Mazda 3 nie kręci na mrozie

Postprzez kaniowy » 4 lut 2017, 22:53

Witam.
Walcze już jakiś czas z nietypowym problemem. Mam Mazde 3 2004r 1.6 benzyna, wszystko było ok, aż do zimy, pewnego razu nie chciała odpalić, sprawdziłem aku – padnięty, więc wymieniłem i dalej to samo, rozrusznik w ogóle nie kręci. Zaprowadziłem do mechanika, rozebrał rozrusznik, stwierdził że był zasyfiony, wyczyścił i miało być ok. Obudziłem się rano do pracy, na dworze -10 stopni, samochód nie opala, nawet nie próbuje kręcić, powrót do mechanika, mechanik wymienił automat rozrusznika, następnego dnia znów rano podbobny mróz, rozrusznik bez reakcji, ponowna reklamacja, ale mechanik czyścił jakieś kable, szukał nie wiadomo czego i sobie nie poradził.
Do rzeczy, samochód odpala bez problemu jak jest plusowa temperatura, wystarczyło że pod maskę wrzucę mały grzejnik elektryczny i poi 15 minutach już odpala. Zauważyłem jeszcze jedno, że gdy samochód nie zamierza odpalić to nie gaśnie kontrolka immo, natomiast jak jest na plusie to kontrolka gaśnie normalnie i samochód odpala.
Proszę doradźcie mi o co tu chodzi, czy moja mazda jest tylko na lato?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 10:10
Posty: 8

Postprzez hak64 » 5 lut 2017, 06:18

"Zauważyłem jeszcze jedno, że gdy samochód nie zamierza odpalić to nie gaśnie kontrolka immo, natomiast jak jest na plusie to kontrolka gaśnie normalnie i samochód odpala."
No i tu masz problem. Zawilgocenie elektroniki powoduje błąd immobilizera.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez kaniowy » 5 lut 2017, 10:41

Dodatkowo immo wystukuje błąd, kontrolka miga 2 przerwa i 3 razy. Piszesz zawilgocenie, a gdzie szukać rozwiązania?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 10:10
Posty: 8

Postprzez Marcis » 5 lut 2017, 14:14

Jeżeli Ci w ogóle nie kręci, sprawdź przekaźnik. Przygotuj 10 cm przewodu, wyjmij przekaźnik i połącz 2 styki, jeśli zakręci to masz winnego. Przekaźnik jest pod maską silnika, obok aku pod czarną przykrywką z bezpiecznikami. Tylko do tego chyba zapłon musi być włączony i wyłączony bieg!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kaniowy » 5 lut 2017, 20:03

Który przekaźnik, bo jest ich tam kilka. Ale skąd wtedy błąd immo?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 10:10
Posty: 8

Postprzez Marcis » 6 lut 2017, 09:09

Zrobię po pracy Ci zdjęcie. A drugi kluczyk masz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez MazdaLublin » 6 lut 2017, 09:14

Zajrzyj do sterownika może tam we wtyczkach jest zielono
http://screenshooter.net/103029707/kigeakx
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 20:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez kaniowy » 6 lut 2017, 22:14

drugim kluczykiem próbowałem ale jest to samo. postaram sie zajrzeć do tego sterownika, tylko czasu ostatnio ciągle brak

Dopisano 7 lut 2017, 22:44:

Do sterownika zaglądnąłem, ale tam wygląda wszystko ok.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 10:10
Posty: 8

Postprzez kaniowy » 8 lut 2017, 22:24

Marcis pokażesz który ten przekaźnik?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 10:10
Posty: 8

Postprzez kaniowy » 25 paź 2017, 13:08

Macie kogoś kto naprawia ecu od mazdy. Uważam że w moim przypadku jest uszkodzony komputer, potrzebuje kogoś kto się na tym zna żeby go naprawił.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 10:10
Posty: 8

Postprzez wojciechhh » 2 mar 2018, 20:38

Witam,

Pytanie mam, rozwiązałeś problem? Mam podobnie z tym, że kontrolka immo normalnie gaśnie i rozrusznik kręci.

Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2008, 22:07
Posty: 23
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1.6 Z6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323