Usunięcie FAPA – kogo polecacie?

Postprzez majkel83 » 31 sty 2011, 14:07

Witam,

Z góry sorry, jeśli powtórzyłem wątek, ale sytuacja jest dość pilna.

Sam już nie wiem co mam FAPA czy DPFA. W ASO mówią, że DPF / znajomi, że FAPA. Nieważne! Chodzi o to, że jedynym sposobem na pozbycie się problemu jest jego usunięcie. Czy ktoś z Was usuwał już go ze swojego auta? Możecie polecić jakiś dobry zakład z Warszawy lub okolic, który zajmuję sie jego usuwaniem? Uprzedzając niektórych, na allegro i w googlach sporo jest firm, które to oferują, tyle, że ja chce dobrego i sprawdzonego mechanika. Więc jeśli macie kogoś sprawdzonego – proszę o informację!

Z góry dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez bury79 » 31 sty 2011, 15:19

Jak nie masz na razie zadnych problemow z autem to nie kombinuj!!!
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 19:14
Posty: 55
Auto: Mazda 3

Postprzez akostarek » 31 sty 2011, 15:30

Dokładnie, jak planujesz autem zrobić jeszcze 150 tys to można nad tym pomyśleć, bo inaczej to raczej operacja nie opłacalna, a jak za rok wprowadzą jakiś podatek ekologiczny to będziesz się pluł w brodę,
A co do samego FAPa (bo w 1.6 jest FAP, czyli DPF z czynnikiem obniżającym temperaturę spalania cząstek stałych), to zależy również jak chcesz ominąć elektronike, nie wiem jakie rozwiązania stosuje się w mazdach, ale przeważnie daje się emulator sygnałów FAPa albo whrywa zmodyfikowany soft. Oprócz tego oczywiście fizyczne usunięcie filtra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez radzi89 » 31 sty 2011, 15:47

Kolega pyta gdzie moze to zrobic, a wy planujecie mu cale jego uzytkowanie auta :)

bury79 napisał(a):Jak nie masz na razie zadnych problemow z autem to nie kombinuj!!!


Z tego co ja rozumiem to wlasnie ma problem :P :
majkel83 napisał(a):jedynym sposobem na pozbycie się problemu jest jego usunięcie


Znajomy wylaczyl DPF w firmie V-tech w Warszawie przy ulicy Mlodnickiej 31 i jest zadowolony z uslugi :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez majkel83 » 31 sty 2011, 18:01

Dobra, mogę się potłumaczyć... Od grudnia walczę z moim Fapem. Byłem w ASO Mazdy – tam przepalanie sie nie powiodło (zreszta pisalem o tym na forum) jezdziłem też troche po ekspresówkach i z odp predkością próbowałem sam. Bez żadnych efektów (przynajmniej pozytywnych). Bo negatywów kilka się uzbierało: auto pali sporo więcej ok 9L/100km, jest dużo słabsze, śmierdzi paliwem w kabinie...

Co do samego procesu usuniecia to co nieco wiem. Trzeba fizycznie go wyciac i przeprogramować komputer. Tylko pytanie, czy znacie kogoś dobrego? Czy ktoś z Was to robił i jest zadowolony z efektów. A co do samego wycięcia to w ASO mi to polecili....

A tak na marginesie to Jaksa dał mi namiary na znajomego, więc pewnie się z nim umówię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez Dominooo » 31 sty 2011, 18:12

A ja mam pytanie:
Czy uzupełniałeś kiedykolwiek płyn katalityczny zanim zaczęły sie problemy z filtrem?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Miacho » 31 sty 2011, 20:48

Dobra, mogę się potłumaczyć...

Jaki masz przebieg? Ważne pytanie: czy uzupełniałeś płyn kataliczny? Jest też jeszcze jedna ważna rzecz: klapka wlewu paliwa (przerabiałem to u siebie) – jeśli trafi się w niej błąd to jest problem z dozowaniem tego płynu do baku i komputer próbuje przepalać filtr, ale nie ma tego dodatku w paliwie, więc nic z tego nie wychodzi. Można to naprawić w ciągu 5 min przez IDS (kumaty obsługujący będzie wiedział co i jak).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez majkel83 » 31 sty 2011, 21:26

Przebieg 115 000 km. Auto mam pół roku od 90 000 km. Wcześniej widziałem na niemieckich fakturach jakieś usługi dot. DPF (bo auto bylo regularnie serwisowane), tyle że to po niemiecku i nie rozumiem, ale domyślam się że chodzi o ten płyn (Eolys?). Jak byłem w ASO to go właśnie dolali i próbowali przepalić. Powiedzieli, że operacja udała się połowicznie i resztę muszę zrobić osobiście – czyli przez 15 minut jechać ze stałą prędkością 60km/h. I badziewie z tego wyszło :/ Robiłem to kilka razy po 30 minut i nic!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez Miacho » 31 sty 2011, 21:48

Eolys to jest właśnie ten płyn.
Powiedzieli, że operacja udała się połowicznie i resztę muszę zrobić osobiście
To jakieś nieporozumienie z tym ASO, co to w ogóle znaczy? W IDS ustawia się procedurę wypalania i komputer sam reguluje obrotami itp. żeby przepalić filtr.
Jeśli masz taką możliwość to podjedź na komputer (najlepiej IDS – Mazda, Ford) i tam jest opcja klapki tzn. na żywo pokazuje jej stan, czy jest otwarta czy zamknięta. Błąd jest wtedy, jak jest rzeczywiście zamknięta a komputer widzi ją jako otwartą (i na odwrót) – nie dozuje wtedy odpowiedniej ilości płynu i można sobie jeździć i wypalać do woli, ale efektów brak (częste grzanie, wentylatory, zamułka i takie tam). Tutaj opisałem swoją przygodę z FAP/DPF: viewtopic.php?f=91&t=79080&start=40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez akostarek » 31 sty 2011, 23:14

majkel83 napisał(a):czyli przez 15 minut jechać ze stałą prędkością 60km/h. I badziewie z tego wyszło :/ Robiłem to kilka razy po 30 minut i nic!

to dość dziwna sprawa, bo przeważnie takie operacje zaleca się wykonywać przy dłuższej jeździe z wyższymi obrotami (>2k rpm).
Co do samego fapa, rozważałeś czyszczenie "mechaniczne" ? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1618350.html

BTW: miałeś jakieś oznaki typu kontrolki czy ograniczenie prędkości ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez uszatyy » 31 sty 2011, 23:26

porade ze masz jezdzic 60km/h to se w buty mozna wsadzic. ja moge jechac 60km/h na 2 jak i na 5 biegu co znaczy ze ta sama predkosc na roznych biegach daje rozne obroty silnika, a co za tym idzie temperature spalania.
Generalnie chodzi o to zeby utrzymywac stala predkosc/obroty w przedziale 2,5 – 3k obrotow (lub ciut wyzej). Ja przepalanie robie 5-10min jak potrzeba na 3 biegu i kolo 3k obrotow. Nie predkosc tylko obroty !

PS. zapach paliwa w kabinie to nie wina DPFa, szukaj gdzie indziej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez Miacho » 31 sty 2011, 23:33

zapach paliwa w kabinie to nie wina DPFa, szukaj gdzie indziej...

Temat już chyba poruszany na forum – zwykle to podkładki pod wtryskami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

PostTen post został usunięty przez Leszek 26 kwi 2011, 15:00.
Powód: Spam

Postprzez akostarek » 4 kwi 2011, 11:26

mapet001 napisał(a):Witam,

Miałem podobne problemy z FAP w moim samochodzie.


Może trochę odkopie, ale pytałem się jak ta usługa wygląda w Vtechu:
-ceny zależą od rocznika auta: dla m3 z 2006 usunięcie fapa kosztuje 1490 zł, ta sama konstrukcja z 2005 roku i cena wynosi 1150 :|...
-usługa sprowadza się wyłącznie do elektronicznego wyłączenie fapa (wgranie zmodyfikowanego softu), najbardziej inwazyjna część (rozcięcie elemntu z filtrem i katalizatorem, wyciagniecie wkladu i pospawanie) musimy sobie załatwić w własnym zakresie :|

W sumie jeśli już i tak trzeba rozciąć i spawać wydech, to może wystarczyłoby przeczyścić wkład filtru (pozbycie się tlenku cezu), na forum PEUGEOTA jest dużo o tych zabiegach (tam często stosuje się rozkręcane filtry, mycie FAPA tam nikogo nie dziwi ;P).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Koper1473 » 4 kwi 2011, 16:58

Nie orientujęcie się czy każda M3 1.6 diesel ma jakis filtr cząstek stałych, bo nie wiem czy moja ma z 2004 roku.

P.S. 2 pyt czy każda Mazda ma dwumasę, bo na tej rosyjskiej stronie po winie pisze, że nie ma. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 00:04
Posty: 42
Auto: Mazda 3 (BK) Y6 1.6 109KM 2004

Postprzez akostarek » 4 kwi 2011, 17:14

Koper1473 napisał(a):Nie orientujęcie się czy każda M3 1.6 diesel ma jakis filtr cząstek stałych, bo nie wiem czy moja ma z 2004 roku.

P.S. 2 pyt czy każda Mazda ma dwumasę, bo na tej rosyjskiej stronie po winie pisze, że nie ma. Pozdrawiam.


Jeśli masz w nr VIN Y [JMZBK14Y2...] to powinien mieć FAPA (fapa zaczęli montować w połowie 2005 – euro 4), dwumas mają chyba wysztkie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 4 kwi 2011, 19:04

akostarek napisał(a):W sumie jeśli już i tak trzeba rozciąć i spawać wydech, to może wystarczyłoby przeczyścić wkład filtru (pozbycie się tlenku cezu), na forum PEUGEOTA jest dużo o tych zabiegach (tam często stosuje się rozkręcane filtry, mycie FAPA tam nikogo nie dziwi ;P).


Myją wodą bez żadnych dodatków i chemikaliów, zakładają z powrotem i w komputerze zmieniają ustawienia jak dla nowego filtra. Uzupełniają EOLYS, resetują licznik pojemności w komputerze i finał :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

PostTen post został usunięty przez Leszek 26 kwi 2011, 15:01.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323