Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy
No to gratki, pochwal się jak załadujesz
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
1. Nie ma czegoś takiego jak regeneracja na oryginalnych częściach! Nie ma możliwości kupna części np. Garetta bo firma nie prowadzi ich sprzedaży – jak osoba regenerująca wciska kit o org. częściach to kłamie!
2. Przed wymianą turbiny w silniku 1.6 należy dokładnie zbadać dlaczego ona padła – czy dlatego że nadszedł na nią czas czy w wyniku nie odpowiedniego smarowania(zatkane kanaliki olejowe, za małe ciśnienie itp.)
2. Przed wymianą turbiny w silniku 1.6 należy dokładnie zbadać dlaczego ona padła – czy dlatego że nadszedł na nią czas czy w wyniku nie odpowiedniego smarowania(zatkane kanaliki olejowe, za małe ciśnienie itp.)
Chiptuning samochodów japońskich z systemami DENSO, HITACHI itp.
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
kmink
tak właśnie robię
płukanka silnika, sprawdzenie smoka + nowe sitko i przewód olejowy
kompleksowo
u mnie turbo nie stanęło – puszcza lekko olej stroną zimną. wiec nie czekam na awarie na trasie przy 140 km/h tylko robię to za wczasu
kłopoty ze smarowaniem wykluczam
tak właśnie robię
płukanka silnika, sprawdzenie smoka + nowe sitko i przewód olejowy
kompleksowo
u mnie turbo nie stanęło – puszcza lekko olej stroną zimną. wiec nie czekam na awarie na trasie przy 140 km/h tylko robię to za wczasu
kłopoty ze smarowaniem wykluczam
vqsoft napisał(a):1) dac do regeneracji – 600 -1300 pln
2) kupic nowa 2200
3) czy kupić uzywke – 800 -1000
za 600 jeszcze bym sie zdecydował na regeneracje opcji 3 absolutnie nie brałbym pod uwagę szczególnie tak jak piszesz – kupowania na odległość bez sprawdzenia. Też wolałbym kupić nówkę i dbać o nią od początku.
BTW
Gratuluje zakupu
kmink napisał(a): Przed wymianą turbiny w silniku 1.6 należy dokładnie zbadać dlaczego ona padła
Najczęściej powodem jak dokładnie wiemy jest właśnie nieszczęsny przewód a dokładniej sitko.
vqsoft napisał(a):u mnie turbo nie stanęło – puszcza lekko olej stroną zimną.
Wszystko zalezy od tego ILE puszcza. Nie znam silnika Y6, który nie ma dolotów w oleju.
Jak wymienisz turbo daj znać jak jest, po jakimś czasie.
Szkoda, że Y6 nie ma turbiny IHI jak inne diesle Mazdy tj. rodzina RFa, tutaj takich problemów absolutnie nie ma.
puszcza ale z odmy. u mnie puszcza przy zdjętej odmie. Widać jak pojawia sie olej na zimnej stronie. do tego nasiliło sie chrobotanie przy odjęciu gazu,
turbo jutro będzie wymieniane.
a ja zrobię fotorelacje
na dzis koszta są takie
– turbo 2150 przy zezłomowaniu starej
– wymiana ts wraz z czyszczeniem miski ( prewencja) + wymiana przewodów i sitek zasilających TS – 550
– przewód zasilający + uszczelki + sitko śruby – 145 pln po znajomości z aso citroena
2850 poszło
oleju i filtrów nie liczę bo za 500km miałem mieć wymianę
dodam ze olej zmieniałem co 10kkm – poprzednik co zalecane 20 kkm
teraz interwał przyspieszam do co 8kkm
więc takie są koszta które czekają każdego dieslowca z psem pod maską
szykujcie sieee.
turbo jutro będzie wymieniane.
a ja zrobię fotorelacje
na dzis koszta są takie
– turbo 2150 przy zezłomowaniu starej
– wymiana ts wraz z czyszczeniem miski ( prewencja) + wymiana przewodów i sitek zasilających TS – 550
– przewód zasilający + uszczelki + sitko śruby – 145 pln po znajomości z aso citroena
2850 poszło
oleju i filtrów nie liczę bo za 500km miałem mieć wymianę
dodam ze olej zmieniałem co 10kkm – poprzednik co zalecane 20 kkm
teraz interwał przyspieszam do co 8kkm
więc takie są koszta które czekają każdego dieslowca z psem pod maską
szykujcie sieee.
hehe twój post wręcz odstrasza innych od kupna.
No cóż tak to jest a raczej przyśpieszenie wymiany z 10 tyś na 8 moim zdaniem nie wiele tu zdziała.
Myślę że problem tkwi w wysilonej turbinie bo dmucha sporo żeby uzyskać z takiej pojemności taką moc i dlatego dochodzi do uszkodzenia.
takie moje skromne zdanie.
No cóż tak to jest a raczej przyśpieszenie wymiany z 10 tyś na 8 moim zdaniem nie wiele tu zdziała.
Myślę że problem tkwi w wysilonej turbinie bo dmucha sporo żeby uzyskać z takiej pojemności taką moc i dlatego dochodzi do uszkodzenia.
takie moje skromne zdanie.
ee tam vgsoft.... dzisiaj przyjechała do nas na lawecie Mazda 5 prosto z serwisu gdzie naprawę wycenili na 31tyś zł.....padło turbo....pomijam fakt że po zdarzeniu właściciel wlał 1,5l oleju i jechał do ASO na kołach....jeśli się okaże że silnik dostał to w serwisie pewnie by doszło kolejne 30tys
Chiptuning samochodów japońskich z systemami DENSO, HITACHI itp.
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
Witam.
Mam nową (teraz już półroczną) M3 BL z silnikiem 1.6 MZ-CD. Zauważyłem ostatnio coś takiego, że na 3 i 4 biegu auto dostaje "kopa" od turbiny o kilka sekundy później niż wcześniej to miało miejsce. Poprzednio przy dodaniu gazu szarpnięcie było czuć w okolicach 1800/1900 rpm, teraz w ciągu 2-4 sekund gdy wskazówka obrotomierza przekroczy 2000 rpm dopiero czuję zryw.
Dojeżdżam do pracy ok 35 km, z czego ok jest to trasa gdzie jadę w miarę jednostajnym tempem ok 70/80, a reszta to klasyczne toczenie się w miejskim ruchu (światła, korki itp). Mam gwarancję, ale jeszcze troche paliwa w baku. Tankowane na Shellu, z którym nigdy nie miałem problemów.
Myślałem, że to tylko moje coraz większe przyzwyczajenie do tego auta, ale wczoraj moja znajoma, która czasami też je prowadzi wyczuła tę różnicę. Zastanawiam się czy zaczekać, wypalić ten ON, który mam w baku, zalać czymś lepszym i wtedy ocenić, czy od razu jechać do ASO.
Jestem użytkownikiem, którego wiedza odnośnie silników zatrzymała się na poziomie motoru Fiata 126p, więc wiedzy o turbo, ERG, FAP'ach i innych elementach nie posiadam, poza tą, którą znajdę w necie, więc za jakieś mało precyzyjne wyrażenia z mojej strony od razu przepraszam
Mam nową (teraz już półroczną) M3 BL z silnikiem 1.6 MZ-CD. Zauważyłem ostatnio coś takiego, że na 3 i 4 biegu auto dostaje "kopa" od turbiny o kilka sekundy później niż wcześniej to miało miejsce. Poprzednio przy dodaniu gazu szarpnięcie było czuć w okolicach 1800/1900 rpm, teraz w ciągu 2-4 sekund gdy wskazówka obrotomierza przekroczy 2000 rpm dopiero czuję zryw.
Dojeżdżam do pracy ok 35 km, z czego ok jest to trasa gdzie jadę w miarę jednostajnym tempem ok 70/80, a reszta to klasyczne toczenie się w miejskim ruchu (światła, korki itp). Mam gwarancję, ale jeszcze troche paliwa w baku. Tankowane na Shellu, z którym nigdy nie miałem problemów.
Myślałem, że to tylko moje coraz większe przyzwyczajenie do tego auta, ale wczoraj moja znajoma, która czasami też je prowadzi wyczuła tę różnicę. Zastanawiam się czy zaczekać, wypalić ten ON, który mam w baku, zalać czymś lepszym i wtedy ocenić, czy od razu jechać do ASO.
Jestem użytkownikiem, którego wiedza odnośnie silników zatrzymała się na poziomie motoru Fiata 126p, więc wiedzy o turbo, ERG, FAP'ach i innych elementach nie posiadam, poza tą, którą znajdę w necie, więc za jakieś mało precyzyjne wyrażenia z mojej strony od razu przepraszam
pamiętaj że na 3 pierwszych biegach aktywna jest funkcja overbost – czyli chwilowe przeładowanie. Moze to ma z tym związek. Jednak skoro masz gwarancje jedz na serwis – niech wezmą wds w ręke i jadą z toba na testy drogowe obserwując jakie jest ciśnienie doładowania
Witam
Od niespełna tygodnia posiadam Mazdę 3 Citd 109 koni. Auto ma 160 tyś przebiegu ( sprawdziłem, jest wiarygodny)
Wczoraj po uruchomieniu silnika (zimny silnik) pochodził spokojnie 30 sekund a następnie dodałem gazu do 2 tys obrotów. Obroty nie falują ale słychać jak turbina zaczyna gwizdać .. przestaje...zaczyna gwizdać .. przestaje... takie pulsacyjne gwizdanie , jak by nie wiedziała czy się włączyć czy nie. Podczas jazdy wszystko jest ok ( przyspieszenie takie jak trzeba, nie dymi...jest git ) .
Jak już nagrzany silnik to pulsacyjne gwizdanie przy 2 tys obrotów ustaje.
Przy zakupie wozu udałem się na diagnostykę wozu. Został podłączony pod kompa . Sprawdzono m.in
doładowanie turbiny , ciśnienie na wtryskach itp. Ogólnie wszystko w normie. Żadne błędy nie wyskakiwały. Mój mechanik mówił że ta mazda mogła trochę postać w komisie w Niemczech...
Ale czy to ma coś z tym wspólnego??? Ostatnio zatankowałem w orlenie (tam raczej jest dobre paliwo)
Jestem umówiony na wymianę rozrządu , filtrów i olei na środę. Także mechanik będzie patrzył co tam się dzieje. Dołączam filmik jak to wszystko brzmi :
http://www.youtube.com/watch?v=hvez9naoSvA
Co myślicie o tym moim problemie ?
Proszę o jakieś wypowiedzi na ten temat.
Pozdrawiam
Łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.
Od niespełna tygodnia posiadam Mazdę 3 Citd 109 koni. Auto ma 160 tyś przebiegu ( sprawdziłem, jest wiarygodny)
Wczoraj po uruchomieniu silnika (zimny silnik) pochodził spokojnie 30 sekund a następnie dodałem gazu do 2 tys obrotów. Obroty nie falują ale słychać jak turbina zaczyna gwizdać .. przestaje...zaczyna gwizdać .. przestaje... takie pulsacyjne gwizdanie , jak by nie wiedziała czy się włączyć czy nie. Podczas jazdy wszystko jest ok ( przyspieszenie takie jak trzeba, nie dymi...jest git ) .
Jak już nagrzany silnik to pulsacyjne gwizdanie przy 2 tys obrotów ustaje.
Przy zakupie wozu udałem się na diagnostykę wozu. Został podłączony pod kompa . Sprawdzono m.in
doładowanie turbiny , ciśnienie na wtryskach itp. Ogólnie wszystko w normie. Żadne błędy nie wyskakiwały. Mój mechanik mówił że ta mazda mogła trochę postać w komisie w Niemczech...
Ale czy to ma coś z tym wspólnego??? Ostatnio zatankowałem w orlenie (tam raczej jest dobre paliwo)
Jestem umówiony na wymianę rozrządu , filtrów i olei na środę. Także mechanik będzie patrzył co tam się dzieje. Dołączam filmik jak to wszystko brzmi :
http://www.youtube.com/watch?v=hvez9naoSvA
Co myślicie o tym moim problemie ?
Proszę o jakieś wypowiedzi na ten temat.
Pozdrawiam
Łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.
- Od: 30 sty 2011, 01:03
- Posty: 601
- Skąd: Białystok
- Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)
Czy ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć co to jest ten overboost? Tzn.: czy to jest jakieś urządzenie, jeśli tak to gdzie je można znaleźć, czy to się może brudzi i trzeba czyścić, czy to coś elektronicznego? Tak wiecie "na chłopski rozum". Z góry dziękuję.
to taka funkcja sterowania pracą turbiny i wtedy podaje znacznie większe ciśnienie niż jest to wymagane w celu zapewnienia nieprzerwanego dostępu ciśnienia dla silnika żeby zadyszki nie miał gdy mocniej przyciśniesz.
na szybko
nakręć filmik z zachowaniem sie sztangi od turbo
zdejmij osłonę silnika ( gorną)
odpal silnik – jedna osoba nie da 2krpm a ty obserwuj jak zachowuje sie metalowy pręt który jest doczepiony do turbiny,
jak dla mnie to vnt skacze jak szalone
dobrze było by zmierzyć ciśnienie doładowania w tych warunkach
nakręć filmik z zachowaniem sie sztangi od turbo
zdejmij osłonę silnika ( gorną)
odpal silnik – jedna osoba nie da 2krpm a ty obserwuj jak zachowuje sie metalowy pręt który jest doczepiony do turbiny,
jak dla mnie to vnt skacze jak szalone
dobrze było by zmierzyć ciśnienie doładowania w tych warunkach
ooo dziękuje za odpowiedź. Postaram się to zrobić . Dodam jeszcze że podczas jazdy zazwyczaj pod górkę ( nie zawsze tak się dzieje ) ale czasami bardzo delikatnie szarpie przy około 1800-1900 rpm/min.
Przy dynamicznym ruszeniu żadnego dymu nie widać (czyli w porządku).
Przy dynamicznym ruszeniu żadnego dymu nie widać (czyli w porządku).
- Od: 30 sty 2011, 01:03
- Posty: 601
- Skąd: Białystok
- Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości