Witam,
zakupiłem w ostatnich dniach Mazdę i przyszedł czas na wymianę oleju i filtrów.
Z uwagi na to, że jest to moje pierwsze poważne auto i za bardzo nie znam się na samochodach, piszę z prośbą o pomoc w wyborze oleju oraz filtrów. Auto kupiłem od handlarza, który sprowadził je z Niemiec i nie mam bladego pojęcia jaki jest wlany olej i kiedy był ostatnio wymieniany, dodam jeszcze że poziom oleju jest bardzo niski bo po wyjęciu bagnetu widać go tylko na końcówce. Mazda ma obecnie przejechane 190 000 km.
Mazda 3 1.6, wymiana oleju, filtra oleju oraz filtra powietrza i kabinowego
Strona 1 z 1
Filtr oleju – KNECHT OC195
Filtr powietrza KNECHT LX1921
Filtr kabinowy KNECHT LA346/S
Olej przekładniowy 75W90 (Total, Mobil1 lub Valvoline)
Płyn hamulcowy DOT-4
Płyn chłodzący FL22 Long Life
Olej MOTUL 5w30 ale przy tym przebiegu to może już niech ktoś bardziej obeznany się wypowie.
Powyższe stosuję od lat u siebie. Silnik ten sam co Twój.
Filtr powietrza KNECHT LX1921
Filtr kabinowy KNECHT LA346/S
Olej przekładniowy 75W90 (Total, Mobil1 lub Valvoline)
Płyn hamulcowy DOT-4
Płyn chłodzący FL22 Long Life
Olej MOTUL 5w30 ale przy tym przebiegu to może już niech ktoś bardziej obeznany się wypowie.
Powyższe stosuję od lat u siebie. Silnik ten sam co Twój.
Podpinam się pod temat.
Kupiłem ostatnio autko Mazdę 3 1.6 77Kw rocznik 2004 194560 km
Silnik pracuje pięknie. Prawdę mówiąc kupiłem słysząc, że płyny były wymienione i z racji na brak czasu i pracę zostawiłem temat. dziś mam 205620 km wszystko chodzi bez zarzutów, byłem nią na diagnostyce zawieszenie igła silnik chodzi idealnie, postanowiłem więc zostawić sobie to autko na dłużej, jedyny jej problem to blachy, ale zamówiłem już 2 błotniki w oryginalnym kolorze i wymienię mam nadzieje jakiś czas pojeździ. Stąd chcę wymienić olej i filtr paliwa, oleju, powietrza i kabiny. O ile z filtrami nie ma problemu to mam spory zgryz z olejem. Niestety nigdzie nie ma karteczki ani innej informacji jaki jest w tym momencie olej. Więc nie wiem czy autko jest na syntetyku dedykowanym 5w30 czy już przerzucone zostało na pól syntetyk.
Nie wiem czy wlać syntetyk czy pół syntetyk i jak już wlewać to jaki?
Proszę o pomoc.
Kupiłem ostatnio autko Mazdę 3 1.6 77Kw rocznik 2004 194560 km
Silnik pracuje pięknie. Prawdę mówiąc kupiłem słysząc, że płyny były wymienione i z racji na brak czasu i pracę zostawiłem temat. dziś mam 205620 km wszystko chodzi bez zarzutów, byłem nią na diagnostyce zawieszenie igła silnik chodzi idealnie, postanowiłem więc zostawić sobie to autko na dłużej, jedyny jej problem to blachy, ale zamówiłem już 2 błotniki w oryginalnym kolorze i wymienię mam nadzieje jakiś czas pojeździ. Stąd chcę wymienić olej i filtr paliwa, oleju, powietrza i kabiny. O ile z filtrami nie ma problemu to mam spory zgryz z olejem. Niestety nigdzie nie ma karteczki ani innej informacji jaki jest w tym momencie olej. Więc nie wiem czy autko jest na syntetyku dedykowanym 5w30 czy już przerzucone zostało na pól syntetyk.
Nie wiem czy wlać syntetyk czy pół syntetyk i jak już wlewać to jaki?
Proszę o pomoc.
-
Matiii
Niecałe 200k to jeszcze nie taki duży przebieg nie popadajmy w skrajności lałbym 5W 30 ja zawsze lałem olej Mazdy nie taki znowu drogi bo okolo 140 zł za 5 l. Bardziej przy tym przebiegu sprawdzałbym rozrząd bo mógł nie być wymieniany wczesniej.
- Od: 16 lip 2017, 15:21
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017
Ja dodam, że rozrząd na pewno nie był wymieniany wcześniej. Haloo ... to benzyna 1.6, łańcuszek :–) (choć sprawdzić zawsze można na wszelki wypadek).
Ja mam 200 tys. i leję syntetyk 5w30 bez problemu (u mnie Castrol).
Filtr kabinowy – bez większego znaczenia, byle pasował. Ja mam coś za 20 kilka złotych.
Płyn chłodzący – też praktycznie wszystko podejdzie.
A na przyszłość. Kupujesz auto – zmieniasz oleje itp. Chyba, że jesteś pewien kiedy był wymieniany. W innym wypadku wymieniasz.
Ja mam 200 tys. i leję syntetyk 5w30 bez problemu (u mnie Castrol).
Filtr kabinowy – bez większego znaczenia, byle pasował. Ja mam coś za 20 kilka złotych.
Płyn chłodzący – też praktycznie wszystko podejdzie.
A na przyszłość. Kupujesz auto – zmieniasz oleje itp. Chyba, że jesteś pewien kiedy był wymieniany. W innym wypadku wymieniasz.
- Od: 9 lip 2013, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Podkarpackie
- Auto: M3 BK 1.6 Z6 2005
Siema ja mam taką mazdę 1.6 2004 benzynka I mam 313000 km nalatane . Olej valvoline max life 10w40 i nic się nie dzieje.Łańcuch od nowości,silnik chodzi cichutko.Było trochę problemów z odpalaniem po dłuższym postoju ale już zrobiłem.I wymieniłem sondę lambda.Teraz mimo takiego przebiegu silnik pali na dotyk.
- Od: 5 sie 2017, 05:56
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 1.6 2004 benzyna
sar75 napisał(a):Siema ja mam taką mazdę 1.6 2004 benzynka I mam 313000 km nalatane . Olej valvoline max life 10w40 i nic się nie dzieje.Łańcuch od nowości,silnik chodzi cichutko.Było trochę problemów z odpalaniem po dłuższym postoju ale już zrobiłem.I wymieniłem sondę lambda.Teraz mimo takiego przebiegu silnik pali na dotyk.
Wszystko fajnie, ale nie podsuwaj pomysłów ludziom z zalewaniem takiego szlamu do japońskich silników.
Na korku masz 5w30? Jesteś mądrzejszy od konstruktora silnika? Twój portfel, twoje pieniądze, ale daj oszczędzić innym w przyszłości, aby trochę dłużej pojeździli bezawaryjnie, lejąc dobry jakościowo olej podany przez producenta.
I choćby ich mazdy miały po 600 tys km przebiegu to dalej stosuje się ten sam olej.
Nie będę pisał dlaczego, bo w internecie jest mnóstwo elaboratów na ten temat i każdy może sobie poszukać i się dowiedzieć.
Czasy Polonezów i dużych Fiatów się już dawno skończyły.
O Jezu nie denerwuj sie tak ,leję taki jak poprzedni właściciel mój znajomy .Jeździł lata na tym oleju zrobił ponad 200000km Teraz ma 313000km I nic się nie dzieje.Silnik chodzi jak ta lala.U mnie na korku nie ma takiej informacji.W mojej instrukcji od tej mazdy są podane dwa oleje 5w30 api sl acea a3/a5 lub 10w40 api sl acea a3 . Maxlife spełnia te wymogi.Dlaczego piszesz że to szlam,poczytaj opinie a potem się wypowiadaj.Gdyby ten olej był taki zły do tego silnika to już dawno byłby na złomie,a chodzi jak marzenie.Oleju przepala około 1 litr na 10tyś.km.Więc kupuje olej Valvoline 5 litrową bańkę I wystarcza od wymiany do wymiany.I nie przejmuję się takimi znawcami co to wszystko wiedzą o olejach I wymieniają olej co miesiąc najlepiej najdroższy bo najlepszy.Nie jestem mechanikiem ,ale jeździłem różnymi samochodami od 20 lat, lałem różne oleje i nigdy silnik mi nie padł. Wystarczy wymieniać na czas I kontrolować poziom oleju.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 5 sie 2017, 05:56
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 1.6 2004 benzyna
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości