Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku RF-7J

Postprzez benen » 24 paź 2009, 20:25

A i ja chętnie dorzucę coś na ten temat. czy lać olej 10W-40 do mojego diesla 2.0 common rail '02 przy przebiegu 146kkm? pewien mechanik od lat siedzący w dieslach wszelkiej maści tak mi doradza.


Edycja widmo82
Przy sprzyjających warunkach użytkowania auta, ASO zaleca wymianę oleju co 20tyś, ale o te warunki trudno, dlatego zaleca się częstsze wymiany (dynamiczna jazda, okres zimowy, miejskie korki – jazda na krótkich odcinkach, zapylenie powietrza, ryzyko zakupu podrobionego oleju itp.)
Obrazek
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez travisowski » 25 paź 2009, 01:37

benen napisał(a):A i ja chętnie dorzucę coś na ten temat. czy lać olej 10W-40 do mojego diesla 2.0 common rail '02 przy przebiegu 146kkm? pewien mechanik od lat siedzący w dieslach wszelkiej maści tak mi doradza.


mechanikowi powiedz zeby do swojego auta zalal 10w40 jak jest taki madry
ty zalej 5w30 bo z tego co pamietam takie zalecania ma twoj silnik nawet przy przebiegu powyzej 100kkm
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez zio » 26 paź 2009, 13:10

10W40 to półsyntetyk!!! Teraz masz pewnie pełny sysntetyk wlany – a podstawowo zasada – olej zawsze można zmienić na wyższy jakościowo – czyli nie powinieneś schodzić na półsyntetyk z syntetyku. Olej powinno się lać o paramatreach takich jak w manualu – czyli 5W30 (bądź 5W40 – bo jescze przekracza normę).

P.S. ja wlałem olej TOTAL, bo nie wiedziałem jaki był wcześniej – ana a pewno nie był dexelia. Jakbym wiedział jaki olej był wcześniej to o ile byłby to dobry olej lałbym taki sam.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez travisowski » 26 paź 2009, 18:39

zio napisał(a):10W40 to półsyntetyk!

nie zawsze kolego wojskowy. 10w40 nie ma nic wspolnego z tym czy olej jest synt. czy polsyntetyczny czy mineralny. 10w40 to klasa lepkosciowa
chcialbym ci nadmienic ze 10w40 wystepuje takze syntetyczny. jest drogi ale sa producenci oferujacy taki towar

zio napisał(a):a podstawowo zasada – olej zawsze można zmienić na wyższy jakościowo

pierwszo slysze zyby taka teoria byla. owszem teoria jest lecz brzmi zupelnie na odwrot. z lepszego na gorszy!!!!
oczywiscie od regoly jest wiele wyjatkow. wiele osob zmienilo przy ponad 200kkm np: z 10w40 polsyntetycznego na 5w40 syn. i wszystko gralo i gra jak nalezy
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez zio » 27 paź 2009, 00:38

Ups... racja – pokrecporecilem z tymi klasami – powinno byc z lepszego na gorszy – racja prezpraszam.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Li Mu Bai » 17 gru 2014, 14:22

Panowie, szybkie pytanie:

jak to w końcu jest z ilością oleju do wlania w 2.0 MZR-CD z DPF w M3BK ?
Instrukcja obsługi w j. polskim nie ma tego silnika, jest tam jedynie 1.6 diesla i mowa o 3,8l oleju przy wymianie z filtrem, tak też niektózy powielają info w necie, nie zwracając uwagi, że instrukcja nie mówi nic o silniku 2l i do niego też przypisują 3,8l co na pewno będzie ilością za małą
Angielskojęzyczna instrukcja, którą mam, ma tylko silniki benzynowe.
Trzepie teraz w internecie i szukam info, to dla silnika RF7J w M6 podają 4,3 l oleju, dla M5 z RF7J ludzie wypisuja nawet 4,7l oleju.
Tak więc już całkowicie zgłupiałem, a chce by mi tym razem wlać dokładnie tyle ile potrzeba, bo przy ostatniej wymianie w serwisie zalali mi całe 5l, przez co szybciej osiągnąłem limit (zbliżone pod X na bagnecie).
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez marcin255 » 17 gru 2014, 14:27

Li Mu Bai napisał(a):Tak więc już całkowicie zgłupiałem, a chce by mi tym razem wlać dokładnie tyle ile potrzeba

wlewasz 4 l opalasz , rozgrzewasz , czekasz 5 min i ewentualnie dolewasz co tu trudnego

Dopisano środa, 17 grudnia 2014, 14:29:

Li Mu Bai napisał(a):bo przy ostatniej wymianie w serwisie zalali mi całe 5l, przez co szybciej osiągnąłem limit (zbliżone pod X na bagnecie).

nie rozumiem
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Li Mu Bai » 17 gru 2014, 14:35

Podczas ostatniej wymiany oleju wydaje mi się, że w serwisie zalano mi za dużo oleju – cały 5l baniak, jeszcze serwisant mówi, że mu mało!
Wiadomo, że w silniku z DPF przybywa oleju, a przez to, że mogłem mieć go więcej na starcie, to szybciej osiągnąłem poziom kiedy należy go wymienić.
Przejrzałem cały ten wątek, pytanie padło kilka razy, ale brak odpowiedzi.


update:
http://gb.oil-change.info/mazda-3-engine-oil-capacity/
według tego także wspomniane wcześniej przeze mnie 4,3l
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez rafik256 » 17 gru 2014, 22:45

nie rozumiem tej dziwnej dywagacji. Co za różnica czy wchodzi 3.9, 4.1 czy 4.5 litra. Kupujesz 5 litrów, zalewasz na pustą misę olejową i filtr, tak żeby na bagnecie było maks. Odpalasz na chwilę. Wyłączasz silnik, czekasz 20 minut i patrzysz ile jest. Jak 3/4 stanu to tak zostawiasz, bo najbardziej miarodajne i powtarzalne jest sprawdzanie po "nocnym postoju." Sprawdzasz rano i ewentualnie korygujesz poziom. Koniec filozofii...
A jeżeli w "serwisie" nie potrafią zastosować tej wielce skomplikowanej procedury to warto poszukać nowego "fachowca".
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez bartek2822 » 19 sty 2015, 14:09

Podpinam pod pytanie odnośnie oleju. U mnie był zalany 5w30 a więc w tej kwestii nie będe nic zmieniał. Tylko jaką markę oleju wybrać? Postawić na Dexelia czy lać np Castrola czy Mobila?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2015, 13:56
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 CD RF-7J 143KM

Postprzez crazytribe » 20 sty 2015, 17:37

Nie znam się za bardzo, ale z tego co czytałem Dexelia ma 3x mniej substancji smolistych (mniej zapycha DPF) i została zrobiona przez ELF'a na specjalne zyczenie Mazdy. Elf i Dexelia nie sa zatem takie same.

Pisze to bo w kilku wątkach już czytałem, że nei ma większej róznicy według forumowiczów.
Jeśli Dexelia zreczywiscie mniej zapycha DPF to jak ktoś jeżdzi po miescie sporo to może miec duże znaczenie!

Mam nadzieje, że to pomoże ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2014, 14:13
Posty: 44
Auto: Mazda 3 BK, 2.0 Diesel, 2008, RF7J, 143 Koni.

Postprzez bartek2822 » 23 sty 2015, 15:56

Jednak zalałem Castrola Edge. Gość w sklepie proponował mi ten Mazdowski olej ale wolałem troche dołożyć i kupiłem sprawdzony olej. Jeszcze jak jeździłem TDI to zawsze to lałem więc sentyment został :D :D
Początkujący
 
Od: 19 sty 2015, 13:56
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 CD RF-7J 143KM

Postprzez crazytribe » 18 sie 2016, 23:07

bartek2822 napisał(a): proponował mi ten Mazdowski


Mazdowska dexelia ma nawet 10 krtonie mniej substancji smolistych czy jakichs tam które zapychaja dpf.
Jak często ci sie wypala dpf z tym olejem? sprawdzalaes na trasie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2014, 14:13
Posty: 44
Auto: Mazda 3 BK, 2.0 Diesel, 2008, RF7J, 143 Koni.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323