Mazda zatrzymała się podczas jazdy

Postprzez leff » 5 maja 2016, 12:37

[Mazda 3 2004 1.6]
Witam wszystkich,

Wczoraj podczas jazdy samochodem na skrzyżowaniu, po zmianie na drugi bieg i podjechaniu lekko pod górę samochód przestał odpowiadać na pedał gazu,po prostu padł, po czym nie dał się już ponownie odpalić.

Podczas próby odpalenia rozrusznik nie reaguje, nie wydobywa się żaden dźwięk prócz "cykania", cykanie objawia się przy przekręceniu kluczyka w stacyjce, przekręcam kluczyk, po czym następuje 'CYK', przekręcam kluczyk "CYK', zawsze jest to pojedynczy dźwięk, dodatkowo kiedy przekręcam kluczyk gaśnie środkowy panel nad radiem (nie pamiętam czy tak zawsze było, ale wydaję mi się, że nie).

Wyciągnąłem akumulator i podładowałem przez noc, niby się naładował na full, podłączyłem i nadal bez zmian, ten sam problem.

Wcześniej nie było żadnych objawów, żadna kontrolka się nie świeciła, auto było sprawne. Nie było słychać żadnego trzasku, auto po prostu przestało jechać dalej.
Nie wiem co dalej mam robić, pomóżcie proszę.

kontrolki podczas odpalania:

"cykanie"

immoblizer wyświetla kod 16


znalazłem na necie takie dane dotyczące prawdopodobnie tego kodu, ogarniam angielski, ale tego akurat nie mogę za bardzo rozszyfrować
Załączniki
2011-10-21_214034_pcm1.jpg
2011-10-21_214054_pcm2.jpg
Ostatnio edytowano 10 maja 2016, 18:52 przez widmo82, łącznie edytowano 3 razy
Powód: poprawa linkow
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 16:52
Posty: 19 (6/0)

Postprzez marzzz » 5 maja 2016, 20:33

Miałem podobnie – sprawdź przewód masowy dochodzący do rozrusznika , pewnie skorodował
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:15
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Luboń
Auto: 3 BK

Postprzez leff » 5 maja 2016, 20:52

marzzz napisał(a):Miałem podobnie – sprawdź przewód masowy dochodzący do rozrusznika , pewnie skorodował

mógłbyś zrobić mi zdjęcie tego przewodu, lub wskazać na jakimś zdjęciu?
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 16:52
Posty: 19 (6/0)

Postprzez marzzz » 5 maja 2016, 21:39

Jutro ci pstryknę fote , ten przewód o ile pamiętam jest wspólny z alternatorem więc mógł i w tamtym miejscu skorodować / zaśniedzieć. Ogólnie to najprościej- jedz do jakiegokolwiek elektryka , ogarnie ci za grosze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:15
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Luboń
Auto: 3 BK

Postprzez leff » 5 maja 2016, 21:44

marzzz napisał(a):Jutro ci pstryknę fote , ten przewód o ile pamiętam jest wspólny z alternatorem więc mógł i w tamtym miejscu skorodować / zaśniedzieć. Ogólnie to najprościej jedz do jakiegokolwiek elektryka , ogarnie ci za grosze.

super. jak byś dał radę to przed 14 proszę. właśnie nie bardzo mam opcje podjechać do jakiegoś elektryka, bo jestem w Norwegii i nikogo takiego nie znam :/
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 16:52
Posty: 19 (6/0)

Postprzez leff » 7 maja 2016, 16:27

przyczyną problemu jest spalony komputer...
trzeba wymienić i szukać przyczyny dlaczego się spalił, bo to już drugi komputer w tym samochodzie który uległ takiej awarii. ma ktoś pomysły dlaczego on się spalił po raz kolejny?
Załączniki
IMG_3927.jpg
IMG_3925.jpg
Ostatnio edytowano 10 maja 2016, 15:10 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: dodanie zdj. na serwer forumowy
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 16:52
Posty: 19 (6/0)

Postprzez dev-knight » 12 maja 2016, 16:45

Mialem podobny problem z palącym sie sterownikiem silnika. W moim przypadku spięcie w instalacji powodował wiatrak silnika. Wymiana wiatraka i całej jego instalacji czyt. okablowanie pomogła jak reką odjął. Może mój przypadek w czymś pomoże

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2016, 10:58
Posty: 8
Auto: mazda 3 1.6 bk (2004)

Postprzez leff » 18 maja 2016, 23:26

dzięki dev-knight. jak sprawdziłeś to, że wiatrak powodował spięcie? pytam, bo chciałbym to skontrolować przed wymianą.

ktoś miał jeszcze podobny przypadek, bądź wie co sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 16:52
Posty: 19 (6/0)

Postprzez dev-knight » 25 maja 2016, 10:53

Ja z elektryką nie mam nic wspólnego i sie na tym kompletnie nie znam. Mam fachure elektryka i on to ogarnął. Do tej pory Madzia jeździ i z elektryką wszystko tip top
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2016, 10:58
Posty: 8
Auto: mazda 3 1.6 bk (2004)

Postprzez wieloryb200 » 4 cze 2016, 22:32

Moja Mazda dziś podczas jazdy 100/h zgasła.

Nie potrafię jej uruchomić, rozrusznik kręci, radio szyby światła nawiew też.
Auto jechało na gazie, jak przekręcamy kluczyk i kręcę to nawet na listwie gdzie powinny migać diody od gazu na przełączniki bp lpg nic się nie swieci. Tak jak by nie pradu gdzieś na wiązce...

podpiołem do kompa zaraz po zgasnieciu i zczytalem błędy:
P0102
P0138 ten już kiedyś mi się pojawił ale było ok
P0403
P0443
P0031

Jakieś miesiąc temu wymieniałem świece.

Od czego najlepiej zacząć ????????
wieloryb200
 

Postprzez leff » 5 cze 2016, 12:03

wieloryb200 napisał(a):Moja Mazda dziś podczas jazdy 100/h zgasła.

Nie potrafię jej uruchomić, rozrusznik kręci, radio szyby światła nawiew też.
Auto jechało na gazie, jak przekręcamy kluczyk i kręcę to nawet na listwie gdzie powinny migać diody od gazu na przełączniki bp lpg nic się nie swieci. Tak jak by nie pradu gdzieś na wiązce...

podpiołem do kompa zaraz po zgasnieciu i zczytalem błędy:
P0102
P0138 ten już kiedyś mi się pojawił ale było ok
P0403
P0443
P0031

Jakieś miesiąc temu wymieniałem świece.

Od czego najlepiej zacząć ????????

1. sprawdź przewody masowe
2. sprawdź akumulator
3. sprawdź rozrusznik
4. przejrzyj wszystkie strony pod forum dotyczącego Mazdy 3 BK, jest więcej takich przypadków i ludzie podają rozwiązania, niestety mój przypadek różni się od Twojego i bardziej Ci nie potrafię pomóc.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 16:52
Posty: 19 (6/0)

Postprzez wieloryb200 » 6 cze 2016, 23:13

Co udało mi się sprawdzić, to to że nie mam iskry. Winowajcą może być instalacja gazowa ? Bo listwa z gazu co ma djody nawet się nie swieci po prEkreceniu kluczyka.
wieloryb200
 

Postprzez wieloryb200 » 12 cze 2016, 11:09

Problem rozwiązany, naprawiono przekaźnik bo bylnzasniedzialy oraz sterownik komputera wraz z jego kablami bo nie były wszystkie w dobrym stanie.
wieloryb200
 

Postprzez Gustliko » 16 sie 2016, 18:32

Witam,
Czy wymienialiście sterowniki silnika na pierwszy lepszy ? Czy też musiałbyć jakoś seryjnie dopasowany do Waszego modelu Mazdy ( benzyna , rok produkcji )?
oraz czy sam komputer czy wraz z całym kompletem jak : zegary , pcm i stacyjka immo
U mnie sprawdzano już dwa różne komputery i z każdym jest jakiś problem zgłaszania błedów i wariuje.
Powiedziano że musi być z tej samej serii ( numer płytki scalonej ) ,a takie to już trudniej znaleźć...

Wiecie coś na ten temat ?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 23:24
Posty: 26
Skąd: Wroclaw
Auto: mazda 3 BK/2004/1.6 benz

Postprzez leff » 10 gru 2016, 18:13

Gustliko napisał(a):Witam,
Czy wymienialiście sterowniki silnika na pierwszy lepszy ? Czy też musiałbyć jakoś seryjnie dopasowany do Waszego modelu Mazdy ( benzyna , rok produkcji )?
oraz czy sam komputer czy wraz z całym kompletem jak : zegary , pcm i stacyjka immo
U mnie sprawdzano już dwa różne komputery i z każdym jest jakiś problem zgłaszania błedów i wariuje.
Powiedziano że musi być z tej samej serii ( numer płytki scalonej ) ,a takie to już trudniej znaleźć...

Wiecie coś na ten temat ?

Z góry dzięki za odpowiedź.

witam,
mam nadzieje, ze juz rozwiazales swoj problem. jesli jednak nie, to tak, masz racje, musi byc ten sam numer jak na komputerze ktory miales. wystarczy jednam sam pcm, nie potrzebna jest wymiana stacyjki, imo ani zegarow
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 16:52
Posty: 19 (6/0)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323