Strona 1 z 9

Mazda3 Z6 ZJ i świece zapłonowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

PostNapisane: 8 cze 2009, 19:43
przez toyo
maje pytanie jest – czy ktoś wymieniał świece zapłonowe w 3 ( 1,6 benzyna ) książka podaje że wymiana co 120 tys. jedna to koszt około 100 zł – co tam za technologia dżemie ??? , czy jest sens wymiany jak wszystko jest OK ??????? – mowa o DENSO i NGk

PostNapisane: 8 cze 2009, 20:36
przez cult1
i ja podłącze się pod pytanie .....

PostNapisane: 8 cze 2009, 20:52
przez kocio
Podczas jednego z pierwszych przeglądów zaglądali mi na świece czy potrzebna wymiana ale stwierdzili, że "platynowe" więc do 100 tys. można jeździć. Jednak ostatnio stwierdzili, że widać zużycie i przy następnym przeglądzie trzeba będzie wymienić (~80tys.)

PostNapisane: 8 cze 2009, 21:15
przez toyo
ale co to za pieniądze 100 ZŁ ZA 1 SZTUKĘ – ???? CO TO ZA KOSMOS

PostNapisane: 9 cze 2009, 16:08
przez LemJohny
dobrze poszukaj
w sklepie internetowym NGK świece do swojej Mazdy kupiłem jakos po 36zl za sztuke
W sklepach takich zwyklych nie szukaj bo ich po prostu nie ma...

http://www.e-ngk.pl/

PostNapisane: 9 cze 2009, 17:14
przez kocio
Manual do Z6 podaje tylko DENSO SK16PR-E11. NGK do silnika LF.

PostNapisane: 9 cze 2009, 19:45
przez Kixxer
A więc tak, opiszę swoją sytuację z mazda 626. Wymieniłem świece przy przebiegu 98000 na zwykłe ngk po 30zl sztuka i po 2tys km padły, auto źle jeździło i się dławiło. Zacząłem się tym interesować i okazało się, że także potrzebuję świece "platynowe" gdyż takie stosuje sie do nowszych silników a szczególnie 16v. kupiłem 4 świece DENSO, coś 75zł sztuka z hurtowni. W ASO chcieli 100zł za jedną. Teraz autko znów chodzi pięknie, tak jak powinno.

Pozdrawiam,
Mateusz

PostNapisane: 9 cze 2009, 19:53
przez LemJohny
Te ktore ja kupilem – NGK – odpowiadają orginałowi – sa to świece irydowo platynowe, Specjalnie ściągali je na zamowienie z jakiegoś magazynu w europie... U Ciebie w 1,6 zapewne sa podobne, byc moze nawet te same. Numer orgyginalnej swiecy wykreconej z silnika zgadzał sie z numerem tej nowej NGK.

PostNapisane: 10 cze 2009, 07:15
przez kocio
Wg manuala powinny być inne.

Do LF : NGK ITR6F13
Do ZJ i Z6: DENSO SK16PR-E11

W necie znalazłem oferty tych drugich od około 70 do 100zł. Nawet gdyby kupić za stówę i przejechać chociaż te 80tys to i tak nie opłaca się chyba stosować jakichś zamienników zwłaszcza, że jak pisze Kixxer, różnie może na nich chodzić.

PostNapisane: 10 cze 2009, 08:35
przez LemJohny
A no to rzeczywiście inne :) Do mnie idą dokładnie te co napisaleś
Cena naprawde powalająca... może NGK ma odpowiednik tego DENSO ??

Ja u siebie wymieniałem świece bo auto stalo długo na parkingu
i przy okazji wymieniłem 1 cewke bo padła (pasowała od Forda Focusa – duzo tańsza niż w Mazdzie)

PostNapisane: 10 cze 2009, 19:16
przez toyo
przypominam Panom że do benzyny 1,6 instrukcja podaje wyłącznie DENSO sk 16 PR-E-11 --- jw podane do silnika ZJ i Z6 ------ NKGb do silnika LF------- to są dane z książki ( nie podają zamienników , a prywatnie chyba nie radzę !!!!!!!!!!!

PostNapisane: 10 cze 2009, 20:03
przez toyo
toyo napisał(a):przypominam Panom że do benzyny 1,6 instrukcja podaje wyłącznie DENSO sk 16 PR-E-11 --- jw podane do silnika ZJ i Z6 ------ NKGb do silnika LF------- to są dane z książki ( nie podają zamienników , a prywatnie chyba nie radzę !!!!!!!!!!!

tylko pytam czy jest sens wymiany świec , jak silnik chodzi jak trzeba ?????

PostNapisane: 10 cze 2009, 20:25
przez kocio
toyo napisał(a):tylko pytam czy jest sens wymiany świec , jak silnik chodzi jak trzeba ?????

Znów się podeprę manualem:

temat: "SPARK PLUG INSPECTION"

Measure the spark plug gap using the wire type plug gap gauge.

• If it exceeds the specification, replace the spark plug.

Standard plug gap
ZJ, Z6: 1.0-1.1 mm
LF: 1.25-1.35 mm

Visual inspection
• If there is any malfunction, replace the spark plug.

– Insulator breakage
– Worn electrode
– Damaged gasket
– Badly burned insulator (sparking side)

Measure the resistance of the spark plug using a tester
If not within the specification, replace the spark plug.
Resistance
3.0-7.5 kilohms [25 °C {77 °F}]


Z tego co mi kiedyś opowiadał fachowiec silnik będzie długo chodził dobrze bo parametry zapłonu dopasowują się tak aby było wszystko prawidłowo ale układ może się wówczas niepotrzebnie przeciążać więc dobrze sprawdzić stan świec.

PostNapisane: 10 cze 2009, 23:41
przez rulh
witam tylko gdzie kupic te swiece DENSO sk 16 PR-E-11 na allegro sprawdzalem i brak macie jakies aderesy internetowe albo sklepy
pozdrawiam

PostNapisane: 11 cze 2009, 06:53
przez kocio

PostNapisane: 11 cze 2009, 10:23
przez toyo
tutaj kolega podaje dwa sklepy ceny w porównaniu do allegro okazyjne ( na 4 szt. wychodzi oszczędność 120 zł ) ten jeden jest w warszawie będę tam dzwonił i spróbuje odebrać osobiście. Naczytałem się tej broszury o Denso jestem ciekawy czy faktycznie na nowych będzie mniejsze spalanie i będą odczuwalne różnice w użytkowaniu

PostNapisane: 11 cze 2009, 11:42
przez cult1
więc przy jakich przebiegach świec najlepiej je wymienić.
Standardowe wymienia się przy jakiś 30 tysiącach (15 na gazie).
Te są niby trwalsze ale ile to może być ... 40, 50, 80 tysięcy km ??

PostNapisane: 11 cze 2009, 12:04
przez toyo
książka podaje wymianę co 120 000 tys

PostNapisane: 11 cze 2009, 18:33
przez rulh
Witam ceny ładne tych świec 100 zł za sztuk

PostNapisane: 11 cze 2009, 18:59
przez Kixxer
Witam,
zgadza się. U mnie w serwisie powiedzieli że świece tzw " platynowe" nadają się na 120 000 km :)