzrastał, ale wolniej niż wtedy kiery FAP jest. Filtr będzie się wypalał tylko wtedy kiedy wzrośnie temperatura (pkt 1). Ciśnienie przed i za filtrem będzie takie samo cały czas bo filtra ni będzie a w pkt 3 nie bardzo wiem o co chodzi. Z tego wszystkiego wynika, że nie ma dobrego rozwiązania z tym filtrem... Jedynie wymieniać go tak jak proponuje producent, ale to 6tys to za dużo na auto warte 25...
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez talk_about85 » 3 lip 2012, 18:21

zylka85 napisał(a):Firma, z która się kontaktowałem jest pod Krakowem...


Jakis czas temu czytalem o firmie pod Krakowem ktora temat FAP i DPF podobno zna doglebnie. Moze jest w tym cos prawdy ale nie moge sobie przypomniec jak sie nazywaja. Podpowiesz bo moze mamy na mysli ta sama? Moglbys tez napisac ktory kolega z forum byl u nich?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez zylka85 » 3 lip 2012, 21:54

To jest firma http://jbtuning.pl/
Pomyliłem fakt. Kolega był z forum Forda. W tej firmie usuneli mu filtr i przeprogramowali sterowniki, ale jak później się okazało komputer i tak cały czas wypalał nieistniejący już filtr. Gdy znaleźli rozwiązanie zadzwonili do niego i poprawili mu sterowniki i problem został juz rozwiązany. (bez emulatorów i płynów etc).
Dzwoniłem do nich i potwierdzili mi, że znają już dogłębnie temat i robią to w 100% skutecznie. Jest wiele firm, które robią to niewłaściwie i wypalanie i tak występuje, chociaż w sterownikach ani śladu o FAPie.
Nie trzeba do nich nawet jechać. Można wysłać sam komputer i za 2 dni masz już go u siebie. Kwestia wywalenia fizycznie u jakiegoś mechanika u siebie w mieście filtra.
edit:
znalazłem oryginał wypowiedzi!


2pi napisał(a):
Ford Focus 1.6 TDCI 2006 combi – FAP off

chcialbym sie z wami podzielic informacja bo mialem ten sam problem z
dymieniem ale juz jest rozwiazany i auto pieknie jezdzi
meczylem sie z tym od lutego do teraz

zaczynajac od poczatku ....
to usunalem mechanicznie FAP w moim Focusie 1.6 TDCI i przeprogramowalem sterownik w malej firmie ktora to wykonala jako jedna usluga.
Szybko jednak zauwazylem wlasnie to bialo-szare dymienie wystepujace w pewnych okresonych warunkach – na poczatku nie wiedzialem co to jest ale ze robie ok 600km tygodniowo to na trasie zaczelo to juz przeszkadzac i irytowac.
Teraz wiem ze soft nie byl do konca przeprogramowany i wystepowalo tzw aktywne dopalanie nie istniejacego juz FAP podczas jazdy. Generalnie usluga przeprogramowania polega na "oglupieniu" sterownika tak zeby nie wyrzucal bledow i nie przechodzil w tryb awaryjny.

Wychodzi jednak na to ze sterownik mial jeszcze gdzies zakodowane ze FAP w tym modelu istnieje.
Teraz wiem ze nie wszystkie osoby programujace zdaja/zdawaly sobie sprawy z tego ze to jeszcze trzeba wylaczyc dodatkowo w innym miejscu programu. Stad podobne przypadki u wielu ktorzy maja ten sam problem.

W moim przypadku wystepowalo dymienie zawsze po przejechaniu ok 40-60km na rozgrzanym silniku jadac z obrotami ok 1700-1900. Trwalo ok 15-20 minut. Jako ze robie zawsze ok 120 km za jednym razem to zdziwilo mnie jak regularnie to sie dzieje. Jadac te 120km na trasie po pewnym czasie dymienie ustapilo i jechalem reszte trasy bez dymienia. Dymilo wlasnie puszczajac noge z gazu lub hamujac – wtedy bylo szczegolnie widoczne – z tylu widoczny w lusterku bialo-szary dym.

Bylem oczywiscie w firmie ktora programowala sterownik i robili kolejne "modyfikacje" softu ale bez rezultatu, wiec myslalem ze to faktycznie wina jest gdzies indziej.
Sprawdzalem wiec wszystko u mechanikow forda, byl podpinany na komputer, sprawdzana turbina, inne parametry pracy i czesci meachaniczne – kosztowalo to nie malo kasy – diagnoza zawsze ta sama – samochod byl w idealnym stanie

Ale dalej dymił dalej tak jak w opisie.

Niedawno jednak dzwoniac kolejny raz do firmy ktora robila modyfikacje softu dowiedzialem sie ze problem z dymieniem jest juz znany i zebym przyjechal to poprawia ostatecznie soft.
Faktycznie, poprawiono soft i jezdze od tygodnia bez dymienia – zero dymu, zero aktywnego dopalanie fap :–)

Mysle wiec ze sporo osob ktore wypowiadaly sie na forum ma ten sam problem – nie marnujcie wiec kasy na podpinanie oscyloskopu :–) lub na inne serwisy – blad jest w softcie ktory caly czas w okreslonych warunkach probuje dopalic FAP podajac wieksza dawke paliwa przez pewien okeslony czas. Wychodzi na to ze problem byl nieznany nawet dla firm / osob ktore to robia stad tyle aut jezdzi na nie do konca poprawnie zmodyfikowanym sofcie.

dla zainteresowanych moge podac na prv namiary na osobe ktora wykonala poprawnie ta usluge (malopolska)

pozdr
2pi

PS
Jako ze nie jest latwo usunac mechanicznie tylko FAP zostawiajac nie naruszony katalizator to byc moze problem jest widoczny w tych autach w ktorych usunieto FAP i katalizator jednoczesnie (w 1.6 tdci 109PS to jedna puszka, katalizator jest pierwszy potem idzie FAP), w tych autach ktorych zostal katalizator nie ruszony byc moze nie jest to tak widoczne bo katalizator spelnia swoja funkcje i nie "puszcza" tego na zawnatrz. – ale to tylko moja teoria.
Tak czy inaczej u mnie problem jest juz rozwiazany.
Ostatnio edytowano 3 lip 2012, 22:02 przez zylka85, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 10:13
Posty: 45
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active

Postprzez kudlaty » 3 lip 2012, 21:58

Ja już mam wywalonego FAPa. Dzisiaj odebrałem auto. Wsadzony emulator firmy ADS, robione w Jaworznie. Zbiorniczek na płyn mam zalany olejem napędowym, bo po każdym tankowaniu wstrzykiwana jest dawka płynu do zbiornika paliwa. Żadnego wypalania nie powinno być, bo komputer cały czas będzie widział czysty filtr. Na to mam 3 lata gwarancji. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce. Po ok 1000km mam się zgłosić do sprawdzenia komputera czy nie pojawiają się jakieś błędy. Cała impreza kosztowała 1680zł:(
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez miru1968 » 5 lip 2012, 11:17

Ale bajzel z tymi FAP-ami ja mam filtr wycięty soft obrobiony płyn ze zbiorniczka wylany (zbiorniczek pusty) oleju mi nie przybywa nie kopci zrobiłem tak już około 15kkm byłem nim w niemczech auto było w germani na warsztacie nikt nic nie mówił na temat wyciętego FAP-a. Powiem tak, jak sie ktoś nie zna i niema konkretnego programu to nie zrobi tego poprawnie .(bez orginalnego IDS nie bierz sie za tą usługę )
Był kiedys na forum taki gość KMINK tez się z nim spierałem o różne rzeczy związane z FAP -em,to co mi mówił to przyznaje mu teraz racje bo dopiero jak u siebie znalazłem gościa co FAP obrobił i wszystko wyłożył kawę na ławę to zrozumiałem że nie miałem racji.Pozdrawiam kolegę KMINK.
Można tez zajrzeć na forum Frda Focusa tam jest gość HEKO który tez bardzo dobrze ogarnia ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez TuneFORCE » 18 lip 2012, 19:55

CamillooS napisał(a):Usunąłem filtr około pół roku temu. U mnie polegało to na fizycznym usunięciu filtra i wgraniu oprogramowania od wersji bez filtra.


Nie ma takiej opcji. Ktoś kto to robił powiedział Ci nieprawdę.

CamillooS napisał(a):Głównym powodem usunięcia filtra u mnie było przybywanie i rozrzedzenie oleju. Niestety sterownik nie był idealny i u mnie nie zostało wyłączone dodawanie dodatkowej porcji paliwa w celu podwyższenia temperatury w filtrze. Także, dalej u mnie występuje tzw. "wypalanie" chociaż fizycznie filtra nie ma. Zdąża się to raz 200-300km i wtedy samochód dość mocno kopci na biało, szczególnie podczas odejmowania gazu(hamowaniu silnikiem).
Radzę się dokładnie dowiedzieć, czy mechanicy zajmujący się usuwaniem fap znają ten problem i czy potrafią temu zaradzić. Bo mi niestety dalej przybywa oleju, chociaż mniej niż przed wycięciem.


ten fragment Twojej wypowiedzi potwierdza to co napisałem <oczko>
program został źle zrobiony

p.s ja nigdy nie miałem problemu z 1.6...nigdy do mnie klienci nie wracali z problemem kopcenia...tyle że drugie auto w jakim usuwałem DPF to był właśnie Focus 1.6....było to prawie 4y lata temu...
jak czytam takie wypowiedzi to po cichu się cieszę, że jednak większość "fachowców" i tjunerów g..o wie o DPFach a jedynie wgrywają jakieś pseudoprogramy... <diabełek>

ja wyłączam całkowicie obsługę FAP/DPF w 1.6 generalnie samochód jeździ tak jakby fabrycznie nie był wyposażony w filtr :D nie ma fizycznej możliwości żeby załączyło się wypalanie bo po prostu cześć softu "odpowiedzialna" za filtr nie jest w ogóle obsługiwana

kudlaty napisał(a):Ja już mam wywalonego FAPa. Dzisiaj odebrałem auto. Wsadzony emulator firmy ADS, robione w Jaworznie. Zbiorniczek na płyn mam zalany olejem napędowym, bo po każdym tankowaniu wstrzykiwana jest dawka płynu do zbiornika paliwa. Żadnego wypalania nie powinno być, bo komputer cały czas będzie widział czysty filtr. Na to mam 3 lata gwarancji. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce. Po ok 1000km mam się zgłosić do sprawdzenia komputera czy nie pojawiają się jakieś błędy. Cała impreza kosztowała 1680zł:(


sorry że Cie zmartwię ale wybrałeś jedna z najgorszych opcji...trzeba było trochę poczytać, podjechać do Krakowa i pozbyłbyś się problemu raz na zawsze...

miru1968 napisał(a):Pozdrawiam kolegę KMINK(


<piwo>
Ostatnio edytowano 18 lip 2012, 20:14 przez TuneFORCE, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez kudlaty » 18 lip 2012, 20:10

Dlaczego uważasz że to najgorsza opcja? Możesz uzasadnić? Może coś złego dziać się z autem? Jak już mówisz, że źle zrobiłem to powiedz dlaczego:)
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez TuneFORCE » 19 lip 2012, 11:00

kudlaty napisał(a):Dlaczego uważasz że to najgorsza opcja? Możesz uzasadnić? Może coś złego dziać się z autem? Jak już mówisz, że źle zrobiłem to powiedz dlaczego:)


ano dlatego że emulator w tym samochodzie nie zatrzyma regeneracji...mimo tego że filtra nie ma i parametry są prawidłowe co pewien czas będzie załączała się regeneracja i będzie dozowany eolys – czy tam olej napędowy, który Ci wlali...poziom oleju może się podnosić...przy tego typu rozwiązaniach i sterownikach lepszą opcja jest wyłączenie programowe filtra bo po prawidłowo przeprowadzonej modyfikacji regeneracja nigdy nie wystąpi ponieważ nie będzie to fizycznie wykonalne – po prostu jakby cześć softu odpowiedzialna za DPF nie będzie w ogóle obsługiwana...

kolejna sprawa to pompka i sterownik od eolys...jak coś padnie to będziesz to musiał wymienić...co w aucie bez DPF jest jakimś nieporozumieniem...bo po co filtr był usuwany skoro i tak oprzyrządowanie musi działać?

ja wyłączam DPF w 1.6 w taki sposób ze możesz sobie zdemontować wszystkie czujniki, "aparaturę" od eolys i wszystko będzie działać prawidłowo a co najważniejsze samochód będzie nadal w pełni diagnozowalny!
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Markus35 » 9 sie 2012, 14:20

Kolego emulator to ostateczność, jeżeli nie ma możliwości usunięcia programowego.
Pomijając fakt, co jest lepsze to z pewnością tańsze z pewnością jest usunięcie programowe.
Ważne jest tylko, aby trafić na warsztat, w którym dobrze obrobią Ci program, ja miałem poprawiany, bo wcześniejszy tuner źle mi go wykonał i w trasie autko kopciło na biało (cykl wypalania, regeneracji załanczał się). Dopiero następna firma Tune-Soft zlikwidowała mi ten problem.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2012, 12:30
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323