zły olej w silniku

Postprzez Adi666 » 30 mar 2018, 08:46

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość i dobre rady :).

Miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy 3 BK 2.0 150 KM (wersja sport) 155 tysięcy przebiegu. Tydzień po kupnie pojechałem do warsztatu na przegląd, mechanik wymienił mi olej, filtr i podstawowe rzeczy. Powstał problem ponieważ w książęce serwisowej okazało się, że co 15 tysięcy kilometrów w salonie mazdy był wymieniany olej ale na półsyntetyczny (10w40) a mój mechanik wlał olej syntetyczny. Mam obawy co do skutków przejechał 155 tyś kilometrów na półsyntetyku a teraz wlał syntetyk (w książce serwisowej jest zalecany syntetyk) co o tym myślicie. Aktualnie jeżdżę tylko po mieście bardzo krótkie odcinki i zastanawiam się czy od razu po świętach nie podjechać do mechanika żeby wlał półsyntetyk i dał nowy filtr oleju wydam parę złoty ale będę spokojny co sądzicie?.

Pozdrawiam

Dopisano 30 mar 2018, 07:58:

Adi666 napisał(a):Witam,

Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość i dobre rady :).

Miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy 3 BK 2.0 150 KM (wersja sport) 155 tysięcy przebiegu. Dwa tygodnie po kupnie pojechałem do warsztatu na przegląd, mechanik wymienił mi olej, filtr i podstawowe rzeczy. Powstał problem ponieważ w książęce serwisowej okazało się, że co 15 tysięcy kilometrów w salonie mazdy był wymieniany olej ale na półsyntetyczny (10w40) a mój mechanik wlał olej syntetyczny. Mam obawy co do skutków przejechał 155 tyś kilometrów na półsyntetyku a teraz wlał syntetyk (w książce serwisowej jest zalecany syntetyk) co o tym myślicie. Aktualnie jeżdżę tylko po mieście bardzo krótkie odcinki i zastanawiam się czy od razu po świętach nie podjechać do mechanika żeby wlał półsyntetyk i dał nowy filtr oleju wydam parę złoty ale będę spokojny co sądzicie?.

Pozdrawiam


Dopisano 30 mar 2018, 07:58:

[quote="Adi666"]Witam,

Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość i dobre rady :).

Miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy 3 BK 2.0 150 KM (wersja sport) 155 tysięcy przebiegu. Tydzień po kupnie pojechałem do warsztatu na przegląd, mechanik wymienił mi olej, filtr i podstawowe rzeczy. Powstał problem ponieważ w książęce serwisowej okazało się, że co 15 tysięcy kilometrów w salonie mazdy był wymieniany olej ale na półsyntetyczny (10w40) a mój mechanik wlał olej syntetyczny. Mam obawy co do skutków przejechał 155 tyś kilometrów na półsyntetyku a teraz wlał syntetyk (w książce serwisowej jest zalecany syntetyk) co o tym myślicie. Aktualnie jeżdżę tylko po mieście bardzo krótkie odcinki i zastanawiam się czy od razu po świętach nie podjechać do mechanika żeby wlał półsyntetyk i dał nowy filtr oleju wydam parę złoty ale będę spokojny co sądzicie?.

Pozdrawiam

Dopisano 30 mar 2018, 07:58:

[quote="Adi666"]Witam,

Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość i dobre rady :).

Miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy 3 BK 2.0 150 KM (wersja sport) 155 tysięcy przebiegu. Dwa tygodnie po kupnie pojechałem do warsztatu na przegląd, mechanik wymienił mi olej, filtr i podstawowe rzeczy. Powstał problem ponieważ w książęce serwisowej okazało się, że co 15 tysięcy kilometrów w salonie mazdy był wymieniany olej ale na półsyntetyczny (10w40) a mój mechanik wlał olej syntetyczny. Mam obawy co do skutków przejechał 155 tyś kilometrów na półsyntetyku a teraz wlał syntetyk (w książce serwisowej jest zalecany syntetyk) co o tym myślicie. Aktualnie jeżdżę tylko po mieście bardzo krótkie odcinki i zastanawiam się czy od razu po świętach nie podjechać do mechanika żeby wlał półsyntetyk i dał nowy filtr oleju wydam parę złoty ale będę spokojny co sądzicie?.

Pozdrawiam

Dopisano 30 mar 2018, 07:58:

]Witam,

Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość i dobre rady :).

Miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy 3 BK 2.0 150 KM (wersja sport) 155 tysięcy przebiegu. Tydzień po kupnie pojechałem do warsztatu na przegląd, mechanik wymienił mi olej, filtr i podstawowe rzeczy. Powstał problem ponieważ w książęce serwisowej okazało się, że co 15 tysięcy kilometrów w salonie mazdy był wymieniany olej ale na półsyntetyczny (10w40) a mój mechanik wlał olej syntetyczny. Mam obawy co do skutków przejechał 155 tyś kilometrów na półsyntetyku a teraz wlał syntetyk (w książce serwisowej jest zalecany syntetyk) co o tym myślicie. Aktualnie jeżdżę tylko po mieście bardzo krótkie odcinki i zastanawiam się czy od razu po świętach nie podjechać do mechanika żeby wlał półsyntetyk i dał nowy filtr oleju wydam parę złoty ale będę spokojny co sądzicie?.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 mar 2018, 08:26
Posty: 1
Auto: Mazda 3 BK 2005 2.0 150KM TOP SPORT

Postprzez MyaS » 3 kwi 2018, 21:23

Po pierwsze nie ten dział. Twój silnik ma oznaczenie LF.

Po drugie. Mechanik nie popełnił błędu. Wlał Ci taki olej jaki zaleca producent, więc ciesz się że masz dobrego mechanika (chyba).

Jeśli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu się nie stanie, a nawet taka zmiana mu pomoże. Ewentualnie można by było zrobić przed zmianą oleju płukankę, ale nie jest to konieczność.

Jeździj i obserwuj. Nic niepokojącego nie powinno się dziać. Ba, silnik będzie miał lżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2017, 21:29
Posty: 115 (0/3)
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK, 07r.
2.0 LF – 150KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323