Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez Bandit » 15 sty 2011, 11:50

No to gratki, pochwal się jak załadujesz :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez TuneFORCE » 19 sty 2011, 00:00

1. Nie ma czegoś takiego jak regeneracja na oryginalnych częściach! Nie ma możliwości kupna części np. Garetta bo firma nie prowadzi ich sprzedaży – jak osoba regenerująca wciska kit o org. częściach to kłamie!

2. Przed wymianą turbiny w silniku 1.6 należy dokładnie zbadać dlaczego ona padła – czy dlatego że nadszedł na nią czas czy w wyniku nie odpowiedniego smarowania(zatkane kanaliki olejowe, za małe ciśnienie itp.)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez vqsoft » 19 sty 2011, 00:07

kmink
tak właśnie robię
płukanka silnika, sprawdzenie smoka + nowe sitko i przewód olejowy

kompleksowo

u mnie turbo nie stanęło – puszcza lekko olej stroną zimną. wiec nie czekam na awarie na trasie przy 140 km/h tylko robię to za wczasu
kłopoty ze smarowaniem wykluczam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez CezaR83 » 19 sty 2011, 15:25

vqsoft napisał(a):1) dac do regeneracji – 600 -1300 pln
2) kupic nowa 2200
3) czy kupić uzywke – 800 -1000


za 600 jeszcze bym sie zdecydował na regeneracje opcji 3 absolutnie nie brałbym pod uwagę szczególnie tak jak piszesz – kupowania na odległość bez sprawdzenia. Też wolałbym kupić nówkę i dbać o nią od początku.

BTW
Gratuluje zakupu :P <spoko>
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2112 (53/10)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez Riki » 19 sty 2011, 18:33

kmink napisał(a): Przed wymianą turbiny w silniku 1.6 należy dokładnie zbadać dlaczego ona padła

Najczęściej powodem jak dokładnie wiemy jest właśnie nieszczęsny przewód a dokładniej sitko.

vqsoft napisał(a):u mnie turbo nie stanęło – puszcza lekko olej stroną zimną.

Wszystko zalezy od tego ILE puszcza. Nie znam silnika Y6, który nie ma dolotów w oleju.

Jak wymienisz turbo daj znać jak jest, po jakimś czasie.

Szkoda, że Y6 nie ma turbiny IHI jak inne diesle Mazdy tj. rodzina RFa, tutaj takich problemów absolutnie nie ma.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez vqsoft » 19 sty 2011, 19:33

puszcza ale z odmy. u mnie puszcza przy zdjętej odmie. Widać jak pojawia sie olej na zimnej stronie. do tego nasiliło sie chrobotanie przy odjęciu gazu,
turbo jutro będzie wymieniane.
a ja zrobię fotorelacje
na dzis koszta są takie
– turbo 2150 przy zezłomowaniu starej
– wymiana ts wraz z czyszczeniem miski ( prewencja) + wymiana przewodów i sitek zasilających TS – 550
– przewód zasilający + uszczelki + sitko śruby – 145 pln po znajomości z aso citroena

2850 poszło
oleju i filtrów nie liczę bo za 500km miałem mieć wymianę
dodam ze olej zmieniałem co 10kkm – poprzednik co zalecane 20 kkm
teraz interwał przyspieszam do co 8kkm

więc takie są koszta które czekają każdego dieslowca z psem pod maską

szykujcie sieee.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Neonixos666 » 25 sty 2011, 20:55

hehe twój post wręcz odstrasza innych od kupna. :P

No cóż tak to jest a raczej przyśpieszenie wymiany z 10 tyś na 8 moim zdaniem nie wiele tu zdziała.

Myślę że problem tkwi w wysilonej turbinie bo dmucha sporo żeby uzyskać z takiej pojemności taką moc i dlatego dochodzi do uszkodzenia.

takie moje skromne zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez TuneFORCE » 25 sty 2011, 21:00

ee tam vgsoft.... dzisiaj przyjechała do nas na lawecie Mazda 5 prosto z serwisu gdzie naprawę wycenili na 31tyś zł.....padło turbo....pomijam fakt że po zdarzeniu właściciel wlał 1,5l oleju i jechał do ASO na kołach....jeśli się okaże że silnik dostał to w serwisie pewnie by doszło kolejne 30tys
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez vqsoft » 26 sty 2011, 10:22

Neonixos666 nie wiem czy dmuchanie 1.4b w overboscie to duzo. tsaki urok turbo!
i tyle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez wercyngetoryx » 6 lut 2011, 10:53

Witam.
Mam nową (teraz już półroczną) M3 BL z silnikiem 1.6 MZ-CD. Zauważyłem ostatnio coś takiego, że na 3 i 4 biegu auto dostaje "kopa" od turbiny o kilka sekundy później niż wcześniej to miało miejsce. Poprzednio przy dodaniu gazu szarpnięcie było czuć w okolicach 1800/1900 rpm, teraz w ciągu 2-4 sekund gdy wskazówka obrotomierza przekroczy 2000 rpm dopiero czuję zryw.
Dojeżdżam do pracy ok 35 km, z czego ok jest to trasa gdzie jadę w miarę jednostajnym tempem ok 70/80, a reszta to klasyczne toczenie się w miejskim ruchu (światła, korki itp). Mam gwarancję, ale jeszcze troche paliwa w baku. Tankowane na Shellu, z którym nigdy nie miałem problemów.
Myślałem, że to tylko moje coraz większe przyzwyczajenie do tego auta, ale wczoraj moja znajoma, która czasami też je prowadzi wyczuła tę różnicę. Zastanawiam się czy zaczekać, wypalić ten ON, który mam w baku, zalać czymś lepszym i wtedy ocenić, czy od razu jechać do ASO.
Jestem użytkownikiem, którego wiedza odnośnie silników zatrzymała się na poziomie motoru Fiata 126p, więc wiedzy o turbo, ERG, FAP'ach i innych elementach nie posiadam, poza tą, którą znajdę w necie, więc za jakieś mało precyzyjne wyrażenia z mojej strony od razu przepraszam :)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez vqsoft » 6 lut 2011, 10:56

pamiętaj że na 3 pierwszych biegach aktywna jest funkcja overbost – czyli chwilowe przeładowanie. Moze to ma z tym związek. Jednak skoro masz gwarancje jedz na serwis – niech wezmą wds w ręke i jadą z toba na testy drogowe obserwując jakie jest ciśnienie doładowania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez 911mc » 6 lut 2011, 19:47

Witam
Od niespełna tygodnia posiadam Mazdę 3 Citd 109 koni. Auto ma 160 tyś przebiegu ( sprawdziłem, jest wiarygodny)
Wczoraj po uruchomieniu silnika (zimny silnik) pochodził spokojnie 30 sekund a następnie dodałem gazu do 2 tys obrotów. Obroty nie falują ale słychać jak turbina zaczyna gwizdać .. przestaje...zaczyna gwizdać .. przestaje... takie pulsacyjne gwizdanie , jak by nie wiedziała czy się włączyć czy nie. Podczas jazdy wszystko jest ok ( przyspieszenie takie jak trzeba, nie dymi...jest git ) .
Jak już nagrzany silnik to pulsacyjne gwizdanie przy 2 tys obrotów ustaje.
Przy zakupie wozu udałem się na diagnostykę wozu. Został podłączony pod kompa . Sprawdzono m.in
doładowanie turbiny , ciśnienie na wtryskach itp. Ogólnie wszystko w normie. Żadne błędy nie wyskakiwały. Mój mechanik mówił że ta mazda mogła trochę postać w komisie w Niemczech...
Ale czy to ma coś z tym wspólnego??? Ostatnio zatankowałem w orlenie (tam raczej jest dobre paliwo)
Jestem umówiony na wymianę rozrządu , filtrów i olei na środę. Także mechanik będzie patrzył co tam się dzieje. Dołączam filmik jak to wszystko brzmi :
http://www.youtube.com/watch?v=hvez9naoSvA
Co myślicie o tym moim problemie ?
Proszę o jakieś wypowiedzi na ten temat.
Pozdrawiam

Łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez wysmul » 8 lut 2011, 15:34

Mam ten sam problem jednak do tej pory nie próbowałem się z tym zmierzyć .
Jeśli odwiedzisz aso to bądź dobry kolega i podziel się diagnozą :D
Początkujący
 
Od: 13 lis 2010, 11:46
Posty: 8
Skąd: Karczew/Otwock
Auto: Mazda 3, 2005r, 1.6 diesel

Postprzez Miacho » 8 lut 2011, 18:26

Czy ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć co to jest ten overboost? Tzn.: czy to jest jakieś urządzenie, jeśli tak to gdzie je można znaleźć, czy to się może brudzi i trzeba czyścić, czy to coś elektronicznego? Tak wiecie "na chłopski rozum". Z góry dziękuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Neonixos666 » 8 lut 2011, 18:33

to taka funkcja sterowania pracą turbiny i wtedy podaje znacznie większe ciśnienie niż jest to wymagane w celu zapewnienia nieprzerwanego dostępu ciśnienia dla silnika żeby zadyszki nie miał gdy mocniej przyciśniesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Miacho » 8 lut 2011, 18:38

Ostatnio coś mi tak wolniej się zbiera. Jak można zdiagnozować czy to nie ten overboost?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez vqsoft » 9 lut 2011, 23:34

trzeba pomierzyć ciśnienia doładowania. Jesli w normie – hamowanko 50 -100pln i masz wynik w cyfrach a nie subiektywne odczucie własnego tyłka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez myshouek » 10 lut 2011, 00:34

Wystarczy zmierzyć czas do setki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez vqsoft » 18 lut 2011, 22:59

na szybko
nakręć filmik z zachowaniem sie sztangi od turbo
zdejmij osłonę silnika ( gorną)
odpal silnik – jedna osoba nie da 2krpm a ty obserwuj jak zachowuje sie metalowy pręt który jest doczepiony do turbiny,

jak dla mnie to vnt skacze jak szalone
dobrze było by zmierzyć ciśnienie doładowania w tych warunkach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez 911mc » 20 lut 2011, 21:08

ooo dziękuje za odpowiedź. Postaram się to zrobić . Dodam jeszcze że podczas jazdy zazwyczaj pod górkę ( nie zawsze tak się dzieje ) ale czasami bardzo delikatnie szarpie przy około 1800-1900 rpm/min.
Przy dynamicznym ruszeniu żadnego dymu nie widać (czyli w porządku).
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323