Strona 3 z 9

Re: Świece zapłonowe do 1.6MZ z LPG

PostNapisane: 28 sie 2011, 19:04
przez MichalWin
W szukajce szukałem i nie znalazłem w dziale dla Mazdy BK, dlatego ten post. Może nie umiem szukać, a może nie było nic na temat świec do LPG. <co?>

Re: Świece zapłonowe do 1.6MZ z LPG

PostNapisane: 28 sie 2011, 20:39
przez Blumek
Świece do LPG..ehh, Owszem nie na osobnego tematu "Świece tylko i wyłącznie pod LPG" <płacze>, ale wystarczy wpisać "świece" i trochę tematów jest, tylko trzeba je przejrzeć :)

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 28 lut 2012, 13:21
przez Gigi_
Hej. Odświeżam nieco temat ponieważ zamierzam wymienić świece zapłonowe w benzynowym silniku 2.0 LF. Odnośnie samych świec książka i forum mówią NGK ITR6F13. Pojawiła się ostatnio ta nowa opcja NGK ILTR5A-13G na którą również została zmieniona rekomendacja na stronie NGK. Z mojej wiedzy obie opcje powinny być spoko, ale jeśli coś pominąłem to proszę o sprostowanie.

Odnośnie samej wymiany padło w tym wątku wcześniej podobne zapytanie, odp natomiast nie. Znalazłem fotorelację na angielskim forum:
http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=177283.0

..ale nurtuje mnie nadal kilka pytań:
1. Jaki rozmiar i rodzaj klucza (czy długość i gumka mają znaczenie jak to się zwykło uważać;)?
2. Koniecznie klucz dynamometryczny czy może być zwykły z zachowaniem jakiejś instrukcji (np. 1/2 obrotu po pierwszym oporze;)?
3. Czy przed wkręceniem nowych świec wskazane jest potraktować ich gwinty jakimś lubrykantem/smarem (na przyszłość)?
4. Spotkałem się z podpowiedzią, że po wykręceniu świec można dmuchnąć sprężonym powietrzem w "dziury" po nich w celu przeczyszczenia.. wskazane czy raczej więcej może zaszkodzić?
5. Czy zwykło się w jakiś sposób czyścic cewki zapłonowe podczas takiej wymiany?

Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 28 lut 2012, 15:59
przez marcin255

PostNapisane: 28 lut 2012, 18:17
przez Gigi_
marcin255 napisał(a):wszystko jest

viewtopic.php?f=114&t=59818


Przewertowałem ten temat już wcześniej i powiedziałbym że "nie ma nic", a już na pewno odpowiedzi na żadne z moich pytań.. nie szukam instrukcji krok po kroku ale jeśli ktoś będzie w stanie dać mi odp na ww. pytania to zawsze coś się dowiem..

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 28 lut 2012, 18:44
przez marcin255
klucz do " świec ' wykręcasz stare , wkręcasz nowe z umiarem dociągasz i już , lepiej na zimnym silniku

PostNapisane: 28 lut 2012, 21:59
przez akostarek

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 28 lut 2012, 22:38
przez Gigi_
Obie odpowiedzi krótkie, dosadne i kompletne ;) obiecuję że już więcej nie będę się spinał z takich powodów :D dzięki <spoko>

PostNapisane: 24 mar 2012, 23:39
przez lukaszm
hej orientuje się ktoś jakie świece do silnika 1.6 Z6 należy kupić?

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 24 mar 2012, 23:45
przez marcin255
Standard
BKR5E-11

lub jako upgrade dla jeszcze lepszych własności trakcyjnych:
BKR5EIX-11

lub do wyboru z asortymentu V line:
V-Line 33

PostNapisane: 24 mar 2012, 23:51
przez lukaszm
a co z tymi o których było pisane na forum: ITR6F13 ? To co napisałeś Marcin znalazłem właśnie na e-ngk :)

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 24 mar 2012, 23:53
przez marcin255
ILTR5A-13G lub starsze ITR6F13 to do 2.0 LF

PostNapisane: 24 mar 2012, 23:59
przez lukaszm
achas, a kojarzysz może czy ktoś zastosował te lepsze czyli
upgrade dla jeszcze lepszych własności trakcyjnych:
BKR5EIX-11

lub do wyboru z asortymentu V line:
V-Line 33
czy faktycznie była jakaś różnica?

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 30 mar 2012, 22:23
przez GEUGE
Właśnie świeżo zakupiłem do mojej ILTR5A-13G. Teraz tylko wymiana i jazda na jakieś 100tyś. Za komplet 150zł więc cena chyba niezła.

PostNapisane: 9 kwi 2012, 21:43
przez lukaszm
Panowie mam pytanko bo pytałem w mazdaparts oraz w FOX o świece i okazało się że mają świece oryginalne Mazdowskie do mojego silnika w cenie 17zł (twierdzą że to jest to samo co NGK) a świece NGK mają po 16. Ktoś używa tych mazdowskich?

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 14 kwi 2012, 23:39
przez GEUGE
Właśnie wymieniłem świece zapłonowe w mojej M3. Miałem wstawione ITR5F13 ale zamieniłem na ILTR5A-13G wg katalogu NGK. Sama wymiana jest bardzo prosta. Wystarczy tylko odkręcić śrubę 10 z plastikowego mocowania całej cewki zapłonowej i wyciągnąć cewkę ze świecy. Później wykręcamy starą świecę i wstawiamy nową. Ale uwaga!!!! Świeca stara ITR5F13 miała długość gwintu 17mm zaś nowa ILTR5A-13G ma długość gwintu aż 25mm. Wstawiłem i się zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem tłok nie uderzy w świecę a ta nie wyskoczy z silnika. Więc odpalić silnik czy nie. Wsiadłem i przekręciłem stacyjkę. Chwila grozy i ......... Wszystko zadziałało. Więc polecam wszystkim nowe świece do silnika 2.0 LF. Pozdrawiam.

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 3 wrz 2012, 19:20
przez rinho
To ja w kwestii producenta świec.
Mam oryginalna książeczkę z auta (wersja niemiecka), nie znalazłem w niej zapisu, jakoby świece musiały być DENSO.
Podano tylko nr OE, np. dla silnika Z6:
Iridiumkerzen: Z601 18 110 – co odpowiada SK16PR-E11 za ok. 70 pln/szt
ausser Iridiumkerzen: BP 01 18 110, BP 02 18 110, BP 13 18 110A, za około 37pln/szt

Z powyższego wynika, że można zastosować zamiennie świeczki irydowe albo zwykłe.
Wynika z tego, że w zależności od zlecającego wydruk manuala producent jest taki lub inny.

Z niemieckiego forum:
laut meinem sfMH:
Beim Mazda3 (BK) mit dem MZR 1.6 (Z6) Motor sind „bis“ zur FIN JMZ BK1*Z* *1 174648 < Iridium-Zündkerzen (Z601-18 -110) verbaut. Wechsel allel 120.000 km.
„Ab“ derr FIN JMZ BK1*Z* *1 174649 > sind dann Standard-Zündkerzen (BP01-18-110) verbaut. Wechsel alle 60.000 km.
w tłumaczeniu wg google (nie znam niemieckiego):
Według mojej SFMH:
... Mazda3 (BK) z MZR 1,6 (Z6) nr silnika są "w górę" do FIN JMZ BK1 * z ** bloki 1 174 648 – świece irydowe < (Z601-18 -110). wymiana co 120.000 km.
od nr FIN JMZ BK1 * z ** 1 174 649> następnie zainstalowane standardowe świece zapłonowe (BP01-18-110). Zmień co 60.000 km.

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 28 wrz 2012, 10:20
przez Gigi_
No i spotkała mnie jakaś masakra.. przy przebiegu 115tyś km zmieniłem świece na NGK ILTR5A-13G (nowe według katalogu NGK dedykowane do mojego silnika). Zastanawiała mnie też ta różnica długości gwintu o której pisał GEUGE, ale przecież dedykowane, sprawdzone więc zainstalowałem. Po wszystkim auto śmigało, wszystko ok, więc się więcej nad tym nie zastanawiałem.. do czasu. Po przejechaniu ok 2tyś km, dłuższej trasie (w międzyczasie nic niepokojącego się nie działo), przy prędkości ok 160km/h (powiedzmy że na autobahnie;) auto straciło część mocy, zapaliła się kontrolka silnika (pulsując/na stałe/pulsując). Dojechałem powoli ok 5km do domu, silnik chodził strasznie nierówno, więc obstawiałem że padła jedna z cewek (wcześniej był z nią chwilowy problem w zimie). Wziąłem się za wyjęcie cewki z którą był problem a następnie wykręcenie świecy (na zimnym silniku) żeby sprawdzić czy nie jest zalana. Bardzo trudno było wykręcić świecę a po dłuższym trudzie moim oczom ukazał się makabryczny widok. Całą główkę świecy ch*j strzelił, a po wykręceniu reszty (z nie mniejszymi trudnościami) okazało się że tylko jedna jest w normalnym stanie.

Obrazek

Porady kumpla mechanika:

1. Nigdy by się nie zdecydował wkręcić świec o dłuższym gwincie niż seryjne – to jest przyczyna, po założeniu nowych powinien być git (tej wersji się optymistycznie trzymam, ale zastanawia mnie dlaczego w takim razie jedna jest w normalnym stanie)

2. Jeśli bierze olej (leje pełen syntetyk i czasem dolewam ale to są niewielkie ilości) to możliwe że w komorze spalania (? chyba o coś takiego chodziło ale nie znam się więc mogłem pomylić nomenklaturę) doszło do spalenia oleju i wystąpiła tak duża temperatura że zjarała świece.

Dodam, że na takich świecach silnik nadal odpalał i nie chodził tylko jeden gar, co jest nie do ogarnięcia dla mnie(!)

W ten sposób jestem w sytuacji ze zjaranymi świecami (które tydzień temu były nowe za 160pln komplet), nadwyrężonymi gwintami w głowicy, niewiadomą w postaci awarii i zj*banym na maksa nastrojem..

Zdecydowanie nie polecam nowych świec NGK ILTR5A-13G. Możliwe że przyczyna leży gdzie indziej ale to jest jakiś hardcore. Tym co już posiadają takie świece polecam (zapytuję) spróbować wykręcić jedną świecę i sprawdzić jak wygląda. Nie życzę aby coś złego z nią się działo, ale to będzie oznaczać że u mnie dzieje się coś bardzo złego.

Mój plan na dziś to – potraktować delikatnie gwinty w głowicy gwintownikiem o identycznym rozstawie, wkręcić nowe świece Denso o normalnej długości gwintu i zobaczyć czy nie czeka mnie kosztowniejsza naprawa..

Sorry za język ale moja frustracja sięga maksimum.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc.

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 28 wrz 2012, 10:43
przez akostarek
ILTR5A-13G są w katalogu mazdy dopiero do samochodów po lifcie
LFG1-18-110 ILTR5A-13G FOMOCO

Przed liftem w katalogu mazdy są (ruskim, trzaby się upewnić po VINie):
L303-18-110 ITR5F-13 NGK BK1***144597-

L341-18-110 ITR6F-13 NGK BK1*** -144597

Re: Wymiana świec zapłonowych

PostNapisane: 28 wrz 2012, 10:57
przez Gigi_
A widzisz, czyli dali pupy na stronie NGK

http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... -13G/9820/

Dzięki za info, chyba i tak zdecyduje się na Denso tym razem. Mam tylko nadzieje że nic wieęcej nie uszkodziłem :|

P.S. Dla jasności – mam przed-liftową wersję