Mazda 3, falujące obroty – check engine

Postprzez 1orak » 8 lis 2017, 19:45

Witam,

Auto: Mazda 3, 1.6 benzyna, rok produkcji 2008 (wersja I po lifcie).

Problem: Na rozgrzanym silniku, kiedy samochód stoi np. na światłach, na luzie, obroty spadają z 700 do 500 i wracają z powrotem do 700. Objawia się to takim jakby "warczeniem". Ta nierówna praca silnika pojawia się po dodaniu gazu, po ok 20 s. następuje spadek i podbicie obrotów, po chwili jeszcze raz i jest spokój. Wydaje mi się, że objawy nasilają się jak na dworze jest zimno i jak jest mało paliwa w baku, ale jest to bardzo subiektywne odczucie. Samochód działa bez zarzutów, ale wymieniony przypadek jest irytujący.

Co do tej pory zostało zrobione:
– podłączenie pod komputer i odczytanie kodu błędu: P2187,
– sondy lambda pod komputerem wydają się działać poprawnie (mechanik tak stwierdził),
– wyczyszczenie silniczka krokowego (podobno mechanik to zrobił, próbując naprawić),
– wyczyszczenie przepływomierza (MAF) – to zrobiłem sam.

Film na którym nagrałem objawy: https://youtu.be/Ad2GAKINCJ0 (jak się podgłośni to słychać dobrze)

W czym może być problem? Jak to zdiagnozować na 100%? Na razie 2 mechaników się poddało.
Początkujący
 
Od: 8 lis 2017, 19:27
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 benzyna, rok prod. 2008

Postprzez 1orak » 23 lis 2017, 17:09

Znów pojawił się błąd: P2187, tuż po zatrzymaniu na parkingu.

Obrazek Obrazek
Początkujący
 
Od: 8 lis 2017, 19:27
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 benzyna, rok prod. 2008

Postprzez marcin255 » 23 lis 2017, 17:10

Nie łapie lewego powietrza ? Jaka jest krótka korekta ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez 1orak » 23 lis 2017, 17:49

W momencie pojawienia się błędu było:
– STFT1 = 25% (krótka)
– LTFT1 = 14,84% (długa)

Próbowałem znaleźć skąd może brać lewe powietrze poprzez spryskiwanie łatwo palnym aerozolem, ale nawet się nie zająknął silnik.

Tu jest info jak wygląda STF w momencie, kiedy samochód "warczy":

Obrazek
Początkujący
 
Od: 8 lis 2017, 19:27
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 benzyna, rok prod. 2008

Postprzez marcin255 » 23 lis 2017, 19:02

albo maf , albo łapie lewe powietrze " – STFT1 = 25% (krótka) " ,może byc też nieszczelny kolektor wydechowy , uszczelki
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez 1orak » 23 lis 2017, 20:12

MAF czyściłem i pod kompem wydaje się działać. Lewego powietrza nie udało mi się znaleźć, a nieszczelny kolektor wydechowy to raczej też samemu nie sprawdzę.

Możesz polecić jakiegoś mechanika we Wrocławiu, któremu się chce zdiagnozować o co chodzi, a nie wymienia jedną cześć po drugiej aż zadziała?
Początkujący
 
Od: 8 lis 2017, 19:27
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 benzyna, rok prod. 2008

Postprzez marcin255 » 23 lis 2017, 21:03

Ciężko coś polecić chyba że do Katowic , sprawdź dokładnie sondy jeszcze
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez sipox07 » 30 lis 2017, 19:26

Przerabialem temat falujacych obrotów
Po założeniu instalacji gazowej po ok40 tys km
Zaczęły falowac obroty co jakiś czas
Sprawdziłem przerwy zaworowe i tu byl problem
Roszada szklanek 2sztuki musiałem kupić
Po zabiegu smiga jak nowka hehe
Zrobione juz ok 60tys
Radzę sprawdzić luzy zaworowe żadna filozofia.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2011, 09:26
Posty: 5
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB 2007

Postprzez 1orak » 11 lut 2018, 16:12

Dzięki wszystkim za pomoc. Problem był tak jak ktoś to sugerował uszczelka kolektora ssącego.

Wymienione zostały 4 takie uszczelki po 40 zł i przy okazji uszczelki wtryskiwaczy też 4 po ok 50 zł. Tak więc cała przyjemność razem z robocizną to było jakieś 700 zł. Najważniejsze, że problem rozwiązany :) .
Początkujący
 
Od: 8 lis 2017, 19:27
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 benzyna, rok prod. 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323