Mazda3 1.6 Y6 109KM – koło dwumasowe

Postprzez Koper1473 » 6 kwi 2011, 07:58

Czyli 2m u mnie jest nieunikniona?:)
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 00:04
Posty: 42
Auto: Mazda 3 (BK) Y6 1.6 109KM 2004

Postprzez akostarek » 6 kwi 2011, 14:08

Koper1473 napisał(a):Czyli 2m u mnie jest nieunikniona?:)

są magicy, którzy z 2 mas robią jedną (teoretycznie trzeba to potem wyważyć, a operacja odbije się na reszcie układu napędowego...), w tych silnikach puki co zbytnio nie ma skarg na 2 masy, jeśli jest uzytkowana prawidłowo i nie było wad fabrycznych to powinna pośmigać długooo.

Krąży plota, że silnik 1.6 HDI w wersji 90 konnej był montowany bez koła dwumasowego, jednak chyba nie w mazdach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Koper1473 » 6 kwi 2011, 16:22

Kupiłem ten samochód i w książce nic nie pisało o wymianie sprzęgła. Samochód ma przejechane 155tys km. Czy możliwe, że to oryginał jeszcze śmiga?
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 00:04
Posty: 42
Auto: Mazda 3 (BK) Y6 1.6 109KM 2004

Postprzez daro31 » 29 lis 2011, 11:01

Jak w temacie... Niebawem mnie to niestety czeka :( Może jakoś do wiosny jeszcze dojeżdżę na starym... w każdym razie finansowo muszę się szykować już...W związku z tym mam kilka pytań do obeznanych w temacie – ewentualnie ludzi, którzy już to wymieniali:
1. Rozumiem, że zakupić najlepiej cały komplet – tj. koło dwumasowe, tarcze, docisk, łożysko hydrauliczne – czyli kompletne sprzęgło? Co niektórzy w zestawie mają jeszcze wysprzęglik? Czy mechanik dopiero po zdemontowaniu ustrojstwa jest w stanie stwierdzić, czy wszystko jest do wymiany?
2. Przeglądając oferty (głównie allegro) widzę, że pasuje zestaw od focusa – zresztą lepiej wpisać od razu hasło focus II – zestaw wypada zdecydowane taniej (nawet 400pln) Najwięcej zestawów jest firmy Sachs ... Kwestia natomiast takiej informacji: średnica tarczy sprzęgła, ilość zębów tarczy – tu zauważyłem, że w zależności od ofert potrafią się te kwestie techniczne różnić. Czy ma to jakieś znaczenie ? w zestawie http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 22117.html jest to odpowiednio średnica 240 mm, ilość zębów tarczy 23... Dobierać ze sprzedawcą po numerze VIN?
3. Jakie mogą być orientacyjne koszty wymiany przez mechanika? (nie w ASO) Czy jest tu dużo rozbierania silnika, trudności itp?
4. Brać w ogóle pod uwagę regenerację wszystkiego?
5. Są też zestawy firmy LUCAS, trochę tańsze – a jakościowo?
6. Na co poza tym jak wyżej zwrócić jeszcze szczególną uwagę?
Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 14:12
Posty: 93
Skąd: Garwolin
Auto: w poszukiwaniu modelu BL

Postprzez arjot » 29 lis 2011, 11:17

Jesteś z okolic Warszawy, proponuję, abyś spróbował się skontaktować z warsztatem Jaksy niedaleko Bronisz. Będziesz miał odpowiedzi ze "źródła", które podejrzewam temat dwumasu obrobiło na wszystkie strony.
Powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez radzi89 » 29 lis 2011, 16:19

Jaki przebieg ma Twoje auto?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez daro31 » 29 lis 2011, 16:49

145.000 km... objawy jakie mam:
1. przy gaszeniu auta słychać takie – hmm... jakby to określić :) nie wiem – głuche walnięcie...
2. wydaje mi się, że czasem jedynka wchodzi niezbyt precyzyjnie. Potrafi rzadko bo rzadko ale wyskoczyć zanim ruszę...
3. wczoraj po zaparkowaniu zauważyłem bardziej niepokojący objaw – w czasie pracy auta na biegu jałowym, po naciśnięciu i trzymaniu sprzęgła dało się słyszeć ciche bo ciche ale ciągłe "trykanie" – bardziej to właściwie słychać od wewnątrz niż na zewnątrz. Co ciekawe nie słyszałem tego z kolei dziś rano...
4. nie wiem, czy ma to związek, ale rano kiedy auto jest zimne (szczególnie teraz przy mrozach) dość ciężko wchodzi też dwójka – ale tylko za pierwszym wrzuceniem...

W czasie jazdy nie słyszę jakiś dziwnych odgłosów, biegi przerzucają się płynnie i bez niespodzianek
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 14:12
Posty: 93
Skąd: Garwolin
Auto: w poszukiwaniu modelu BL

Postprzez Dominooo » 29 lis 2011, 17:37

Czy jesteś pewien, że chcesz wymieniać koło 2M?
Z objawów, które przedstawiłeś nie wynika, żeby dwumasa była walnięta.
Jedynkę to Ty chyba nieprecyzyjnie wbijasz. Może pedał sprzęgła do końca nie wciskasz i dlatego, źle biegi wchodzą i wyskakują.
To ciche "tyrkanie" po wciśnięciu sprzęgła to i u mnie czasami słychać, ale nie oram się tym bo zdarza się to rzadko i raz przy zimnym silniku, a inym razem przy ciepłym.
Sprawdź może olej w skrzyni biegów czy wogóle jest, a jak jest to w jakim stanie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 29 lis 2011, 18:12

Jeśli te objawy do dwumas, to jest to dopiero początek jego końca. Ja przyjmuje jedną zasadę, do puki samochodem nie szarpie, nie ma problemów z jazda i drganiami (nie cierpi skrzynia) to jeździć i oszczędzać.

Co do kosztów, wymiana kompletu powinna się zamknąć w 500 zł (robocizna), zależy gdzie bedziesz robił. Czasem dwumas zasyfi też tak rozrusznik, że jest nie do odratowania.
Przy Twoim przebiegu najrozsądniej będzie chyba wymienić komplet, wysprzęglik też bym wymienił, jest sporo przypadków że szwankuje, a potem trzeba ponownie zrzucać skrzynię itd.

Poszukaj sobie na YT jakie dźwięki towarzyszą umierającemu K2M, sprawdź gaszenie samochodu ze sprzęgłem i bez itd.

Co do regeneracji, dużo czytałem negatywnych opinii o regeneracji dwumasy, nie bawiłbym się w to...
W ofercie forda jest za to regenerowana tarcza sprzęgła, producent daje gwarancje itd.
K2M do y6 widziałem tylko produkcji SACHS, cały komplet ~2000 PLN.

Ja bym jeździł i czekał na prawdziwe objawy, różne dziwne stukania, "mrowienie" sprzęgła itd niektórym nie zniknęły po wymianie kompletu :))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez daro31 » 29 lis 2011, 20:36

dzięki za odpowiedzi... może i rzeczywiście trochę za bardzo się "oram" ;) jak to nazywa Dominooo tym dwumasem ale nie lubię jak mi coś pyrka w aucie :) autem nie szarpie, stukania na razie nie słychać, "mrowienia" (czyli jak rozumiem delikatnych drgań) sprzęgła też póki co nie ma...natomiast Dominooo – olej w skrzyni jest – wymieniony był zresztą pół roku temu... to mój pierwszy diesel stąd większość kwestii typu K2M, turbina to dla mnie ciągle nowość :) a jeszcze jak się człowiek tu oczyta to mu się potem myślenie włącza :)
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 14:12
Posty: 93
Skąd: Garwolin
Auto: w poszukiwaniu modelu BL

Postprzez Dominooo » 29 lis 2011, 20:46

daro31 napisał(a):a jeszcze jak się człowiek tu oczyta to mu się potem myślenie włącza :)


To zacznij omijać wątki "usterkowe", a czytaj tylko o dylematach w wyborze dywaników, spojlerów czy nakładek na pedały hahaha i ciesz się z jazdy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez dzux » 29 lis 2011, 22:23

Dlatego raczej nie kupie diesla , coraz więcej problemów w nowszych samochodach, co chwile się czyta i słyszy co się dzieje z dieslami , jeżeli diesel to tylko wyprodukowany przed 2000r :)
(bez obrazy fani diesla to tylko moja opinia )
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez akostarek » 29 lis 2011, 22:29

idąc tym tropem, to nowej benzyny też niedługo nie kupisz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez dzux » 30 lis 2011, 23:36

akostarek napisał(a):idąc tym tropem, to nowej benzyny też niedługo nie kupisz :P


spoko oko jak na razie w mojej benzyce wymieniłem tylko wycieraczki bo skrzypiały poza tym jestem bardzo zadowolony :D
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez vqsoft » 2 gru 2011, 18:58

bo masz prosty jak cep silnik
kup sobie nowego tjeta albo tce i zobaczysz :))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez dzux » 3 gru 2011, 18:12

vqsoft napisał(a):bo masz prosty jak cep silnik
kup sobie nowego tjeta albo tce i zobaczysz :))


dlatego po przeczytaniu setki postów na forach samochodowych w poszukiwaniu nowego samochodu postawiłem na M3 :D
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

PostTen post został usunięty przez Magdalena 6 gru 2011, 19:29.
Powód: Reklama

Postprzez Dominooo » 5 gru 2011, 19:08

Twoja historia bardziej mi wygląda na celową antyreklamę firmy AVANTI.
proauto– brzmi trochę jakby jakaś konkurencja ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez dzux » 5 gru 2011, 23:12

Po pierwsze nie ten dział , po drugie od tego jest inny wątek "niepolecane auta sprzedawcy"
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez adam.misiek1985 » 6 gru 2011, 13:52

Zastanawiam się właśnie nad swoim K2M w serwisie Boscha krzyknęli mi z wymianą ok 4000 tyś to jest koło Luka sprzęgło docisk itd... i co tu robić chyba trzeba zapłacić jest ktoś może kto zregenerował te koło i jeździ ?
adam.misiek1985
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323